Tietoa/mielipidettä 80/90-luvun S-sarjasta
Ihan oikeesti kannattaa varautua alkuperäisten varaosien kalleuteen ja saatavuuteen(Suomessa) 5xx ja 6xx S-sarjalaisten kanssa. Ja hieman yleistäen myös muiden S-sarjalaisten kanssa - se, että niitä saa nyt wanhana oleellisesti halvemmalla ei tarkoita, että niiden vara- ja korjausosat olisi juurikaan halventuneet - ko. autot on suunnattu henkilöille, jotka eivät kiinnitä huomiota turhanpäiväisiin ylläpito yms. kustannuksiin.
Hienoja pelejähän ne on - käytettyinäkin.
Hienoja pelejähän ne on - käytettyinäkin.
Mua taas miellyttää tuon uudempikorisen massiivisuus, on aika härski livenä, uusi S näyttää ihan pikkukinneriltä siihen verrattunaHenkka #2283 kirjoitti:Tuohan olisi jo luxusta ihan nykypäivänkin mittapuulla... pelottavaang900aero kirjoitti:Jos mesen ostaisin niin ehkäpä 90-luvun alkupuoliskon 600S voisi tarjota hyvää vastiketta rahalleEli siis tuollainen mutta paremmilla varusteilla ja mustana:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =457523&PN
Nuo ei maksa kuin muutaman tonnin ulkomailla mutta veroa taitaa tulla aika rankasti?![]()
Lähinnä uudemmassa S:ssä mietityttää jo korjaamisen vaikeus/kalleus. Ja pakko vielä väittää, että omaa silmää miellyttää ennemmin klassisuudellaan tuo vanhempi malli...
Sinänsä hassua että mitä mobile.de:ssä kattelee niin tuo w140 on melkeempä samoissa hinnoissa kun vähänkin parempikuntoinen/varusteinen w126, vaikka ovatkin pääsääntöisesti paljon kattavammilla varusteilla. Vanhassa alkaa olemaan jo varmaan harvinaisuuslisää.
Ja pidä vaan tonnari pivossa, kuhan saan lämmitetyn tallin pystyyn niin hommaan senkin


Tuollaista mutta vm 1992 tutkin Italiassa samassa autoliikkeessä josta ostin 9-5:n, olisi ollut tonnin kalliimpi kuin tuo Saabini, täysvarusteltu (joskaan ei panssaroitu



Peeveli vieköön tässä alkaa mersukuume tarttua

Olis siinä naapureilla ihmettelemistä kun pamauttaisi pihaan kuussatasella ässämersulla

edit: eihän tuo S600 kuluta kuin muutaman litran enemmän kuin automaattitonnari, ja 2270kg painava automaatti kiihtyy 0-100km/h kohtuullisesti 6.3 sekunnissa


Edit2: joopajoo TULLI tietenkin pilaa tuonkin homman eli veroa näytetään tuollaisesta kannettavan 14-15K euroa, XXXtana

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aikamoinen panzerwagenng900aero kirjoitti:Jos mesen ostaisin niin ehkäpä 90-luvun alkupuoliskon 600S voisi tarjota hyvää vastiketta rahalleEli siis tuollainen mutta paremmilla varusteilla ja mustana:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =457523&PN

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Aikamoinen panzerwagen joo...
Työkaverin entinen työkaveri
oli aikoinaan stutgartissa suunnittelijana ennen hairastumistaan kännykkäteollisuuteen. Hän sanoi että tuo w140 korimalli eli myös panzerwagenina tunnettu kori on viimeinen mersu, joka on tehty siten että valitaan lähes parhaat materiaalit ja katsotaan saadaanko mallia myytyä niin paljoa että se pääsee plussalle. Taksimersuthan ne taitaa rahoittaa tuollaiset. On se kyllä paljon parempi minun mielesta kuin mitä esim entisen työnantajani s55amg. Ja w126 on klassikko...
Niin, tänne eksyin http://www.mese.fi/forum kautta - sinne mahtuu vaikka olisi seittämän saappia pihassa
Työkaverin entinen työkaveri

