osaatteko jeesii?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

osaatteko jeesii?

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

eli asia ei nyt ihan koske saabia mutta tällänen vika iski 2.8i turbodiesel isuzu troopperiin, eli lataa 13,5-14v ja kaikki pelittää hyvin tunnin verran. sen jälkeen akku on "oikoses" eli ei ota virtaa vastaan ja jännite 2-5v. kun lyö akkulaturin kiinni niin heti palaa sulake akkulaturista, eli akku entinen. kokeiltu kahdella akulla, toinen 70amppeerinen ja toinen 55, auton laturi on 50amppeerinen mikäli se mitään merkitsee. ja tuo akku paukahtaa ihan hetkessä, eli ei ala esim hiipuun vaan yht äkkiä häviää jännite. aattelin täältä kysellä kun täält aina on saanu hyvin apua onkelmis.. 8) kysykää jos joku asia on jääny mainitsematta tms, toivottavasti osaatte auttaa ja kiitos etukäteen.. 8)
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY

isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto

ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ;)) cossu sarjaa ja siipiä..
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: osaatteko jeesii?

Viesti Kirjoittaja Janza »

9000itbo kirjoitti: kun lyö akkulaturin kiinni niin heti palaa sulake akkulaturista, eli akku entinen.
Olikos akku jo irti auton sähköistä kun akkulaturia kokeilit?, oletko mitannut akkujen jännitteitä / koettanut ladata kun ovat saaneet toipua jonkun aikaa? Jos akun joku "imaisee" loppuun hetkessä niin kyllähän sieltä luulisi jo savumerkkiä pukkaavan :roll:
Ettei olisi lottovoitto ja sattunut kaksi sököä akkua peräjälkeen 8O
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

akut molemmat oli puolisen vuotta käytettyjä ja täysin ehjiä/täyteen ladattuja. ei auttanut ainakaan vaikka yön yli on seisottanut--> polttaa sulakkeen, ja kyllä on irti auton omista sähköistä..
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY

isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto

ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ;)) cossu sarjaa ja siipiä..
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Ja akuissahan oli tietysti tarpeeksi vettä?
9000itbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 00:49
Paikkakunta: akaa

Viesti Kirjoittaja 9000itbo »

on akkuvettä tarpeeksi..
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY

isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto

ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ;)) cossu sarjaa ja siipiä..
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

olisiko mahdollista että auto ei lopeta latausta vaikka akku tulee täyteen?
omaan isuzuun kyselin isuzu-foorumilta apuja mutta ei kukaan vastannut, taitaa olla aika hiljaista siellä... varmaan niin hyviä että ei ole mitään kyseltävää :wink:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tuntuu kuin siellä olisi kennot solmussa ja kiinni toisissaan.
Laturi taitaa pukata hiukan liikaa ja liian äkäisesti virtaa sinne akulle.
Lataussäädintä kannattaisi alkaa tarkastelemaan.

Eihän vaan nyt ole kyseessä 24V järjestelmä johon pukataan 12V akkua
yksinään...!!!!!

Ja jos se on 24V niin siellä on kaksi 12V:n akkua sarjaan kytkettynä..!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin