Kolari:)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saabikas

Kolari:)

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Vaihdettiin tuo perheen kauppakassi 530D, Mersuun 430TE vm. 99. Emäntä sitten kommentoimaan, että kaikenmaailman "tuunarit" roikkuu perässä jopa enemmän kuin 9000:n kontissa. En tuota uskonut kun ei moista vaivaa bemulla tuntunut olevan. Ehkä tuo D merkki hillitsi, ei se kuitenkaan kulje. No eihän se kulkenutkaan:)

Heitin sitten tänään lenkin Nurmijärvi-Lahti-Kouvola-Utti-Kannuskoski ja takaisin. Ja toden totta: kyllä niitä kontissa roikkujia riittää.

Tulin Kouvolan suunnasta Lahteen ja vetäisin rampissa hieman happea ja tuntui erästä Golf kuskia nyppivän. Näytti keskaria kun tuli hidastettuani miljoonaa ohi ja itsellä cruise päällä ja 130km/h. Hämmästytti, että kuski oli nuori nainen. Muutama kilometri ja ohi ks. Golffista ja kuski ei ole näkevinäänkään. Ajattelin napata kahvit mukaan Tuuliharjasta ja hidastin ramppiin ja katsoin, että kylläpä Golf tulee lähellä. Pihasta lähtee täyspitkä ja jään odottamaan: samalla Golf konttiin niin, että paikat lähti hampaista:) Minä ulos, että mitä helvettiä ? Nainen vaahtoaa: saatanan mulk*u kaahari ( niinpä:)) ja syyttää minua hommasta. No, soitan poliisit ja mimmi hyppää autoon ja jatkaa kohti etelää...:) Siitä 15min ja poliisi soittaa, että neito on tallessa ja huomenna pitäisi lähteä itse kuultavaksi. Jarrutin kuulemma liian aikaisin...:)

No sattuuhan näitä, jäädään odottamaan tulevaa. Ja Saabin jälkeen piti helpottaa:)
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Öö siis mitä vit***? :lol:
Meitä on sitten moneen junaan... noh, nyt vois sanoa että onneks lähti karkuun (kun jäi kiinnikkin, saadaan hyvällä onnella vähän lisää "kakkua" eukolle)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

itse käytän noihin perseessä roikkujiin kohtuuttoman ylös suunnattua tuulilasin pesuria... :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

gls kirjoitti:itse käytän noihin perseessä roikkujiin kohtuuttoman ylös suunnattua tuulilasin pesuria... :wink:
Jossa jarrunestettä :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Kyllähän tuossa golf-kuski joutuu maksumieheksi(naiseksi) takuuvarmasti!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

gls kirjoitti:itse käytän noihin perseessä roikkujiin kohtuuttoman ylös suunnattua tuulilasin pesuria... :wink:
Älä käytä meihin motoristeihin.. :? No eipä kyllä pitkään yleensä perässä roikutakaan.. 8)
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolari:)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabikas kirjoitti:Vaihdettiin tuo perheen kauppakassi 530D, Mersuun 430TE vm. 99. Emäntä sitten kommentoimaan, että kaikenmaailman "tuunarit" roikkuu perässä jopa enemmän kuin 9000:n kontissa. En tuota uskonut kun ei moista vaivaa bemulla tuntunut olevan. Ehkä tuo D merkki hillitsi, ei se kuitenkaan kulje. No eihän se kulkenutkaan:)

Heitin sitten tänään lenkin Nurmijärvi-Lahti-Kouvola-Utti-Kannuskoski ja takaisin. Ja toden totta: kyllä niitä kontissa roikkujia riittää.

Tulin Kouvolan suunnasta Lahteen ja vetäisin rampissa hieman happea ja tuntui erästä Golf kuskia nyppivän. Näytti keskaria kun tuli hidastettuani miljoonaa ohi ja itsellä cruise päällä ja 130km/h. Hämmästytti, että kuski oli nuori nainen. Muutama kilometri ja ohi ks. Golffista ja kuski ei ole näkevinäänkään. Ajattelin napata kahvit mukaan Tuuliharjasta ja hidastin ramppiin ja katsoin, että kylläpä Golf tulee lähellä. Pihasta lähtee täyspitkä ja jään odottamaan: samalla Golf konttiin niin, että paikat lähti hampaista:) Minä ulos, että mitä helvettiä ? Nainen vaahtoaa: saatanan mulk*u kaahari ( niinpä:)) ja syyttää minua hommasta. No, soitan poliisit ja mimmi hyppää autoon ja jatkaa kohti etelää...:) Siitä 15min ja poliisi soittaa, että neito on tallessa ja huomenna pitäisi lähteä itse kuultavaksi. Jarrutin kuulemma liian aikaisin...:)

No sattuuhan näitä, jäädään odottamaan tulevaa. Ja Saabin jälkeen piti helpottaa:)
Meneekö Mersu lunariin? Jos menee, niin ainahan voit ostaa tilalle :saab: :in :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabikas

Re: Kolari:)

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Saabikas kirjoitti:Vaihdettiin tuo perheen kauppakassi 530D, Mersuun 430TE vm. 99. Emäntä sitten kommentoimaan, että kaikenmaailman "tuunarit" roikkuu perässä jopa enemmän kuin 9000:n kontissa. En tuota uskonut kun ei moista vaivaa bemulla tuntunut olevan. Ehkä tuo D merkki hillitsi, ei se kuitenkaan kulje. No eihän se kulkenutkaan:)

Heitin sitten tänään lenkin Nurmijärvi-Lahti-Kouvola-Utti-Kannuskoski ja takaisin. Ja toden totta: kyllä niitä kontissa roikkujia riittää.

