Oudoimmat oletukset Saabeista
No minäpä tiedän. v6-saitonen ei ainakan 9-5:ttä tarkoita saitonen olisi näin sherlockholmesmaisella älykkyydellä pääteltynä satku, eli 2.5-litrasesta olisi kyse.AC kirjoitti:Enpä tiedä mitä V-koneista Saabia tarkoitit, mutta 3.0t ei omien kokemusten mukaan poikkea ainakaan negatiiviseen suuntaan lämpeämisessä.dimebak kirjoitti:Kyllähän näissä Saabeissakin on niitä kylmiä yksilöitä. Esim. työtoverin V6-saitosessa oli erilainen termari ja termarinkansi kuin mitä täälläpäin oleviin on laitettu. Kaiketi joku ohivirtaava sortti keskieuroopan markkinoille.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Aamukahvilla kaverit olettivat että minun täytyisi Saabin kanssa vierailla vähemmän korjaamolla tai viettää vähemmän aikaa autotallissa kuin edellisen Pösön kanssa...
Mistähän h***tistä ne sellaisia on päähänsä saaneet, täysin omituinen ja perusteeton oletus Saabista
Mistähän h***tistä ne sellaisia on päähänsä saaneet, täysin omituinen ja perusteeton oletus Saabista
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Eipä ole muita ollut ja tokko tuleekaan, nykyinen siis järjestysnumerolla viisi.dimebak kirjoitti:Näinkin vanhaa topicia lukiessa aloin muistelemaan, että onkos sulla muita kuin Saabeja ollukkaan? Niin ja tuohon nopeuteen on pakko sanoa se, että korkea keskituntinopeus tuo vauhdin tunnetta, kaiIskariot kirjoitti:PS. Tuosta dimebakin muistelostahan saa äkkiä vahingossa sellaisen mielikuvan että olisin b*w:n joskus omistanut ja sehän on suorastaan herjaamista ja saastainen vale! Annihan nyt kirvoittaa kehuja oli huuruissa tahi ei ja kuskin reippailla otteilla tilanne vaan korostuu
Sitten aihetta sivuten tuon 2.1:n kanssa oli monesti hauska pistää ihmisiä hiljaiseksi kun tuli tehoista puhe. Ilmeisesti tuo OG-sedani mielletään automaattisesti kaasariksi tai muuten vaan laiskaksi lintaksi...
"Ai onko siinä muka niinki paljon tehoa "
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Ihmettelen tätä väitettä Saabista huonona talviautona. En ole törmännyt muuhun kuin sellaisiin jotka näkevät edes jotain järkeä Saabeissa nimenomaan 'talviautoina'. Muuten ilmeisesti kannattaisi ostaa se 'kesäauto'
'Onko se 2-tahtinen' oli yleinen kysymys kun ajoin (sukulaisen) vm. -79 96:lla.
Korjaamisen vaikeudesta kertovat jutut liittyvät siihen että Saab on ollut tekniikassa edelläkävijä, ainakin aikoinaan. Kun kylän ensimmäiseen ruiskusaabiin tai turbosaabiin tuli vika, ei sitä paikallisella huoltamolla osattu korjata. Kun sama auto täytti 20v. sen osaa korjata naapurin koirakin.
Turbot olivat ennen eksoottisia vempaimia, nyt niitä saa Biltemasta. Tämähän on kuin sitikan jousitus, varsin yksinkertainen ja toimiva järjestelmä josta liikkuu kaikenlaisia myyttejä.
Jarrutyökalu mainitaan esimerkkinä Saabin vaikeasta korjattavuudesta. Onhan minulla sellainen jossakin vaikka ainahan ne männät ovat takaisin menneet kun on varovasti painanut ruuvarilla Kaveri käyttää rälläkän kiekonvaihtoon tarkoitettua välinettä, reiät kun sopivat täysin.
Ajettavuus ei ole 'vaikea' mutta ymmärrän kyllä jos joku mielummin pyörittelee Puntoa kaupungissa kuin tehostamonta OG 900-Saabia. Parkkitalossa kerran naureskelin 96:n kanssa kun sai veivata todella monta kertaa että sai sen 90 asteen mutkan tehtyä pienessä tilassa.
'Onko se 2-tahtinen' oli yleinen kysymys kun ajoin (sukulaisen) vm. -79 96:lla.
Korjaamisen vaikeudesta kertovat jutut liittyvät siihen että Saab on ollut tekniikassa edelläkävijä, ainakin aikoinaan. Kun kylän ensimmäiseen ruiskusaabiin tai turbosaabiin tuli vika, ei sitä paikallisella huoltamolla osattu korjata. Kun sama auto täytti 20v. sen osaa korjata naapurin koirakin.
