Mitä näit liikenteessä tänään topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja karg »

Paljon sinisiä vilkkuvaloja motarilla eli "keli yllätti suomalaiset" ja "lumisade aiheutti ongelmia liikenteessä"...
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Eilen rämmin öljynvaihdosta pari tuntia sataneeseen lumeen. Pari vanhaa audivessaa ja kolme TDI- (aika tosi monta punasella) Transua kunnostautuivat vaarantamalla kaikkien liikenneturvallisuutta reilulla ylinopeudella lumisohjossa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jumbon parkkihallissa meinas ryssä tulla kolmion takaa eteen, tööttäsin ja keskisormea näytin, niin tää tööttäs mulle takas :lol:
Viimeksi muokannut 99 GL, Ma Tammi 07, 2008 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Minä en tajua sitä että eikö ihmisellä tosiaan ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. :evil: Tänään menossa 8 tiellä kohti Raumaa, ennen Luviaa ajan jonossa, muutama auto perässä, edessä (abt. 200 metriä) viljayhdistelmä.
Niin eikös vaan tule vasemmalta joltain metsätieltä klonksvagen meidän väliin, minä jarruttamaan, mitään ei aluksi tapahdu, siis vauhti ei siitä naftista 80 ala putomaan, sikaliukasta. Sitte tapahtuu kun alkaa tarjota perää metsähallituksen puolelle. No oikeneehan se kun rauhallisesti toimii ja vauhti putoo onneksi alle 50:n tosi klonksvagen on siinä vaiheessa enää viiden metrin päässä edessä. :twisted:

Kiihdyttelee hitaasti ei tajua mitä oli tulossa. Pari kilometriä edessä sitten kääntyy pois. Minun takana tullut iso maastoauto jätti tuon tapauksen jälkeen pitkän välin eikä kukaan ohittanut ennen Raumaa.
Joku tietysti ajattelee että mitäs ajoit 80, olisit ajanut sitä 50 tai hiljempaa. No silloin olisi ollut heti suuri houkutus muilla ajaa ohitse ja aiheuttaa vaaratilannen toisaalla. Niin ja minä olin kuorma-autolla liikkeellä. En silti tajua tuollaista eteen tuloa liukkaalle tielle. Persetti vieköön.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja haffu »

tUrpoEinari kirjoitti:Minä en tajua sitä että eikö ihmisellä tosiaan ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. :evil: Tänään menossa 8 tiellä kohti Raumaa, ennen Luviaa ajan jonossa, muutama auto perässä, edessä (abt. 200 metriä) viljayhdistelmä.
Niin eikös vaan tule vasemmalta joltain metsätieltä klonksvagen meidän väliin, minä jarruttamaan, mitään ei aluksi tapahdu, siis vauhti ei siitä naftista 80 ala putomaan, sikaliukasta. Sitte tapahtuu kun alkaa tarjota perää metsähallituksen puolelle. No oikeneehan se kun rauhallisesti toimii ja vauhti putoo onneksi alle 50:n tosi klonksvagen on siinä vaiheessa enää viiden metrin päässä edessä. :twisted:

Kiihdyttelee hitaasti ei tajua mitä oli tulossa. Pari kilometriä edessä sitten kääntyy pois. Minun takana tullut iso maastoauto jätti tuon tapauksen jälkeen pitkän välin eikä kukaan ohittanut ennen Raumaa.
Joku tietysti ajattelee että mitäs ajoit 80, olisit ajanut sitä 50 tai hiljempaa. No silloin olisi ollut heti suuri houkutus muilla ajaa ohitse ja aiheuttaa vaaratilannen toisaalla. Niin ja minä olin kuorma-autolla liikkeellä. En silti tajua tuollaista eteen tuloa liukkaalle tielle. Persetti vieköön.
Ainakaan noilla ulkomaalaisilla, jotka ovat työn perässä tänne tulleet (Olkiluodon rakennustyömaa), ei tunnu olevan tuota itsesuojeluvaistoa. Työkavereilta saanut kuulla välillä hurjiakin tilanteita, kun on tultu tyynesti rampista täysperävaunuyhdistelmän eteen.
Itsekin tuli kuorma-autolla ajettua tuota Rauma - Eurajoki - Rauma -väliä kesällä ja sen verran hurjaa oli välillä meno että oksat pois.
Viimeksi muokannut haffu, Ma Tammi 07, 2008 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Frostgrey kirjoitti:Pari harvinaisuutta!! Eli farmari volvoja :mrgreen:
Tätä kirjoitustasi muistelin eilen istuessani ABC:llä kahvilla. 4 tankkauspistettä (8:lle autolle), kolmella ensimmäisellä pisteellä V70 farmari :mrgreen: ...viimesellä oli sit 740 sedan.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja karg »

