Citroen Xantia?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mimmi kirjoitti:Elektroninen näyttö ei ole lukeman tarkkuden mitta.
Mitä tarkoitat? Eikös NG satkussa ole vielä mekaaninen mittari.

KePö:n puolella oli pari NG satkua alle 3000 eur.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Svc kirjoitti: Mitä tarkoitat? Eikös NG satkussa ole vielä mekaaninen mittari.


Tuo viittaa mun aikaisempaan kommenttiini, jonka nopsasti editoin, kun huomasin muistaneeni väärin (mekaaninen mittari näkyy ID 715159 kuvassa), mutta johon Mimmi muakin nopeampana olikin näemmä ollut jo kirjoittamassa omaa kommenttiaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Svc kirjoitti:KePö:n puolella oli pari NG satkua alle 3000 eur.
Noissa ei vain taida se ruosteettomuus toteutua... tuurilla tietenkin voi löytää mitä vaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Eikös NG900 olekaan vielä sinkityllä korilla?
Eipä se sinkitys ruostumattomaksi tee mutta hidastaa kyllä varsinaista mätänemistä.

Jos lelun haluaisi, niin tuollainen voisi olla jo ihan riittävän rivakka.
http://tinyurl.com/j7woo 8)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Eipä noissa kotimaisissa ng myynti-ilmoituksissa ole näkynyt mainintaa tahi kuvissa selvästi ruostetta, mutta blocketista jos vilkuilee niin löytyy esim. takakaaria jotka on täysin ruskeita..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Svc kirjoitti: Oma vaatimus on lisäksi vähän ruostuva. Tämä karsii pois Opelit.
Escort, Golf ja Ibiza ovat jo olleet. Sinänsä ihan kelpo autoja.
Kyllä tuossa haiskahtaa jo pienet ennakkoluulot, alkupään astrat tosiaan oli melko ruostepommeja mutta tilanne parani huomattavasti 95 tai 96 joita jo tuohon hintaan löytyy vaikka kuinka.
Koneeksi ottaisin 8-venasen vaikka paperilla vaikuttaa vähän nuhaiselta mutta käytännössä ne vähäiset tammat on hyvin käytössä normiajelussa ja polttoainettakin toi vei melko niukasti.

Itsellä oli tuollainen pari vuotta eikä mulla siitä mitään pahaa sanottavaa ole mutta ei se oikein mtään antanutkaan näin autoharrastelijan näkökulmasta. Vaimokin tykkäsi kun ei koskaan tarvinnu muuta kuin hypätä ratin taakse ja antaa mennä, kahden vuoden aikana jouduin normihuoltojen lisäksi käsijarrun säätämään käsin ja etuiskari hajosi.

Positiivisena puolena vielä sanoisin että myös penkit olivat melko hyvät istua ja karvalakkimallissa toisin kun monessa muussa merkissä.

Valomuistinkin noihin saa releen lisäämällä, itse jaksoin kuukauden opetella ilman. :D

Itsellä toi meni ässään vaihdossa että jokainen voi arvuutella motiivit ihan itse....

Aika erikoiselta tuntuu myös toi punton ahtaus, kauheesti ei ole kokemusta kyseisestä pelistä mutta kun koeajolla joskus kävin tuollaisella ja 9-3SS:llä niin kun säädin etupenkin itselle sopivaksi niin paremmin mahduin punton takapenkille istuun.

No johan tuli saabistilta paatosta...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

tetammi kirjoitti:
Svc kirjoitti: Oma vaatimus on lisäksi vähän ruostuva. Tämä karsii pois Opelit.
Kyllä tuossa haiskahtaa jo pienet ennakkoluulot, alkupään astrat tosiaan oli melko ruostepommeja mutta tilanne parani huomattavasti 95 tai 96
Eikä edes ihan pienet. :lol: Tässä suhteessa arvostan jopa saman ikäluokan ranskalaiset kertaluokkaa korkeammalle.

En väitä, että aiemmin aiemmin mainitsemani merkit olisivat juurikaan parempia, mutta Fiat ja Opel pysyvät sillä ruosteenruskeaan vivahtavalla mustalla listallani. Ilmeisesti vanhemmat NG satkut pitää laittaa samaan seuraan?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Juu ja kaikki OGsaabit.
Aki Peltola #1132
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Aksu900 kirjoitti:Juu ja kaikki OGsaabit.
Oikeastaan lähes kaikki yli 10-15 vuotiaat autot pitää luokitella oletuksena ruosteisten kategoriaan.

Yksittäisiä vähäruosteisia malleja tietysti on mutta niitä on vähän ja se näkyy edelleen niiden hinnoissa.
Harrasteautoja ei lasketa. :wink:

90-luvun puolivälin malleissa on jo vähän enemmän toiveita löytää hyväpeltisiä yksilöitä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=705367
ei ruostu, loistava ajaa, halpa, vähän ajettu. Itse ajoin tuommoisella vähän tuoreemmalla vuosia ja moottorikin kävi atomeina. Hyvin suunniteltu ja valmistettu automerkki. Loistava automalli.
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Ystonnari kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=705367
ei ruostu, loistava ajaa, halpa, vähän ajettu. Itse ajoin tuommoisella vähän tuoreemmalla vuosia ja moottorikin kävi atomeina. Hyvin suunniteltu ja valmistettu automerkki. Loistava automalli.
OT: Ai ei vai?? Voin sanoa että yli 10v vanhat japanilais autot (ja uudemmatkin) ruostuu todella hyvin.

Sitikassakin on sinkittyt pellit mutta kyllä nekin ruostuu.
Tuohon hintaluokkaan en ostaisi kuin hyväkuntoista og900 tai 99,90... :oops:
Ovat kuitenkin lähes samankokoisia kuin Xantia tai Accord.tms.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

fforslund kirjoitti:
Ystonnari kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=705367
ei ruostu, loistava ajaa, halpa, vähän ajettu. Itse ajoin tuommoisella vähän tuoreemmalla vuosia ja moottorikin kävi atomeina. Hyvin suunniteltu ja valmistettu automerkki. Loistava automalli.
OT: Ai ei vai?? Voin sanoa että yli 10v vanhat japanilais autot (ja uudemmatkin) ruostuu todella hyvin.

Sitikassakin on sinkittyt pellit mutta kyllä nekin ruostuu.
Tuohon hintaluokkaan en ostaisi kuin hyväkuntoista og900 tai 99,90... :oops:
Ovat kuitenkin lähes samankokoisia kuin Xantia tai Accord.tms.
Xantia ja Accord ovat aivan eri planeetalta myös kokonsa puolesta. Itsellä ollut molemmat. Kumpikin (myös santtu) oli lähes täysin ruosteettomia. Oletko nähnyt ruosteisia 92-94 Accordeja muka liikenteessä, ei ne ruostu kovin helposti. Ihan turhaa puhua "japseista" yleisesti, tojotat kyllä ruostuu, hondat pääsääntöisesti ei. Kyllä japsien eduksi menee tämä sähköpuolikin, vertaa esim.ND vs. Bosch-laatua, vaikka kuinka Saabilla itse ajetaankin.
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ystonnari kirjoitti:92-94 Accordeja muka liikenteessä, ei ne ruostu kovin helposti.
On nähty näitäkin ruosteisena liikenteessä :?

Tuo ruoste on kyllä kaikinpuolin kirosana! :evil:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Ystonnari kirjoitti:
fforslund kirjoitti:
Ystonnari kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=705367
ei ruostu, loistava ajaa, halpa, vähän ajettu. Itse ajoin tuommoisella vähän tuoreemmalla vuosia ja moottorikin kävi atomeina. Hyvin suunniteltu ja valmistettu automerkki. Loistava automalli.
OT: Ai ei vai?? Voin sanoa että yli 10v vanhat japanilais autot (ja uudemmatkin) ruostuu todella hyvin.

Sitikassakin on sinkittyt pellit mutta kyllä nekin ruostuu.
Tuohon hintaluokkaan en ostaisi kuin hyväkuntoista og900 tai 99,90... :oops:
Ovat kuitenkin lähes samankokoisia kuin Xantia tai Accord.tms.
Xantia ja Accord ovat aivan eri planeetalta myös kokonsa puolesta. Itsellä ollut molemmat. Kumpikin (myös santtu) oli lähes täysin ruosteettomia. Oletko nähnyt ruosteisia 92-94 Accordeja muka liikenteessä, ei ne ruostu kovin helposti. Ihan turhaa puhua "japseista" yleisesti, tojotat kyllä ruostuu, hondat pääsääntöisesti ei. Kyllä japsien eduksi menee tämä sähköpuolikin, vertaa esim.ND vs. Bosch-laatua, vaikka kuinka Saabilla itse ajetaankin.
Mitä eroa on Hondan ja Tojotan pelleissä? Ihan yhtä hyvin ne molemmat ruostuu.. Se on auton hoidosta kiinni miten ne ruostuu, pätee myös saabeihin vaikka niissä sentään on paksummat pellit, eikä ruostuvaa alumiinifoliota.

Kumpi on isompi vai pienempi, accord xantia tai og900? Ainakaan en ole nähnyt kovin isoja koko eroja, Saabi ehkä niukasti suurin.

Tuo esimerkki honda oli muuten ylihintainen.. kaveri möi 2 vuotta vanhemman leimallisen accordin 250egellä.
Japanilaisten tekniikkaa en moittinutkaan, mutta ei se nyt mitään kovin erikoista ole..
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

ei ehkä niinkään ylihintainen,kun korimalli on vanhempi kaverisi autossa.siitä johtuu selkeä hinta ero.
Vastaa Viestiin