Ihan ne pultit aukeaa samanlaisilla avaimilla noista uudemmistakin..saab87 kirjoitti:^ sitähä tuo häyrinen valitteli jotta eihä hää oo laitellu ku semmosia vanhoja koneita.
Hannalle; uuden Saabin hankinta
sitähä mie yritin sille sannoo. tänää oovat tulossa jns va arvaappa kahesti oliko seniori hyvärinen siin kunnos et voi ajaa miu saabia sinne? no EIPÄ! teki mieli lätkii kakkosnelosella otsikkoon.ei sillä et mie oisin mitenkää nukkunu huonosti ja kiukkunen enMyrkky kirjoitti:Ihan ne pultit aukeaa samanlaisilla avaimilla noista uudemmistakin..saab87 kirjoitti:^ sitähä tuo häyrinen valitteli jotta eihä hää oo laitellu ku semmosia vanhoja koneita.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Älä stressaa, jos sais järkkäiltyä ens viikol silleen että isäs ajelis sen auton tänne ja aloteltas purkamaan sitä, ja isäs palailis sit seuraavana päivänä takas kiteen suunnille.. eli olis periaattees 2 päivää aikaa duunailla.saab87 kirjoitti: sitähä mie yritin sille sannoo. tänää oovat tulossa jns va arvaappa kahesti oliko seniori hyvärinen siin kunnos et voi ajaa miu saabia sinne? no EIPÄ! teki mieli lätkii kakkosnelosella otsikkoon.ei sillä et mie oisin mitenkää nukkunu huonosti ja kiukkunen en
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mie tuossa rupesin miettii että oisko sillä a. Hirvosella ollu traileri, et sanoko se jtn semmosta. isällä nimittäi riittäs kortti ajaa miu molempien satkujen kaa. va jos se puoliväli hakkoo ni enivei.Myrkky kirjoitti:Älä stressaa, jos sais järkkäiltyä ens viikol silleen että isäs ajelis sen auton tänne ja aloteltas purkamaan sitä, ja isäs palailis sit seuraavana päivänä takas kiteen suunnille.. eli olis periaattees 2 päivää aikaa duunailla.saab87 kirjoitti: sitähä mie yritin sille sannoo. tänää oovat tulossa jns va arvaappa kahesti oliko seniori hyvärinen siin kunnos et voi ajaa miu saabia sinne? no EIPÄ! teki mieli lätkii kakkosnelosella otsikkoon.ei sillä et mie oisin mitenkää nukkunu huonosti ja kiukkunen en
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Paino menee yli trailerilla, satkulla ei saa hinata trailerissa olevaa satkua.saab87 kirjoitti:mie tuossa rupesin miettii että oisko sillä a. Hirvosella ollu traileri, et sanoko se jtn semmosta. isällä nimittäi riittäs kortti ajaa miu molempien satkujen kaa. va jos se puoliväli hakkoo ni enivei.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
jaa menee?Myrkky kirjoitti:Paino menee yli trailerilla, satkulla ei saa hinata trailerissa olevaa satkua.saab87 kirjoitti:mie tuossa rupesin miettii että oisko sillä a. Hirvosella ollu traileri, et sanoko se jtn semmosta. isällä nimittäi riittäs kortti ajaa miu molempien satkujen kaa. va jos se puoliväli hakkoo ni enivei.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Juu, vain hyvin harvoilla henkilöautoilla saa hinata itseään painavampaa traileria+autoa. Satkun tapauksessa muistaakseni meni tasan siten että hinattava traileri autoineen saa painaa maksimissaan hinaavan satkun verran.. poikkeuksiakin on, meinaan joillekkin vetokoukuille on määritetty max. kuorma joka voi olla pienempikin kuin mitä autolla muuten saisi vetää.saab87 kirjoitti:jaa menee?
Tähänmennessä ainoa henkilöauto jonka olen nähnyt rekisteriotteen mukaan saavan vetää itseään 230kg painavampaa kuormaa, on kaverin tuontibemu.. ja siinäkin lienee kyse suomalaisen katsastusviranomaisen kömmähdyksestä joka on merkinnyt enempiä tutkimatta samat arvot jotka saksassa on kys. mallille ilmoitettu.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
OK, kiitän tiedosta.. eli pitäs olla todella kevyt alumiinitraileri jos meinais sillä manuaalisatkulla sen rutatun tomaatin kiskoa. Toisaalta maksaako vaivaa.. kaveri ajaa autojen kuljetukseen muokatulla mitsun canterilla 20km:n päästä ohitte viikottain, niin kulkee kaiken helpoiten.Mimmi kirjoitti:OG Aeron rekisteriotteessa lukee ajoneuvomallille 1500 kg jarrullista ja 500 kg jarrutonta.
CS tontun otteessa lukee ajoneuvomallille 1800 kg jarrullista ja 750 kg jarrutonta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Joo samalla tavalla lukee mullakin. Tosin oon kyllä nähny satkun jossa luki sen omapainon verran, olisko ollu 1180kg tai jotain, mutta varmaan johtui sitten itse vetokoukun rajoituksesta tai katsastusmies ei ollu tienny miten homma menee...
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Käsittääkseni tuossa on vuosien varrella muuttunu joku sääntö omapaino -> 1500 ja se on mahdollista muutattaa vanhojenkin rekisteriotteeseen takautuvasti.Myrkky kirjoitti:Mul on ollu jokaisessa satkussa + tuossa nopassa kulkineen omanpainon verta.. mut nuo onkin kaik ollu vanhoja romuja.
Aki Peltola #1132
Pitää paikkansa. Tupliksen otteessa on nyt vanhojen sääntöjen mukaan jarrullisen kärryn sallittu kokonaismassa 1150 kg (= tupliksen omamassa) ja jarruttoman 575 kg (= puolet 99:n omamassasta)Aksu900 kirjoitti:Käsittääkseni tuossa on vuosien varrella muuttunu joku sääntö omapaino -> 1500 ja se on mahdollista muutattaa vanhojenkin rekisteriotteeseen takautuvasti.
Saab sallii kuitenkin 1500 kg, ja maahantuoja on päivittänyt tämän 99:n tyyppitietoihin liikennetietojärjestelmään.
Kovlin koukun tyyppikilvessä lukee myös 1500 kg, eli tarvitaan vain muutoskatsastus, jossa otteelle laitetaan uudet tiedot.
Saab tosin sallii 99:lle jarruttoman kärryn kokonaismassaksi vain 500 kg, eli tässä kohtaa hävitään 75 kg.
Kannattaa tarkistaa konttorilla, mikä on satkun nykyinen suurin sallittu pv massa
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11