haffu kirjoitti:Ainakaan noilla ulkomaalaisilla, jotka ovat työn perässä tänne tulleet (Olkiluodon rakennustyömaa), ei tunnu olevan tuota itsesuojeluvaistoa.
Kyllä täällä Suomessa on noita supisuomalaisiakin tyyppejä jotka eivät vaan tajua. Kolmion takaa tullaa kesät talvet tietyissä paikoissa pitkässä letkassa kantatielle, oli kantatiellä liikennettä tai ei tyyliin "menenpä tosta ku toi edellinenkin meni". Kesällä tämä ei ole niin suuri ongelma, kuin viime päivien jääkeleillä. Seisoskelin eilen viimeeksi justiinsa työpäivän päätteeksi jarrun päällä tietyssä vakiopaikassa Hämeenlinnan 10-tiellä. Jos nyt ei moottoritien liittymästä Helsingin suunnasta joku änkeä kolmion takaa 40-50 km/h siihen 10-tielle, niin viimeistään vanhalta 3-tieltä Hattelmalasta joku tulee sitten aivan liian myöhään siihen eteen keräämään vauhtia todella rauhallisesti. Siinä sitä pulssi nousee, katse etsii mahdollista rakoa mihin voi ajaa auton peräkontin sijasta ja kaikenmaailman turvajärjestelmät ovat ihmeissään hetken... 80km/h -> 30 km/h kestää suorastaan tuskallisen kauan kun tie on jäässä ja paikassa on alamäki.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kaksi jääkalikkaa heilui edestakaisin silmieni edessä, kyllä tulee ikävä
SAABia näillä keleillä.
SAABissahan saa nämä pyyhkijät asetettua siihen lämpöiselle alueelle.
Kyllä sais muut "auton" valmistajat ottaa oppia. 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja K900C »

Rautatieaseman vinoparkissa turbo tonnari Ranskan kilvissä :o Jotkut ymmärtävät sielläkin ilmeisesti autojen päälle :)
#2884
Saabiton
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tien päälle hyytyneen nissan primeran :lol: miten näitä japsiautoja näkee normaalia enemmän hyytyneina aina talvella :mrgreen:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Näin tieraivoa joka oli varsin huvittavaa. Kai minä aiheutin raivoa koska ajoin liikennerajoitusten mukaan koulualueella ja jouduin sattuneesta syystä hidastelemaan korotettujen suojateiden takia. Ja kun nostin nopeuden nopeusrajoituksen muuttuessa johti tämä mallikaaseen ohitukseen 50 alueella ja kiilaukseen eteeni. Sitten pysähdyttiin ja odotettiin hetki jotta raivopää rauhoittuu ja jatkoi matkaansa. Kaikkea sitä kans näkee :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja karg »

Perusmeininkiä:

Vanhahko lätsäpäinen herra ajeli TDI Golffilla, jossa oli suksiboksi katolla. Kantatiellä nopeusrajoitus 80 km/h ja Golf lipui eteenpäin jotain 75 km/h. Pyyhkäisin ohi, ja heti alkoi vallaton valoshow pitkillä valoilla. Oisiko tuo halunnut vain sitten moikkailla kiivaasti uusien ystävien toivossa, joten vilautin takasumuvaloa vastineeksi. Seuraava autoilija, joka ohitti ko. Golffin, sai saman kohtelun.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kunnon lippalakki takaraivolla-tyyppisen BMW:n kuljettajan.
Saatanan mulk*u veti yhtäkkiä liinat nokan edessä kiinni ja sitten jäi eteen sutimaan kun ei se perkeleen teiniromu päässyt lumessa kääntymään ihmisittäin. Vitutuksessa ilmaisin kansainvälisin käsimerkein mielipiteeni ajotavasta niin eikö kohta tämä saatanan sankari aja perässä tämän rivitalon edestä oikein hiljaa ja kovan näköisenä luu ulkona, tuijottaen kuin mykkä vittua. Olin siis tässä vaiheessa jo menossa mökkiin.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja Haza »

älykääpiön joka odotteli risteyksessä kunnes olin parin kymmenen metrin päässä tulossa (60km/h) ja kääntyi vasta sitten eteen, sen sijaan että olisi samantien kääntynyt oikealle siinä tyhjässä risteyksessä kun olin vielä satojen metrien päässä..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja arttu »

rälläkkä kirjoitti:Kunnon lippalakki takaraivolla-tyyppisen BMW:n kuljettajan.
Saatanan mulk*u veti yhtäkkiä liinat nokan edessä kiinni ja sitten jäi eteen sutimaan kun ei se perkeleen teiniromu päässyt lumessa kääntymään ihmisittäin. Vitutuksessa ilmaisin kansainvälisin käsimerkein mielipiteeni ajotavasta niin eikö kohta tämä saatanan sankari aja perässä tämän rivitalon edestä oikein hiljaa ja kovan näköisenä luu ulkona, tuijottaen kuin mykkä vittua. Olin siis tässä vaiheessa jo menossa mökkiin.
Oliko kyseessä musta bemu 300 sarjalainen jatke?
Tiedän omistajan, kun selvitin sen aikoinaan rekkarin perusteella...
Syy -> Ääliö ajaa alinopeutta, kun lähen ohittamaan, niin eiköhän silloin ala kaasu löytymään. :evil:
Meinasin löydä ohi päästyäni liinat kiinni ja käydä vetelemässä ristikko-avaimella ympäri korvien mutta kusipää kääntyi ennen sikabaaria tuonne haikaraan päin heti sen jälkeen, kun pääsin ohi ja mulla oli töihiin meno Nivalan suuntaan iltavuoroon...

Silloin asuin Ylivieskassa ja tästä episodista on kylläkin kulunut muutama vuosi, eli kärry on voinut vaihtaa omistajaa...

Ai niin, siinä ohitustilanteessa meinas tulla kiirus, kun vastaan tuleva auto lähestyi uhkaavasti. :!:
Lukittu