Volvo tuli taloon

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Taisin nähdäkin tuon Raumalla tänään ellen erehdy... Komia vanhus :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Saab 96
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 18:34
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Saab 96 »

Kiitos kaikille kehuista :wink: Juu oltiin tänään Raumalla heittämässä pieni lenkki.

PappaSedan kirjoitti:Lähteekö edelleen napista käyntiin vai onko virtalukko vaihdettu avaimesta starttaavaan malliin ??
On tiettävävästi ollut avaimesta käynnistettävä malli alusta asti.
Auton läpikäynti/ehostaminen olisi tarkoitus aloittaa lähiaikoina. Museorekisteriin olisi tarkoitus laittaa.
Saab 96 vm.-73
Saab 900i 2.1 vm.-93
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

On tiettävävästi ollut avaimesta käynnistettävä malli alusta asti. 8O

No jopas.... Kurkkaa nyt kuitenkin ryyppyvivun kohdalta kojelaudan alle löytyykö sieltä nappi. Jos löytyy niin auto on alunperin käynnistetty sitä painamalla. Aika usein noihin vaihdettiin virtalukot avaimen katkeamisen takia ja samalla niistä tehtiin suoraan avaimesta käynnistettäviä.
Startti-nappiin sai kätevän töötin kun äänimerkki ei enää toiminut ohjauspyörän kehästä painamalla kehän kosketuspintojen hapettumisen takia. Tämän takia aika moneen vanhempaan Amaan on vaihdettu uudemman Amazonin nelipuolainen ohjauspyörä. No nyt tää menee jo Volvo-foorumiksi :twisted: :lol:
Toisaalta tuon ikäiset Duetit kait lähti avaimesta.....
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kyllä -64 Amazonissa on ihan tavallinen avainsysteemi, tosin se on kojetaulussa eikä rattiputkessa. En ole kuullut tuollaisesta nappastartista Amazonin yhteydessä koskaan, enkä muista kyllä varaosakirjankaan sellaista tuntevan. Olisiko onglema siinä, että, kun panssaripuola = virtalukko sen perässä, on mennyt rikki, se on korvattu ko. viritelmällä. Alkuperäiseksi en sitä usko.
# 419 Vesa Pohjalainen
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

Joo. Kojetaulussahan toi virtalukko on omassanikin. Oman ja aikoinaan kaverin aman kokemuksella en lähde tämän enempää yleistämään muihin amazoneihin.
Kaverin -64 Duett lähtee kyllä suoraan avaimesta joten tuskinpa kahta erilaista starttisysteemiä Amazoniin ja Duettiin olisi kannattanut rakentaakkaan. Ilmeisesti omassani on ollut sitten joku jälkiasennettu härpäkevirtalukko :oops:
Suutari pysykööt lestissään mutta eihän suutarin lapsilla ole kenkiä jne...
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

PappaSedan kirjoitti: Kaverin -64 Duett lähtee kyllä suoraan avaimesta joten tuskinpa kahta erilaista starttisysteemiä Amazoniin ja Duettiin olisi kannattanut rakentaakkaan. Ilmeisesti omassani on ollut sitten joku jälkiasennettu härpäkevirtalukko :oops:
Suutari pysykööt lestissään mutta eihän suutarin lapsilla ole kenkiä jne...
Se on varmaan juuri tuo panssaripuolan takia, joka lienee ollut kallis paktti, koska virtalukkokin tuli siinä samassa, siksi niihin rakennettiin tavalliset puolat ja tavallinen virtalukko. Mulla on vielä...toistaiseksi ehjä puola ja virtalukko...siis toistaiseksi :)

Mutta takaisin juurille. Kyllä niin PV, Duett kuin Amakin ovat hienoja pelejä. Jotain samaa ajatonta niissä on kuin vanhoissa Saabeissakin :D
Skandinaavit rulettaa
# 419 Vesa Pohjalainen
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Omassa -68 Amazonissa oli nappistartti. Sen alkuperäisyydestä ei ole tietoa.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
Viimeksi muokannut juuso, Ma Helmi 06, 2006 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Starttinappi

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Juu samaa mieltä että: Puola ja virtalukon pohja ovat yhdistetty vanhemmissa malleissa panssarikaapelilla toisiinsa, vaikeutti auton varastamista. Kun lakkasi starttaamasta avaimesta mutta virta kumminkin meni päälle niin sinne koelaudan alareunaan askarreltiin tuo starttinappi.

Mun -65:ssa tuo avainstartti ei toiminut yli 10 asteen pakkasissa. Sitte toiseen eli -67 kartanoon oli joku kyläseppä laittanut starttinapin kun avain oli katkennut patruunaan eikä röntistä saanut enää startattua????
No ite korjasin ja se toimii edelleen avaimesta.(Toistaiseksi) :D Noi molemmat autot on tuolla suulissa odottamassa josko vielä joskus.........jne. :wink: :wink: Tuohon kartanoon on jo peltiosia ja takapuskuri hommattuna. Ja jotain entisöintiin viittaavaa vähän tehtykin.

Sri, mut oli pakko ottaa kantaa, oon sentään jo vuodesta 1965 alkaen ollu noitten kanssa tekemisissä. :oops: :oops:

edit: On aikas komia toi sininen. Onnex olkoon.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Helmi 06, 2006 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

juuso kirjoitti:Omassa -68 Amatzonissa oli nappistartti. Sen alkuperäisyydestä ei ole tietoa.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
Eiks tossa mallissa jo ollut rattilukolla varustettu systeemi? Siis jos se oli -68 malli. -67-ssa oli panssarikaapeli systeemi vielä. Sitä on muuteltu moneksi. :D
Sri, edelleen...........
ps. Eikös jossain rintintineissäkin ollut panssarikaapelilla toi systeemi? 8O
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Toi oli munkin eka legenda-auto haave. Halusin kerman valkoisen... voishan sitä ottaa sellasen vieläkin 8) pyhimys se vasta ois makee, on varmaan (vielä) vähän vaikeempi löytää semmosta...

edit: jaa niin juu, hieno on :)
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

tUrpoEinari kirjoitti:
juuso kirjoitti:Omassa -68 Amatzonissa oli nappistartti. Sen alkuperäisyydestä ei ole tietoa.
Tarkennusta vielä, että virtalukko oli vain kaksi asentoinen, eli siinä ei sitä startti-asentoa ollut.
Eiks tossa mallissa jo ollut rattilukolla varustettu systeemi? Siis jos se oli -68 malli. -67-ssa oli panssarikaapeli systeemi vielä. Sitä on muuteltu moneksi. :D
Sri, edelleen...........
ps. Eikös jossain rintintineissäkin ollut panssarikaapelilla toi systeemi? 8O
Kyllä -68. En muista enää oliko rattilukkoa, mutta nappistartti oli kyllä niin asiallisen näköinen, että olisi voinut olla vakiokin...eos. :?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mielettömän kaunis! kyl 60-luku oli volvon kuningasaikaa, ei sille voi mitään! kukas noi volvon kurvikkaat autot oikein suunnitteli? sille hepulle pitäs tehdä iso muistomerkki.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, To Maalis 03, 2011 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 18:34
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Saab 96 »

Päivitellääns nyt hieman.
Entisöinti on edennyt perusteellisen purku-/putsaustyön jälkeen alaosan maalausvaiheeseen. Tunteja on vietetty kiinnostavan harrastuksen parissa välillä jopa yömyöhään
Kuva
Kuva
Kuva

Laatumerkillä vietiin toinen skandinaavi maalaukseen :wink:
Kuva
Kuva
Kuva

Maalauksen jälkeen. Ulkopuolelta osaksi kasattu, sisäpuoli kesken. Toiveena saada kesän aikana museorekisteriin/ajoon.
Kuva
Saab 96 vm.-73
Saab 900i 2.1 vm.-93
koshh
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 10:49
Paikkakunta: Oravasaari

Viesti Kirjoittaja koshh »

No jopas on hiton komee amazoni. Näkispä töissä tuollasia KUNNON voleja eikä mitään hiton veeseitenkymppisiä diisseleitä. No minkäs teet kun on syntyny AIVAN väärällä vuoskymmenellä.
Saab 96 V4 Super -78
Saab 9000 Aero -95 VI**N TCS Steg X Evo
Saab 9000 2.0t -97
Saab 9000 2.0t -97
Vastaa Viestiin