Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

En hauku M5:ttä. Oli vain mun omakohtainen mielipide ja kokemus.
Pyöriihän siinä ne takapyörät aika vinhaan, mulle se vain ei riitä. :wink:

Ajaahan Pohjanmaan porukasta osa Laadallakin. :D :D :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Sisältä tuo E34 koppanen on todella kuppasen näköinen, vähän kuten 740 volvo, kojetaulu on kuin kakkosnelosta koottu.
Makuasia, jotenkin en osaa nähdä e34:n kojelautaa kovin rumana, itseäni kiehtoo tietynlainen askeettisuus (kuten esim. Porsas 911:n kojelaudassa).
Mutta tälläisiä kommentteja lisää helpottamaan akuuttia kuumettani :D

Lähinnä nuo M5-sivut olivat niin mainiosti toteutetut että huh huh, tuollaisen tietopankin kun saisi aikaan esim. tonnarista 8O
Ja kaikissa vertailuissa ja koeajoissa autoa kyllä kehuttiin maasta taivaisiin, eli en jaksa uskoa että se on oikeasti huono (ainakaan ollessaan ehjä, mutta sama homma koskee Saabejakin, ja Saabien ehjeydestä minulla ei ole juurikaan kokemuksia ;) )
Mutta nyt on Sabat ehjiä ja pelaavat kunnolla, siksi tekisikin mieli hankkia uusi murheenkryyni :lol:

Edit: kyse olisi kuitenkin sekakäytöstä, eikä missään nimessä Saabien hylkäämisestä, vaihtelu virkistäisi ;)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Voisin haukkua vaikka pari tuntia mutta en jaksa :D
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

On tuo m5 ihan hieno peli, ja koetaulukin on bemareissa lähes saapsien tasolla. Mutta työkaverilla on aika hurja peli, osittain rakenteilla.

Opel Senator 4.0 24v Irmscher. Tulossa remmiahdin.... Vakiona 270-279hv (en muista aivan tarkkaan viimeisintä numeroa), tilaa mukavasti ja kaikki mahdolliset herkut mitä on 15 vuotta sitten saanut. Ainakin melkein. Peruutustutkaa tuossa ei ole. Ei mikään huono peli vaikka opel onkin.

Ja toimii TOISTAISEKSI.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo Senator kuulostaa aikas kivalta peliltä, saakohan koneen kestämään nipussa? :D
Niin ja saahan M-sarjalaiseen bemuunkin ahtimen jos menohaluja on tarves kasvattaa :D Luulen että 340hv riittäisi aluksi :)
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

ng900aero kirjoitti: Onko porukalla kokemusta Audi A8 4.2 Quattro tiptronicista? Sellainen ei näyttäisi maksavan paljoakaan Saksassa, ja olisi nelivetoisuutensa ja kunnollisen varustelutasonsa vuoksi kaikin puolin järkevä ja hyvä käyttöauto. Teknisten tietojen mukaan kulutuslukemat näyttävät olevan 2.3 -turbotomaattitonnarin luokkaa ;)
Tuosta audista sen verta, että kaverin kaveri on Lahdessa Laakkosella VW/Audi huollossa ja kun kyselin mikä ko. konsernin tuotteista olisi kannattava, tokaisi vaan, että makuasia sano koira kun pe***ttä nuoli, mutta
jos jollain uudemmalla S-mallilla tai A8:lla tuun kyselee huoltoa niin kaveruus loppuu siihen :D . Maksaa kuulemma huollot jumalattomasti ja jos on jotain vikaa niin ekaksi sähkömies viettää auton kanssa muutaman tunnin "laatuaikaa". Jos rahaa on niin siittä vaan
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Yhdyn samaan kommenttiin. Helvetin kallis ylläpitää . Jarrulevyt ja palat maksaa niin paljon vag tiskillä että en sanotuksi saa. Tuohon lisää vielä kivat saksalaiset laadukkaat preemium öljyvuodot niin eiköhän se tonnari rupea olemaan kiva peli..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Maksaakohan M5:n vuotuiset korjauskulut yli 4 kiloeuroa?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Maksaakohan M5:n vuotuiset korjauskulut yli 4 kiloeuroa?
Voivat varmasti, pahimmassa tapauksessa. :) Muttei kyllä Saabin, jos minulta kysytään.. :lol: :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Maksaakohan M5:n vuotuiset korjauskulut yli 4 kiloeuroa?
Voivat varmasti, pahimmassa tapauksessa. :) Muttei kyllä Saabin, jos minulta kysytään.. :lol: :wink:
Ok, eli pahimmassakin tapauksessa ovat ihan linjassa perus-Saabin kanssa :D
No mukava tietää ettei autoilu tule korjauskustannuksiensakaan osalta nykyistä kalliimmaksi :D
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Ämmä hankittu

