Klubilaiset taxikuskit
Löytyy lupa täältäkin, ajanut viimeksi olen 4 vuotta sitten. Onneksi yötöistä ei vielä ole päässyt luopumaan. Kyllähän se buimuri oli sentään auto verrattuna kaikkiin muihin ajokkeihin.. (volvo, mb, toyota) Eihän nuo muutkaan huonoja ole mutta jotakin siinä oli sellaista "istuu kuin hanska käteen" tunnelmaa.
Niin ja automaattia on ollu siitä asti ikävä... saiskohan sen tuohon noppaan
Niin ja automaattia on ollu siitä asti ikävä... saiskohan sen tuohon noppaan
#1890
Ei ollu tuo kyseinen auto hommissa ku reilut 3 vuotta.Ja kilometrejä oli muistaakseni joku 360000...Tosin niitä taisi olla kaks valkoista ysitonnista putkeen...Sen jälkeen vaihtu omistaja ja autoki 95:seen.Pasistentti kirjoitti:Riihimäessä oli pitkään joku -94/95 9000 cse. Tais ajella monta vuotta, kilsoja varmaan 600 tkm ainakin.
Saab 9-5 2.2 -04 Tid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Pitää ihan kehua kun sain harvinaisen hyvää palvelua taksiasioissa pari viikkoa sitten. Oltiin isommalla porukalla menossa Paloheinästä kaupunkiin ja soitin sitten taksikeskuksesta tilataksia.
"Palvelu" oli siellä "ennallaan" eli sanottiin että auto voisi olla tulossa mutta jos ei autoa ala näkyä niin soittele uudestaan.
(Minunhan se kuuluu asiakkaana tietenkin niitä soitella vaikka 10 kertaa.. )
No eipä mittään niin 10min päästä MINULLE soitetaan, taksinkuljettaja soittaa ja kysyy että vieläkö tarvitset tila-autoa. Oli tulossa kyydiltä Tuusulasta ja olisi pihassa 5min. kuluttua! Oli muistaakseni Kovasen auto.
Kyllä oli hyvin hoidettu homma. Yleensä on tottunut enempi siihen että jos ei porukka seiso pihalla sunnilleen asennossa sillä hetkellä kun herra vuokravaunun kuljettaja ajaa siihen niin kohta vaan perävalot vilahtaa kun tämä kaasuttelee seuraavan pokan perään ja jättää kyytiläiset soittelemaan uutta autoa.
"Palvelu" oli siellä "ennallaan" eli sanottiin että auto voisi olla tulossa mutta jos ei autoa ala näkyä niin soittele uudestaan.
(Minunhan se kuuluu asiakkaana tietenkin niitä soitella vaikka 10 kertaa.. )
No eipä mittään niin 10min päästä MINULLE soitetaan, taksinkuljettaja soittaa ja kysyy että vieläkö tarvitset tila-autoa. Oli tulossa kyydiltä Tuusulasta ja olisi pihassa 5min. kuluttua! Oli muistaakseni Kovasen auto.
Kyllä oli hyvin hoidettu homma. Yleensä on tottunut enempi siihen että jos ei porukka seiso pihalla sunnilleen asennossa sillä hetkellä kun herra vuokravaunun kuljettaja ajaa siihen niin kohta vaan perävalot vilahtaa kun tämä kaasuttelee seuraavan pokan perään ja jättää kyytiläiset soittelemaan uutta autoa.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Jaa-a. Yksi tykkää äitistä, toinen tyttärestä. Itse arvostan enemmän niitä hyviä kulkuyhteyksiä Helsingistä poispäin....Saappi Kuski kirjoitti:Hyvät bussiyhteydet helssinkiin tiätysti!Aleksi kirjoitti:....Saabeja taksissa, mitä muuta?Aerochick kirjoitti:^No kylläpäs teillä Esbolaisilla nyt on kaikkea...
Mutta itse asiaan. Invataksia tuli ajettua 1½ vuotta Jyväskylässä. Se oli mukavaa hommaa se, pääasiassa päivätyötä eikä niitä juoppoja ollut asiakkaina kuin nimeksi. Eikä asiakkaat juosseet karkuun. (sori, ammattihuumoria...). Elämänkokemuksellisestikin hyvin opettavaista aikaa.
Ammattilupaa ei ole koskaan ollut, silloin se hoidettiin joukkoliikennelupien avulla D1-linjureilla jonkinmoisen siirtymäajan.
V***o, tämän vuoden mallia ja bensakoneella9-5T kirjoitti:Millaisella härvelillä?kristian kirjoitti:Huh, huomenna olis aamukuudeks lähdettävä ekaa kertaa ajoon...
Tässä sitä istutaan asemalla ja odotellaan kyytejä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Niin kuin sanoin, se hoidettiin silloin jonkinmoisella poikkeusluvalla. Tiedän varsin hyvin, että ovat eri asia.9-5T kirjoitti:Invataksi ja linja-auto on eri asioita.meverkko kirjoitti:Invataksia tuli ajettua 1½ vuotta Jyväskylässä. Ammattilupaa ei ole koskaan ollut, silloin se hoidettiin joukkoliikennelupien avulla D1-linjureilla jonkinmoisen siirtymäajan.
Silloin niillä linja-autoilla hoidettiin kaikki Jyväskylän alueen invakyydit aivan normaalin taksin tapaan. Autoissa oli normaalit Semelin taksamittarit jne. koko kaupungissa ei ollut muunlaisia invatakseja silloin, yksi firma hoiti koko ruletin oman keskuksen pyörittämisestä lähtien.
Nykyisin homma on muuttunut normaalitilanteeksi, eli invataksit ovat henkilöautoiksi rekisteröityjä ja kuskeilla ammattiluvat. Keskustakin hoitaa aluetaksi (vai mikä se nyt onkaan nimeltään Jyväskylässä).
Minun ajoistani on siis aikaa jo muutama vuosi, ajelin viime vuosituhannen viimeisinä vuosina. Ihan tarkkaan en tiedä minkälaisilla poikkeusluvilla sitä hommaa silloin pyöritettiin, autoja oli noin 15 ja kuskejakin aika monta. Ei koskaan kiinnostanyt niin paljoa kysellä pomoilta.
Olkoon sitten niin, että juridisesti en ole koskaan taksia ajanut, mutta käytännössä olen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Jos V***o on S80 ja takapenkillä pitää istua niin mieluummin siellä istun kuin 9-5:ssä, ihan tilojen vuoksi.9-5T kirjoitti:Tuosta on paha sanoa kummassa on parempi istua.kristian kirjoitti: V***o
Tässä sitä istutaan asemalla ja odotellaan kyytejä
S80 saisi tulla markkinoille farkkumallina, minua voisi kiinnostaa..
9000CS 2,3
Ihan pakko ystävällismielisesti todeta, vaikka muurahaispesään sohimistahan se näissä asioissa tuntuu aina olevan, että monelta taksikuskilta on omien kokemusteni mukaan myös unohtunut se että sen asiakkaan rahoilla se työpaikka kuitenkin pyörii9000CS... kirjoitti: Monelta asiakkaalta myös unohtuu se, että taksikuski on asiakasta kuskatessaan töissä ja että hypätessäsi takapenkille istumaan, olet kuskin työpaikalla.
Aika monelta kiukuttelevalta ja vittuilevalta asiakkaalta kysyinkin heidän työpaikkaansa ja kun sain kuulla työpaikan, niin kerroin vetäväni seuraavana arkipäivänä pään täyteen ja tulevani siihen hänen toimistopöydälleen aukomaan päätäni ja antamaan ohjeita.
Joskus tuo rauhoitti asiakasta ja joskus meteli autossa vaan yltyi
Kaikenlaisia katkeria tilityksiä on kuskeilta kuultuna monestakin aiheesta kyydin lomassa, eikä vähiten vapaasta kilpailusta.. Henk.koht. ärsyttää myös maksella milloin minkäkin "kotipizzan" tms. mainostusta sekä se että asiakkaalla ei ole vapautta valita haluamaansa autoa, mutten näiden vuoksi yöuniani menetä
Jossain määrin paljon taksilla liikkuvana.
ei herneitä -disclaimerit sun muut tähän
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)