Tulin Kouvolan suunnasta Lahteen ja vetäisin rampissa hieman happea ja tuntui erästä Golf kuskia nyppivän. Näytti keskaria kun tuli hidastettuani miljoonaa ohi ja itsellä cruise päällä ja 130km/h. Hämmästytti, että kuski oli nuori nainen. Muutama kilometri ja ohi ks. Golffista ja kuski ei ole näkevinäänkään. Ajattelin napata kahvit mukaan Tuuliharjasta ja hidastin ramppiin ja katsoin, että kylläpä Golf tulee lähellä. Pihasta lähtee täyspitkä ja jään odottamaan: samalla Golf konttiin niin, että paikat lähti hampaista:) Minä ulos, että mitä helvettiä ? Nainen vaahtoaa: saatanan mulk*u kaahari ( niinpä:)) ja syyttää minua hommasta. No, soitan poliisit ja mimmi hyppää autoon ja jatkaa kohti etelää...:) Siitä 15min ja poliisi soittaa, että neito on tallessa ja huomenna pitäisi lähteä itse kuultavaksi. Jarrutin kuulemma liian aikaisin...:)

No sattuuhan näitä, jäädään odottamaan tulevaa. Ja Saabin jälkeen piti helpottaa:)
Meneekö Mersu lunariin? Jos menee, niin ainahan voit ostaa tilalle :saab: :in :wink:
Ei taida mennä:( Mutta kyllä tuo vielä vaihtuu 9-5 farkku Aeroon jahka ollaan mannelavettia kokeiltu aikansa. Tuli vaan tonnarien "ongelmien=ominaisuuksien" jälkeen mieleen kokeilla jotain muuta:)
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Olikos kolopallon kontissa maaginen kirjainyhdistelmä TDI ?
(Selittäis koko episodin :mrgreen: )
Ei se mitn!
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Puistokemisti kirjoitti:Olikos kolopallon kontissa maaginen kirjainyhdistelmä TDI ?
(Selittäis koko episodin :mrgreen: )
Juu, kyllä oli:) En ole moiseen asiaan kiinnittänyt aikaisemmin huomioita. Ja me kun vaihdettiin pois tonnareista ettei tarttis aina olla nöyryyttämässä jotain diesel-urpoa:)

Asiaa kun tarkemmin miettii niin kaikki tuntemani VW-konsernin tdi kuskit ovat omalla tavallaan kusipäitä:) Sori kaverit:) Joko se lainarahalla hankittu kolopallo on niin rakas tai sitten se työsuhde passat niin tärkeä, että pitää päteä joka tilanteessa. Tänään viimeksi kun tulin Motonetistä kotoa kohti:) On varmaan onni ja autuus vetää kaikki 110hv pelissä ja kyllähän se saatanan pienimulkkuinen mersukuski jäi:) No mulla on viisi lasta, ei viitsi ojentaa ihan joka mulkeroa:)
Mikke
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Saabikas kirjoitti:
Puistokemisti kirjoitti:Olikos kolopallon kontissa maaginen kirjainyhdistelmä TDI ?
(Selittäis koko episodin :mrgreen: )
Asiaa kun tarkemmin miettii niin kaikki tuntemani VW-konsernin tdi kuskit ovat omalla tavallaan kusipäitä:) Sori kaverit:)
Ehkä se oli kusipäistä sitten, kun vaihdoin Saabini VW-konsernin TDI-merkinnällä varustettuun. Mutta en mihinkään saatanan kolopalloon sentään. Ja katselen nyt liikenteessä jokaista OG 9-3:sta kun on ne vaan niin hienoja. Muuten olis Saabia aika ikävä, mutta kun käyttökulut putos noin 60-70%, niin se lievittää tuskaa.

Ja seuraava on kyllä taas Saab... Fiatin koneella :)
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Mikke kirjoitti:
Saabikas kirjoitti:
Puistokemisti kirjoitti:Olikos kolopallon kontissa maaginen kirjainyhdistelmä TDI ?
(Selittäis koko episodin :mrgreen: )
Asiaa kun tarkemmin miettii niin kaikki tuntemani VW-konsernin tdi kuskit ovat omalla tavallaan kusipäitä:) Sori kaverit:)
Ehkä se oli kusipäistä sitten, kun vaihdoin Saabini VW-konsernin TDI-merkinnällä varustettuun. Mutta en mihinkään saatanan kolopalloon sentään. Ja katselen nyt liikenteessä jokaista OG 9-3:sta kun on ne vaan niin hienoja. Muuten olis Saabia aika ikävä, mutta kun käyttökulut putos noin 60-70%, niin se lievittää tuskaa.

Ja seuraava on kyllä taas Saab... Fiatin koneella :)
Täytyy myöntää, että emäntä oli jo katsellut 9-5:sta 1.9 koneella. Löytyis Saksasta 175heppasia, liekkö jollain lastulla ?. Tuonne kun tulee lähtö 2007 maaliskuussa.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Itse menettelen yleensä seuraavasti, jos perässä roikkuva ei usko jarruvalojen vilkutusta: Heitän pienen vaihteen silmään, teen nopean jarrutuksen, mutta polkaisen tallan pohjaan juuri ennen kuin roikkuja ehtii hipaista perääni, niin ettei tule peltivaurioita kuitenkaan. Yleensä toimii.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin