Eilen tapahtunutta... ei todellista!

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Eilen tapahtunutta... ei todellista!

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Kenellekkään muulle kuin minulle huonon tuurini kanssa ei voi tapahtua tälläistä.

Elikkä olin eilen illalla lähdössä yövuoroon ja lähdin asunnostani avain nippu kädessäni jossa on koti-, auton-, fillarin- yms. avaimet ja niiden perässä on sellainen kaulanauha josta roikotan avaimia, en tosin kaulassa mutta kuitenkin. Noh, löin oven perässäni kiinni ni kuinka ollakkaan tämä kaulanauha tarttui oven sisäpuolella olevaan kahvaan ja ovi kiinni ja avaimet sisään. Voi ***tu! Alkoi noituminen... menin pihalle ja sanomaan työkavereille jotka odottelivat autollani että taisi muuttua ajovuorot ja näinpä kaveri lähti hakemaan autoaan parkkipaikalta.
Minä tällä välin kiipesin parvekkeelleni ulkokautta työvaatteet(RVL) päällä ja kun pääsin kaiteelle niin naapurin ukko kysyy että mitä helvettiä täällä tapahtuu... noh sanoin tilanteen ja totesin että ei tietenkään parvekkeen ovi tai ikkuna ole vahingossakaan jääny auki.
Muija on toisella puolella suomea ja kaveri jolla myös avain asuntoon oli helsingissä. No tästä sitten lähdettiin töihin armottomassa vitutuksessa ja mielessä 50eurolla köyhtyminen kun aamulla soitan isännöitsijän avaamaan oven.
Töissä sain kuitenkin kaverilta loistoajatuksen että yritä sorkkia rautalangalla se avainnippu postiluukun kautta poies. No tästä välittömästä firman autotallille etsimään sopivaa lankaa joka löytyi.
Aamulla puoli unissani yön valvottuani sitten vartomaan alaovelle josko sieltä joku olisi poistumassa että pääsen rappuun ramplaamaan niitä avaimia. Ei onneksi tarvinnut odotella kuin muutama minuutti kun pääsin sisään. Noh ja eikun hommiin... viitisen minuuttia sorkittuani olin asunnossani ja sen kunniaksi korkkasin oluen. Ei ole todellista! Mutta säätyipähän 50 euroa. Onneksi rapussa ei liikkunut ketään kun touhusin postiluukun kanssa... nimittäin olisi voinut olla aika koominen ja erikoinen näky kun kaveri yrittää "murtautua" asuntoon RVL:n vermeet niskassa.:D
Näin myös tänään tätä naapuria(onneksi) jonka parvekkeen kaiteelle kiipesin ja pyysin nöyrästi anteeksi. :)
Viimeksi muokannut hz81, Pe Marras 10, 2006 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Oho 8O Täältä löytyy näemmä muitakin kurvareita. Tähän mennessä en ollu nähny itseni lisäksi kuin yhden Saabilla ajavan rajamiehen. Yleensähän tämän firman miehet ajaa klonkswageneilla ja jojotilla. (siitäkin huolimatta, että töissä luulisi saavan tarpeekseen vw:sta)

No, sun tarinassa onneksi kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh offtopiccina meillä vainikkalassa ainakin miun vw kupla herättää hilpeyttä ja kyselyitä niin tullin kuin rajamme vartijoiden keskuudessa ja keväällä hyvissä ajoin jo kysellään koska se liikkuu taas...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
pyryro
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: La Maalis 25, 2006 23:05
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pyryro »

ajatteleppa jos kätes olis jääny sinne posti luukkuun kiinni?. 8O
vapari ei oo vaihtoehto!
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

pyryro kirjoitti:ajatteleppa jos kätes olis jääny sinne posti luukkuun kiinni?. 8O
Enpä minä käsiäni sinne sisään työntäny.:) Ei toivoakaan et mahtuis. Oikein väännetyllä rautalangalla minä operoin...;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

:lol: Ei taida enää olla sitä hihnaa avaimissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

dimebak kirjoitti::lol: Ei taida enää olla sitä hihnaa avaimissa.
Itse asiassa niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin on! Se on jotenkin niin kätevä ettei siitä moisen pikku episodin takia voi luopua... tosin ovi sulkeutuu vähän erilailla nykyisin...;)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Saabista on kerran ollut kirjaimellisesti apua vastaavassa tilanteessa: Avaimet kämpässä sisällä ja ovi lukossa. Ovi oli sitä mallia että sisältä kahvaa painamalla ovi aukeaa. No, pienen miettimisen jälkeen otin parkkiksella olleen tonnarin tunkin veivin (auton avaimet oli sentään taskussa), pujotin sen postiluukusta ja NAPS! Kyllä teki eetvarttia :D Vipuvarren muoto oli kuin tehty tarkoitusta varten.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Oishan tuossa voinut huonomminkin käydä, mulla kanssa työavaimet sellaisessa nauhassa kun olisi varmaan kaulaan tarkoitettu, mutta pidän niitä farkkujen vyölenksun ympäri "solmittuina". Jos siitä jäis avaimet sisältävä pää oven sisäpuolelle ja itse ulkopuolelle vois ilme olla luokkaa 8O
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

dq kirjoitti:Oishan tuossa voinut huonomminkin käydä, mulla kanssa työavaimet sellaisessa nauhassa kun olisi varmaan kaulaan tarkoitettu, mutta pidän niitä farkkujen vyölenksun ympäri "solmittuina". Jos siitä jäis avaimet sisältävä pää oven sisäpuolelle ja itse ulkopuolelle vois ilme olla luokkaa 8O
Just tuota mietittään kans kavereitten kanssa... eihän siinä auttais kun odotella seuraavaa ohi kulkevaa naapuria ja pyytää kohteliaasti häntä hakemaan veitsen/puukon kotoa...:D
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Ranteet auki?
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Kerran onnistuin jättämään takinhelman Datsunin oven väliin, siten että tasku avaimineen oli auton sisällä. Ovi toki meni kertaheitolla lukkoon, yleensä sitä piti pieksää hikeen asti, että meni edes kiinni. Onneksi Sunnyyn pääsee vaikka tikkarilla...

Oli tosi lahjakas olo.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on työpaikanavaimet kettingillä kiinni farkkujen vyölenkissä johon ne laitan ensimmäisenä ennen kuin lähden töihin. Yksi aamu olin sitten niin sekaisin ja poika vielä oli herännyt ja teki pari kiparaa kysymystä ennen kuin lähdin, että avaimet jäi sisään. Sain kuitenkin pojan aukaisemaan oven ja lopputuloksena herätin koko talon ennen kuin lähdin, n. klo 6.50 aamulla :lol: Hyvä minä :lol:

Nykyään laitan kotiavaimet ensin ja työavaimet sitten taskuun.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Duunikaveri on kerran kans tehnyt hienot. Semmonen kaulassa roikkuva nauha ja avaimet päädyssä. Ovesta ulos, jotenkin sai heilahtamaan avainosan toiselle puolelle ovea ja kurkusta kiinni siinä sitten :D

Onneksi oli kännykkä mukana...
STCF #3
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itse olin aikoinaan kesätöissä huoltomiehenä Helsingissä. Kerran kuussa piti sitten liikekiinteistöjen sähkö- ym. mittarit käydä lukemassa. Olipa sitten kohteena eräs vanha teollisuusrakennus, josta on joskus aikojen saatossa lohkottu eri kokoisia tiloja vuokralaisille. Seinää sinne ja vähän tänne. Tämä tarkoittaa myös sitä, että sähkömittareita on vähän missä sattuu ja avaimet käy vähän mihin sattuu. Eräällä Ins. tstolla ja Teatteriyhdistyksellä oli yhteinen sähkökaappi, joka sijaitsi tilojen välissä. Molemmista tiloista pääsi ovesta "tuulikaappiin", joka oli lukittu molempiin suuntiin niin, että naapurin puolelle ei ilman avainta päässyt. Tuulikaapissa oli isot pariovet, joiden takaa löytyi sähkökaappi.

Tuo teatteriyhdistys oli järjissään dumpannut tuon pimeän tuulikaapin täyteen kaikkea roinaa. No...hoikkana poikana fikkarin valossa pysyin sielä asioimaan. Kuljin yleensä tuon inssifirman kautta, kun sielä oli aina joku (ja tiloissa hälyt, joiden koodia en tiennyt)

Kerran tuo komeron ovi sitten paukahti kiinni, kun yritin äheltää tietäni kohti mittareita kaiken romun keskellä. Ei se mitn...ajattelin että on kaksi kourallista avaimia, kyllä jonkun on pakko käydä tähän oveen. Ei käynyt. Ei muutakun puhelinta kouraan ja ko. toimiston numeroa hakien Finderilla. Sitten soitto "Tota...mä tulin äsken näitä teidän mittareita lukemaan...tuutko päästää mut ulos täältä" :oops: :oops: :lol:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin