eli asia ei nyt ihan koske saabia mutta tällänen vika iski 2.8i turbodiesel isuzu troopperiin, eli lataa 13,5-14v ja kaikki pelittää hyvin tunnin verran. sen jälkeen akku on "oikoses" eli ei ota virtaa vastaan ja jännite 2-5v. kun lyö akkulaturin kiinni niin heti palaa sulake akkulaturista, eli akku entinen. kokeiltu kahdella akulla, toinen 70amppeerinen ja toinen 55, auton laturi on 50amppeerinen mikäli se mitään merkitsee. ja tuo akku paukahtaa ihan hetkessä, eli ei ala esim hiipuun vaan yht äkkiä häviää jännite. aattelin täältä kysellä kun täält aina on saanu hyvin apua onkelmis.. kysykää jos joku asia on jääny mainitsematta tms, toivottavasti osaatte auttaa ja kiitos etukäteen..
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY
isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto
ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ) cossu sarjaa ja siipiä..
9000itbo kirjoitti: kun lyö akkulaturin kiinni niin heti palaa sulake akkulaturista, eli akku entinen.
Olikos akku jo irti auton sähköistä kun akkulaturia kokeilit?, oletko mitannut akkujen jännitteitä / koettanut ladata kun ovat saaneet toipua jonkun aikaa? Jos akun joku "imaisee" loppuun hetkessä niin kyllähän sieltä luulisi jo savumerkkiä pukkaavan
Ettei olisi lottovoitto ja sattunut kaksi sököä akkua peräjälkeen
akut molemmat oli puolisen vuotta käytettyjä ja täysin ehjiä/täyteen ladattuja. ei auttanut ainakaan vaikka yön yli on seisottanut--> polttaa sulakkeen, ja kyllä on irti auton omista sähköistä..
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY
isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto
ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ) cossu sarjaa ja siipiä..
olisiko mahdollista että auto ei lopeta latausta vaikka akku tulee täyteen?
omaan isuzuun kyselin isuzu-foorumilta apuja mutta ei kukaan vastannut, taitaa olla aika hiljaista siellä... varmaan niin hyviä että ei ole mitään kyseltävää
Tuntuu kuin siellä olisi kennot solmussa ja kiinni toisissaan.
Laturi taitaa pukata hiukan liikaa ja liian äkäisesti virtaa sinne akulle.
Lataussäädintä kannattaisi alkaa tarkastelemaan.
Eihän vaan nyt ole kyseessä 24V järjestelmä johon pukataan 12V akkua
yksinään...!!!!!
Ja jos se on 24V niin siellä on kaksi 12V:n akkua sarjaan kytkettynä..!!!!