Turbot olivat ennen eksoottisia vempaimia, nyt niitä saa Biltemasta. Tämähän on kuin sitikan jousitus, varsin yksinkertainen ja toimiva järjestelmä josta liikkuu kaikenlaisia myyttejä.
Jarrutyökalu mainitaan esimerkkinä Saabin vaikeasta korjattavuudesta. Onhan minulla sellainen jossakin vaikka ainahan ne männät ovat takaisin menneet kun on varovasti painanut ruuvarilla Kaveri käyttää rälläkän kiekonvaihtoon tarkoitettua välinettä, reiät kun sopivat täysin.
Ajettavuus ei ole 'vaikea' mutta ymmärrän kyllä jos joku mielummin pyörittelee Puntoa kaupungissa kuin tehostamonta OG 900-Saabia. Parkkitalossa kerran naureskelin 96:n kanssa kun sai veivata todella monta kertaa että sai sen 90 asteen mutkan tehtyä pienessä tilassa.
No näinhän se asia ei kyllä ollut jos meidän autosta puhut. Olivat huollossa menneet hakemaan trermarikotelon Opelin liikkeestä V6 Vectraan kun olettivat että kone on sama mutta se konehan ei ole samanlainen kuin Saabin. Kyllä se oikea termari löytyi ihan merkkiliikkeestä =)dimebak kirjoitti:Kyllähän näissä Saabeissakin on niitä kylmiä yksilöitä. Esim. työtoverin V6-saitosessa oli erilainen termari ja termarinkansi kuin mitä täälläpäin oleviin on laitettu. Kaiketi joku ohivirtaava sortti keskieuroopan markkinoille.
Mutta mutta. Kaverin isä aina jaksaa kuittailla, että Saabi on Suomen teille eniten levinny auto
Niinpäs se olikin, väärin muistin. Samperi ku on sama pää kesät talvet...jehhe kirjoitti:No näinhän se asia ei kyllä ollut jos meidän autosta puhut. Olivat huollossa menneet hakemaan trermarikotelon Opelin liikkeestä V6 Vectraan kun olettivat että kone on sama mutta se konehan ei ole samanlainen kuin Saabin. Kyllä se oikea termari löytyi ihan merkkiliikkeestä =)dimebak kirjoitti:Kyllähän näissä Saabeissakin on niitä kylmiä yksilöitä. Esim. työtoverin V6-saitosessa oli erilainen termari ja termarinkansi kuin mitä täälläpäin oleviin on laitettu. Kaiketi joku ohivirtaava sortti keskieuroopan markkinoille.
Mutta mutta. Kaverin isä aina jaksaa kuittailla, että Saabi on Suomen teille eniten levinny auto
EDIT: Tuli tuossa mieleen, että oliko siinä joku klikki ku se kotelo piti vaihtaa vai muistanko väärin?
Viimeksi muokannut dimebak, La Huhti 07, 2007 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Viimeks ku olin Saab-liikkessä myyjä sano et suurin osa oopelin ja Saabin osista on samoja ja jos Saabin varaosa numero on 123456 ni sama osa löytyy oopelin vara-osista numerolla 654321.jehhe kirjoitti: Olivat huollossa menneet hakemaan trermarikotelon Opelin liikkeestä V6 Vectraan kun olettivat että kone on sama mutta se konehan ei ole samanlainen kuin Saabin.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Otin appivanhemmat vm. 1993 tontulla mukaan eräälle reissulle. Kyyti oli kuulemma hulppeaa, ja auto vähintään vuodelta 2000 tai uudempi
Kulutuksesta olivat silti kovasti kiinnostuneita...
Kulutuksesta olivat silti kovasti kiinnostuneita...
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
No, ainakin '92 satku alkuperäisellä lämppärin by-passilla ja 82° termarilla ei ole kovinkaan lämmin. Ei siinä kylmä tule mutta eipä se ole Saabimaisen lämmin. Ilman by-passia ja 89° termarilla on lämmin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Kaverin suusta kuultua: "Saabissa ei oo mitään muuta hyvää ku se, että se on takaveto"
Ja tuohon "saabismi on sairaus" lausahdukseen on aina hyvä tokaista: "niin on, mutta ei se köyhiin tartu"
Ja tuohon "saabismi on sairaus" lausahdukseen on aina hyvä tokaista: "niin on, mutta ei se köyhiin tartu"
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
:D Tää on kyllä hyvä...Frostwind kirjoitti: Ja tuohon "saabismi on sairaus" lausahdukseen on aina hyvä tokaista: "niin on, mutta ei se köyhiin tartu"
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570