Selailin tuolla FF* M*t*rsp*rtin sivuilla ja pongasin tälläisen jutun:
http://project911.luminasweden.com/ jossa on saabin moottori =)
itse juttu lähti tästä, kun jossain Porsche:ssa oli 8.2L moottori laitettu:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=11620
Lainasin vaan tälläisen jutun, josta tuli mieleen ettei kaikki ole Saab negatiivinen, jota itse törmään vähän väliin .. Lainaus "Noita Saabin moottoreita ei kannata vähätellä ollenkaan. Vakio alakerta ja moottorinohjaus riittää noissa 2,3 litrasissa Trionic 5 koneissa aina 600 hv asti..."
Porsche 911 projekti
Porsche 911 projekti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Riippuu siitä teetkö oikeasti hyvää vai tuning-pakosarjaa...Kumpis o ny parempaa matskuu tohon turbo pakosarjan tekoon, ruostumaton vai tavan musta...
Hyviä materiaaleja olisi luultavasti tulenkestävät putket esim 13CrMo44 tai 15Mo3, hilseilylämpötila reilusti toisella tuhannella asteella. Kokonaan toinen juttu onkin sitten mistä noita saa alle 6 m kankina ja mistä saa valmiita mutkia...
Helposti saatavista materiaaleista ruostumaton (AISI 304) on hilseilyn kannalta parempi kuin musta. Haponkestävää (AISI 316) ei kannattane käyttää jo pelkästään hieman 304:sta arvaamattomamman väsymiskäyttäytymisen vuoksi.
-J-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Hitsi sentään, tota jenkki standardin 316:sta olis ollu saatavilla helposti...Jussi kirjoitti:Riippuu siitä teetkö oikeasti hyvää vai tuning-pakosarjaa...Kumpis o ny parempaa matskuu tohon turbo pakosarjan tekoon, ruostumaton vai tavan musta...
Helposti saatavista materiaaleista ruostumaton (AISI 304) on hilseilyn kannalta parempi kuin musta. Haponkestävää (AISI 316) ei kannattane käyttää jo pelkästään hieman 304:sta arvaamattomamman väsymiskäyttäytymisen vuoksi.
-J-
Etsintä jatkuu...
Kyllä se varmaan AISI 316 onnistuu. Laipat vaan mahdollisimman vahvoiksi ja mahdollisimman vahva putkimateriaali. Lopuksi koko häkkyrälle jännitystenpoistohehkutus.
Jos (puoli)ilmaiseksi saisi 316:a putkikäppyröitä niin tekisin itse siitä, jos ostaa tarvitsisi niin tekisin 304:sta... saatavuus on suunnilleen sama ja 304 on jopa hieman halvempi materiaali.
Jos (puoli)ilmaiseksi saisi 316:a putkikäppyröitä niin tekisin itse siitä, jos ostaa tarvitsisi niin tekisin 304:sta... saatavuus on suunnilleen sama ja 304 on jopa hieman halvempi materiaali.