moksu kirjoitti:
Mihinkäs / miten se terveys noissa hommissa katoaa ?
Niin se hommahan harvemmin on pelkkää ajamista. Välillä riuhdotaan raskaita kuormia yksin milloin missäkin kyytiin/kyydistä pois. Jäisillä lavoilla liukastellaan pimeässä. Yöllä ajetaan, mistään ei saa kunnon ruokaa, jotain makkaraa ja sämpylöitä vedetään. JA tietysti hulluna kahvia että pysyy hereillä. Maha on tohjona aika nopeasti. Ohjaamo rytkyy ajaessa, niska ja selkä tiukilla. Jne.
Olin töissä firmassakin jossa oli n.400 kuljettajaa. Huhuttiin että 2-3 oli jäänyt "normaali" eläkkeelle sieltä. Molemmat aktiivisia urheilijoita. Yleensä vaihdettiin hommia tai jäätiin sairaseläkkeelle. Minä vaihdoin hommia
kristian kirjoitti:Joo, mikäli huvittaa seistä tolpalla arkiyönä vailla kyydin kyytiä ja siten myös euron euroa
... huomenna koe, sitten nähdään tuleeko meikäläisestä tolppa-apinaa
Ei muuta kuin kokeilemaan vaan. Teen hommaa opiskelujen ohessa. Tietysti se on ikävää kun kaverit on baarissa vkl ja mä olen silloin töissä. Mutta eipähän tule krapulaa
kristian kirjoitti:Opiskelun ja muun sähläämisen ohessa itsekin olis tarkoitus ruveta. On ainakin syy rauhoittaa opiskelijaelämää kun pitää olla yöt ajossa
Missä Raumalla on muka opiskelija- "elämää"?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
kristian kirjoitti:Opiskelun ja muun sähläämisen ohessa itsekin olis tarkoitus ruveta. On ainakin syy rauhoittaa opiskelijaelämää kun pitää olla yöt ajossa
Missä Raumalla on muka opiskelija- "elämää"?
Samk / Lira / LL06R... liiketalouden logistiikan opiskelijat ottaa ilon irti
Nojoo, eipä täällä kyllä muuta ole kuin Onnelan onnettomat onnentunnit
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Sehän on tupla ansiot jos istuu tolpalla senkin aikaa kun muuten olisi kapakassa juomassa viinaa! Tuo taksi alan palkkaus on mulle edelleenkin käsittämätön juttu. Varmaan ainoa ala missä yrittäjän "riski" siirretään suoraan rengille, eli jos auto ei tienaa, ei tienaa kuskikaan.
Saappi Kuski kirjoitti:Sehän on tupla ansiot jos istuu tolpalla senkin aikaa kun muuten olisi kapakassa juomassa viinaa! Tuo taksi alan palkkaus on mulle edelleenkin käsittämätön juttu. Varmaan ainoa ala missä yrittäjän "riski" siirretään suoraan rengille, eli jos auto ei tienaa, ei tienaa kuskikaan.
Yksi ystäväni ajoi taksia aivan hullun lailla + parhaat kuskikolleegat kertoivat, että jos vetää niska limassa 10 tuntisia päivä keskim. 22 kpl/kk ja vielä 3:ssa vuorossa, voit saada hyvällä diilillä n. 2000-2200 brutto liksaa. Kaverin mielestä homma on vielä todella yksinäistä touhua. En tiedä onko todella kannattavaa.
EVO_500 kirjoitti:mistäköhä sitä sit vois hommii alkaa ettii ku ei tunnu työvoimatoimistonkaan kautta löytyvä kuljetus hommia mikkelistä. tai no löytyy tietysti jos on kortissa ajoluokkia tuhottomasti mut tämmöselle b kortin omaavalle. olisi tosi kiitollinen jos joku sattuis vaik "tietää" et mikkelis ois kuljetus hommii tarjola(b kortilliselle sopivii) ja viittis vaikka vihjais. pulla kahvit tarjoon vihjasijalle jos paikka löytyy
Olen itse toiminut alalla useampia vuosia palkollisena opiskelujen ohella. Nyt toimin alalla itsenäisenä yrittäjänä. Haluaisin antaa yhden vinkin: Jos haet töitä hakemusten muodossa niin petraa ihmeessä tuota oikeinkirjoitusta. Antaa ihan toisenlaisen kuvan miehestä joka osaa oikeasti kielioppia. Ja älkää tähän väliin kukaan kommentoiko mitään ajotaidosta yms.
Saappi Kuski kirjoitti:Sehän on tupla ansiot jos istuu tolpalla senkin aikaa kun muuten olisi kapakassa juomassa viinaa! Tuo taksi alan palkkaus on mulle edelleenkin käsittämätön juttu. Varmaan ainoa ala missä yrittäjän "riski" siirretään suoraan rengille, eli jos auto ei tienaa, ei tienaa kuskikaan.
Yksi ystäväni ajoi taksia aivan hullun lailla + parhaat kuskikolleegat kertoivat, että jos vetää niska limassa 10 tuntisia päivä keskim. 22 kpl/kk ja vielä 3:ssa vuorossa, voit saada hyvällä diilillä n. 2000-2200 brutto liksaa. Kaverin mielestä homma on vielä todella yksinäistä touhua. En tiedä onko todella kannattavaa.