Onhan tuohon pätevyys asiaan näemmä olemassa jokin lähes yksiselitteinen sääntö.
Elikkä:
Jos Suomeen rekisteröidyllä veneellä (kuten Teemun vene on) tehdään ulkomaan matkoja, on siihen tehtävä miehistöselvitys, jossa määritellään veneen kuljettamiseen tarvittava vähimmäismiehitys ja niiden pätevyysvaatimukset.
Lehtitietojen mukaan mainittu vene on seilannut mm. Virossa, joten selvitys pitäisi pykälien mukaan olla olemassa, mutta onko sitä on eri asia. Myöskään se että selvitys olisi olemassa, ei vielä merkitse sitä, että aluksen päällikölle olisi määritelty jonkinlainen pätevyysvaatumus.
Mistä muuten xjford ja valtteri löysitte tuon 22 metrin säännön?
Veneen kuljettamisesta
Miehistön selvitys huviveneissä = kuka kippari ja keitä mukana.Jos Suomeen rekisteröidyllä veneellä (kuten Teemun vene on) tehdään ulkomaan matkoja, on siihen tehtävä miehistöselvitys, jossa määritellään veneen kuljettamiseen tarvittava vähimmäismiehitys ja niiden pätevyysvaatimukset.
Lehtitietojen mukaan mainittu vene on seilannut mm. Virossa, joten selvitys pitäisi pykälien mukaan olla olemassa, mutta onko sitä on eri asia. Myöskään se että selvitys olisi olemassa, ei vielä merkitse sitä, että aluksen päällikölle olisi määritelty jonkinlainen pätevyysvaatumus.
Muistin väärin

Tässä lain vaatimukset:
Vesikulkuneuvon kuljettajaa koskevat yleiset
vaatimukset
Vesikulkuneuvon kuljettajana ei saa toimia
henkilö, jolla ei ole olosuhteisiin nähden
tarvittavaa ikää, kykyä ja taitoa.
Rekisteröitävää moottorikäyttöistä vesikulkuneuvoa
saa kuljettaa vain henkilö, joka on
täyttänyt 15 vuotta.
Merenkulkuhallitus voi, ottaen huomioon
vesikulkuneuvon koon, lajin, käyttötarkoituksen
ja liikkumisalueen, määrätä, että tietyn
vesikulkuneuvotyypin tai yksittäisen kulkuneuvon
kuljettajan on oltava täyttänyt 18
vuotta ja osoittanut merenkulkuhallituksen
tarkemmin edellyttämät tiedot ja kyvyn kysymyksessä
olevan vesikulkuneuvotyypin tai
yksittäisen vesikulkuneuvon kuljettamiseen.
7 §
Vesikulkuneuvon luovuttaminen toisen
kuljetettavaksi
Vesikulkuneuvoa ei saa luovuttaa sellaisen
henkilön kuljetettavaksi, jolla ei ole siihen
6 §:ssä edellytettyä ikää, kykyä ja taitoa.
ja
Määritelmät
Tässä asetuksessa tarkoitetaan:
1) huviveneellä kaikentyyppisiä ja kaikentyyppisillä
propulsiojärjestelmillä kulkevia
veneitä, joiden rungon pituus sovellettavien
yhdenmukaistettujen standardien mukaan
mitattuna on vähintään 2,5 ja enintään 24
metriä ja jotka on tarkoitettu käytettäviksi
urheilussa ja vapaa-ajan vietossa; se seikka,
että samaa venettä voidaan vuokrata tai
käyttää veneilykoulutukseen, ei estä tämän
asetuksen soveltamista, kun vene saatetaan
markkinoille vapaa-ajan viettotarkoitukseen.
ja
Huvivenelaki lisää turvallisuutta
15.9.2005
Huviveneiden turvallisuutta ja ympäristöominaisuuksia kohennetaan uudella lailla. Lakiin on koottu huviveneille ja vesiskoottereille asetettavia teknisiä vaatimuksia. Myös veneiden moottorien pakokaasuja ja melupäästöjä rajoitetaan.
Laki tulee voimaan 1. lokakuuta. Se koskee huviveneiden ja vesiskootterien lisäksi keskeneräisiä huviveneitä, veneen moottoreita ja varusteita. Sen piiriin kuuluvat myös sellaiset veneet ja moottorit, joihin on tehty merkittäviä muutoksia. Samanaikaisesti lain kanssa tulee voimaan sitä tarkentava valtioneuvoston asetus, joka annettiin 15. syyskuuta. Tämä sisältää tarkempia määräyksiä lain alaan kuuluville tuotteille asetettavista vaatimuksista ja vaatimuksenmukaisuuden arvioinnista.
Asetuksella pannaan osaltaan täytäntöön EU:n huvivenedirektiivin muutokset. Huviveneiksi lasketaan 2,5 – 24 metrin pituiset veneet, jotka on tarkoitettu urheiluun tai muuhun vapaa-ajankäyttöön.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"