Takaluukun avaamisen autuus
Yksi asia mitä kaipaan edesmenneestä Nissan Sunny B11:stä on kahva kuskin penkin vieressä lattialla, siitä vetämällä bensatankin luukku auki ja alaspäin painamalla takaluukku auki (tai toisinpäin).
Kyseisestä kahvasta oli muuten useinkin hyötyä kun talvella jäätyi takaluukun lukko niin ettei saanut joko painettua auki, tai sitten jäi pariksi päiväksi auki-asentoon.
Ja tottakai perinteisillä vaijereilla toimi kumpikin, eikä mitään ongelmaa vaijereitten kanssa.
Kyseisestä kahvasta oli muuten useinkin hyötyä kun talvella jäätyi takaluukun lukko niin ettei saanut joko painettua auki, tai sitten jäi pariksi päiväksi auki-asentoon.
Ja tottakai perinteisillä vaijereilla toimi kumpikin, eikä mitään ongelmaa vaijereitten kanssa.
Huonostikin tuon kanssa voi käydä. Työkaverilla on tuning-Corolla ja hän vaihtoi siihen itsemuokatun takalamppujen välisen paneelin, jossa on lukkopesä. Tässä uudessa tuning-paneelissa ei ole enää lukkopesää ja muutaman testauksen jälkeen luukku kiinni ja vetämään penkin viereisestä vivusta. Ei tapahdu mitäänliteFun kirjoitti:Yksi asia mitä kaipaan edesmenneestä Nissan Sunny B11:stä on kahva kuskin penkin vieressä lattialla, siitä vetämällä bensatankin luukku auki ja alaspäin painamalla takaluukku auki (tai toisinpäin).
Kyseisestä kahvasta oli muuten useinkin hyötyä kun talvella jäätyi takaluukun lukko niin ettei saanut joko painettua auki, tai sitten jäi pariksi päiväksi auki-asentoon.
Ja tottakai perinteisillä vaijereilla toimi kumpikin, eikä mitään ongelmaa vaijereitten kanssa.
Nyt on luukku kiinni ja pysyy. Takapuskurin takaa ei pääse vaijeriin käsiksi. Takalamppuja ei saa poistettua kun ne kiinnitetään osittain sisäkautta. Penkkien ja hattuhyllyn kautta ei pääse takaluukkuun käsiksi kun takapenkin takana on subbarilaatikot, jotka on pultattu kymmenellä pultilla auton koriin ja vahvistettu hiekkahartsilla.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle, ja pienimmillään ne on 18"
Itse ehkä laittaisin takaluukun avausvivun tulemaan takapuskurin etupuolelle sopivasti piiloon jos takaluukku pitäs silottaa, tai jos rekisterikilpi on takaluukussa kiinni niin siihen liuku tai flippi ja kilven takana avausmekanismi.
Itse ehkä laittaisin takaluukun avausvivun tulemaan takapuskurin etupuolelle sopivasti piiloon jos takaluukku pitäs silottaa, tai jos rekisterikilpi on takaluukussa kiinni niin siihen liuku tai flippi ja kilven takana avausmekanismi.
Nyt ei pääse sanomaan, että ei saa auki kirveelläkään . Tarjoudun vapaaehtoiseksi auttajaksi, jos tunarikaverisi ei itse raaski toimia kirvesmiehenä. Toinen konsti on tukkia kaikki ilmareiät ja laittaa volyymit ja bassot täysille [/quote]Risto kirjoitti:
Nyt ollaan kytllä pahasti OT.ssa , mutta : Kyllä se kontti "aukeaa" ihan vain odottamalla muutama kuukausi että ruostuminen tekee tehtävänsä ja pudottaa kannen tielle
Ei, vaan kaikki Corollat kuuluu lavalleliteFun kirjoitti:Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle..
Arvasin, että täältä löytyy vapaaehtoisia.Risto kirjoitti:Tarjoudun vapaaehtoiseksi auttajaksi, jos tunarikaverisi ei itse raaski toimia kirvesmiehenä.
Onko Corollassa metallia muka muualla kuin lohkossa?Kaide kirjoitti:Kyllä se kontti "aukeaa" ihan vain odottamalla muutama kuukausi että ruostuminen tekee tehtävänsä ja pudottaa kannen tielle
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Nuo vaijerit olivat todella hyvä systeemi. Cherryssäni oli samanlaiset. Muutenkin oli hyvä auto. Söi vähemmän bensaa ja oli tosiaan avautuvat takaikkunat toisin kuin edellisessä satkussani.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Tanssi- tai esiintymislavalle sopiikin Cadillacit ja muut loistoautot. Corollalle oikea lava on roskalavaliteFun kirjoitti:Ei ei ei, kyllä sinne tanssilavalle hienompiaki autoja saa, vaikka Cadillaceja9000CS... kirjoitti:Ei, vaan kaikki Corollat kuuluu lavalleliteFun kirjoitti:Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle..
Corollat vois myydä afrikkalaisille, johan tulis afrikkalaisistakin onnellisia autoilijoita.
Ennemminkin afrikkalaisia rankaistaan, kun odottavat autoa ja sitten saapuukin kuormallinen Toyotia
No ei kai sentään, onhan Toyota luotettavuudeltaan monta valovuotta muita edellä.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
luotettava ... hmmm... olis mulla yksi eriävä mielipide edelliseen... kyllä japanissakin oli maanantaipäiviä... ei äireen exä ainakaan mikään junan vessa tyyppinen kone ollut...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.