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

M5 on parkkiruudussa. Onhan se aivan erilainen auto kuin esim. og900 Aero, jopa siinä määrin että suora vertailu ei ole kummallekaan järkevää. Totta kai 3.8-litrainen 347hv liikuttaa isompaakin malmikasaa tarvittaessa, mutta jos on tarve liikkua maantiellä 100-140 km/h niin kyllä tuolla ex-Aerollakin oli paljon annettavaa. Painoero ja hyvin toteuttu turbo-moottori tuovat paljon ominaisuuksia, samoin kunnossa oleva alusta. Syvällisempaa analyysia on hiukan vaikea antaa, tuolla 3.8:lla takana hiukan yli 200km ja 3.6:lla ehkä parisenkymmentä.

Oli vain sellainen projekti saada tuo auto, että ei aivan heti uudestaan..eikä se edes ole ohi. Pari turboa tuohon kutvoseen, niin kyyti olisi melkein täydellistä. Harmi vain, että Alpina B11:et ovat niin turkasen kalliita ja uusia ei tule; Alpina on ilmeisesti entistä enemmän mukavuus-suuntautunut.

Siinä äMMän vieressä on edelleen Saab 900, jos jotakin jäi vaivaamaan.. :lol:
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Joo-o. Onhan tuossa viime aikoina tullut aika tavalla "ämmäläistä" ajettua itsekin kun kaveri sellaisen meni hankkimaan... Kiva lelu, mutta en kyllä sellaista itse ostaisi ikipäivänä :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

900i kirjoitti:Yhdyn samaan kommenttiin. Helvetin kallis ylläpitää . Jarrulevyt ja palat maksaa niin paljon vag tiskillä että en sanotuksi saa. Tuohon lisää vielä kivat saksalaiset laadukkaat preemium öljyvuodot niin eiköhän se tonnari rupea olemaan kiva peli..
-Kaverin S4 Avanttiin maksoi etujarrupalat alennuksilla 300e/sarja. :roll:
Elämä on.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Mileo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 20:24
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Mileo »

Työkaverilla oli aikoinaan M5. En noista bemarien korimalleista ymmärrä, mutta oli vuosimallia 99 eli kai uudempi kuin e34. 400 heppainen piti oleman.

Siinä yksilössä ainakin olivat vuotuiset korjauskustannukset melko hulppeat, kun joutuin tekemään melko suuren moottoriremontin ynnä muita pienempiä remppoja.

Ison remontin aikana auto oli kaikkiaan melkein kaksi kuukautta pajalla vissiin kolmessa eri kaupungissa kun ei meinannut osaamista löytyä.

Tyyppi myi ämmäläisen pois kun muutti Suomeen ja uitti tilalle vähän vanhemman 540:n. Siitä sitten meni toiseen kanteen johtava öljykanava tukkoon ja taas meni kuulemma pari tiliä sileäksi...
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Hyvää tuuria ollut sun kaverillas kyl :)

Lakkosellahan lukee isolla seinällä "BMW on halpa omistaa". Ollaan sille naurettu, mutta todetaan kyllä aina perään BMW - ilo maksaa.
STCF #3
Vastaa Viestiin