lipponen on kova kundi

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

mejole kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:Tupakka on kyllä pirullista ainetta mutta ei siitä pakkokeinoilla eroon päästä. Itse olen n.17:n vuoden aikana ollut 3 kertaa 3 kuukautta polttamatta eikä onnistunut..
Tää menee nyt vähän ohi aiheen, mutta jos oikeasti haluat eroon tupakasta (Miksei tietysti muutenkin), niin kannattaa lukea tämä kirja:
http://www.terveydenhoitouutiset.fi/julk/carr/

Niin kerrottakoon vielä, ettei se ole mikään uhkailu/varoittelu kirja, vaan siinä laitetaan ihminen ajattelemaan omaa tupakointiaan ja syitä miksi tupakoi. Itse lopetin tuon kirja avulla ja nyt on takana kohta vuosi raitista elämää.. Aiemmin onlen kokeillut lopettaa hypnoosilla, purkalla, laastareilla, zybanilla, mutta kaikkien noiden keinojen jälkeen retkahtaminen on tapahtunut enemmin tai myöhemmin.. Nyt ei edes tunnu mahdolliselta, että alkaisin vielä polttamaan uudestaan..
Kiitos vinkistä! Eipä se nyt ohi aiheen mennyt, tupakastahan tässä alunalkaen olikin myös kyse. Juu kaikkea on tullut kokeiltua paitsi hypnoosia, siihen en suoraan sanoen usko, ja viretilakin on yleensä niin maaninen että ei varmasti mikään fakiiri saa minua unten maille.. Tuo Zyban kyllä toimi niin kauan kuin sitä riitti, ainoa haittapuoli oli mahtava ruokahalu ja kymmenen kilon pläjäys painoa lisää.

No, vielä koitetaan, ja kaippa nuo sisuskalut koko elämän kuitenkin kestää. :?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Minuteman kirjoitti:Tuo Zyban kyllä toimi niin kauan kuin sitä riitti, ainoa haittapuoli oli mahtava ruokahalu ja kymmenen kilon pläjäys painoa lisää.
Joillekin Zyban toimii, joillekin ei... mulla se aiheutti sen että ei tehnyt mieli tupakkaa, mutta ei kyllä sitten mitään muutakaan. Sillä varmaan olisi päässyt irti tupakasta jos olisi jaksanut puolihölmöä oloa riittävän pitkään.♦
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Minä en usko tupakka riippuuvuuteen. Aloitin polttamisen rippikoulussa, lutkutin suunnilleen askin päivässä n.16vuotta. Lopetin polttamisen hetken mielijohteesta kun olin kävelemässä parvekkeelle tupakille. Jätin sytyttämättä sen. Meni päivä, vähän kiroilutti, sitten meni viikko, kuukausi eikä sisu antanut enää periksi. Kohta 10 vuotta olen pärjännyt ilman.
Sikareita tulee pössyteltyä silloin tällöin. Pari kertaa olen lopettamisen jälkeen ottanut savut röökistä kännispäissäni ja se paperin maku oli niin vastenmielinen että totesin että "me ei tarvita toisiamme". Suosittelen samaa ratkaisua muillekin :)
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Minä en usko tupakka riippuuvuuteen. Aloitin polttamisen rippikoulussa, lutkutin suunnilleen askin päivässä n.16vuotta. Lopetin polttamisen hetken mielijohteesta kun olin kävelemässä parvekkeelle tupakille. Jätin sytyttämättä sen. Meni päivä, vähän kiroilutti, sitten meni viikko, kuukausi eikä sisu antanut enää periksi. Kohta 10 vuotta olen pärjännyt ilman.
Sikareita tulee pössyteltyä silloin tällöin. Pari kertaa olen lopettamisen jälkeen ottanut savut röökistä kännispäissäni ja se paperin maku oli niin vastenmielinen että totesin että "me ei tarvita toisiamme". Suosittelen samaa ratkaisua muillekin :)
Mulla on melkein sama juttu, paitsi että mä aloitin myös 14 -vuotiaana ja lopetin 22 -vuotiaana. Lopettaminen oli tosi helppoa. En nähnyt hommassa mitään järkeä kun rahaa paloi savuna ilmaan ja opiskelijalla tuota rahaa ei koskaan ollut tarpeeksi :evil:

Sikareita voi silloin tällöin (kuitenkin todella harvoin) polttaa, mutta röökistä pysyn kyllä visusti erossa.

Toivon tosiaan, että Suomeen tulee Ruotsin mukainen ravintolakulttuuri, jossa ravintolassa sauhuttelu on kiellettyä, mutta ravintolaan on sisustettu erillinen tupakkahuone, jossa voi käydä henkosilla (sinne ei kuitenkaan tarjoilla). Helpottaisi ainakin meikäläistä, kun ei tarvitsisi baari-illan jälkeen herätä seuraavana aamuna ihmettelemään, kuinka kuteet ja hiukset döfää röökille.

Röökin ja nuuskankin myyminen on mun mielestä ihan OK, kunhan vain katsotaan, että ei myydä alaikäisille.

Ja ulkona sauhuttelu esim. kerrostalon (tuuletus)parvekkeella on myös ihan OK. Ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka vouhkaa jonkun parvekesauhuttelusta. Mun mielestä on parempi, että poltetaan parvekkeella kuin sisällä kämpässä, sillä sisällä polton katku kantautuu rappukäytävään ja onhan siinä potentiaalinen mahdollisuus sytyttää koko kämppä tuleen :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Turbo Sensonic kirjoitti:Helpottaisi ainakin meikäläistä, kun ei tarvitsisi baari-illan jälkeen herätä seuraavana aamuna ihmettelemään, kuinka kuteet ja hiukset döfää röökille.
Helpottaisi itseasiassa kummasti meidän tupakoivienkin elämää... tulisi poltettua vähemmän, baarissa tulee yleensä poltettua ihan liikaa, ja olisi pää aamulla vähemmän kipeä. Ainakin mulla tulee suurin osa päänsärystä ylettömästä tupakansavusta eikä suinkaan viinasta... kotona jos ottaa kalsarikännit niin pää on paljon vähemmän kipeä kun ei jaksa alvariinsa rampata ulkona tupakalla :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Toiset ne kykenee vain ottamaan ja lopettamaan, johtuuko sitten tahdonvoimasta, riippuvuusasteesta, aivojen rakenteesta ja kemiasta vai mistä mutta itselleni se on pirun vaikeaa. Kolme päivää on sellainen raja että kaali menee aivan sekaisin eikä esim. autolla ajamisesta tahdo tulla mitään ja tuntuu pirun vaaralliselta, aivan kuin kännissä olisi, myös tasapainoaisti heittelee.

Tietääkseni ensi vuonnahan täälläkin ravintoloissa kärytään ainoastaan kopeissa, ja sekin on pelkkä siirtymävaihe totaaliseen savuttomuuteen?
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Olisin valmis kieltämään tupakoinnin vaikka vuoden varoajalla. Kun 8 / 10 tupakoivistakin haluaisi lopettaa tupakoinnin, niin eikö tämä olisi juuri nasakka sysäys harmaalle, savuavalle enemmistölle?

Toisaalta, nyt kun politiikkaan päästiin, niin olisin valmis kieltämään myös vahvat alkoholijuomat. Johonkin kolmeenkymmeneen prosenttiin raja, niin eiköhän sillä tokene. Harva asia on aiheuttanut maailmassa niin paljon rähinää ja epäjärjestystä kuin pilaantunut rypälemehu! 8O

Ja kolmesta parkkisakosta kuolemantuomio ( :lol: ).
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Josko nyt astmaatikot ja muut kukkahattutädit eivät sekaantuisi muiden ihmisten elämäntapoihin.
Esim. tupakoinnilla ja keuhkosyövällä ei ole todistettu olevan minkäänlaista syy-seuraus -suhdetta joten ihan turha jankuttaa yhteiskunnalle tulevista kustannuksista jotka tupakointi muka aiheuttaa.
Paljon epäterveellisempää on esim. liikalihavuus.
Hyvä että Lipponen myönsi avoimesti tulleensa seniiliksi, josko viimein ymmärtäisi jäädä lopullisesti eläkkeelle ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:Josko nyt astmaatikot ja muut kukkahattutädit eivät sekaantuisi muiden ihmisten elämäntapoihin.
Esim. tupakoinnilla ja keuhkosyövällä ei ole todistettu olevan minkäänlaista syy-seuraus -suhdetta joten ihan turha jankuttaa yhteiskunnalle tulevista kustannuksista jotka tupakointi muka aiheuttaa.
Paljon epäterveellisempää on esim. liikalihavuus.
Hyvä että Lipponen myönsi avoimesti tulleensa seniiliksi, josko viimein ymmärtäisi jäädä lopullisesti eläkkeelle ;)
Niinpä, sattumaltahan se Philip Morriskin keuhkosyöpään kupsahti :lol:

Eikä tuossa muuten mitään, mutta kun tuppaavat tupakoitsijatkin sekaantumaan polttamattomien elintapoihin.


Aiempaan vielä, olen samaa mieltä kirjoittajien kanssa sos.demien ja aatteen yhteydestä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti:
Niinpä, sattumaltahan se Philip Morriskin keuhkosyöpään kupsahti :lol:

Eikä tuossa muuten mitään, mutta kun tuppaavat tupakoitsijatkin sekaantumaan polttamattomien elintapoihin.
Luultavasti perintötekijöillä ja ruokavaliolla on ollut merkittävä rooli, tupakan ja keuhkosyövän yhteys on pelkkä hypoteesi jota tuskin tullaan ikinä todistamaan oikeaksi. Ihmisille ja etenkin nuorille tulisi jakaa oikeaa ja totuudenmukaista tietoa tupakoinnista etteivät joutuisi muodostamaan mielipiteitään pelkkien pelottelujen ja valheiden kautta :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Syyt millä itse pääsin tupakasta niinkin helposti eroon löytyvät niinkin yksinkertaisista asioista kuin laiskuus ja mukavuudenhalu. :lol:
Muistan vieläkin miten ääliöksi (anteeksi tupakoitsijat) itseni tunsin niissä tuhansissa tilanteissa kun piti kärvistellä jossain pakkasessa ja imeä hullun lailla sitä pötköä. Kyllä siinä ehti monet kerrat miettiä että onko minun tosiaan pakko tehdä tätä.
Tupakoitsijan pitää lisäksi useita kertoja päivässä vaivata päätänsä mm. seuraavilla asioilla:
- Milloin pääsee tupakalle
- Missä täällä saisi polttaa
- Riittääkö tupakat vai pitääkö ajaa kioskin kautta
Elämä on yksinkertaisesti helpompaa kun ei tarvi miettiä noitakaan juttuja.
Terveys, raha ja muut jutut vielä erikseen.

Lopettakaa ***vettiin koko homma! Oikeasti ainoa asia mikä siinä on vaikeata on se, että mitä teet niissä tilanteissa, missä tähän asti olet laittanut tupakaksi. Kun siihen löytää jotain järkevää korviketta niin kyllä se röökinhimo aika nopeasti mene ohi.

Ravintola tupakointi ei minua kyllä haittaa. Mielelläni suon muille sen nautinnon että aterian päälle kiskaisee pöllin. Itsekin pössäyttelen hyvän illallisen päälle useinkin hyvät sikarit.
9000CS 2,3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saappi Kuski kirjoitti: Lopettakaa ***vettiin koko homma! Oikeasti ainoa asia mikä siinä on vaikeata on se, että mitä teet niissä tilanteissa, missä tähän asti olet laittanut tupakaksi. Kun siihen löytää jotain järkevää korviketta niin kyllä se röökinhimo aika nopeasti mene ohi.

Ravintola tupakointi ei minua kyllä haittaa. Mielelläni suon muille sen nautinnon että aterian päälle kiskaisee pöllin. Itsekin pössäyttelen hyvän illallisen päälle useinkin hyvät sikarit.
En ole keksinyt yhtäkään syytä miksi pitäisi lopettaa, suosittelen tupakointia muillekin, turha olla ennakkoluulojen vallassa, tapa on oikein virkistävä ja rentouttava, terveys ei kärsi kuin ehkä 50-60 vuoden ketjupolton jälkeen, ja tällöinkin vain äärimmäisen harvoissa yliherkissä (tms) tapauksissa.
Kannattaa aloittaa tupakointi, koskaan ei ole liian myöhäistä.
Kun hankin joskus tenavia niin pitää kyllä opettaa röökaamaan pienestä pitäen kuten aiemmatkin sukupolvet ovat tehneet, tätä terveysfasisimivuosituhatta ennen ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

ng900aero kirjoitti:En ole keksinyt yhtäkään syytä miksi pitäisi lopettaa, suosittelen tupakointia muillekin, turha olla ennakkoluulojen vallassa, tapa on oikein virkistävä ja rentouttava, terveys ei kärsi kuin ehkä 50-60 vuoden ketjupolton jälkeen, ja tällöinkin vain äärimmäisen harvoissa yliherkissä (tms) tapauksissa.
Kannattaa aloittaa tupakointi, koskaan ei ole liian myöhäistä.
Kun hankin joskus tenavia niin pitää kyllä opettaa röökaamaan pienestä pitäen kuten aiemmatkin sukupolvet ovat tehneet, tätä terveysfasisimivuosituhatta ennen ;)
Kerrankin joku puhuu asiaa!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

No eihän sitä sitten kannata lopettaa jos ei itse halua :roll: En minäkään tee muuta kuin mitä itse haluan.
Vai rentouttavaa.. Enpä itse kyllä ehtinyt rentoutua tupakan ansiosta sen yli 15v polttamisen aikana.. yskittyä tuli kyllä siitäkin edestä. :x
9000CS 2,3
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Vuosi ja kuukausi ilman- TUNTUU HYVÄLTÄ! Kokemuksen perusteella ei tupakan "orja" voi polttaa yhtäkään röökiä, siitä notkahti edellisellä kerralla tähän omaanvalheeseen. Joten jos poltan niin poltan, mutta parempi olla polttamatta. Mutta täytyy ihmetellä kun vieläkin tulee "heikkoja " päiviä-tekee röökiä mieli- joku kannustavasti sanoi ettei siitä erota kuin pihinä- HILJAISUUS.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vastaa Viestiin