Rekkakuskit

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Cruor »

MacTurbo kirjoitti: Valvonnan puutetta, enemmän poliiseja (oikeita), isompia sakkoja, kortteja hyllylle herkemmin myös ammattiautoijoilta.
Näin on.

Sitten vielä ajokortin ikärajaksi 25v, että olisi kypsempiä kuljettajia ja yhdistelmäkortin ammattipätevyyskoulutus kestämään viisi vuotta. Toki jonkin näköiset psykologiset testit ei olisi pahitteeksi autokoulun yhteyteen, että saisi nämä mielenvikaiset ihmiset karsittua liikenteestä pois. :D

Mutta mistä resursseja tällaiseen?

Ja sitten vielä sivutaan aihetta...

Mistä "ammatti"autoilijoita jatkossa? Ammattipätevyyskoulutus tuonut oman vaikeutensa asiaan. Nuoret eivät ole enää kiinnostuneet rekkakuskin ammatista. Palkka on huono, työajat mitä sattuu ja sitten vielä v*ttuilut ja vinoilut kaupan päälle. Miksi niin harva pystyy arvostamaan työtä mitä nämä kiusankappaleet isoine vehkeineen tekevät? MUTTA KUN NE RIKKOO NIITÄ SÄÄNTÖJÄ JA SIT MUA PELOTTAA KU ON ISO AUTO JA KAIKKEE!!! Olisihan se kiva saada se pullapitko sinne lähisiwan hyllylle jatkossakin :roll:
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Enhän minä vaan nyt ymmärtänyt oikein että kun henkilöautoilija ajaa 80 alueella 89km/h ja sen perässä rekka 89km/h niin rekkakuskilta pitäisi ottaa kortti pois? :lol:
9000CS 2,3
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

9-5T kirjoitti:Olisko ollut sittenkin niin että rekkakuskin toivottiin noudattavan turvaväliä.
Ettei henkilöautoilijan tarvitse oikeutetusti alkaa kouluttamaan tätä.
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Saappi Kuski kirjoitti:Enhän minä vaan nyt ymmärtänyt oikein että kun henkilöautoilija ajaa 80 alueella 89km/h ja sen perässä rekka 89km/h niin rekkakuskilta pitäisi ottaa kortti pois? :lol:
Mikäli viittaat tuohon minun kirjoituksen loppuosaan, tarkoitin noita kortin hyllyttämisiä rangaistuksena yleensä (rangaistusten koventamista kaikista rikkeistä), ei perässä roikkumisesta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Beagle
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 21:48
Paikkakunta: Sonkajärvi/Iisalmi

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Pitkään koetin olla kirjottamatta tähän topikkiin mitään, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Itse ajan aika usein rajotinta vasten varsinkin näin sulien teiden aikaan. jos minä siis ajan se 87km/h kaksikaistasta 100 alueella kuorma-autolla ja kun kaksikaistainen on niin tietysti henkilöautot ajaa edelle vaikka sitä ohitustietä oisi jäljellä peräti 300m. Mutta sitten kun ohituspätkä loppuu ja alkaa 80 alue niin se ohittanu henkilöauto löysää tasan siihen kaheksaankymppiin, joten onko ihmekään jos se kuormikas tulee siihen kantaan kiinni?

Tiedän olen itsekin syyllistynyt tähän kantaan kiinni ajamiseen ja varmaan aika moni muukin kuorma-auton kuljettaja, samaten aika moni henkilöautoilijakin. Mutta eikö kannattais jättää se ohitus tekemättä.
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

9-5T kirjoitti:Ei tietenkään ole ihme mutta tämäkään ei liity mitenkään aloittajan kokemukseen jossa edellä ajanut ajoi ylinopeutta.
Eikä siihen kuinka hänestä tehtiin liikennepoliisi maanteille, joka oikeus on annettu kaikille henkilöautoilijoille, muttei kenellekkään muulle tienkäyttäjälle.
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

9-5T kirjoitti:
JoonasN kirjoitti: Eikä siihen kuinka hänestä tehtiin liikennepoliisi maanteille.
Paljonko perässä roikkuja sai sakkoa?
Sitä pitäisi kysyä teiltä viisaammilta.
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Julle »

Poejat, poejat. Junnun sanoja lainatakseni: Sen näkee naamasta.....