Niin, tänne eksyin http://www.mese.fi/forum kautta - sinne mahtuu vaikka olisi seittämän saappia pihassa

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Nostetaas vanhaa
Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?
Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€
Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.
Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€
Suomikinneri V6:n hinnalla...
Tää on taas tätä "hankkimista"

Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?
Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€

Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.
Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€

Tää on taas tätä "hankkimista"

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Audilla ja BMW:llä kuten Mersullakin on tavisten malleja, joihin taviksilla on myös varaa. Laitetaan sieltä mallistojen yläpäästä autoja kehiin, niin alkaa naapurikateutta esiintyä vaikka olis Audi tai BMW.Muksu kirjoitti:eihän kukaan ajattele Audilla tai Bemarilla ajamisesta läheskään niin ylistävästi kuin Mersulla ajamisesta.
Määrittele "tavis"karg kirjoitti:
Audilla ja BMW:llä kuten Mersullakin on tavisten malleja, joihin taviksilla on myös varaa. Laitetaan sieltä mallistojen yläpäästä autoja kehiin, niin alkaa naapurikateutta esiintyä vaikka olis Audi tai BMW.

Audin A3 tai Bemarin 1-sarja, molemmat pikkuautoja ja hinnat + - 30 000 euroa... Tavis ostaa samalla rahalla Mondeon, Vectran tms johon mahtuu ne tavisperheen kaksi mukulaa kaikkine varusteineen sekä se pakollinen kultainen noutaja

Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Sylintereitä ei voi olla ikinä liikaa eikä iskutilavuus liian isoHenkka #2283 kirjoitti:Nostetaas vanhaa![]()
Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?
Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€![]()
Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.
Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€Suomikinneri V6:n hinnalla...
Tää on taas tätä "hankkimista"

Itsekin olisin valinnut ehdottomasti V12-bemarin mutta sitä konetta ei ollut kuin 700-sarjassa ja niissä ei taasen ollut farkkua, eli piti tyytyä tavis-V8:iin


Eikös tavisperheessä ole 1.6 lasta eikä 2?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
ng900aero kirjoitti:Sylintereitä ei voi olla ikinä liikaa eikä iskutilavuus liian isoHenkka #2283 kirjoitti:Nostetaas vanhaa![]()
Mitäs jos sittenkin kohdistais tavoitteet tuohon w140-koriin. Mielipiteitä/kokemuksia?
Sen, mitä mobilesta katselin, niin yli 10k€:n lukuunottamatta viimeisimpiä vuosikertoja noita ei juuri ole myynnissä, menee jo uudempaan koriin. Suomessa alkaen mallit 12k€![]()
Kompromissi voisi olla 500 V8. Olis jo kulkuakin, muttei kenties niin suurta huoltokulua kuin V12 600:sta.
Verojen kanssa voisi varustellulla selvitä 12k€ - 13k€Suomikinneri V6:n hinnalla...
Tää on taas tätä "hankkimista"
Itsekin olisin valinnut ehdottomasti V12-bemarin mutta sitä konetta ei ollut kuin 700-sarjassa ja niissä ei taasen ollut farkkua, eli piti tyytyä tavis-V8:iinAlle 5-litraiset koneet kun ovat tuollaisia pikkukinnereitä, no eipä kulu bensaa paljoa
Eikös tavisperheessä ole 1.6 lasta eikä 2?

Okei sitten, oletan, että Tuusulan suunnalla on tallissa tilaa kun tulpanvaihdon aika koittaa täysmoottoriin

Kieltämättä tuollainen houkuttaa, ja hyvin niistä näyttää tarjontaakin olevan nahkahousulassa. Lähinnä vain kokemukset kiinnostavat tässä vaiheessa. Luulisi, että tuolla koneen puolesta vinguttaisi huollettuna pitkät pätkät ilman isoja remontteja. Sähköpuolella taitaa olla ensimmäisiä CAN-väyliä, kuinkakohan luotettava mahtaa olla... yms yms.
Ja se ääni mikä tuollaisesta lähtee, jättilainen huopatossuissa

Elikkäs tavisperheen tavislapsimäärä on suoraan verrannollinen tavisperheen taviskorollan taviskuutiotilavuuteen

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87