![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Volvo tuli taloon
Kiitos kaikille kehuista
Juu oltiin tänään Raumalla heittämässä pieni lenkki.
Auton läpikäynti/ehostaminen olisi tarkoitus aloittaa lähiaikoina. Museorekisteriin olisi tarkoitus laittaa.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
On tiettävävästi ollut avaimesta käynnistettävä malli alusta asti.PappaSedan kirjoitti:Lähteekö edelleen napista käyntiin vai onko virtalukko vaihdettu avaimesta starttaavaan malliin ??
Auton läpikäynti/ehostaminen olisi tarkoitus aloittaa lähiaikoina. Museorekisteriin olisi tarkoitus laittaa.
Saab 96 vm.-73
Saab 900i 2.1 vm.-93
Saab 900i 2.1 vm.-93
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37
On tiettävävästi ollut avaimesta käynnistettävä malli alusta asti.
No jopas.... Kurkkaa nyt kuitenkin ryyppyvivun kohdalta kojelaudan alle löytyykö sieltä nappi. Jos löytyy niin auto on alunperin käynnistetty sitä painamalla. Aika usein noihin vaihdettiin virtalukot avaimen katkeamisen takia ja samalla niistä tehtiin suoraan avaimesta käynnistettäviä.
Startti-nappiin sai kätevän töötin kun äänimerkki ei enää toiminut ohjauspyörän kehästä painamalla kehän kosketuspintojen hapettumisen takia. Tämän takia aika moneen vanhempaan Amaan on vaihdettu uudemman Amazonin nelipuolainen ohjauspyörä. No nyt tää menee jo Volvo-foorumiksi
Toisaalta tuon ikäiset Duetit kait lähti avaimesta.....
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
No jopas.... Kurkkaa nyt kuitenkin ryyppyvivun kohdalta kojelaudan alle löytyykö sieltä nappi. Jos löytyy niin auto on alunperin käynnistetty sitä painamalla. Aika usein noihin vaihdettiin virtalukot avaimen katkeamisen takia ja samalla niistä tehtiin suoraan avaimesta käynnistettäviä.
Startti-nappiin sai kätevän töötin kun äänimerkki ei enää toiminut ohjauspyörän kehästä painamalla kehän kosketuspintojen hapettumisen takia. Tämän takia aika moneen vanhempaan Amaan on vaihdettu uudemman Amazonin nelipuolainen ohjauspyörä. No nyt tää menee jo Volvo-foorumiksi
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Toisaalta tuon ikäiset Duetit kait lähti avaimesta.....
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Kyllä -64 Amazonissa on ihan tavallinen avainsysteemi, tosin se on kojetaulussa eikä rattiputkessa. En ole kuullut tuollaisesta nappastartista Amazonin yhteydessä koskaan, enkä muista kyllä varaosakirjankaan sellaista tuntevan. Olisiko onglema siinä, että, kun panssaripuola = virtalukko sen perässä, on mennyt rikki, se on korvattu ko. viritelmällä. Alkuperäiseksi en sitä usko.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37
Joo. Kojetaulussahan toi virtalukko on omassanikin. Oman ja aikoinaan kaverin aman kokemuksella en lähde tämän enempää yleistämään muihin amazoneihin.
Kaverin -64 Duett lähtee kyllä suoraan avaimesta joten tuskinpa kahta erilaista starttisysteemiä Amazoniin ja Duettiin olisi kannattanut rakentaakkaan. Ilmeisesti omassani on ollut sitten joku jälkiasennettu härpäkevirtalukko
Suutari pysykööt lestissään mutta eihän suutarin lapsilla ole kenkiä jne...
Kaverin -64 Duett lähtee kyllä suoraan avaimesta joten tuskinpa kahta erilaista starttisysteemiä Amazoniin ja Duettiin olisi kannattanut rakentaakkaan. Ilmeisesti omassani on ollut sitten joku jälkiasennettu härpäkevirtalukko
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Suutari pysykööt lestissään mutta eihän suutarin lapsilla ole kenkiä jne...
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Se on varmaan juuri tuo panssaripuolan takia, joka lienee ollut kallis paktti, koska virtalukkokin tuli siinä samassa, siksi niihin rakennettiin tavalliset puolat ja tavallinen virtalukko. Mulla on vielä...toistaiseksi ehjä puola ja virtalukko...siis toistaiseksiPappaSedan kirjoitti: Kaverin -64 Duett lähtee kyllä suoraan avaimesta joten tuskinpa kahta erilaista starttisysteemiä Amazoniin ja Duettiin olisi kannattanut rakentaakkaan. Ilmeisesti omassani on ollut sitten joku jälkiasennettu härpäkevirtalukko![]()
Suutari pysykööt lestissään mutta eihän suutarin lapsilla ole kenkiä jne...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta takaisin juurille. Kyllä niin PV, Duett kuin Amakin ovat hienoja pelejä. Jotain samaa ajatonta niissä on kuin vanhoissa Saabeissakin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skandinaavit rulettaa
# 419 Vesa Pohjalainen
Omassa -68 Amazonissa oli nappistartti. Sen alkuperäisyydestä ei ole tietoa.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
Viimeksi muokannut juuso, Ma Helmi 06, 2006 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Starttinappi
Juu samaa mieltä että: Puola ja virtalukon pohja ovat yhdistetty vanhemmissa malleissa panssarikaapelilla toisiinsa, vaikeutti auton varastamista. Kun lakkasi starttaamasta avaimesta mutta virta kumminkin meni päälle niin sinne koelaudan alareunaan askarreltiin tuo starttinappi.
