General motorsilla palvelu pelaa, mutta...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

liteFun kirjoitti:Jaa niin muitten mielestä palvelua ei oo se että laitettais mailiin "Valitettavasti meilla ei juuri tuota kirjaa ole", vaan nimenomaan se on palvelua että lähetetään lähimpänä oleva kirja.
Eipä muualla olla heti samantien lähettämässä lähimmäksi vastaavaa tuotetta vaan ilmoitetaan asiakkaalle jos hyllystä löytyy vain eioota.
Äh. CD-tonnarin kirja nyt taitaa olla 90%:sti sama kuin kaipaamasi CC:n ohje. Jos kerran penkinkaato-ohjetta kaipasit niin olisit vaikka mailissasi asiasta maininnut. Mistä perkeleestä jonkun GM:n työntekijän pitäisi tietää tahdotko kaataa penkit vai vaikka vaihtaa tulpat. Suurimpaan osaan mahdollisista ongelmatilanteista tuo CD:n kirja kuitenkin auttaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

liteFun kirjoitti:Jaa niin muitten mielestä palvelua ei oo se että laitettais mailiin "Valitettavasti meilla ei juuri tuota kirjaa ole", vaan nimenomaan se on palvelua että lähetetään lähimpänä oleva kirja.
Eipä muualla olla heti samantien lähettämässä lähimmäksi vastaavaa tuotetta vaan ilmoitetaan asiakkaalle jos hyllystä löytyy vain eioota.

Ja mitä valittamiseen tulee, siitä erittäin loistavia esimerkkejä tuossa ylempänä. Joidenkin todellakin pitää valittaa valittamisen ilosta, vaikka tähänkään viestiketjuun todennäköisesti ei olisi tarvinnut vastata.
Voi hyvänen aika mihin tämä maailma onkaan menossa :)

Itsehän siis lähinnä ihmettelen tätä seikkaa että kun tuotetta x ei ole, lähetetään suoraan tuote y eikä palvella asiakaasta kertomalla tuotteen x olevan loppu.
Tuotteesta mikä annetaan "ilmaiseksi" ei ole tapana suuremmin reklamoida. Kun maksaa täyden hinnan niin eiköhän siihenkin se moraalinen oikeutus synny. Mikäli yritys jalostaa toimintaansa lahjoittamalla 20-vuotta vanhoja opuksia luulisi saajankin ymmärtävän, ettei suurempia kaunokirjallisia selityksiä ole odotettavissa mikäli juuri haluttua tuotetta ei ole saatavilla.

Olisiko siellä pitänyt uhrata resursseja ja kysyä, että saattuuko nyt tämä kelpaamaan kun ei juuri nyt ole sitä mitä herra ilmaiseksi kaipaa ?

Jos penkin kaataminen cc-ssä oli ainut miksi cd:n kirja ei auttanut niin pitäisikö pysyttäytyä Opeleissa ? Kyllä ne penkit taittuvat kun viitsii hieman kättään verhoiluissa liikutella.

Jotkut ymmärtävät, toiset eivät koskaan.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Okei, eli tarkennetaan:
Jokke A kirjoitti:Jos kerran penkinkaato-ohjetta kaipasit niin olisit vaikka mailissasi asiasta maininnut.
Palautelomakkeella kysyin kuinka ne penkit kaadetaan ja löytyisikö ohjekirjaa 9000i malliin. En pyytänyt toimittamaan, kysyin vain löytyykö.
Lähettivät suoraan 9000 CD ohjekirjan.
Eivät vastanneet sähköpostilla, vaikka palautelomakkeessa on kohta sähköpostiosoitetta varten. Yksinkertainen vastaus sähköpostilla "Valitettavasti meillä ei ole 9000i mallin ohjekirjaa" olisi ollut asiakaspalvelua, minä en edes pyytänyt toimittamaan minkään muun mallin ohjekirjaa.

Tuo vastaavan ohjekirjan lähettäminen toki on sitä monessakin paikassa usein vaadittua oma-aloitteisuutta, JOS tuote on se mitä kysytään, mutta miksipä edes vaivautua postittamaan kalliilla Itellan hinnoilla kirjasta jota ei pyydetty, kun asiakkaalle voisi vastata halvemmalla sähköpostilla jossa voisi tiedustella kelpaisiko tuo toisen mallin kirja?

Normaali tilanne missä tahansa asiakaspalvelussa:
Asiakas kysyy onko tuotetta X, kun sitä ei ole saatavana, asiakaspalvelu ilmoittaa ettei sitä ole saatavana, ehkä jopa tiedustelee lisäksi käykö tuote Y joka on lähes vastaava.
Saabikas kirjoitti: Tuotteesta mikä annetaan "ilmaiseksi" ei ole tapana suuremmin reklamoida.
Tuotetta ei ole edes pyydetty, se on lähetetty vaikka on väärä eikä siinä ole vastausta kysymyksiin joita esitin palautelomakkeella.
Asiasta myöskään ei ole alettu reklamoimaan, vaan ihmettelemään tätä toimintaa. Ilmeisesti et ymmärrä asiaa?
Saabikas kirjoitti: Olisiko siellä pitänyt uhrata resursseja ja kysyä, että saattuuko nyt tämä kelpaamaan kun ei juuri nyt ole sitä mitä herra ilmaiseksi kaipaa ?
Siellä uhrattiin resursseja täysin turhaan toimintaan hakemalla hyllystä kirja ja postittamalla se, sitä ei ollut kukaan pyytänyt tekemään.
Helpommalla olisi siinä palautetta lukiessa ottanut vaikka microsoft outolook expressin auki ja kirjaillut muutaman sanan vastauksen sähköpostiosoitteeseen "Ei ole 9000i kirjaa, emmekä tiedä miten penkki kaadetaan".
En kaivannut väärää kirjaa, oikeasta kirjasta olisin voinut jopa maksaa. (no se tuli tilattua klubikaupasta)

Ihmeellistä miten joillekin tarvitsisi ilmeisesti vääntää rautalangasta tämä tilanne, joka kaikessa yksinkertaisuudessaan on tämä: Asiakas kysyy onko tuotetta X, asiakkaalle lähetetään tuote Y. VAIKKA ASIAKAS EI OLE PYYTÄNYT TOIMITTAMAAN, on vain tiedustellut tuotteen saatavuutta ja esittänyt yhden kysymyksen joka ei selviä toisen mallin kirjasta.
Kas kummaa kun näin ei tapahdu esim. netAnttilassa, olisi kiva tilata sieltä digiboksi antennitalouteen ja saada digiboksi kaapelitalouteen.

Ja edelleen: Itsehän siis lähinnä ihmettelen tätä seikkaa että kun tuotetta x ei ole, lähetetään suoraan tuote y eikä palvella asiakaasta kertomalla tuotteen x olevan loppu.
Ei ole nykyaikana kovin vaikeaa kun koneelta voi katsoa palautteen ja painaa Vastaa-nappia ja vastata parilla sanalla myyvänsä eioota sekä mahdollisesti tiedustella käykö toinen tuote tilalle.
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Voi lässyn lässyn, eikö tuo itkeminen jo lopu. Nuo ohjekirjathan on lähestulkoon 95% samanlaisia noihin malleihin, muutoksina kehityksen myötä tulleet hilavitkut ja vanhemmissa on ymmärtääkseni aidot valokuvat ohjesivuilla ja uudemmissa versioissa (uusintapainos) piirretyt esimerkkikuvat.

Noissa ohjekirjoissako ei ole kaikissa mainintaa sen istuintyynyn vetolenkistä? Ainakin CS/"CD" opuksissa on, AERO-varustus varoituksen kera ja kun sen vetolenkin löytää niin ei tartte mikään fakiiri olla että keksii miten loppuhommat sujuu. Satkujen ohjekirjat taas taisi olla kaikki melkolailla samoja mallista riippumatta, eli siellä on ohjeet "sekäettä" malleittain.

Korjatkoon joku jos väärin menee mutta eikö 9000 CC/CD CS/CD erot takapenkin suhteen ole se että CD:ssä selkänojaa ei saa käännettyä, mutta istuinosan saa vetaistua auki molemmissa malleissa.

