löytyykö kohtalotovereita

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Maaliskuussa 1996 poistuimme kohti Vantaan Tikkurilan yöelämää pioneeri Tuokkolan vaalealla 316i B*W:llä Satakunnasta, tarkemmin ottaen Säkylästä, suhteellisen rivakkaa vauhtia täysin oppineina sotimisen ammattilaisina. Viimeisessä päiväohjelmassa luki, että kertaus vielä samana kesänä tai viimeistään seuraavana. Noh, harmittavasti säästötoimenpiteistä johtuen kys. vuonna ei järjestetty ilmeisesti laisinkaan kertausharjoituksia :?: Oli miten oli, mutta eipä ole kutsua tullut tähän päivään mennessä :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Joulukuussa -96 oli tähän mennessä viimeisen kerran maastopuku päällä. Uhkailivat jopa sadalla kertauspäivällä, mutta eipä tähän mennessä ole lappua luukusta kolahtanut. No eipä tuonne nyt kovin kova ikävä ole ollutkaan :wink: . Ei muuta kuin jaksamisia uusille sotilaille :).
Foxbody turbo
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kertaus on suuri legenda. Itse vapauduin -89 toukokuussa ja kertaamassa käynyt näihin päiviin menessä nolla kertaa. Viime syksynä kysyivät tulenko mutta en mä jaksanut kun olin niin touhukkaalla päällä muissa puuhissa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Samoilla pituuksilla. oisko ollu 90 tai 91, ei muista :) Eivät ole takaisin kyselleet.

Jos inttiin lähtijöitä ollenkaan lohduttaa niin näin eilien og900 turbo:n "OHI ON 180" tarran ikkunassa.

*fläp fläp fläp* :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Hää, nythän meitsi voi viettää "loma-Säkylästä" vapautumisen 10-vuotisjuhlavuotta..

Kertaamassa olen ollut kerran, ja sekin peräti 1 päivän reissu Raasiin ampumaradalle luonnollisesti omissa vetimissä ja suurin osa tuostakin päivästä kului, niin arvaattehan tämän: erilaisiin siirtymisiin, odottamiseen tai jonottamiseen.. :P
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

pertti666 kirjoitti:Kertaamassa olen ollut kerran, ja sekin peräti 1 päivän reissu Raasiin ampumaradalle luonnollisesti omissa vetimissä ja suurin osa tuostakin päivästä kului, niin arvaattehan tämän: erilaisiin siirtymisiin, odottamiseen tai jonottamiseen.. :P
Me kyllä ryynättiin ihan tosissaan. Voimat oli välillä ihan loppu ja meikä nautti täysillä :twisted:

Erilainen nuoriko :wink:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Joulukuussa -96 siviiliin, mutta olen sen jälkeen joutunut noita armeijan sinisiä:) (tai oikeammin maastopukua) joutunut kantamaan kertausharjoituksissa kolmeen eri kertaan...Niin ja ilmavoimat oli paikka ja tarkemmin tutkailmavalvoja.

Kai ne meinas et pääsin sen 330 liian helpolla kun noita kertauksia on noin napsahdellut...

Pasi #1495
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Onneks on toikin homma jo takanapäin...kesällä -02 loppu mun piina :D
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Ohi on 362!!!!!

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

GTJ 0 kjäh kjäh!!!


Mikäs tässä kertausharjoituksia odotellessa, kerran oon käyny Niinisalossa ja hauskaa oli, viinaa oli jemmassa ja muutenkin tod härö ilmapiiri... :lol:

Muistan hyvin mikä oli kuljetuskomppania ilmapiiri silloin ku mä oli siellä, melkein aina kaikki kuskit puhallutettiin ennen leirille lähtöä ja melekin kaikilla oli tuvalla jemmaputeli... Olin särmä BE CE - kuski, kuljetusupseeri ja Panssarikortti vielä kaupan päälle, reilusti yli 200 metsäaamua, mutta mikäs sen mukavampaa ku nukkua teltassa, kokkailla jotain kivaa kaminalla ja kiusii "körrejä"... :twisted:

Parasta oli duunaa popcornia pakissa keskellä yötä ja se kuinka poksahtelu ja pakin kolina kaminan päällä ärsytti heikkohermoisia... Hä hää... :lol: :lol: :lol:

Ps. oli kivaa hallipalveluksessa kun tuotiin huoltoon intin 900 ja 9000 Saappeja ja nehän sit olikin mulle niiin uppo-outoja vehkeitä... *smile*

Aina sai olla neuvomassa kavereita, joille Saappi oli uusi tuttavuus...

Onnistuin jopa lämmittelemään välejä yhden ison herran kanssa kun kävin hakee varaosia oman auton takaluukusta :wink:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Lisäys...

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Ps. Kerran olin napit vastakkain yhden viranomaisen kanssa, mutta kun vaihdoin sen OG 900 -91 Saabiin vetonivelen se oli tyytyväinen ja erimielisyydet unohtui samantien...

Kannattaa aina auttaa autopulmissa, siitä voi olla yllättävää etua...

:wink:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kait sitä pitäis sanova, jotta ryytykää !

Ja kahden viikon päästä luetaan Lapin Kansasta, että kun ei varusvaraston paikkaa ole alokkaille neuvottu, nin reppanat on joutuneet samoissa kalsareissa kulkemaan.

Ettehän ole niin uusavuttomia, ettehän ?

Ja helppohan meidän on nyt nukkua, kun tiedetään rajojen olevan turvassa...
JK
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

1/03 LapLsto/EK/IV-J GTj0 Eekoo kova koo, kovampaa ei oo!!!

"Fläp fläp fläp fläp" "Hajoa aamuihin, mortti" "Heitä mortti markka, niin Gona kertoo sulle mikä on tarkka"

Sanoivat tuota ilmavalvontajoukkuetta PMPAn, eli pempan tai pimpan, 3. kovimmaksi. Edellä olivat kuulemma Ivalon rajajääkärikomppania ja Sodankylän jääkäriprikaatin "nurmiporat" eli kiväärikomppania.

Joo, varmasti saa lukea, et taas jotku haulit on kävelly pitkin ja poikin kassua ettien paskasissa vaatteissa VV:tä. Mutta semmoisia mortteja pitää sitten juoksuttaa VV:tä ympäri, niin painuu mieleen.

Aamuja vain, kyllä niitä on joka päivä vähemmän. Tsemppiä, pelimies selviää aina!!!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

dimebak kirjoitti:1/03 LapLsto/EK/IV-J GTj0 Eekoo kova koo, kovampaa ei oo!!!

"Fläp fläp fläp fläp" "Hajoa aamuihin, mortti" "Heitä mortti markka, niin Gona kertoo sulle mikä on tarkka"

Sanoivat tuota ilmavalvontajoukkuetta PMPAn, eli pempan tai pimpan, 3. kovimmaksi. Edellä olivat kuulemma Ivalon rajajääkärikomppania ja Sodankylän jääkäriprikaatin "nurmiporat" eli kiväärikomppania.

Joo, varmasti saa lukea, et taas jotku haulit on kävelly pitkin ja poikin kassua ettien paskasissa vaatteissa VV:tä. Mutta semmoisia mortteja pitää sitten juoksuttaa VV:tä ympäri, niin painuu mieleen.

Aamuja vain, kyllä niitä on joka päivä vähemmän. Tsemppiä, pelimies selviää aina!!!
Itse olen nyt samassa paikassa, tosin nimi on tätä myötä vaihtunut esikuntakomppaniasta tukikohtakomppaniaksi.
Onko se IV.miehen homma tosiaankin niin rankka kuin väittävät!? Kun meikäläisen motivaatio riittää melkolailla siihen että puolivuotta saa riittää intissä ja käytännössä ainoa puolenvuoden homma johon voin päästä on IV-mies. Kunto on vaan senverran huono eikä jalat oikeen kestä että en tiiä ottavatko ees siihen pestiin. Miten se valvonta torneissa kiipeily oikein tapahtuu, onko kovaa hommaa?
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Voi taatana. Tänää se alkaa :cry:

Mitenköhän tulee selvii tällä huippukunnolla :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ke Maalis 02, 2011 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin