V-M ja Aksu varmaan osaavat vastata paremmin, kuulostaa aika arveluttavalta toimenpiteeltä, paljonko otit tavaraa pois?Coltti kirjoitti:Tuhosinko mäntäni, kun menin hieman hiekkapaperilla hiomaan männäntapin reikää suuremmaksi, tappi kun ei meinanut muuten mahtua. Paljastui sitten myöhemmin vissiin vialliseksi männätapiksi.
Koneen naputus (V8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
En ole mitannut, mutta hyvin hyvin vähän... No ei kai tuolle muuta voi kun pistää kone tulille ja toivoa parasta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Tuo mitta on aika tarkka koska se on mitoitettu niin että se männän lämpö laajentuma ja tapin laajeneminen on synkassa ja toleranssi kohdallaan.Coltti kirjoitti:En ole mitannut, mutta hyvin hyvin vähän... No ei kai tuolle muuta voi kun pistää kone tulille ja toivoa parasta.
Käsin hiomalla ei tahdo saada pyöreetä jälkee... joko kestää tai ei. Otitkos pinnan 1000:lla ja öljyllä niin ettei jäänyt naarmuja?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Tais olla 600 tai 800, öljyä käytin ja sileä pinta jäi jäljelle. Kuulukos saabin männissä männäntapin pyöriä käyntilämpöisenä myös männästä? Tuohan ei kuitenkaan ole lämpösovitus, niin voisi olettaa että käyntilämpöisenä pyörii jo normaalistikkin?
No jos porsii, niin sitten korjataan. Eihän tuo ole kuin vasta ensimmäinen remontoitu saabin pata ja rahaa tuohon kulunut vasta ~400-500e![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No jos porsii, niin sitten korjataan. Eihän tuo ole kuin vasta ensimmäinen remontoitu saabin pata ja rahaa tuohon kulunut vasta ~400-500e
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Käsittääkseni kyllä, koska kaikissa purkamissani/kasaamissani moottoreissa tappi on ollut suurinpiirtein yhtä tiukka sovitteeltaan mäntään kuin kiertokangen helaankin. Eikös se näin yleensä ole noissa vempeleissä joissa sokilla tappi lukitaan?Coltti kirjoitti: Kuulukos saabin männissä männäntapin pyöriä käyntilämpöisenä myös männästä?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jep, tarkoitus on että molemmat liukupinnat "elää".Myrkky kirjoitti:Käsittääkseni kyllä, koska kaikissa purkamissani/kasaamissani moottoreissa tappi on ollut suurinpiirtein yhtä tiukka sovitteeltaan mäntään kuin kiertokangen helaankin. Eikös se näin yleensä ole noissa vempeleissä joissa sokilla tappi lukitaan?Coltti kirjoitti: Kuulukos saabin männissä männäntapin pyöriä käyntilämpöisenä myös männästä?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Sama havainto, juurikin yhtä tiukka sovitus helaan ja mäntään. Kait sen tapin kuuluu pyöriä koska muutenhan hela hakkaisi yhteen kohtaan kulumaa, ja kaiketi sinne öljyäkin pääsee vähän paremmin kun ei ole kiinteästi kiinni helassa tai männässä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jos spekuloisin sen verran että koneesta olisi mäntä sökö (siis männäntapin reikä väljä) niin tuskin olisi mitenkään kovin haitallista vaihtaa vain yhtä mäntää?
Mitään ylikokotappeja tuskin on olemassa ja sokanreikienkin varmaan pitäisi olla syvemmät?
Mitään ylikokotappeja tuskin on olemassa ja sokanreikienkin varmaan pitäisi olla syvemmät?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Yhden männän vaihto onnistuu kunhan vaan huolehdit että uuden valmistaja on sama kuin vanhojenkin.ng900aero kirjoitti:Jos spekuloisin sen verran että koneesta olisi mäntä sökö (siis männäntapin reikä väljä) niin tuskin olisi mitenkään kovin haitallista vaihtaa vain yhtä mäntää?
Mitään ylikokotappeja tuskin on olemassa ja sokanreikienkin varmaan pitäisi olla syvemmät?
Ylikokotappi ei oikein kuulosta järkevältä idealta, taitaisi tasapaino mennä samalla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Ja joutuis sitten etsii buimuriin pitkälohkosen tasapaino akselit et saavuttais tasapainon..vtp9k kirjoitti:Yhden männän vaihto onnistuu kunhan vaan huolehdit että uuden valmistaja on sama kuin vanhojenkin.ng900aero kirjoitti:Jos spekuloisin sen verran että koneesta olisi mäntä sökö (siis männäntapin reikä väljä) niin tuskin olisi mitenkään kovin haitallista vaihtaa vain yhtä mäntää?
Mitään ylikokotappeja tuskin on olemassa ja sokanreikienkin varmaan pitäisi olla syvemmät?
Ylikokotappi ei oikein kuulosta järkevältä idealta, taitaisi tasapaino mennä samalla...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kylmäsprayta pullollinen tappiin jos on liian tiukka sovitus. Hopeatahnakin voisi olla hyvä vaihtoehto, kun on hienompaa kuin vaseliinit ja öljyt.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001