Vääränmerkkisen koeajoa... ei pakko lukea... ;)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Hessu kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:
Enemmän huolestuisin nykyautojen elektroniikasta viimeistään sitten kun autot ovat vanhoja. Jos osaa ja on vehkeet korjata uusien autojen sähkövikoja nyt niin kyllä se sittenkin sujuu kun ne ovat vanhoja. Muussa tapauksessa kalliiksi tulee vaikka mekaanisesti kestäisivätkin.
En muista sanatarkasti mutta jossain noin vuoden 1982 Tekniikan Maailmassa oli valokuva jossa pari toimittajaa ihmetteli 900 T8:n konehuonetta tyyliin "Eipä tuonne ole tavallisella kuolevaisella mitään asiaa mennä itse tekemään..." Kummasti sitä on kuitenkin opittu ja alkaa noita hienojen sähköjärjestelmien testereitä ja skannereita saamaan halvemmalla kuin moni kunnon "oikea" työkalu maksaa.
Toivottavasti olet oikeassa. Nuo hienot sähköpalikat tuntuvat olevan vain pirun kalliita, vaikka vian itse löytäisikin. Tietokonekin kaatuu aika ajoin ja digiboksi reistaa joten miksipä ei tietokoneohjatulle autolle voisi käydä samoin?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Hessu kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:
Enemmän huolestuisin nykyautojen elektroniikasta viimeistään sitten kun autot ovat vanhoja. Jos osaa ja on vehkeet korjata uusien autojen sähkövikoja nyt niin kyllä se sittenkin sujuu kun ne ovat vanhoja. Muussa tapauksessa kalliiksi tulee vaikka mekaanisesti kestäisivätkin.
En muista sanatarkasti mutta jossain noin vuoden 1982 Tekniikan Maailmassa oli valokuva jossa pari toimittajaa ihmetteli 900 T8:n konehuonetta tyyliin "Eipä tuonne ole tavallisella kuolevaisella mitään asiaa mennä itse tekemään..." Kummasti sitä on kuitenkin opittu ja alkaa noita hienojen sähköjärjestelmien testereitä ja skannereita saamaan halvemmalla kuin moni kunnon "oikea" työkalu maksaa.
Toivottavasti olet oikeassa. Nuo hienot sähköpalikat tuntuvat olevan vain pirun kalliita, vaikka vian itse löytäisikin. Tietokonekin kaatuu joskus ja digiboksi reistaa joten miksipä ei tietokoneohjatulle autolle voisi käydä samoin?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Hessu kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:
Enemmän huolestuisin nykyautojen elektroniikasta viimeistään sitten kun autot ovat vanhoja. Jos osaa ja on vehkeet korjata uusien autojen sähkövikoja nyt niin kyllä se sittenkin sujuu kun ne ovat vanhoja. Muussa tapauksessa kalliiksi tulee vaikka mekaanisesti kestäisivätkin.
En muista sanatarkasti mutta jossain noin vuoden 1982 Tekniikan Maailmassa oli valokuva jossa pari toimittajaa ihmetteli 900 T8:n konehuonetta tyyliin "Eipä tuonne ole tavallisella kuolevaisella mitään asiaa mennä itse tekemään..." Kummasti sitä on kuitenkin opittu ja alkaa noita hienojen sähköjärjestelmien testereitä ja skannereita saamaan halvemmalla kuin moni kunnon "oikea" työkalu maksaa.
Ainakin tuulilasissa oli kyseisenlainen kuva kun 2 äijää ihmettelivät -83 900 turbo lux:in konehuonetta.Kuvatekstikin taisi mennä jotakuinkin näin:Mitäs tekisit jos tulisi jotain vikaa?kun on kuitenkin turbo,apc:t ja muut?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: Vääränmerkkisen koeajoa... ei pakko lukea... ;)

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Hmm, et kai sä vaan ole aikeissa ostaa "vääränmerkkistä"? :wink:
Asunnon remontointi ja muut harrastukset pitävät huolen siitä, että tontulla joutuu ajamaan niin kauan kun se kestää... Sitten katsotaan autoa, joka miellyttää ominaisuuksiltaan - voi se olla Saabkin... ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vääränmerkkisen koeajoa... ei pakko lukea... ;)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tevisu kirjoitti:Asunnon remontointi ja muut harrastukset pitävät huolen siitä, että tontulla joutuu ajamaan niin kauan kun se kestää... Sitten katsotaan autoa, joka miellyttää ominaisuuksiltaan - voi se olla Saabkin... ;)
Mitä 8O Onko niitä muitakin vaihtoehtoja :?: :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin