Takaluukun avaamisen autuus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Yksi asia mitä kaipaan edesmenneestä Nissan Sunny B11:stä on kahva kuskin penkin vieressä lattialla, siitä vetämällä bensatankin luukku auki ja alaspäin painamalla takaluukku auki (tai toisinpäin).
Kyseisestä kahvasta oli muuten useinkin hyötyä kun talvella jäätyi takaluukun lukko niin ettei saanut joko painettua auki, tai sitten jäi pariksi päiväksi auki-asentoon.
Ja tottakai perinteisillä vaijereilla toimi kumpikin, eikä mitään ongelmaa vaijereitten kanssa.
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

liteFun kirjoitti:Yksi asia mitä kaipaan edesmenneestä Nissan Sunny B11:stä on kahva kuskin penkin vieressä lattialla, siitä vetämällä bensatankin luukku auki ja alaspäin painamalla takaluukku auki (tai toisinpäin).
Kyseisestä kahvasta oli muuten useinkin hyötyä kun talvella jäätyi takaluukun lukko niin ettei saanut joko painettua auki, tai sitten jäi pariksi päiväksi auki-asentoon.
Ja tottakai perinteisillä vaijereilla toimi kumpikin, eikä mitään ongelmaa vaijereitten kanssa.
Huonostikin tuon kanssa voi käydä. Työkaverilla on tuning-Corolla ja hän vaihtoi siihen itsemuokatun takalamppujen välisen paneelin, jossa on lukkopesä. Tässä uudessa tuning-paneelissa ei ole enää lukkopesää ja muutaman testauksen jälkeen luukku kiinni ja vetämään penkin viereisestä vivusta. Ei tapahdu mitään :D
Nyt on luukku kiinni ja pysyy. Takapuskurin takaa ei pääse vaijeriin käsiksi. Takalamppuja ei saa poistettua kun ne kiinnitetään osittain sisäkautta. Penkkien ja hattuhyllyn kautta ei pääse takaluukkuun käsiksi kun takapenkin takana on subbarilaatikot, jotka on pultattu kymmenellä pultilla auton koriin ja vahvistettu hiekkahartsilla.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Mimmi kirjoitti:Viehän terveisiä duunikaverillesi: Tunarikorolla paaliin :lol:
Huomenna alkaa työt taas ja terveiset menevät takuulla perille :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle, ja pienimmillään ne on 18" ;)
Itse ehkä laittaisin takaluukun avausvivun tulemaan takapuskurin etupuolelle sopivasti piiloon jos takaluukku pitäs silottaa, tai jos rekisterikilpi on takaluukussa kiinni niin siihen liuku tai flippi ja kilven takana avausmekanismi.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Su Touko 08, 2011 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Risto kirjoitti:
Nyt ei pääse sanomaan, että ei saa auki kirveelläkään :lol: . Tarjoudun vapaaehtoiseksi auttajaksi, jos tunarikaverisi ei itse raaski toimia kirvesmiehenä. Toinen konsti on tukkia kaikki ilmareiät ja laittaa volyymit ja bassot täysille :twisted:[/quote]


Nyt ollaan kytllä pahasti OT.ssa , mutta : Kyllä se kontti "aukeaa" ihan vain odottamalla muutama kuukausi että ruostuminen tekee tehtävänsä ja pudottaa kannen tielle :lol: :lol: :lol:
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

liteFun kirjoitti:Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle..
Ei, vaan kaikki Corollat kuuluu lavalle :lol:
Risto kirjoitti:Tarjoudun vapaaehtoiseksi auttajaksi, jos tunarikaverisi ei itse raaski toimia kirvesmiehenä.
:lol: Arvasin, että täältä löytyy vapaaehtoisia.
Kaide kirjoitti:Kyllä se kontti "aukeaa" ihan vain odottamalla muutama kuukausi että ruostuminen tekee tehtävänsä ja pudottaa kannen tielle
Onko Corollassa metallia muka muualla kuin lohkossa? 8)
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

9000CS... kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle..
Ei, vaan kaikki Corollat kuuluu lavalle :lol:
Ei ei ei, kyllä sinne tanssilavalle hienompiaki autoja saa, vaikka Cadillaceja ;)
Corollat vois myydä afrikkalaisille, johan tulis afrikkalaisistakin onnellisia autoilijoita.
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Nuo vaijerit olivat todella hyvä systeemi. Cherryssäni oli samanlaiset. Muutenkin oli hyvä auto. Söi vähemmän bensaa ja oli tosiaan avautuvat takaikkunat toisin kuin edellisessä satkussani. :evil:
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Mulla satkun takaluukku aukee napista, joka on vaihdekepin edessä 8)
Saab 900S Combicoupe
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ng takaluukku aukeaa kuskin ovessa olevasta napista, hyvä systeemi kun ihan holllilla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

liteFun kirjoitti:
9000CS... kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Sanottasko näin että subbarit kuuluu lavalle..
Ei, vaan kaikki Corollat kuuluu lavalle :lol:
Ei ei ei, kyllä sinne tanssilavalle hienompiaki autoja saa, vaikka Cadillaceja ;)
Corollat vois myydä afrikkalaisille, johan tulis afrikkalaisistakin onnellisia autoilijoita.
Tanssi- tai esiintymislavalle sopiikin Cadillacit ja muut loistoautot. Corollalle oikea lava on roskalava :lol:

Ennemminkin afrikkalaisia rankaistaan, kun odottavat autoa ja sitten saapuukin kuormallinen Toyotia 8)
No ei kai sentään, onhan Toyota luotettavuudeltaan monta valovuotta muita edellä.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

luotettava ... hmmm... olis mulla yksi eriävä mielipide edelliseen... kyllä japanissakin oli maanantaipäiviä... ei äireen exä ainakaan mikään junan vessa tyyppinen kone ollut...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Nii tarkottaaks se ku kone toimii kuin junan vessa sitä että laskee kurat tielle kesken matkan :D :lol:
900 S -90
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Jos takaluukusta puhutaan, niin voisi aina fiilistellä og900 sedanin takaluukun pienellä aukeamiskulmalla ja rungossa kiinni olevalla rekisterikilventaustalla. Toki ne jouset tuntuu lähes ikuisilta.
Vastaa Viestiin