Joko se rupeaa kirjoituksista näkymään :P
9-5 Aero - 00
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

9-5T kirjoitti:
JoonasN kirjoitti: Eikä siihen kuinka hänestä tehtiin liikennepoliisi maanteille.
Kauanko koulutus kesti ja saako hyvää palkkaa?
Miten se tähän liittyy?
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
JoonasN
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ke Kesä 15, 2005 19:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja JoonasN »

9-5T kirjoitti:

Kauanko koulutus kesti ja saako hyvää palkkaa?

Aika lyhyt aika se oli, mut yritän sillä palkalla elää.
miulle on aika sama mitä sie teet....
9000 CDE- Exä
Volvo S80 2.9
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Oikeasti tekisi hyvää viedä kortti hyllylle kaikilta perässä roikkuvilta kuljetusammattilaisilta, saataisiin ne sossun luukulle viemään leipää mamuilta ja ulkomailta hankituiden halpatyöalojen työntekijöiden perheiltä. Lisäksi se parantaisi eri alojen kouluttajien työtilannetta, koska erilaisten humpuukikurssittajien järjestämien koulutusten työllistämisprosentti nousisi.


Rehellisesti sanoen toivoisin ainoastaan autokoulujen ulkoistaminen myymällä autokoulumatkoja (vrt: kielimatkat) eteläeuroopan maihin, joissa tunnetusti on yhdessä kaupungissa suomea enemmän liikenneyksikköjä.
96 M75 i12 5-speed ;)
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Kyllä olisi maanteillä tilaa ajella kun kaikilta perässäroikkujilta vietäisiin ajokortti. Vaikka tässä ketjussa pohditaankin rekkojen roikkumista niin kyllä kai kuitenkin h-autoilijat sitä hiillostusta harrastaa ainakin silmämääräisesti arvioituna moninkertaisesti enemmän.
9000CS 2,3
Infraz
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Loka 22, 2007 11:46

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Infraz »

Mua ei rekkakuskit haittaa kovinkaan paljon, enemmän siviilikuskit maastureineen, bemareineen ja volvoineen. Sillä rekkakuskilla on lasti vietävänä, pitkä ajomatka ja "hieman" isompi laite kuljetettavana. Jos se haluaa ajaa 80 alueella vaikka tasasta yhdeksääkymppiä niin ajakoon, ei ole paha rasti siirtyä hetkeks pois edestä!
Jos itse haluat ajaa mittarinneula liimattuna 80-90 kohtaan niin päästä se ohi.
Monelle vaan tuntuu olevan niin hemmetin vaikeaa nöyrtyä rekan takana ajamaan, aina pitää päästä ohi ja olla edessä.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Infraz kirjoitti: Monelle vaan tuntuu olevan niin hemmetin vaikeaa nöyrtyä rekan takana ajamaan, aina pitää päästä ohi ja olla edessä.
Kyllä, rekoista on aina mentävä ohi, mutta ei niiden eteen kyllä tarvi jäädä arpomaan...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Reiska80
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 16:46
Paikkakunta: Taipalsaari

Re: Rekkakuskin perkeleet

Viesti Kirjoittaja Reiska80 »

Joo, ohi voi mennä ja koskee kyllä ihan kaikkia ohituksia että ohi voi mennä, mutta sitten pitää myös jatkossa edetä niin ettei jää tukkeeksi.

Liian usein olen törmännyt siihen että jo itse ajellu 80 alueella noin 85-90 tms niin tullaan peiliin kiinni ja heitetään ohi, mutta sitten heitetään ankkuri ikkunasta ulos ja ajellaan 80 :evil: Kohtuullisen ärsyttävää.

Ja jotta topicin aiheestakin jotain, niin itseäni eivät ole rekat vaivanneet. Ja jos on niin ne on olleet nuita itänaapuriin meneviä.
Reiska
Saab 9-3 2.0t vm.2001
Vastaa Viestiin