Nyt oli kylmä....

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Muksu kirjoitti: Meilläkin käy joskus noin, kun on kovat pakkaset. V-mäisen tilanteesta tekee se, että se sulake palaa sähkökaapista(onneksi tuttu huoltomies lainasi faijalle avaimen tuohon pömpeliin). Luulisi, että esim. yksittäinen viallinen lämmitysjohto polttaisi ko. tolpan sulakkeen, mutta vika lieneekin jossain muualla.

Tolpassa on kaksi pistoketta, joille on yhteinen 16A automaattisulake. Tähän asti riittänyt hyvin, vaikka isän kanssa olisi molemmilla samaan aikaan sähkössä ja molemmilla sisätilanlämppärit päällä.
Yleensä tuon sähkökeskuksen sulakkeen palaminen pimentää yhden "piirin" alueelta...tosin olishan tuollaisista vaivoista kiva päästä eroon, kun tiedettäisiin missä vika on.
Isukilla oli aikoinaan autonaapurina vanha Fiesta, jonka vanhanmallinen lämppärinjohto oli vähän viallinen ja napsutteli tuota yhteistä 16A sulaketta varsin usein aiheuttaen varsin kylmiä aamuja :cry:
Tulipa soitettua puhelu ja annettua palaute naisvirkailijalla. Sanoi että katsotaan... sanoin että jos vaikka soittaisitte kun on katsottu kun tiedän aiemmasta kokemusta että kun katsotaan ni käydään katsomassa auton ikkunasta että onhan se tolppa siellä. :D Noh, muutama tunti meni ja huoltomies soitti ja sanoi että kello hyytynyt, sähkömies tulee iltapäivästä vaihtamaan kellon. Eli jotain positiivistä ! :D

TiDillä matkasin tänään rapiat neljä sataa kilometriä ja hyvin riitti lämpö ja kaikki lasit sulina. Tällä hetkellä täällä P-Karjalassa pakkasta vähän reilut 30 eli voi yöllä aika rapsakka keli olla. :(
nalleolut kirjoitti:onko muilla ongelmia virtalukon kanssa? 3talvi putkeen ku tekee tuota.
aseöljyä käytetty reilusti. se vissiin jähmettyy niin kovasti.työmatkan jälkeen kääntyy ihan ok! pitääkö tunkea villaa keskikonsolin sisään!
Muistan että joskus kun aloitin autoilua 90:llä ni siinä oli pakkasilla avain todella jäykkä kääntymään.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ja kylmenee .........no onneksi perjantaina alkaa vähän lämpeneen jos
paikkakuntakohtaiset ennusteet pitää paikkaansa.
http://www.ilmatieteenlaitos.fi/il/index.html
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

pade kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
pade kirjoitti: Ja ihan kiltisti lähti käyntiin 8)
Onneksi en aja GM tuotteella,niin ei tarvitse jännittää lähteekö vai ei..
No ei muo oikeesti jännittäny ollenkaan, kuhan herjasin ;) :D
Niinpä niin,bussit ne kulkee,mitäpä sitä jännittelemään. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Eipä kulje bussit kerimäen perämetsässä, pakkasta oli aamulla 27 astetta eikä jännittänyt yhtään. :wink: :D
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

dimebak kirjoitti:Pietarsaaressa oli 8 aikaan 27 raitaa pakkasella. Maastopyörällä menin töihin. Alkumatkasta tuntui hieman luissa ja ytimissä mutta siitä se lähti luistamaan.

Ja eihän tuo ollut taas ku "maistaa".
Saakeli kun olis itelläkin tuo matka vähän lyhyempi et sais mennä fillarilla. :x Oikeesti! :) Tosin eihän sitä edes oo nyt kun syksyllä joku päätti ottaa koeajettavaksi..ja unohti kertoa asiasta. :roll:
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Savossa aamulla -34,6 ja tällä hetkellä -31,2 8)
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Liminka tänään 0400, talon pihassa kimppakyytin auton mittarissa -36°C...
Nyt on onneksi lauhtunut mutta taas kiri 30:iin äsken.

Saabia en kokeillut käyntiin, kun siis oli kimppakyytit. Seisoi vuorokauden.
Pistin pariksi tunniksi roikkaan ja kyllä täytyy sanoa, että hitaast pyöritti, tovin jauhatti ja sitten laakist käyntiin ja tasaisille rykimättömille kierroksille :D
Ei oo silleen tuohon kiesiin käynnistymisvarmuus luottamusta vielä kertynyt.
Kimppakyytin Astrassa meinasi jäätyä suodatin tulomatkalla, semmoinen -25 oli pakkasta. Mennessä oli koko matkan 3/4 tuulilasista jäässä. Diesel Astra siis. Lämmöt viivan verran nousi alarajalta.

Kävin äsken -30°C:ssä ajelemassa, kestihän se moottori lämmitä aikansa eeberin kanssakin, mutta sitten kun lämpö oli saavutettu niin ei pudonnut taajama-ajossakaan kuin viisarin verran ehkä. Sisälämmitin oli normaalilla +18 -asteella, jota yleensä pidän kun ulkovaatteet päällä ajelen.
Hyvin kyllä piisaa lämpö, ei voi muuta sanoa!
Maukka 9000
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Maukka 9000 »

Muksu kirjoitti:
Meilläkin käy joskus noin, kun on kovat pakkaset. V-mäisen tilanteesta tekee se, että se sulake palaa sähkökaapista(onneksi tuttu huoltomies lainasi faijalle avaimen tuohon pömpeliin). Luulisi, että esim. yksittäinen viallinen lämmitysjohto polttaisi ko. tolpan sulakkeen, mutta vika lieneekin jossain muualla.

Tolpassa on kaksi pistoketta, joille on yhteinen 16A automaattisulake. Tähän asti riittänyt hyvin, vaikka isän kanssa olisi molemmilla samaan aikaan sähkössä ja molemmilla sisätilanlämppärit päällä.
Yleensä tuon sähkökeskuksen sulakkeen palaminen pimentää yhden "piirin" alueelta...tosin olishan tuollaisista vaivoista kiva päästä eroon, kun tiedettäisiin missä vika on.
Isukilla oli aikoinaan autonaapurina vanha Fiesta, jonka vanhanmallinen lämppärinjohto oli vähän viallinen ja napsutteli tuota yhteistä 16A sulaketta varsin usein aiheuttaen varsin kylmiä aamuja :cry:
Ei välttämättä ole varsinaista vikaa. Voi olla vain useammassa tolpassa kuormitus siten että tolpan sulake kestää, mutta sählökeskusessa oleva sulake palaa.
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

VVV kirjoitti:27 astetta Ikaalisten suunnalla... Hyvinhän tuo Saappi lähti. Audia en uskaltanut edes kokeilla.
Audi lähti ihan nätisti työpaikan pihasta, kun oli lämmityksessä, ja sisälämmitin päällä.
Ovikin aukesi helposti... mutta ei pysy kiinni :evil: . Mekanismi on jäässä vaikka kesällä sen aseöljyllä voitelin.

Tiesittekö, että lämmitysjohto on juuri sopivan mittainen, että se ylettyy kaksinkerroin ovenkahvasta käsijarrukahvaan... :wink:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

pade kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Sama juttu.Täällä vain 23 astetta pakkasta.Meinas fillaroidessa naama jäätää muuten meni ok.Joustokeula tosin hieman jäykähkön oloinen.
:lol:
Jep jep. Minunkin kokoisen gotletin alla modattu X-vert tuntui kumman kankealta :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Suppari kirjoitti:
pade kirjoitti:
Suppari kirjoitti: Onneksi en aja GM tuotteella,niin ei tarvitse jännittää lähteekö vai ei..
No ei muo oikeesti jännittäny ollenkaan, kuhan herjasin ;) :D
Niinpä niin,bussit ne kulkee,mitäpä sitä jännittelemään. :wink:
Juuri näin 8)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Suppari kirjoitti: Niinpä niin,bussit ne kulkee,mitäpä sitä jännittelemään. :wink:
Kyllä näillä keleillä on oma kulkine luotettavampi kulkinen kuin hkl:n sininen tai vr:n kiskomakkarat. Noita sisiä oli jo tänään parkissa pysäkeillä. Mitenköhän huomenna?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Oli muuten tonnarissa kotimatkalla töistä tiputettava pari astetta ACC:stä(normaalista 20:stä 18:aan), kun oli jo hiki lähellä..! :D
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

Psychocowboy :
hkl:n sininen

Niitä ei enää ole HKL: llä, Metro ja Raitikka on vielä, mutta ehkä tuo Metrokin menee oy:ksi, kun epsoo haluaa "välttämättä" tuon metron.

yksityistetään vaan kaikki prkl. niinhän sitä saadaan parempaa palvelua aikaiseksi :wink: :roll:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin