SISU Fuller -jippoja kiitos

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: SISU Fuller -jippoja kiitos

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Kun kävin amista niin mulle opetettiin että paina kytkin puoleen väliin ja vaihda sitten vaihdetta niin ei rutise ollenkaan,ja näinhän se kyllä oli
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: SISU Fuller -jippoja kiitos

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Minulle on aikoinaan Amiksessa ja aikuiskoulutuskeskuksessa molemmissa missä olen ajanut Fuller laatikolla olevalla Sisulla sellainen asia että kytkinjarrua ei saa milloinkaan käyttää ajon aikana, vaan se on käytettäväksi tehty ainoastaan kun auto on parkissa ja laitetaan vapaalta vaihde ekan kerran pesään.

Aika hyvin pääsi Fullerin laatikon saloihin perille kun Amiksessa oli tai taitaa se olla siellä vieläkin, niin päältä avoin Fullerin vaihteisto jossa sai käsin liikutella rattaita.... 8) :lol: :lol: Oli se silloin aikoinaan komeaa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-bandit-
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Syys 18, 2004 05:55
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: SISU Fuller -jippoja kiitos

Viesti Kirjoittaja -bandit- »

Mitään kunnon vinkkiä ei osaa kertoa, muuta kuin harjoittelua ja harjoittelua... Ainakin sillä tapaa itse joskus pääsi perille laatikon käytöksestä. Sisu SM 450 8x6 oli työkaluna, iso "kivilava", kaivoksen pohjalta matkaa pintaan 5 km, nousua 7 metrin matkalla metri, ei mitenkään jyrkkää, mutta kun kokonaispaino vaakalla aina lähempänä 60tn, sai olla vaihtoliikkeet ripeitä ja nopeita... Tästä hyvänä esimerkkinä, että työkaverilta jäi kepin nuppi käteen kun vaihtoi 1.- 2:lle... Ja tällä työkalulla ajaessa sai unohtaa kaikki kaksoispoljennat ja muut ylimääräiset metkut. Ellei vaihde mennyt kerrasta päälle niin vehje kokonaan parkkiin ja kaikki taas alusta. Ristikkoniveliä paukkui poikki keskimäärin 4-5/kk. Tästä työmaasta riittäisi paljon vielä kerrottavaa, mutta niistä joskus lisää.

Ai niin, montun syvyys oli vain 725m suoraan alas.
9-3 -08 sc 1,9tids at
9-3 -98 2,0 T
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Re: SISU Fuller -jippoja kiitos

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Kiitos kaikille hyvistä ja asiallisista vastauksista, Saabclubin foorumi on kyllä paras keksintö internetissä tähän mennessä - mitä tahansa kysyykin, saa vastauksen. :mrgreen:
Siirtelen siis tuollaista ajokkia n. 2-3 kertaa kuukaudessa joten tutuksi tuo ei varmaan liian nopeasti tule... mutta aina sitä voi omalla ajallakin treenailla...
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Re: SISU Fuller -jippoja kiitos

Viesti Kirjoittaja Beagle »

tommij kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Kiihtyvyys 0-80km/h oli varmaan 10min vaikka hytin alla jyrisi Rolls Royce. 8)
Voi **tt* Pirkkalassa oli noita niittikoppia rolsseilla. Kerrankin hain Porvoosta täyden satsin lentopetrolia. Motarilla tuli läpä tiskissä vähän reilu 70 kmh, mutta eihän siitä sitten enää päässyt minnekään sivutielle menee pois alta (enkä tuntenut kyllä teitäkään).

Parolan mäki tultiin puolivälistä ylöspäin ykkösellä. :D

... Liekö vaikuttanut siihen, että intin jälkeen urasuunnitelmat muutui täysin... :D

No älä mitään.. Meillä on vielä petroolin ajossa neljä noita niittikoppia Rissalassa.. Kaksi rolssilla ja kaksi cumminssilla.. kaikki vielä käytössä olevia vehkeitä.. Nykyäänkin ajetaan niillä Tampereelle, Lieksaan yms.

Hieno laite.. Eikä se fulleri niin vaikea ole.. Opettelee sen kaksoispoljennan vaan. Sitten kun oppii sen kierrosalueen tuntemaan, milloin vaihde kolahtaa sisään niin oppii herkästi vaihtelemaan ilmankin sitä "laukaisinta".
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Pasistentti
"Ruisku"
Viestit: 129
Liittynyt: La Kesä 17, 2006 19:38
Paikkakunta: Skavaböle

Re: SISU Fuller -jippoja kiitos

Viesti Kirjoittaja Pasistentti »

Kytkinjarrua (eli painetaan poljin nastaan asti) käytetään vaan kytkettäessä ekaa liikkeellelähtövaihdetta. Siinä syy miksi se on Gifusta rikki....
Vastaa Viestiin