Miksi kaikki kiinnostavimmat aiheet lukitaan?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Joskus meni kyllä vähän liian pitkälle mutta tuntuu aika radikaalilta ratkaisulta silti tämmöinen rajoittaminen. Huumoriahan ne vaan oli "Ryyppäätkö tänään"-topicit sun muut, kai sitäkin saa merkkifoorumilla olla sopivassa määrin :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

kristian kirjoitti:Joskus meni kyllä vähän liian pitkälle mutta tuntuu aika radikaalilta ratkaisulta silti tämmöinen rajoittaminen. Huumoriahan ne vaan oli "Ryyppäätkö tänään"-topicit sun muut, kai sitäkin saa merkkifoorumilla olla sopivassa määrin :roll:
Tavallaan jokin radikaaliratkaisu oli ylläpidon pakko tehdä, koska mopo oli karannut sen verran pahasti käsistä. Tehdystä ratkaisusta voi olla montaa mieltä (itse olisin luultavasti ratkaissut ongelmat yksinkertaisesti jakamalla muutaman ikuisen banaanin :twisted: ), mutta tässä vaiheessa lienee kaikkien kannalta fiksuinta jatkaa keskustelua sillä linjalla, mihin ylläpito on päätynyt. Mikäli kaikkia tyydyttävä patenttiratkaisu palstan rauhoittamiseksi olisi olemassa, se olisi varmasti jo keksitty ja kompromissithan eivät ikinä miellytä ketään. Mikäli tässä vaiheessa kuitenkin aletaan useammalla osastolla riitelemään palstan sisältöpolitiikasta, jäävät muutoksiin johtaneet sodat äkkiä toiseksi ja koko homma on pian syvemmällä p*ssä kuin ikinä.
#1970
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

jariha kirjoitti:Linjaus on tehty, se näkyy teema-teksteissä. Niiden tarkoitus on antaa ylläpidolle enemmän valtaa lukita tai poistaa koko ketju, jos se näyttää menevän väärille raiteille. Väärät raiteet ovat sellaiset, että ne voivat saattaa foorumimme, klubimme ja/tai henkilöiden väliset suhteet huonoon valoon. Siis raja on häilyvä ja modetkin sitä vasta opettelee. Aiemmin viestitin, että annetaan myös modeille aikaa opetella uuteen linjaan.
Jos klubin miitingissä tulee päähänlyöntikisa, milläs tämä peitellään? :) Onko tarkoitus osoittaa muulle maailmalle jotenkin, että kaikki Saabilla ajavat tyypit ovat kuin yhdestä puusta veistetty? Kyllähän vähän hölmömpikin tajuaa, että kaikki asia mitä tällä foorumilla esitetään offtopicissa, ei vastaa klubin virallista kantaa, vaan asialla ovat yksilöt. Rönsyilevät keskustelut ovat vain osoitus siitä, että tämä(kin) klubi koostuu huomattavasta määrästä erilaisia ihmisiä.

Nykyinen rajoitustoiminta kuulostaa enemmän tai vähemmän samalta, mitä Kiinassa harjoitetaan.

Jälleen kerran, jos on tarvetta "ohjata" offtopic-keskustelua johonkin suuntaan, parempi poistaa koko alue. :!:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ah79 kirjoitti:Mikäli tässä vaiheessa kuitenkin aletaan useammalla osastolla riitelemään palstan sisältöpolitiikasta, jäävät muutoksiin johtaneet sodat äkkiä toiseksi ja koko homma on pian syvemmällä p*ssä kuin ikinä.
Parastahan tässä vaiheessa taitaisi olla, että "ns. massaporukka" malttaisi olla kirjoittamatta mielipiteensä ja katsoisi sivusta muutamien mielipiteen kertomista, jotka jaksavat asiasta vääntää. Voin laskea itseni tuohon ensiksimainittuun eikä mulla ole selvää visiota tän paikan kehittämisestä. Luulen, ettei suurella osalla muistakaan kaltaisistani oikeasti ole. Toki voisin alkaa kertomaan "mielipiteeni" (ainahan jotain voi sanoa), johon joku tarttuisi, homma jatkuisi, etenisi... Jos tähän pystyttäisiin, niin paluu aikaan, jolloin ei ole turhaa jankkausta, sujuisi paremmin ja ennenkaikkea kivuttomammin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Minä luokittelen täysin tarpeettomaksi keskusteluksi foorumilla kahden henkilön väliset jutustelut, mitkä voisi aivan yhtä hyvin (ja paremminkin) käydä vaikka yksityisviestien välityksellä.

Tämän topicin joutaisi siirtää tuonne off-topiciiin, kun ei tämä gallupilta vaikuta.
Epäilen kyllä että tämä taitaa siirtyä virtuaaliseen jäteastiaan.

