Porsche 911 projekti

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Porsche 911 projekti

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Selailin tuolla FF* M*t*rsp*rtin sivuilla ja pongasin tälläisen jutun:

http://project911.luminasweden.com/ jossa on saabin moottori =)

itse juttu lähti tästä, kun jossain Porsche:ssa oli 8.2L moottori laitettu:

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=11620


Lainasin vaan tälläisen jutun, josta tuli mieleen ettei kaikki ole Saab negatiivinen, jota itse törmään vähän väliin .. Lainaus "Noita Saabin moottoreita ei kannata vähätellä ollenkaan. Vakio alakerta ja moottorinohjaus riittää noissa 2,3 litrasissa Trionic 5 koneissa aina 600 hv asti..."
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kuva

Hyvä mosahan se :!: Ja toi äijäkin näyttää pitävän :lol:
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Siisti pakosarja :!: Täytyyköhän apinoida tuosta mallia :idea: 8O
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kumpis o ny parempaa matskuu tohon turbo pakosarjan tekoon, ruostumaton vai tavan musta...

Vai mikä olis se kurko matsku ???

Ruostumaton ainakin vetelee niin pirusti... :evil:

Tarkka hitsausjärjestys,.,.

Ja toinen tykkää ohkasesta seinämästä (1mm)ja toinen paksummasta... ???
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kumpis o ny parempaa matskuu tohon turbo pakosarjan tekoon, ruostumaton vai tavan musta...
Riippuu siitä teetkö oikeasti hyvää vai tuning-pakosarjaa...

Hyviä materiaaleja olisi luultavasti tulenkestävät putket esim 13CrMo44 tai 15Mo3, hilseilylämpötila reilusti toisella tuhannella asteella. Kokonaan toinen juttu onkin sitten mistä noita saa alle 6 m kankina ja mistä saa valmiita mutkia...

Helposti saatavista materiaaleista ruostumaton (AISI 304) on hilseilyn kannalta parempi kuin musta. Haponkestävää (AISI 316) ei kannattane käyttää jo pelkästään hieman 304:sta arvaamattomamman väsymiskäyttäytymisen vuoksi.


-J-
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Jussi kirjoitti:
Kumpis o ny parempaa matskuu tohon turbo pakosarjan tekoon, ruostumaton vai tavan musta...
Riippuu siitä teetkö oikeasti hyvää vai tuning-pakosarjaa...


Helposti saatavista materiaaleista ruostumaton (AISI 304) on hilseilyn kannalta parempi kuin musta. Haponkestävää (AISI 316) ei kannattane käyttää jo pelkästään hieman 304:sta arvaamattomamman väsymiskäyttäytymisen vuoksi.


-J-
Hitsi sentään, tota jenkki standardin 316:sta olis ollu saatavilla helposti...

Etsintä jatkuu...
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä se varmaan AISI 316 onnistuu. Laipat vaan mahdollisimman vahvoiksi ja mahdollisimman vahva putkimateriaali. Lopuksi koko häkkyrälle jännitystenpoistohehkutus.

Jos (puoli)ilmaiseksi saisi 316:a putkikäppyröitä niin tekisin itse siitä, jos ostaa tarvitsisi niin tekisin 304:sta... saatavuus on suunnilleen sama ja 304 on jopa hieman halvempi materiaali.
Vastaa Viestiin