Mun -65:ssa tuo avainstartti ei toiminut yli 10 asteen pakkasissa. Sitte toiseen eli -67 kartanoon oli joku kyläseppä laittanut starttinapin kun avain oli katkennut patruunaan eikä röntistä saanut enää startattua????
No ite korjasin ja se toimii edelleen avaimesta.(Toistaiseksi)
Noi molemmat autot on tuolla suulissa odottamassa josko vielä joskus.........jne.
Tuohon kartanoon on jo peltiosia ja takapuskuri hommattuna. Ja jotain entisöintiin viittaavaa vähän tehtykin.
Sri, mut oli pakko ottaa kantaa, oon sentään jo vuodesta 1965 alkaen ollu noitten kanssa tekemisissä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
edit: On aikas komia toi sininen. Onnex olkoon.
Mun -65:ssa tuo avainstartti ei toiminut yli 10 asteen pakkasissa. Sitte toiseen eli -67 kartanoon oli joku kyläseppä laittanut starttinapin kun avain oli katkennut patruunaan eikä röntistä saanut enää startattua????
No ite korjasin ja se toimii edelleen avaimesta.(Toistaiseksi)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sri, mut oli pakko ottaa kantaa, oon sentään jo vuodesta 1965 alkaen ollu noitten kanssa tekemisissä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
edit: On aikas komia toi sininen. Onnex olkoon.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Helmi 06, 2006 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Eiks tossa mallissa jo ollut rattilukolla varustettu systeemi? Siis jos se oli -68 malli. -67-ssa oli panssarikaapeli systeemi vielä. Sitä on muuteltu moneksi.juuso kirjoitti:Omassa -68 Amatzonissa oli nappistartti. Sen alkuperäisyydestä ei ole tietoa.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sri, edelleen...........
ps. Eikös jossain rintintineissäkin ollut panssarikaapelilla toi systeemi?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Kyllä -68. En muista enää oliko rattilukkoa, mutta nappistartti oli kyllä niin asiallisen näköinen, että olisi voinut olla vakiokin...eos.tUrpoEinari kirjoitti:Eiks tossa mallissa jo ollut rattilukolla varustettu systeemi? Siis jos se oli -68 malli. -67-ssa oli panssarikaapeli systeemi vielä. Sitä on muuteltu moneksi.juuso kirjoitti:Omassa -68 Amatzonissa oli nappistartti. Sen alkuperäisyydestä ei ole tietoa.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
Sri, edelleen...........
ps. Eikös jossain rintintineissäkin ollut panssarikaapelilla toi systeemi?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
mielettömän kaunis! kyl 60-luku oli volvon kuningasaikaa, ei sille voi mitään! kukas noi volvon kurvikkaat autot oikein suunnitteli? sille hepulle pitäs tehdä iso muistomerkki.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Päivitellääns nyt hieman.
Entisöinti on edennyt perusteellisen purku-/putsaustyön jälkeen alaosan maalausvaiheeseen. Tunteja on vietetty kiinnostavan harrastuksen parissa välillä jopa yömyöhään
![Kuva](http://img175.imageshack.us/img175/9901/p42601271ly.th.jpg)
![Kuva](http://img251.imageshack.us/img251/4939/p42601307kx.th.jpg)
![Kuva](http://img422.imageshack.us/img422/5606/p42601416no.th.jpg)
Laatumerkillä vietiin toinen skandinaavi maalaukseen![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Kuva](http://img400.imageshack.us/img400/4980/p51101547xh.th.jpg)
![Kuva](http://img422.imageshack.us/img422/7193/p51101554ix.th.jpg)
![Kuva](http://img361.imageshack.us/img361/5980/p51101578qg.th.jpg)
Maalauksen jälkeen. Ulkopuolelta osaksi kasattu, sisäpuoli kesken. Toiveena saada kesän aikana museorekisteriin/ajoon.
![Kuva](http://img361.imageshack.us/img361/4748/p60201663wx.th.jpg)
Entisöinti on edennyt perusteellisen purku-/putsaustyön jälkeen alaosan maalausvaiheeseen. Tunteja on vietetty kiinnostavan harrastuksen parissa välillä jopa yömyöhään
![Kuva](http://img175.imageshack.us/img175/9901/p42601271ly.th.jpg)
![Kuva](http://img251.imageshack.us/img251/4939/p42601307kx.th.jpg)
![Kuva](http://img422.imageshack.us/img422/5606/p42601416no.th.jpg)
Laatumerkillä vietiin toinen skandinaavi maalaukseen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Kuva](http://img400.imageshack.us/img400/4980/p51101547xh.th.jpg)
![Kuva](http://img422.imageshack.us/img422/7193/p51101554ix.th.jpg)
![Kuva](http://img361.imageshack.us/img361/5980/p51101578qg.th.jpg)
Maalauksen jälkeen. Ulkopuolelta osaksi kasattu, sisäpuoli kesken. Toiveena saada kesän aikana museorekisteriin/ajoon.
![Kuva](http://img361.imageshack.us/img361/4748/p60201663wx.th.jpg)
Saab 96 vm.-73
Saab 900i 2.1 vm.-93
Saab 900i 2.1 vm.-93