ms word ongelmia kuvien kanssa
ms word ongelmia kuvien kanssa
kotona käytössä ms word 2000, iso dokumentti jossa paljon kuvia, paisunut kuin pullataikina - 250 megatavua.
toin dokumentin töihin jossa ms word 2003. tässä office versiossa on kuvien pakkausominaisuus - pakkasi dokumentin 3 megatavun kokoiseksi. vaan saakohan tuon tiedoston enää avattua word2000:ssa?
toin dokumentin töihin jossa ms word 2003. tässä office versiossa on kuvien pakkausominaisuus - pakkasi dokumentin 3 megatavun kokoiseksi. vaan saakohan tuon tiedoston enää avattua word2000:ssa?
Viimeksi muokannut lucaf, To Marras 02, 2006 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kun tallennat, valitse tallennusdialogin listasta tallennusformaatiksi Word 2000 tms.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
löytyy pelkästään tallennusmuoto "word 97-2003 rtf". pitää toivoa et doku pysyy tuon myötä edes jotenkuten alkuperäisen kaltaisenajariha kirjoitti:Kun tallennat, valitse tallennusdialogin listasta tallennusformaatiksi Word 2000 tms.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Missähän formaatissa nuo kuvat siellä sun dokkarissa on? Kannattaa muuttaa ne jpegeiksi jos ei vielä ole ja muokata resoluutiot vielä mahdollisimman lahaisiksi käyttötarkoitusta ajatellen. Jos kuvat on jotain mustavalkoisia tai vain muutaman värin kaaviokuvia kannattaa ne konvertoida vaikka giffeiksi.
Muistelen, että joskus ennen muinoin Wordi olisi kasvattanut dokumentin kokoa kohtuuttomasti aina kun kopypeistasi kuvia ja vaihtoi niiden paikkaa dokkarissa tms.
Minkäköhänlaista dokkaria väsäät? Meinaan, että onkohan Word varmasti paras vaihtoehto lopputuloksen kannalta?
Muistelen, että joskus ennen muinoin Wordi olisi kasvattanut dokumentin kokoa kohtuuttomasti aina kun kopypeistasi kuvia ja vaihtoi niiden paikkaa dokkarissa tms.
Minkäköhänlaista dokkaria väsäät? Meinaan, että onkohan Word varmasti paras vaihtoehto lopputuloksen kannalta?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
myöhäistä vaihtaa työkalua on jo prosessi niin pitkällä (ei ole mun dokkari). itse olisin toki "keventänyt" kuvia kuvankäsittelyllä ennen wordiin laittamista.peinu kirjoitti:Missähän formaatissa nuo kuvat siellä sun dokkarissa on? Kannattaa muuttaa ne jpegeiksi jos ei vielä ole ja muokata resoluutiot vielä mahdollisimman lahaisiksi käyttötarkoitusta ajatellen. Jos kuvat on jotain mustavalkoisia tai vain muutaman värin kaaviokuvia kannattaa ne konvertoida vaikka giffeiksi.
Muistelen, että joskus ennen muinoin Wordi olisi kasvattanut dokumentin kokoa kohtuuttomasti aina kun kopypeistasi kuvia ja vaihtoi niiden paikkaa dokkarissa tms.
Minkäköhänlaista dokkaria väsäät? Meinaan, että onkohan Word varmasti paras vaihtoehto lopputuloksen kannalta?
kelailin sitä vaihtoehtoa että kuvat siirtäisi wordista takaisin kuvankäsittelyyn, mutta surprise, word ei tarjoa enää kuvasta alkuperäistä kokoa jos otan kuvasta "copy" ja valitsen kuvankäsittelyssä "paste".
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Kokeilehan viedä kuva Power Pointtiin ja tallentaa siellä windows meta file .wmf-formaatilla. Sitten tuoda kuvat takaisin tuolla formaatilla wordiin. Itse ainakin käytin tuota keinoa omassa lopputyössäni (126 sivua ja yli 40 kaaviota/kuvaa, kok yht. alle 1mb). Kyseisellä formaatilla kaavioiden ja kuvien kuvanlaatu pysyy erinomaisena (ei ole rakeinen vaikka kuinka läheltä katsoo)
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
kiitos tuostakin vinkistä. eihän tuo kuvien keventäminen muuten olisi ollut ongelma (jos asiasta olsi alkanut ajoissa huolehtimaan) mutta dokumentin tekijä oli ehtinyt jo upottaa sinne n. sata kuvaa eri lähteistä, joten tuo uudemman wordin pakkausominaisuus tuntui ainoalta järkevältä vaihtoehdolta tässä vaiheessa prosessia.andelin kirjoitti:Kokeilehan viedä kuva Power Pointtiin ja tallentaa siellä windows meta file .wmf-formaatilla. Sitten tuoda kuvat takaisin tuolla formaatilla wordiin. Itse ainakin käytin tuota keinoa omassa lopputyössäni (126 sivua ja yli 40 kaaviota/kuvaa, kok yht. alle 1mb). Kyseisellä formaatilla kaavioiden ja kuvien kuvanlaatu pysyy erinomaisena (ei ole rakeinen vaikka kuinka läheltä katsoo)
ainoa mikä jäi askarruttamaan, on se, että tuo word 2003:n pakkaus pakkaa tarkkuudelle 200dpi, ja opinnäytetyön painatuksessa kuulemma pitäisi tarkkuutta olla 280dpi. onkohan tämä ongelma nyt vain teoreettinen, vai vaikuttaako käytännössä?
ilosanomaa sen verran että word2003:lla tallennettu tiedosto aukeaa sellaisenaan word2000ssa
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Käytännöstä saatujen kokemusten perusteella tuo tarkkuus vaikuttaa, ja huonossa tapauksessa epäyhteensopivuudesta aiheutuu värien vääristymistä, rakeisuutta ja epätarkkuutta.lucaf kirjoitti: ainoa mikä jäi askarruttamaan, on se, että tuo word 2003:n pakkaus pakkaa tarkkuudelle 200dpi, ja opinnäytetyön painatuksessa kuulemma pitäisi tarkkuutta olla 280dpi. onkohan tämä ongelma nyt vain teoreettinen, vai vaikuttaako käytännössä?
Toisaalta taas näitten kanssa on tottunut siihen, että välttämättä sun tapauksessa tuollaisia ongelmia ei esiinny johtuen ties mistä
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
testasin hyvällä lasertulostimella tuota tulostusjälkeä, kyllä tuo wordin 200dpi hieman poistaa kuvan terävyyttä, tosin eron huomaa vasta kun vertaa vierekkäin pakkaamattoman version tulostuksen kanssa.Henkka #2283 kirjoitti:Käytännöstä saatujen kokemusten perusteella tuo tarkkuus vaikuttaa, ja huonossa tapauksessa epäyhteensopivuudesta aiheutuu värien vääristymistä, rakeisuutta ja epätarkkuutta.lucaf kirjoitti: ainoa mikä jäi askarruttamaan, on se, että tuo word 2003:n pakkaus pakkaa tarkkuudelle 200dpi, ja opinnäytetyön painatuksessa kuulemma pitäisi tarkkuutta olla 280dpi. onkohan tämä ongelma nyt vain teoreettinen, vai vaikuttaako käytännössä?
Toisaalta taas näitten kanssa on tottunut siihen, että välttämättä sun tapauksessa tuollaisia ongelmia ei esiinny johtuen ties mistä
uskomatonta että ohjelmaan on laitettu kuvanpakkausominaisuus ja siitä on tehty noin typerä että pakkaa liikaa.
no, nyt on kuvat duunattu uudestaan tuohon dokumenttiin ja wordin oma compress toiminto haudattiin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: ms word ongelmia kuvien kanssa
Alkuperäiseen asiaan palatakseni. Tuo perusformaatti on typerä sinänsä, että se ei poista dokumentista oletusarvoisesti mitään vaikka näennäisesti niin tekisitkin, se vaan tallettaa muutokset tiedoston loppuun, joten tottakai se paisuu kuin pullataikina. Kannattaa kokeilla tallentaa rtf:nä ja katsoa säilyikö asemoinnit, jos säilyi, niin rokrok, tiedoston kokokin on murto-osa entisestä.lucaf kirjoitti:kotona käytössä ms word 2000, iso dokumentti jossa paljon kuvia, paisunut kuin pullataikina - 250 megatavua.
toin dokumentin töihin jossa ms word 2003. tässä office versiossa on kuvien pakkausominaisuus - pakkasi dokumentin 3 megatavun kokoiseksi. vaan saakohan tuon tiedoston enää avattua word2000:ssa?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83