TOPIC: muuta keskustelua
Kävin koeajamassa C3 1.4 Exclusiven Ihmeen pirteä peli se oli, kulki huomattavasti rivakammin 73hv tehoilla kuin Saab 99 110 (vaiko 118) tehoilla vaikka paino oli samaa luokkaa. Kulutusmittari huiteli satasen nopeudessa jossain 4.9-5.8l lukemissa, riippuen oliko mäkiä.
Vaihteensiirto ja kytkin olivat kerrassaan mainiot Saabeihin verrattuna, ja sähköinen ohjaustehostin pelasi hienosti, ajettavuus oli kokoon nähden oikein hyvä, auto oli melutasoltaan siedettävä ja etupenkkiläisillä reilusti tilaa. Varustelu hintaan (13.990e) nähden hyvää tasoa.
Silti tuli jälleen kerran huono olo sitikalla ajosta eli pitää unohtaa sellaisen hankinta
Ehkä iski muoviallergia/yliherkkyys karsean näköistä sisätilojen viimeistelyä kohtaan, joka ikinen paikka oli tehty jostain kovasta kierrätysmuovista, kangasta taisi olla ainoastaan penkeissä ja pienet lipareet ovien verhoiluissa, ja ehkä katossa oli jotain pehmeämpää matskua.
Muovipintainen ratti oli järkytys (kuten sellainen aina on), ei sellaisella voi autoa ohjata.
Kumma kun autoon ei oltu käytetty nahkaa, jalopuuta ja hienointa villakangasta
Mieluummin hankkii samalla rahalla vanhemman laatuauton kuin uuden kotteron.
Edit: Autossa näytti olevan elektroninen jarruvoiman jako, ihmettelinkin miksi jarrua nopeammin painettaessa meinasi mennä ojaan Siis jarrutin kuten Saabeilla on tottunut, eli aika viime hetken jarrutus ja liinat melkein tiskiin, tuon jarrut toimivat ns. normaalijarrutuksessa hyvin mutta tempaisi todella voimakkaasti oikealle hätäjarrutuksessa, talvella olisi taatusti pyörähtänyt ympäri. Hienoja järjestelmiä tuollaiset, etenkin ranskalaisten tekemänä (ja muutenkin, pitäähän kuskin voida tuntea paljonko jarrukapasiteetistä on käyttämättä).
Muutenkin jarrut olivat todella ihmeelliset, tehostus oli niin ylikorostettua että hitaassa nopeudessa tuntui pysähtyvän kuin seinään, mutta sitten kun tähän mielikuvaan luotti ja polki jarrua kovemmissa nopeuksissa niin teho oli toista luokkaa, ja sitten tietty tuo hätäjarrutehostus iski päälle.
Auto oli 5000km ajettu liikkeen koeajoauto joten luulisi järjestelmien olevan kunnossa.
Homman opetus oli se että kyllä vaan oma Saabi onkin hyvä auto vaikka uudemmallakin on ikää jo pian 11v
Vaihteensiirto ja kytkin olivat kerrassaan mainiot Saabeihin verrattuna, ja sähköinen ohjaustehostin pelasi hienosti, ajettavuus oli kokoon nähden oikein hyvä, auto oli melutasoltaan siedettävä ja etupenkkiläisillä reilusti tilaa. Varustelu hintaan (13.990e) nähden hyvää tasoa.
Silti tuli jälleen kerran huono olo sitikalla ajosta eli pitää unohtaa sellaisen hankinta
Ehkä iski muoviallergia/yliherkkyys karsean näköistä sisätilojen viimeistelyä kohtaan, joka ikinen paikka oli tehty jostain kovasta kierrätysmuovista, kangasta taisi olla ainoastaan penkeissä ja pienet lipareet ovien verhoiluissa, ja ehkä katossa oli jotain pehmeämpää matskua.
Muovipintainen ratti oli järkytys (kuten sellainen aina on), ei sellaisella voi autoa ohjata.
Kumma kun autoon ei oltu käytetty nahkaa, jalopuuta ja hienointa villakangasta
Mieluummin hankkii samalla rahalla vanhemman laatuauton kuin uuden kotteron.
Edit: Autossa näytti olevan elektroninen jarruvoiman jako, ihmettelinkin miksi jarrua nopeammin painettaessa meinasi mennä ojaan Siis jarrutin kuten Saabeilla on tottunut, eli aika viime hetken jarrutus ja liinat melkein tiskiin, tuon jarrut toimivat ns. normaalijarrutuksessa hyvin mutta tempaisi todella voimakkaasti oikealle hätäjarrutuksessa, talvella olisi taatusti pyörähtänyt ympäri. Hienoja järjestelmiä tuollaiset, etenkin ranskalaisten tekemänä (ja muutenkin, pitäähän kuskin voida tuntea paljonko jarrukapasiteetistä on käyttämättä).
