mp kipinä hukkui

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8132
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

mp kipinä hukkui

Viesti Kirjoittaja mestari »

eli ongelma seuraava koeajolla skyteam 125 hukkasi kipinän ja mittasin pulssianturilta sytytysohjausyksikölle tulevalta johdosta että jotain 0 ja 2,5v väliin tulee. ostin uuuden sytytysohjainyksikön ja varmuden vuoksi tulpankin mutta ei tule kipinää ei.
eli kyssäri kuuluukin että kuinka paljon 12v vehkeessä tulisi tulla pulssianturilta voltteja ohjainyksikköön?
paljonko puolalle tulevaan johtoon pitäisi tulla voltteja ohjainyksiköstä?

tässäpä pari terävää kyssäriä heti kärkeen.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Paljos tulpanhattu antaa vastusta?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: mp kipinä hukkui

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

mestari kirjoitti:eli ongelma seuraava koeajolla skyteam 125 hukkasi kipinän ja mittasin pulssianturilta sytytysohjausyksikölle tulevalta johdosta että jotain 0 ja 2,5v väliin tulee. ostin uuuden sytytysohjainyksikön ja varmuden vuoksi tulpankin mutta ei tule kipinää ei.
eli kyssäri kuuluukin että kuinka paljon 12v vehkeessä tulisi tulla pulssianturilta voltteja ohjainyksikköön?
paljonko puolalle tulevaan johtoon pitäisi tulla voltteja ohjainyksiköstä?

tässäpä pari terävää kyssäriä heti kärkeen.
Sori ohi aiheen, mutta on pakko kommentoida. Otsikosta luulin, että joku suomiräppäri ois juossu kännipäissään johonki jorpakkoon :)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mp kipinä hukkui

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

mestari kirjoitti:eli ongelma seuraava koeajolla skyteam 125 hukkasi kipinän ja mittasin pulssianturilta sytytysohjausyksikölle tulevalta johdosta että jotain 0 ja 2,5v väliin tulee. ostin uuuden sytytysohjainyksikön ja varmuden vuoksi tulpankin mutta ei tule kipinää ei.
eli kyssäri kuuluukin että kuinka paljon 12v vehkeessä tulisi tulla pulssianturilta voltteja ohjainyksikköön?
paljonko puolalle tulevaan johtoon pitäisi tulla voltteja ohjainyksiköstä?

tässäpä pari terävää kyssäriä heti kärkeen.
Ei sitten mitään hajua miten paljon pitäisi moisesta vekottimesta tulla kipinää mutta jos oikein tulkitsin kirjoittamaasi, olet jo kokeillut uudella tulpalla eikä tunnu olevan kipinää?
Jos näin on, on CDI-boxi entinen (mitä suurimmalla todennäköisyydellä) tai sitten tulpanjohto valmis. Tuo CDI-boxi on useimmissa nykyajan vekottimissa melko heikkoa tekoa. Ei välttämättä oireile tippaakaan.

Sen suuremmin Skyteamia tuntematta: CDI-boxi (sytkän ohjausyksikkö).
Pyydä myyjältä toista boxia kokeilua varten ja jos sillä ei toimi, tarkista akkukin...
Oikeastaan nuo johdot ja akun voisit tarkistaa ihan ennen kuin menet utelemaan uutta boxia testikäyttöön.

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Vastaa Viestiin