Tää foorumi muutenkin hukkuu turhaan paskanjauhantaan, niin miksei viidenkympin äidiltä ostetun auton ilmaseksi saadun käyttöohjekirjan itkemisen sijaan voi tuommosta nippelitietoa kysyä suoraan tuolta tonnaripuolelta.
#2274
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2925
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

liteFun kirjoitti:Viime viikolla kysyin M1988 9000i:n käyttöohjekirjaa
liteFun kirjoitti:Niin tuo minun CC on 1988 syksyllä valmistettu, käyttöönotto lokakuu 1988 mutta 1989-malli.
Olikos se nyt M1988 vai M1989? (M-kirjaimella merkitään mallivuotta, ei valmistusvuotta!)

Mitään 9000i:n kirjaa ei ole erikseen olemassa, on 5-ovisen (CC) ohjekirja ja 4-ovisen (CD) ohjekirja.

Maahantuojalla ymmärsivät meilistäsi, että autossasi ei ole käyttöohjekirjaa, joten lähettivät lähinnä sopivan kirjan. Ajattelivat kai, että vaikka se ei juuri tähän penkkiongelmaasi auta, se olisi kuitenkin jatkossa kätevä olla olemassa, jos teet autollasi muutakin, kuin kaatelet penkkejä.
liteFun kirjoitti:Siellä uhrattiin resursseja täysin turhaan toimintaan
Kaikki muu on samaa, paitsi takaluukku ja kääntyvät penkit. Öljysuositukset, nestesuositukset, hallintalaitteet, lukot, varokkeet ja releet, öljyjen ja nesteiden täyttö-, tarkastus- ja tyhjennystulpat. Valmistenumeron, moottorinnumeron, vaihteiston numeron ja korin värikoodin sijainnit. Rengaspainesuositukset, polttoainesuositus, korin nostokohdat, moottorin ja maalipinnan hoito ja kaikki selvällä suomenkielellä. Noin vain muutamia mainitakseni. Mielestäni ihan hyödyllistä tai ainakin nice-to-know-tietoa. Oletko aivan varma, ettet olisi mitään noista myöhemmin tarvinnut? Tai auton seuraava omistaja?

Todennäköisesti asiasi hoitoon ei ole maahantuojalla valjastettu talon parhaimpia voimia eikä siitä ole montaa kertaa palaveerattu. Jos talossa on joku harjoittelija, kesätyöntekijä, tukityöllistetty tai puhelinvaihteen hoitaja, asiasi hoitaminen on todennäköisesti kuulunut hänelle muiden monenkirjavien hommiensa ohessa.

Lähettämällä kirjan hän sai asian hoidettua kerralla niin hyvin kuin se oli mahdollista (kun CC-version kirjaa ei ollut eikä ko. työntekijällä ole välttämättä ollut mitään mielikuvaa Saabin 80-lukuisten mallien penkeistä). Lähettämällä meilin asia olisi jäänyt kesken ja siihen olisi pitänyt palata uudestaan vastattuasi siihen.
liteFun kirjoitti:Kas kummaa kun näin ei tapahdu esim. netAnttilassa, olisi kiva tilata sieltä digiboksi antennitalouteen ja saada digiboksi kaapelitalouteen.
NetAnttilassa laittavat laskun mukaan, tuotteesta ja ilmeisesti postituskuluistakin? Kun GM Finland lähettää parhaille asiakkailleen, kuten Sinulle, joulukortteja, pitäisikö heidän silloinkin meilata etukäteen ja kysyä, otatko vastaan ja kelpaisiko kortissa oleva kuva-aihe herralle?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Juha96 kirjoitti:
liteFun kirjoitti:Viime viikolla kysyin M1988 9000i:n käyttöohjekirjaa
liteFun kirjoitti:Niin tuo minun CC on 1988 syksyllä valmistettu, käyttöönotto lokakuu 1988 mutta 1989-malli.
Olikos se nyt M1988 vai M1989? (M-kirjaimella merkitään mallivuotta, ei valmistusvuotta!)
Katsos kun kysymällä M1989 tuli CD, päätin kysyä M1988 mutta sieltäkin tuli CD. Auto on M1989. Että mikähän se sitte ois.
Juha96 kirjoitti: Mielestäni ihan hyödyllistä tai ainakin nice-to-know-tietoa. Oletko aivan varma, ettet olisi mitään noista myöhemmin tarvinnut? Tai auton seuraava omistaja?
Niin, M1989 CD kirjoista (2) toinen meni M1989 CD:hen, toinen jäi ylimääräiseksi, M1989 CD kirja jäi ylimääräiseksi. Pitää varmaan hankkia kyseiset autot kun kirjat jo löytyy...
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

HM kirjoitti:Voi lässyn lässyn, eikö tuo itkeminen jo lopu.
Sori H, meni muutamalla kirjaimella metsään.. Aiheena oli ihmettely :)
HM kirjoitti:Noissa ohjekirjoissako ei ole kaikissa mainintaa sen istuintyynyn vetolenkistä? Ainakin CS/"CD" opuksissa on, AERO-varustus varoituksen kera ja kun sen vetolenkin löytää niin ei tartte mikään fakiiri olla että keksii miten loppuhommat sujuu. Satkujen ohjekirjat taas taisi olla kaikki melkolailla samoja mallista riippumatta, eli siellä on ohjeet "sekäettä" malleittain.
Ei, CD:n ohjekirjoissa ei mainintaa ole. On tehty CC:n ja CD:n kirjat erikseen, mikä sinänsä on täysin käsittämätöntä tuhlausta kun samaan kirjaan olisivat kumpikin malli sopineet hienosti rinnakkain, kannessakin olisi voinut olla kuva molemmista.
Voisin sulle toimittaa tosta yhen CD:n opuksen ja voisit koittaa suurennuslasin kanssa ettiä CC:n tietoja siitä ;)
HM kirjoitti:Korjatkoon joku jos väärin menee mutta eikö 9000 CC/CD CS/CD erot takapenkin suhteen ole se että CD:ssä selkänojaa ei saa käännettyä, mutta istuinosan saa vetaistua auki molemmissa malleissa.
M1989 CD:ssä saa vain suksiluukun auki takapenkin keskeltä.
M1989 CC:ssä saa kipattua kuskin puolelta pienemmän osan takapenkistä, vänkärin puolelta isomman osan takapenkistä (oikea+keski), suksiluukkua ei tainnut olla ellei toi käsinojan verhous ollut velcrolla ja irrotettavissa luukun paljastamiseks.
HM kirjoitti: Tää foorumi muutenkin hukkuu turhaan paskanjauhantaan, niin miksei viidenkympin äidiltä ostetun auton ilmaseksi saadun käyttöohjekirjan itkemisen sijaan voi tuommosta nippelitietoa kysyä suoraan tuolta tonnaripuolelta.
Ei kun näitä asioita pitää ihmetellä.
Miksi GM ei laita halpaa sähköpostia sen sijaan että toimittaa kyseisen auton eri mallin opuksen?
Miksi CC ja CD malleihin on eri kirjat tehty ja rahaa syydetty painotaloon vaikka vain muutaman prosentin ero on kyseisissä opuksissa ja olisi saanut pari sivua kirjaan lisäämällä kaikki erot selvitettyä?

Ja loppuun se tärkein: miks H inhoaa pystykeulia, ne on just parhaita :)
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tää foorumi ehkä hukkuu turhaan paskanjauhantaan, mutta täähän oli offtopic-osio?
Netti hukkuu paskaan ihan muuten vaan :)
HM
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2004 08:47
Paikkakunta: Peräpönkkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HM »

Ör.... mitenkähän tämän muotoilisi. Ei oikeastaan kiinnosta enää yhtään tässä vaiheessa koko ohjekirjashow, mutta voisi palata aiheeseen ja kysyä miksi tuota penkin kaatojuttua ei tuolta tonnaripuolelta voinut kysyä vaan sen sijaan haukkua ilmaista palvelua? Toi taisi askarruttaa noita muitankin jotka viestiin avautui.
#2274
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: General motorsilla palvelu pelaa, mutta...

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Aiheena ei ollut niinkään kuinka penkki kaadetaan. Se selviää hienosti oikeasta ohjekirjasta.
Saivat muuten viimein Saabilta vastattua, vastasivat penkkikysymykseen tekstillä joka oli suoraan kirjasta kirjoitettu. Eli tarpeellinen kirja on jossain muodossa olemassa, ilmeisesti oli kesällä joku harjottelija joka ei kirjaa löytänyt eikä osannut vastata. Ja sain viimein vastauksenkin joka olisi kelvannut ensimmäiselläkin kerralla, CC:n ohjekirjat loppuneet hyllystä.
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re:

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Minuteman kirjoitti:
Juha96 kirjoitti: Pikemminkin ihmettelen, että näinkin hyvin vanhan auton omistajaa palvelevat.
Näin on. Joskus ammoisina aikoina erehdyin menemään Auto-Kivitilalle (Ford) kysymään jotakin osaa syrjähyppyyni Taunukseen, tuloksena se että asiakas suorastaan vittuiltiin ulos, ilman osaa. Auto ei ollut silloin niinkään vanha mitä nyt kyseessä oleva auto.
sama kohtelu minullakin oli kivitilalla kun hain taunuksen osia. Silloin sain hyvää palvelua kun vei focuksen 20 tkm:n huoltoon. Se olikin viimeinen huolto k.o. autoon. Noilla kilometreillä oli jo niin paska että vaihdoin tonnariin. Sillä tiellä ollaan edelleen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

JiiVee kirjoitti:sama kohtelu minullakin oli kivitilalla kun hain taunuksen osia. Silloin sain hyvää palvelua kun vei focuksen 20 tkm:n huoltoon. Se olikin viimeinen huolto k.o. autoon. Noilla kilometreillä oli jo niin paska että vaihdoin tonnariin. Sillä tiellä ollaan edelleen.
Juu, eikä nämä kuulemani mukaan ole ainoita vastaavia tapauksia kivitilalla. En tiedä mikä nykyään on tilanne, eikä kyllä enää ikinä tule asiaakaan fordille että asian nykytila selviäisi, mutta kummallista myyntitaktiikkaa. Ilmeisesti heillä on jo tarpeeksi hölmöjä ford-kuskeja pompotettavanaan?

Tottahan silloin oli vielä nuori, eikä osannut oikein hyökätä takaisin, mutta käytös oli kyllä niin yllättävää että vasta pihalla mietti että mitähän h*lvettiä tässä oikein tapahtui?

No, palveluksenhan he tekivät sikäli että on tullut osattua pysyä erossa kaikesta fordiin liittyvästä.

Saabilta nyt sentään "kehtaa" mennä kysymään osia vanhempaankin autoon, ja palvelu pelaa, ja mitä Volvolla tuli aikoinaan käytyä utelemassa Amazon-asioita, niin palvelu oli samaa luokkaa mitä Saabillakin, mutta fordson-episodi oli kyllä omaa luokkaansa...
Avatar
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: General motorsilla palvelu pelaa, mutta...

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Seinäjoella on melko ristiriitaista lähteä Saabiostoksille. Samoissa tiloissa kun myydään uusia fordejakin.

Joudun ajamaan paikallisen datsunikaupan ohi melko usein (tietenkin pysähtymättä) ja olen monta kertaa kiinnittänyt huomion pihan ankeaan ilmeeseen. Pitkä rivi primeroita, joiden väri on maantienvärinen, harmaa, ruskea, beige, vaalean vihreä jne. Värien viralliset nimet ovat luultavimmin met. hiekka, met. hopea, met. paskanruskea, met. kulta, met. turkoosi. On aivan kuin katsoisi Siperian kevättä, niin ankea näky. Oikeastaan ei se samarakaan nyt niin ruma olisikaan jos sen k.o. rivin eteen työntäisi.

Toisaalta on hyvä kun naapuri ei huomaa että on vaihtanut autoa jo kolme kertaa uuteen, eikä mikään ole muuttunut.

Asiakas vaihtaa munan munaan ja maksaa maltaita. Voi vaikka surffata netissä tiskin takana ja sanoa asiakkaalle nostamatta katsettaan:" jätä rahasi tuohon, autosi on tuo ruskea noiden kahden ruskean välissä." Nissanin ostanut keski-ikäinen tuulipukukansa voi hiukan jupista huonosta palvelusta, mutta vain keskenään. Muille kehutaan hyvää autoa ja palvelua, koska rohkeus ja mielikuvitus merkin vaihtamiseen ei riitä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Vastaa Viestiin