TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kävin koeajamassa C3 1.4 Exclusiven :D Ihmeen pirteä peli se oli, kulki huomattavasti rivakammin 73hv tehoilla kuin Saab 99 110 (vaiko 118) tehoilla vaikka paino oli samaa luokkaa. Kulutusmittari huiteli satasen nopeudessa jossain 4.9-5.8l lukemissa, riippuen oliko mäkiä.

Vaihteensiirto ja kytkin olivat kerrassaan mainiot Saabeihin verrattuna, ja sähköinen ohjaustehostin pelasi hienosti, ajettavuus oli kokoon nähden oikein hyvä, auto oli melutasoltaan siedettävä ja etupenkkiläisillä reilusti tilaa. Varustelu hintaan (13.990e) nähden hyvää tasoa.
Silti tuli jälleen kerran huono olo sitikalla ajosta eli pitää unohtaa sellaisen hankinta :lol:

Ehkä iski muoviallergia/yliherkkyys karsean näköistä sisätilojen viimeistelyä kohtaan, joka ikinen paikka oli tehty jostain kovasta kierrätysmuovista, kangasta taisi olla ainoastaan penkeissä ja pienet lipareet ovien verhoiluissa, ja ehkä katossa oli jotain pehmeämpää matskua.
Muovipintainen ratti oli järkytys (kuten sellainen aina on), ei sellaisella voi autoa ohjata.
Kumma kun autoon ei oltu käytetty nahkaa, jalopuuta ja hienointa villakangasta :D

Mieluummin hankkii samalla rahalla vanhemman laatuauton kuin uuden kotteron.

Edit: Autossa näytti olevan elektroninen jarruvoiman jako, ihmettelinkin miksi jarrua nopeammin painettaessa meinasi mennä ojaan :lol: Siis jarrutin kuten Saabeilla on tottunut, eli aika viime hetken jarrutus ja liinat melkein tiskiin, tuon jarrut toimivat ns. normaalijarrutuksessa hyvin mutta tempaisi todella voimakkaasti oikealle hätäjarrutuksessa, talvella olisi taatusti pyörähtänyt ympäri. Hienoja järjestelmiä tuollaiset, etenkin ranskalaisten tekemänä (ja muutenkin, pitäähän kuskin voida tuntea paljonko jarrukapasiteetistä on käyttämättä).
Muutenkin jarrut olivat todella ihmeelliset, tehostus oli niin ylikorostettua että hitaassa nopeudessa tuntui pysähtyvän kuin seinään, mutta sitten kun tähän mielikuvaan luotti ja polki jarrua kovemmissa nopeuksissa niin teho oli toista luokkaa, ja sitten tietty tuo hätäjarrutehostus iski päälle.
Auto oli 5000km ajettu liikkeen koeajoauto joten luulisi järjestelmien olevan kunnossa.
Homman opetus oli se että kyllä vaan oma Saabi onkin hyvä auto vaikka uudemmallakin on ikää jo pian 11v ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuli orastava autokuume johon ei auta kuin haaveilla ja sairastaa. Tuli vastaan netissä tällainen cruisingpeli 8)

http://www.corvettesandmusclecars.com/l ... SS-71.html

Onneksi on kaukana ja kallis :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Eno kävi hankkimassa tänään 9-5 Wagonin, 2.3t-koneella. 150 tkm ajettu ja ollut uudesta asti merkkiliikkeen omassa käytössä. Maukas peli kieltämättä. Pihassa seisoo nyt siis tarpeettomana ng-satku (2.3i Aut.) joka kuulemma siirtyisi sopuisaan sukulaishintaan minun haltuuni ja maksuajastakin voitaisiin sopia :P

Yrittää sukukin näemmä käännyttää takaisin tuttuun ja turvalliseen merkkiin 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Italiaanon kiusausta aamuyöstä: http://koti.mbnet.fi/jokkea/soulfire_saabilla.txt

Jo 1101 roskapostausta tälläkin foorumilla :lol:
Viimeksi muokannut Jokke A, La Huhti 21, 2007 06:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

kristian kirjoitti:Eno kävi hankkimassa tänään 9-5 Wagonin, 2.3t-koneella. 150 tkm ajettu ja ollut uudesta asti merkkiliikkeen omassa käytössä. Maukas peli kieltämättä. Pihassa seisoo nyt siis tarpeettomana ng-satku (2.3i Aut.) joka kuulemma siirtyisi sopuisaan sukulaishintaan minun haltuuni ja maksuajastakin voitaisiin sopia :P

Yrittää sukukin näemmä käännyttää takaisin tuttuun ja turvalliseen merkkiin 8)
Ehdin jo YV:täkin asiasta lähettämään, mutta täältähän tämä selvisi. Osta siitä nyt sitten halvalla mukava tuonti-ng. Pitää kilometrit ehkä hieman paremmin paikkansa kuin siinä vääränmerkkisessä joka tällä hetkellä alla.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Täytyypä taas todeta että on todella mainio tämä foorumi, isukin tonnariin saatiin tulemaan kylmääkin ilmaa (vivusto nyrjähtänyt) ja selvisi cruisen toimimattomuuden syy: alip.pumppu puuttuu, aikaa meni n.15min. :D
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:http://xob.kapsi.fi/~gjaller/irc_files/ ... reille.jpg
Aika asiallinen.
Muuten ehkä joo, mut saattaa vaan provosoida jotain sekaisin olevaa narkkia. Henkilökohtainen suosikkinihan on "tähän autoon murtautuminen voi olla terveydelle haitallista" ilmoitus ja verkkovirta auton runkoon. Tietty sen "terästetyn" autoradionkin voisi uusia, mut edellisen moisen jälkeen on säilynyt purkuosat, mankat sekä kajarit muun pikkusälän lisäksi koskemattomana hallin pihalla lukitsemattomissa autoissa jo parin vuoden ajan.. mikskähän ne ei oo kelvannu kellekkään..? :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Samperi ku on nyrkit kipeänä. Revin vuorimännyn kannon ja juuret irti maasta. Voimaa ja voimahuutoja, lapioa ja paria rautakankea piti käyttää ennenkuin lähti irti. Varmasti naapuritkin kuuli, että se tosiaan on ***tanan lujassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tulipa tässä eilen myytyä varaosa noppa pois ihan hyvään hintaan,nyt odotetaan jännityksellä milloin tulee taas uus hankinta pihaan :twisted:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tulipa pestyä ikkunat autosta ja imuroitua. Mutta onkohan mulla päässä vikaa, kun piti kaiutinritilät ruuvata irti, että saa ne ritilän välit puhtaaksi?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Katos perhana, näyttäisi ässä olevan VIN-koodin mukaan täyspaine-t16. Kaikkea sitä... 8)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jokke A kirjoitti:Katos perhana, näyttäisi ässä olevan VIN-koodin mukaan täyspaine-t16. Kaikkea sitä... 8)
Hä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Tänään vaihdettiin nimimerkin Tizumo kanssa seiskaneloseen tuplikseen pakoputken keskimmäinen osa ja ensimmäinen äänenvaimennin. Kiitoksia Ursinin Juhalle arvokkaasta tiedosta ("ei kannata ikinä lähteä vaihtamaan pakoputkea ilman rälläkkää") sekä Tatulle rälläkän lainasta :D

Nyt postinvärinen tuplis jälleen kehrää eikä pörise. Mahtavaa!
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jokke A kirjoitti:Katos perhana, näyttäisi ässä olevan VIN-koodin mukaan täyspaine-t16. Kaikkea sitä... 8)
Taitaa olla vm.90?
Niissähän toi on lähes järjestään noin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin