Saabistit ja moottoripyörät

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ok, tankissa oli pieni painauma varmaankin muistona, muilta osiltaan saattoi olla sitten fiksattu kuntoon.
Kuinkas muuten rekisteröintikatsastuksessa suhtautuvat pyörään jossa on pieniä kaatumajälkiä, eikait niiden vuoksi tarvitse käyttää missään rungonmittauksessa kuten ruttutukun pyöriä?

Jokin tuollainen voisi olla ihan ok, pienet skraadut ym. ei paljoa haittaa, eipä tarvitsisi varoa pyörää itsekään :D

http://lyhytlinkki.net/?ydqum17h
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

ng900aero kirjoitti: Kuinkas muuten rekisteröintikatsastuksessa suhtautuvat pyörään jossa on pieniä kaatumajälkiä, eikait niiden vuoksi tarvitse käyttää missään rungonmittauksessa kuten ruttutukun pyöriä?

http://lyhytlinkki.net/?ydqum17h
Ainakaan en ole kuullut moisesta. Uusimmassa tullin taulukossa muuten 97 veturin aj.38t verot alveineen alle 1500€..
Tuokin ym. linkin pyörä tulisi niin halvaksi että sen vois ostaa ihan naapurin kiusaksi toiseksi pyöräksi vaikka ei tarvitsiskaan :wink:
9000CS 2,3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saappi Kuski kirjoitti: Ainakaan en ole kuullut moisesta. Uusimmassa tullin taulukossa muuten 97 veturin aj.38t verot alveineen alle 1500€..
Tuokin ym. linkin pyörä tulisi niin halvaksi että sen vois ostaa ihan naapurin kiusaksi toiseksi pyöräksi vaikka ei tarvitsiskaan :wink:
Juu nykyään alkaa saamaan jo suhteellisen edistyksellisiä ja moderneja pyöriä kohtuuhinnoilla, kiitos verojen laskun, tuonkin voisi saada kilpiin alle 5 tonnin, parhaimmillaan jopa 4500e. Mutta näin se aika kuluu, tuntuu kuin hiljattain vasta tuo VTR:kin olisi esitelty MP-messuilla :D

Sijoitettuun pääomaan suhteutettuna uskoisin tuollaisen tarjoavan paljon vastiketta rahoille, ja sangen luotettaviakin tuntuvat olevan, ilmeisesti jakoketjun kiristin tahtoo löyhtyä vanhemmiten ym. pientä. Eli vesijäähdytteisellä koneella on puolensa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onkos kokemuksia Ducateista, ST4 voisi olla ihan mukava matkasportti, hienon näköinen, klassinen 916 kone vähän maltillisemmassa rungossa jne.
Tuossakin olisi ihan kiva yksilö:
http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=859552
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

dq kirjoitti:^ Toivottavasti ei _liikaa_ puuhaa kuitenkaan. :D
Kyllä sitä hommaa jonkin verran on tullut. Kytkin pelaa kyllä, mutta lämpöisenä kone alkaa pätkimään. Mistähän moinen mahtaa johtua, oliskohan tulpassa vikaa?
Männän hintaakin kyselin maahantuojalta. 300e moisesta alumiinipötköstä on liikaa, nyt onkin tulossa koko kone oheislaitteineen ja muutama tunti ajetulla männällä samaan hintaan. Toivottavasti pian pääsisi montulle. :wink:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

hewidero kirjoitti: Kyllä sitä hommaa jonkin verran on tullut.
Kah, kuin myös, ostin tuossa maanantaina vuoden -95 KTM:n supermoton. Pientä laittoo se vaatii vaan. :lol: Kiva on kyllä herättää pahennusta, toivotaan vaan että paikat pysyy suussa siinä tärinässä ja välit paikalliseen kyläpoliisiin yhtä lämpiminä.

Tjaa, sytkässähän se vika luultavasti jossain on, tulpasta yleensä näkee päältäkin jos se on kärsinyt, vaihda nyt sekin ja jos ei onnaa, koita etsiä jostain sytkäosien arvot ja mittaa kaikki kohdat yleismittarilla mitä pystyy. Kannattaa myös muilta (moottoripyörä-)foorumeilta kysellä neuvoja, kyllä noiden kanssa joku joskus kuitenkin on tapellut. Tuossa pääsis helpolla kun vaihtaisi japanilaisen monttupyörän moottorin, vaan kun on itävaltalainen insinööri ollut fiksu niin.. :D

Niin, ja ei niitä mäntien tuntimääriä välttämättä tarvitse niin orjallisesti noudattaa ellei persdyno ilmaise vedon puuttumista, itse kun joskus vielä crossia ajelin tuli vaihtoväliksi joskus likemmäs 80 tuntiakin, eivätkä ne huonoilta silloinkaan näyttäneet.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Ostettu Kawasaki vn 800 classic.
Custom minun makuun.
Tällä iällä kun on pahin kiire on jo ohi. :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

dq kirjoitti:..ostin tuossa maanantaina vuoden -95 KTM:n supermoton..
..ja nyt vaihtui moto Z-Kawaan, eli tähän :arrow: http://www.nettimoto.com/373514
Tosi kivalta peliltä tuntuu näin ainakin kun entiset pyörät ovat olleet paljon vanhempia ja tosiaan (mielestäni) luonnossa vielä paremman näköinen. Ei tarvi enää kikkailla ja ajaa täysillä, riittävän hauskaa kun menee vaan kaupungille postailemaan ja seuraa ihmisten reaktioita. :) Naisetkin ovat kiinnostuneita, toki se kiinnostus hälvenee nopeasti kun otan kypärän pois päästä. :wink:
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

hewidero kirjoitti:
dq kirjoitti:^ Toivottavasti ei _liikaa_ puuhaa kuitenkaan. :D
Kyllä sitä hommaa jonkin verran on tullut. Kytkin pelaa kyllä, mutta lämpöisenä kone alkaa pätkimään. Mistähän moinen mahtaa johtua, oliskohan tulpassa vikaa?
Männän hintaakin kyselin maahantuojalta. 300e moisesta alumiinipötköstä on liikaa, nyt onkin tulossa koko kone oheislaitteineen ja muutama tunti ajetulla männällä samaan hintaan. Toivottavasti pian pääsisi montulle. :wink:
Hip hei hurraa. Vihdoinkin se pelaa. Eli viikonloppuna heitin "uuden" koneen paikalleen ja muutamien kytkinkoppa sulkeisten jälkeen sain sen pitämään. Tänään putsasin kaasarin ja nyt tuntuis pelaavan niinkuin pitääkin. Takaiskari vielä ~100kg:n säätöihin niin vois vielä keretä tänä kesänä montulle.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tänään ison A:n inssi läpi! Yes!
Enhän mä ole tuota moottoripyöräkortin hankkimista jahkannu ku melkein 15vuotta. :roll:

Tallissa oottaa allekirjoituksen mukainen päristin.
Ei ihan uus eikä kauheen nopeekaan mutta fiilistä senkin eestä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

tetammi kirjoitti:Tänään ison A:n inssi läpi! Yes!
Enhän mä ole tuota moottoripyöräkortin hankkimista jahkannu ku melkein 15vuotta. :roll:
Onnittelut. :wink:
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Kohtapuoleen omistuksesta löytyy joko Kawa Z500 tai 440LTD... saapi nähä kumpi on pyyntihintaan nähen paremmassa kunnossa.


-J-
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ehkäpä ensi kesänä jo kukkuu, wanhuksen laakerit antautuivat jo 1000km jälkeen. :cry:

http://www.kopteri.net/koti/leino.niska ... uuttaa.jpg
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

lefa42 kirjoitti:Ehkäpä ensi kesänä jo kukkuu, wanhuksen laakerit antautuivat jo 1000km jälkeen. :cry:
Koitahan saada laitettua, son hieno mopo. 8) Mikä/mitä kaikkea sieltä paukahti?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

dq kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Ehkäpä ensi kesänä jo kukkuu, wanhuksen laakerit antautuivat jo 1000km jälkeen. :cry:
Koitahan saada laitettua, son hieno mopo. 8) Mikä/mitä kaikkea sieltä paukahti?
Eipä sieltä muuta, kuin kampiakselin runkolaakerit, ja samalla totesin kiertokangenlaakerit myöskin valmiiksi.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin