Moottorikelkka miehiä / naisia???
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Kävinpä ostamassa tämän poies:
http://www.nettimoto.com/573620
Ensimmäinen kelkka ittelle, joten saa nähä, mitä tästä tulee. Talvi kuitenkin hemmottelee ulkonaliikkujaa nyt niin, että siitä on otettava kaikki ilo irti
Niin, ja tuplista en raskinu antaa vaihossa (yhteen toiseen kelkkaan), vaikka vähän jo tuolla uhkasinkin..
http://www.nettimoto.com/573620
Ensimmäinen kelkka ittelle, joten saa nähä, mitä tästä tulee. Talvi kuitenkin hemmottelee ulkonaliikkujaa nyt niin, että siitä on otettava kaikki ilo irti
Niin, ja tuplista en raskinu antaa vaihossa (yhteen toiseen kelkkaan), vaikka vähän jo tuolla uhkasinkin..
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Sopiva peli ensimmäiseksi menopeliksi. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että ajaa taitojen mukaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Toivotan onnea Jarin uudelle harrastukselle. Toivottavasti pysyy kelkka paremmin kasassa kuin itsellä. Ei meinaa Lynx vanhus pysyä kovin pitkään kerrallaan läjässä.
Mutta hauskaa on kun on jatkettu alustaa ja tela 30mm harjalla niin pitoa ihan riittävästi. voi testailla hieman huonompaankin paikkaan etenemiskykyä.
Mutta hauskaa on kun on jatkettu alustaa ja tela 30mm harjalla niin pitoa ihan riittävästi. voi testailla hieman huonompaankin paikkaan etenemiskykyä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Nyt on ajelulta palattu. Yksin en vielä reissulle päässyt, vaan lasten kanssa käytiin varpaat paleluttamassa. Kelkka vaikuttaa ihan kelvolta. Suhteellisen pieni ja kevyt käsitellä. Ja kulkee iloisesti. Siis omiin tarpeisiin ja lähtökohtiin nähden.
Pitäisi vain löytää reitti metsän poikki kelkkauralle. Eihän tuohon ois kuin muutama sata metriä, mutta nyt joutuisi kiertämään ajo-/pyöräteitä pitkin. Siksi vedin kärryllä parempaan paikkaan. Ainoa ongelma tuo kelkan kärryyn saaminen, kun se joka kerta hyytyy just silloin, kun sukset on jo kärryn päällä, eikä lähe millään käyntiin. Vasta kun on riittävästi kiroillu, niin taas hörähtää ja sen saa kärryn kyytiin. Parin tunnin ajelun aikana ei tosin mitään ongelmia. Näyttäis ainakin tulpat ja tulpanjohdot olevan vaihtokunnossa.
Pitäisi vain löytää reitti metsän poikki kelkkauralle. Eihän tuohon ois kuin muutama sata metriä, mutta nyt joutuisi kiertämään ajo-/pyöräteitä pitkin. Siksi vedin kärryllä parempaan paikkaan. Ainoa ongelma tuo kelkan kärryyn saaminen, kun se joka kerta hyytyy just silloin, kun sukset on jo kärryn päällä, eikä lähe millään käyntiin. Vasta kun on riittävästi kiroillu, niin taas hörähtää ja sen saa kärryn kyytiin. Parin tunnin ajelun aikana ei tosin mitään ongelmia. Näyttäis ainakin tulpat ja tulpanjohdot olevan vaihtokunnossa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Vinkkinä Jarille ja vastauksena tähän, että tuohon Jarin Yamahaan kun laittaisi Öhlinsin iskarit, Totaltekin Racing-ohjainraudat ja Camoplastilta 32mm Predator-telamatto. Tuohon vielä kunnon alustan säätö ja ehkä ketjukopasta välitystä pienemmäksi sekä voimansiirron säätöä.Tasapaino akseli kirjoitti:Toivottavasti pysyy kelkka paremmin kasassa kuin itsellä.
Noilla eväillä saa 500-600 kuutioisesta sellaisen lelun ja puhutaan jo sellaisesta kelkasta jolla voi huoletta ajaa yli 80km/h keskituntinopeuksia.
Kannattaa kuitenkin pitää sen verran järki päässä, että ei aja reitillä lujaa jos näkyväisyys on huono esim. mutkien yms. takia. Itsellekin on sattunut tilanteita alle 60km/h joissa on säikähtänyt toden teolla.
Jos sitten Jari alat kunnolla harrastamaan niin osta tukivyö niin pysyy sisukalut paikoillaan, nimim. vastapatti vei tajun.
Onko kelkka kuinkakin vinossa, keula ylhäällä tjsp?jariha kirjoitti:Ainoa ongelma tuo kelkan kärryyn saaminen, kun se joka kerta hyytyy just silloin
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Eipä oikeastaan. Tai miten se voisi ylipäätään tuohon vaikuttaa, jos tankissa riittävästi bensaa? Ja miksi se samoilta sijoiltaan sitten jonkin ajan kuluttua kuitenkin lähtee? Niin, ja kiitos vinkeistädimebak kirjoitti:Onko kelkka kuinkakin vinossa, keula ylhäällä tjsp?jariha kirjoitti:Ainoa ongelma tuo kelkan kärryyn saaminen, kun se joka kerta hyytyy just silloin
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Yamahaa en tarkemmin tunne mutta oma skiidoni kestää kyllä olla niin vinossa kuin kipillinen telikärry tasaisella menee eikä vaikuta käyntiin. Onko kelkka vasta käynnistetty vai tekeekö saman lämpimälläkin koneella, piripintaan täytetyllä tankilla. Entä jos ajat kelkan lumipenkkaan yhtä kallelleen, onko vaikutusta? Oikein huonolla tuurilla kelkan rungossa kai _voisi_ olla repeämää ja tuo kärryyn ajaminen vääntäisi runkoa niin paljon että vaikuttaisi variaattoreiden välimatkaan tai sitten jospa ottaisi maadotusta jonnekin?jariha kirjoitti: Eipä oikeastaan. Tai miten se voisi ylipäätään tuohon vaikuttaa, jos tankissa riittävästi bensaa? Ja miksi se samoilta sijoiltaan sitten jonkin ajan kuluttua kuitenkin lähtee? Niin, ja kiitos vinkeistä
Rami
****
VAG
VAG
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Polttoaineen saantiin tuo tuntuisi vaikuttavan. Tarkista onko joku polttoaineletku jossain puristuksissa. Lohkosta menee yksi letku kalvopumpulle (jos siinä nyt sellainen on, voi olla joku muu pumppu), tankilta on tuloletku pumpulle ja pumpulta menoletku kaasuttimelle/kaasuttimille. Jos siis joku letku jää puristuksiin ja kone käyttää kaasuttimet tyhjiksi joten sitä saa tovin nykiä ennen starttaa. Tällainen vaiva voisi ihan hyvin olla esim. jos joku kate hieman elää kelkan asennosta johtuen.
Älä kuitenkaan käytä konetta turhan kovilla kierroksilla, kun testaat ettei kone leikkaa kiinni. Tyhjäkäynnillä kaksi tahtista kestää paukuttaa melko kauan varsinkin jos on nestekoneella, tuossa Phazerissä lienee nestekone.
Mitä tulee Ski-doon kykyyn käydä niin kyllä se käy ja kyllä pitäisi muidenkin käydä. Mm. tällaisessa positiossa on tullut ajettua pitkiäkin siivuja (itse en ole kuvassa vaan joku viisaampi Montanan poika). Nimim. kantapään kautta opin, että pätkäsportilla pellom reunassa boondockaus johtaa 45min nostotalkoisiin
Älä kuitenkaan käytä konetta turhan kovilla kierroksilla, kun testaat ettei kone leikkaa kiinni. Tyhjäkäynnillä kaksi tahtista kestää paukuttaa melko kauan varsinkin jos on nestekoneella, tuossa Phazerissä lienee nestekone.
Mitä tulee Ski-doon kykyyn käydä niin kyllä se käy ja kyllä pitäisi muidenkin käydä. Mm. tällaisessa positiossa on tullut ajettua pitkiäkin siivuja (itse en ole kuvassa vaan joku viisaampi Montanan poika). Nimim. kantapään kautta opin, että pätkäsportilla pellom reunassa boondockaus johtaa 45min nostotalkoisiin
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Minä taas opin viime talvena että ison ojan ylityksen aikana iskevä käyntihäiriö teettää myös tuon ainakin 45min töitä. Kyseessä oli 2-telainen Alpine ja turhan suuri puukuorma perässä ja sammui just ojan vastapenkkaan. Eli ensin puut pois reestä, sitten reki irti kelkasta, kelkka ylös ojasta, uusi jälki reen viereen, reki kelkan perään ja ylös ojasta, sitten puut pois ojasta, puut rekeen ja matka jatkuu. Kyllä oli lämmin mielialadimebak kirjoitti:Nimim. kantapään kautta opin, että pätkäsportilla pellom reunassa boondockaus johtaa 45min nostotalkoisiin
Rami
****
VAG
VAG
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
syksyllä ostetulla 550 rmk pollella toteutetaan monen vuoden haavetta Pohjois-Karjalassa... ja luntakin on nyt.
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Kannattaa ekana vaihtaa nuo tulpat, auttaa moneen vaivaan.
Ihan perus NGK:t on passelit.
Melkein jammu ku jammu, menee NGK BR9ECS (myös BR9ES yhtä hyvin). Ovat järkevän hintaiset ja pelaavat hyvin.
Ja fatserit on ilmakoneella.
Ihan perus NGK:t on passelit.
Melkein jammu ku jammu, menee NGK BR9ECS (myös BR9ES yhtä hyvin). Ovat järkevän hintaiset ja pelaavat hyvin.
Ja fatserit on ilmakoneella.
#1430
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Touko 02, 2006 00:52
- Paikkakunta: Pyhäselkä/Reijola
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
onhan tuota tullut polariksella mentyä tänä talvena, viikonlopun menot tyssäsi vaan p*skatautiin ja kuumeeseen.
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Onko tuossa mallissa "tappokatkaisin" kahvaan rakennettuna? Ne rupeavat vanhemmiten reistailemaan, kun ne kuluvat. Ainakin meillä on muutamassa kelkassa ollut ne niin kuluneita, että kun ajaa syvään ojaan niin kelkka meinaa sammua aina, kun ojasta nousee keula korkealla. ja välillä, kun starttaa kytkin on jäänyt jotenkin jumiin ja kahvaa saa vemputtaa, että kelkan saa käyntiin.
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Pikkuveli osti pari talvea sitten -01 700:n SRX:n. Tai pätkä 700 kuitenkin, on se tuolla tallissa kumpikin etusuksi katkenneena mutten jaksa mennä katsomaan. Kuitenkin, ensimmäiset pari kuukautta meni niin että melkeinpä joka reissulla ensimmäisten parin sadan metrin ajon jälkeen sai vaihtaa jonkun kolmesta tulpasta, viallinen tulppa vaihtoi paikkaa ja vikaa ei löytynyt millään. Kunnes uskoi mukana kelkkaillutta kaveriani ja osti Boschin tai Nippon Denson tulpat, en taaskaan jaksa mennä katsomaanmake206 kirjoitti:Kannattaa ekana vaihtaa nuo tulpat, auttaa moneen vaivaan.
Ihan perus NGK:t on passelit.
Melkein jammu ku jammu, menee NGK BR9ECS (myös BR9ES yhtä hyvin). Ovat järkevän hintaiset ja pelaavat hyvin.
Ja fatserit on ilmakoneella.
Joka tapauksessa siis ne NGK:t mitkä pitivät olla juuri oikeat tähän eivät toimineet siis alkuunkaan, niitä tulppia meni parikymmentä kaiken kaikkiaan ennenkuin luupää uskoi ja vaihtoi merkkiä. Kuulemma tämä ei ollut ainoa Jammu joka noita NGK:ta hylki.
Tämä vain sillä jos tuntuu että tulee piikkiä tulppaan niin kannattaa koittaa toista tulppamerkkiä.
Tosiaankin se kaasukahvassa oleva turvasysteemi voi sammuttaa kelkan, sitä voi kokeillakin niin että pitää kaasun saranakohdasta kiinni niin ettei kaasu pääse kääntymään urassaan samalla tavalla kuin normaalisti painaessa. Kerran demosin tätä pikkuveljen kelkalla ja meinasin sisustaa koirankoppia uusiksi...demoefekti iski, joku mikrokytkin siinä kahvassa ilmeisesti on joka haistelee kaasuvaijerin jumimista kahvan liikkeen perusteella, ei hajuakaan missä vuosimallissa tuo ominaisuus on tullut.
Rami
****
VAG
VAG
Re: Moottorikelkka miehiä / naisia???
Ja tuon edellä mainitun TORS:n saa johdotettua poiskin häiritsemästä, googlettelee TORS disable etc..
Itellä 4-maxissa densot ollu pari kautta (samat tulpat), iridium boscheja ei pikkuveljen v-max 500 ei kannattanut laittaa, 3 paria ostettiin ja kestivät tankillisen/pari. Tuohon tietty vaikuttaa moottorin kunto ja säädötkin (öljyn syöttö määrä) että miten kestää tulpat.
Hyviä vinkkejä ja höpisemistä -> http://www.kelkkalehti.com/keskustelu/
Itellä 4-maxissa densot ollu pari kautta (samat tulpat), iridium boscheja ei pikkuveljen v-max 500 ei kannattanut laittaa, 3 paria ostettiin ja kestivät tankillisen/pari. Tuohon tietty vaikuttaa moottorin kunto ja säädötkin (öljyn syöttö määrä) että miten kestää tulpat.
Hyviä vinkkejä ja höpisemistä -> http://www.kelkkalehti.com/keskustelu/
#1430