Vesa Pohjalainen kirjoitti:Osaavissa käsissä takaveto on järjettömän hauska.
Kai minä olen sitten vaan tyhmä, mutta mielestäni etuveto on osaavissa käsissä tai sitä harjottelivissa käsissä mielettömän hauska laitos.. En ikinä ostaisi takavetoa enkä kyllä sitä mielellään ajakkaan..
Pakolliset halliin ajot töissä vaan..
Saabinsti kirjoitti:Pääseehän sillä etuvetosellakin kahva edellä jos haluaa/osaa. Satkulla ainakin, ja on jopa helppoa soratielläkin
Mutta onhan se takaveto tietysti eriasia...
Ehei käsijarrua saa käyttää!....
Elikkäs tulet ysikymppiseen kurviin ja helppaat kaasusta pois ja ratti linkkuun sopivasti ja kaasua.. Pääsee muuten nopeammin kurvista pois kuin takatuuppari vaikka harjottelua se tosin vaatinee
Liian kauan hiacella ajaneena en enää takavetoisiin palaa. Ikinä tienny mihin suuntaan lähti, ohituksia turha yrittääkää liukkaammalla kelillä ja aina se jäi risteyksiin lyömään tyhjää kun olis pitänyt mennä. samanlaisia kokemuksia myös volvo 740. Mutta nämähän ovat mielipiteitä. Sivuliusu on hauskaa niinkauan kuin sen hallitsee, mutta sitten ei kun se lähtee lapasista ja valopylväs tulee kummasti kohti.. (ei kokemusta, mutta lähellä on ollut)
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Joni Tervalahti kirjoitti:Liian kauan hiacella ajaneena en enää takavetoisiin palaa. Ikinä tienny mihin suuntaan lähti, ohituksia turha yrittääkää liukkaammalla kelillä ja aina se jäi risteyksiin lyömään tyhjää kun olis pitänyt mennä. samanlaisia kokemuksia myös volvo 740. Mutta nämähän ovat mielipiteitä.)
Luulisi kyllä, että noissa tilanteissa ei etuvedollakaan tee paskaakaan.
Kyllä talvisin osaa aina arvostaa Saabia ihan erityisesti. Tuntuma tiehen on aivan eri luokkaa kuin missään muussa ajamassani autossa. Nytkin joudun työssäni ajamaan pitkää matkaa vaihtelevilla keleillä, ja tonnarillahan se sujuu varsin mutkattomasti. Silloin harvoin kuin lähtee yllättäen peräluisuun, onnistuu korjaaminen aina hallitusti. Tiistaina tosin tulee MB Vito työautoksi kun on jo niin paljon työromua, ettei enää edes tonnariin mahdu kunnolla. Mutta pitäähän sitä erottaa työ huvista.
kyllä sitä saabiaan arvostaa, paitsi sillon ku se ei kovallakaa pakkasella älyä jättää käynnistymättä niinku muitten romut, ettei tarviis kipeenä kouluun mennä. Kummasti viihtyy kaveritkin saabissa vaikka sille muuten jatkuvasti irvaillaan
saab87 kirjoitti:kyllä sitä saabiaan arvostaa, paitsi sillon ku se ei kovallakaa pakkasella älyä jättää käynnistymättä niinku muitten romut, ettei tarviis kipeenä kouluun mennä. Kummasti viihtyy kaveritkin saabissa vaikka sille muuten jatkuvasti irvaillaan
Tuosta tuli mieleen, kun inttiaikana mun satku oli yllättäen se eniten naureskeltu kulkupeli... Muistan, kun yks heppu tosissaan selitti kunnoittavaan äänensävyyn toisen tyypin 1.3 kaasarikorollaa "vähän viritetyksi" ja parkkipaikalla nojaillessa satku sai ylenkatsovia katseita 2d 1.6 Jettaan nojailevilta kavereilta, mieleen oikein jäi ku pällisteltiin sitä Volgaria, niin yks sano matalalla äänellä nyökäten et "hyvä auto"
Kummasti kyl satkun kyyti kelpas talvipakasel ja iv-kyyditykses, ku piti viis jannuu saada suht kivuttomasti siirrettyyn Kirkkonummelle, heh
Saabista kai puuttuu sitä paljon puhuttua "katu-uskottavuutta" jota nykynuoriso arvostaa... ilmeisesti läpimädässä //M-lätkällä varustetussa BMW 316:ssa sitä on runsaasti
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Minä myös arvostan BMW:tä juurikin siksi, että ne ovat ajamisen iloa tuottavia autoja. Eräs vaikuttavimmista autokokemuksistani on kun olin pienenä poikana tädin miehen E30 faceliftin kyydissä silloin ku ne olivat uusia. Oli kyllä melkoinen laite mutkaisella tiellä. Tädin mies ajoi aika urheilullisesti. Ei kai se vauhti mikään kummoinen ollut, mutta muistan kuinka hiekkatiellä mentiin sivuluisussa . Lähisuvussa on aina ollut BMW-, Mercedes-, VW- ja Saab-kuljettajia sulassa sovussa, automerkkien paremmuudesta ei juuri ole keskusteltu. Se vaan on todettu, että lähisuvun lujin auto taitaa olla Avensis vm 2001.