Muutenkin jarrut olivat todella ihmeelliset, tehostus oli niin ylikorostettua että hitaassa nopeudessa tuntui pysähtyvän kuin seinään, mutta sitten kun tähän mielikuvaan luotti ja polki jarrua kovemmissa nopeuksissa niin teho oli toista luokkaa, ja sitten tietty tuo hätäjarrutehostus iski päälle.
Auto oli 5000km ajettu liikkeen koeajoauto joten luulisi järjestelmien olevan kunnossa.
Homman opetus oli se että kyllä vaan oma Saabi onkin hyvä auto vaikka uudemmallakin on ikää jo pian 11v
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuli orastava autokuume johon ei auta kuin haaveilla ja sairastaa. Tuli vastaan netissä tällainen cruisingpeli
http://www.corvettesandmusclecars.com/l ... SS-71.html
Onneksi on kaukana ja kallis
http://www.corvettesandmusclecars.com/l ... SS-71.html
Onneksi on kaukana ja kallis
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eno kävi hankkimassa tänään 9-5 Wagonin, 2.3t-koneella. 150 tkm ajettu ja ollut uudesta asti merkkiliikkeen omassa käytössä. Maukas peli kieltämättä. Pihassa seisoo nyt siis tarpeettomana ng-satku (2.3i Aut.) joka kuulemma siirtyisi sopuisaan sukulaishintaan minun haltuuni ja maksuajastakin voitaisiin sopia
Yrittää sukukin näemmä käännyttää takaisin tuttuun ja turvalliseen merkkiin
Yrittää sukukin näemmä käännyttää takaisin tuttuun ja turvalliseen merkkiin
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Italiaanon kiusausta aamuyöstä: http://koti.mbnet.fi/jokkea/soulfire_saabilla.txt
Jo 1101 roskapostausta tälläkin foorumilla
Jo 1101 roskapostausta tälläkin foorumilla
Viimeksi muokannut Jokke A, La Huhti 21, 2007 06:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Ehdin jo YV:täkin asiasta lähettämään, mutta täältähän tämä selvisi. Osta siitä nyt sitten halvalla mukava tuonti-ng. Pitää kilometrit ehkä hieman paremmin paikkansa kuin siinä vääränmerkkisessä joka tällä hetkellä alla.kristian kirjoitti:Eno kävi hankkimassa tänään 9-5 Wagonin, 2.3t-koneella. 150 tkm ajettu ja ollut uudesta asti merkkiliikkeen omassa käytössä. Maukas peli kieltämättä. Pihassa seisoo nyt siis tarpeettomana ng-satku (2.3i Aut.) joka kuulemma siirtyisi sopuisaan sukulaishintaan minun haltuuni ja maksuajastakin voitaisiin sopia
Yrittää sukukin näemmä käännyttää takaisin tuttuun ja turvalliseen merkkiin
http://xob.kapsi.fi/~gjaller/irc_files/ ... reille.jpg
Aika asiallinen.
Aika asiallinen.
Muuten ehkä joo, mut saattaa vaan provosoida jotain sekaisin olevaa narkkia. Henkilökohtainen suosikkinihan on "tähän autoon murtautuminen voi olla terveydelle haitallista" ilmoitus ja verkkovirta auton runkoon. Tietty sen "terästetyn" autoradionkin voisi uusia, mut edellisen moisen jälkeen on säilynyt purkuosat, mankat sekä kajarit muun pikkusälän lisäksi koskemattomana hallin pihalla lukitsemattomissa autoissa jo parin vuoden ajan.. mikskähän ne ei oo kelvannu kellekkään..?ng900aero kirjoitti:http://xob.kapsi.fi/~gjaller/irc_files/ ... reille.jpg
Aika asiallinen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Samperi ku on nyrkit kipeänä. Revin vuorimännyn kannon ja juuret irti maasta. Voimaa ja voimahuutoja, lapioa ja paria rautakankea piti käyttää ennenkuin lähti irti. Varmasti naapuritkin kuuli, että se tosiaan on ***tanan lujassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tulipa pestyä ikkunat autosta ja imuroitua. Mutta onkohan mulla päässä vikaa, kun piti kaiutinritilät ruuvata irti, että saa ne ritilän välit puhtaaksi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Hä?Jokke A kirjoitti:Katos perhana, näyttäisi ässä olevan VIN-koodin mukaan täyspaine-t16. Kaikkea sitä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tänään vaihdettiin nimimerkin Tizumo kanssa seiskaneloseen tuplikseen pakoputken keskimmäinen osa ja ensimmäinen äänenvaimennin. Kiitoksia Ursinin Juhalle arvokkaasta tiedosta ("ei kannata ikinä lähteä vaihtamaan pakoputkea ilman rälläkkää") sekä Tatulle rälläkän lainasta
Nyt postinvärinen tuplis jälleen kehrää eikä pörise. Mahtavaa!
Nyt postinvärinen tuplis jälleen kehrää eikä pörise. Mahtavaa!
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Taitaa olla vm.90?Jokke A kirjoitti:Katos perhana, näyttäisi ässä olevan VIN-koodin mukaan täyspaine-t16. Kaikkea sitä...
Niissähän toi on lähes järjestään noin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992