Off-topiceista ja vapaamielisemmästä/humoristisemmasta keskustelusta kiinnostuneiden kannattaa muistaa myös eräs, jo aiempien täällä käytyjen väittelyiden aikana mainuttu foorumi.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sääli että vapaaehtoistyöllekin tuntuu arvostelijoita aina löytyvän. itse vapaaehtoistyöhön osallistuminen ei sitten kuitenkaan tunnu kiinnostavan. valmiista pöydästä on mukava aterioida :)

eri asia jos tätä systeemiä pyörittäisi raha, niin varmasti olis moderaattoreita jokaista viestiketjua kohti yötä päivää. ja homma voisi jatkua yhtä laajana kuin nytkin.

no hard feelings, elämää on foorumin ulkopuolella sentään vielä vähän jäljellä :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ng900aero kirjoitti: Termi "vastuuton kirjoittaminen" alkoi heti hiertämään
viestiketjuja tuskin on nyt viime aikoina suljettu vastuuttomuuteen perustuen, vaan vastuuttomuus oli ensisijaisena syynä siihen että foorumin linjausta muutettiin. on olemassa myös sananalasku että "lapsi meni pesuveden mukana" tms..
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

jariha kirjoitti:
Tuollahan mä oon testannu näitä juttuja: http://www.tarzani.com/phpBB2 ja voihan sinne kirjautua jo nyt. Se on tosin pykätty ihan testitarkoitusta varten, mutta ei mua haittaa vaikka se alkais elämään. Sanotaan vaikka näin, että tuolla voi ilmoittautua mukaan. Ainakin moderaattoreiden paikkoja on auki... 8)
:D Olin jo kolmas rekisteröitynyt :D .
Hieman OT mutta kerron silti.
Olin aina luullut että on olemassa ns täysin asialinjalla olevia foorumeita, joissa ei ole esim riitoja ym kettuilua. Foorumeita, joissa kokeneet neuvoo noviiseja. No tällä foorumilla se luulo karisi jo aikanaan, mikä ei toki minua ole häirinnyt kun noudatti ohjeita eikä painanut "vastaa" tai "lähetä" nappia (erehdyksen kautta oppimiseen :oops: ). Ja oppia on kovasti saatu(ystävitä puhumattakaan). Hämmästykseni sen sijaan oli kovin suuri kun huomasin että aivan samanlaista on myös muilla foorumeilla, joissa ei ole edes sijaa OT toiminnalle. Kyseessä nyt eräs luontokuvausta koskeva foorumi. Kesän aikana oli kytenyt ja nyt napsahti. Aiheet toki aivan eri kuin täällä mutta ihmetytti kovasti. Ja kärpäsestä saatiin hetkessä härkänen ja lähettiin bitit paukkuen foorumilta jne. Eli kyllä aina tulee jonkinasteista sanaharkkaa kun paikalla on enempi kuin yksi ihminen, ainakin ajan kanssa. Sitä vaan kaiketi pitää kestää
:D
No enpä tiedä ymmärrärsikö kukaan pointtiani mutta tulihan ilmaistua :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

lucaf kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Termi "vastuuton kirjoittaminen" alkoi heti hiertämään
viestiketjuja tuskin on nyt viime aikoina suljettu vastuuttomuuteen perustuen, vaan vastuuttomuus oli ensisijaisena syynä siihen että foorumin linjausta muutettiin. on olemassa myös sananalasku että "lapsi meni pesuveden mukana" tms..
Minusta paremmin kuvaisi "vastuuton lukeminen" jos aihe ei kiinnosta tai jms. Silloinhan juttu tyrehtyy siihen? Jos sisältö ylittää puuttumis kynnyksen niin modeahan voi auttaa kertomalla asiasta vaikka vy:llä?

Jotain uusavuttomuutta taasen :roll:

Minusta jutut tällä hetkellä (ne joita luen) on ok 98%

V-M
Ole sinä minun Saab, niin minä olen sinun Toyota
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti: :D Olin jo kolmas rekisteröitynyt :D .
:
Ihan hyvä pointti Psycholla, en ole itsekään nähnyt yhtään forumia jossa ei jotain väittelyä tulisi, sellainen on täysi illuusio kuten toimiva sosialismikin :lol:

Onko teillä jo kovatkin keskustelut siellä tartsanissa? :D
Taitaa porukkaa olla kuitenkin niin vähän ettei mitään varjoforumeita kannata perustella?
No jatketaan näin sitten, ja modeille kiitos vapaaehtoistyöstä!
Mutta jotain selvennystä saisitte keksiä tuohon OT-alueeseen, termi hyödyllinen ei kelpaa koska on relatiivinen käsite.
En ole sillä nähnyt kovin paljoa mitään epäsoveliasta materiaalia, ja kuten V-M kirjoittikin, voi hyppiä yli (kuten teen itsekin jonkin og-pastan kohdalla).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Koska kyseessä ei ole autoiluun tai Saabeihin liittyvä gallup, siirrän tämän Offtopiciin :)

Terv.
Pade
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kyllähän sitä vapaaehtoinen moderaattoriksi hakemus on tullut josku laitettua... Eipä tainnut potkista pahemmin kiinnostaa.

Saattaa siis olla asiallista katsella sinne johtoportaan suuntaan, eikä pelkästään manailla kun kukaan ei ole valmis tekemään vapaaehtoistyötä...

Täytyy siis tyytyä trollailemaan parhaansa mukaan.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Coltti kirjoitti:Kyllähän sitä vapaaehtoinen moderaattoriksi hakemus on tullut josku laitettua... Eipä tainnut potkista pahemmin kiinnostaa.

Saattaa siis olla asiallista katsella sinne johtoportaan suuntaan, eikä pelkästään manailla kun kukaan ei ole valmis tekemään vapaaehtoistyötä...

Täytyy siis tyytyä trollailemaan parhaansa mukaan.
Johtoportaan syytä kun foorumille on rekisteröitynyt reilu 6000 käyttäjää ja mielipiteitä eri asioiden suhteen varmasti yhtä monta ja tämän lisäksi vielä kaikkia pitäisi osata miellyttää ?
Luin kyllä lyhyen matikan lukiossa mutta sanoisin kuitenkin, että tuo on mahdoton yhtälö.

Kerta toisensa jälkeen palataan siihen, että jos keskustelijat täällä edes hieman miettisivät mitä kirjoittavat ei näitä muutoksia olisi alkujaan koskaan tarvinnut pistää vireille !
Viimeisen puolen vuoden aikana on varmasti ollut enemmän moderoitavaa tällä palstalla kuin koko palstan historian aikana siihen mennessä.
Hyvin foorumi pyöri kaikilla osa-alueillaan aikaisemmin mutta nyt se ei vaan enää toimi. Tuskin tämä on johtoportaan syytä, vaan jokainen voisi käydä kurkkaamassa siihen peiliin ensin ennenkuin syyttävää sormea osoitetaan muihin :roll:
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tarkotin nyt sitä, että vaikka niitä halukkaita moderaattoreita olisi, ei hyödynnetä vaan annetaan olla...

Eihän se tietenkään moderaattorien vika ole millaista keskustelun tasoa täällä on, jokainenhan painaa itse sitä lähetysnappia...

Minun mielestä aivan turha syyttää käyttäjien kirjoittelujen takia moderaattoreita. Jotkut kävyt vaan ei pysty tunnustamaan tosiasioita, muita on niin helppa syyttää, ei voi katsoa peiliin.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

sitä en vaan ymmärrä kun 99%:lla foorumeista on OT alue jonne keskustelu myös aika paljon varmasti painottuu, niin miksi tämän foorumin täytyy olla erilainen?

ja mitä gallup alueeseen tulee niin se oli yksi netti foorumien ainoista huumorin kukkasista, ei ketään kiinnosta autoihin liittyvät gallupit, vaan juuri ne huumoripuolen kyselyt..nykyisellään galluppi osio on täysin turha jo.

ja sitten OT alue...mikä OT alue se on jos sitä rajoitetaan kokoajan, ja joku mainitsi et ne jutut mitä ot:lla puhutaan niin voi puhua myös ircissä (ei irq niinku joku sano), mutta ei kyllä saabistien keskuudessa tämä onnist..siellä on tiukka sisäänpäin lämpeävä sisäpiiri johon on ihan turha mennä, jos kysyt autoista ni sut nauretaan ulos, jos koitat puhua jotain ot:lle kuuluvaa niin muut vaihtaa aihetta heti johonkin muuhun. sinne on ihan turha ulkopuolisen mennä, oli clubilaisia/foorumilaisia tai ei.

OT:lla on tärkeä osa foorumeita vaikka keskustelut monasti sinne painottuvat...monet jotka lukevat foorumia niin lukevat myös muita osioita vaikka kirjottavat pääasiassa ot alueelle...jos ot aluetta rajoitetaan liikaa tai poistetaan kokonaan siitä voi olla se seuraus että monet käyttäjät lopettavat koko foorumin lukemisen, tai ainakin vähentävät sitä radikaalisti....siitä taas seuraksena on se että jos joku haluaa nopeasti johonkin ongelmaan vastauksen saabisti puolella, niin sitä ei välttämättä saa edes viikon sisällä. Ja tuon ilmiön olen jo parilla foorumilla huomannut jotka ovat rajoittamisen jälkeen hiljentyneet.

mutta mitäpä mä tässä valitan, tuskin mua kauaa tänne edes hyväksytään kun potkitaan varmaan kerhosta pihalle ku en omista saabia, ja sen jälkeen bannia foorumille. En minäkään ole meinaan saabi keskusteluihin osallistunut sen jälkeen kun saabin myin, mutta luen niitäkin osioita päivittäin monta kertaa päivässä...mut jos ot alue riistetään niin tuskin tulee käytyä täällä edes satunnaisesti.

tosin se voi kyl olla et ylläpito sitä juuri haluaa...kaikki turhat ihmiset pois foorumilta


ps. teksti voi olla todella tökeröä luettavaa...mutta ei kiinnosta..älä lue jollet halua muuta kuin valittaa tekstin ulkoasusta
BMW 525iA Touring Executive
Lukittu