Minun puolestani nämä toistaitoiset ihmiset saavat myöskin pysyä poissa tieltäni. Opettelisivat ajamaan jossain suljetuilla alueilla ja tulisivat liikenteen sekaan sitten kun uskaltavat siellä kulkea sotkematta muuta liikennettä. En nyt kuitenkaan ole sitä mieltä, että väkipakolla pitäisi ajaa sitä 100km/h, jos ei tunnu taidot riittävän ja sen seurauksena sitten ajaa kolaria. Pysyisivät vain poissa minun tieltäni.Saappi Kuski kirjoitti:Entä sitten jos ratissa on ihminen joka ei uskalla ajaa 100km/h? Vanhus tai joku muu vastaava joka esim. ajaa niin vähän että taidot ja/tai uskallus ei riitä?Centaurea kirjoitti:Noniin, pitääpä avautua. Maanteillä kesäisin tuhansia kilometrejä yksin ajellessani mua vit*ttaa suunnattomasti ihmiset, jotka ei osaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan.
mikä vit.....aa? avautumis topic
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
-
- "Hölösuu"
Nyt kun sotien jälkeen syntynet ikäluokat alkavat eläköityä niin ihan lähitulevaisuudessa Suomen teillä on kymmeniä jos ei satoja tuhansia vanhuksia enemmän autoilemassa kuin nyt. Aistit ja motoriikka alkaa olla jo vähän sitäsuntätä mutta liikkua pitää jotenkin harvaan asutussa maassa, järki ja elämänkokemus sanovat että ei pidä ajaa kovempaa kuin on turvallista. Kannattaisi ehkä miettiä asennoitumista niihin ihmisiin vähän uusiksi. NE on kuitenkin verorahoillaan nämä meidän tietkin maksaneet junioreille kaahattavaksi. Ihan vaan näin ajatuksena.Centaurea kirjoitti: Minun puolestani nämä toistaitoiset ihmiset saavat myöskin pysyä poissa tieltäni. Opettelisivat ajamaan jossain suljetuilla alueilla ja tulisivat liikenteen sekaan sitten kun uskaltavat siellä kulkea sotkematta muuta liikennettä. En nyt kuitenkaan ole sitä mieltä, että väkipakolla pitäisi ajaa sitä 100km/h, jos ei tunnu taidot riittävän ja sen seurauksena sitten ajaa kolaria. Pysyisivät vain poissa minun tieltäni.
9000CS 2,3
Kyllähän kuulemma Saapilla ohi pääsee, hidastelijoista ainakin.. Tottahan se että aina ei ole ohituspaikkoja, ja jos on ja ohitat reippaasti, soittaa yksityisenä liikenteenvalvojana toimiva korollakeijo poliisit perään.. Nämä Vituttavat.
Yksittäiset hidastelijat eivät ole aiheuttaneet minulle harmaita hiuksia enää sen jälkeen, kun hankin ensimmäisen turbo-Saabini. Suosittelen lämpimästi kaikille! 
Muuten se on vain kärsittävä ja pidettävä mölyt mahassaan

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
... ja sitten kun ne kaikki vielä ostaa mahdollisimman ison ja epäkäytännöllisen auton niin ollaan kun amerikassaSaappi Kuski kirjoitti:Nyt kun sotien jälkeen syntynet ikäluokat alkavat eläköityä niin ihan lähitulevaisuudessa Suomen teillä on kymmeniä jos ei satoja tuhansia vanhuksia enemmän autoilemassa kuin nyt.

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
Jäikö joku saabeistasi purkamatta tämän takia?9-5T kirjoitti:4 min myöhästyminen Saab purkaamosta, yritin ehtiä 12.15 alkavaan ruokataukoon mennessä mutta 55km ennen valtterin kanssa puhelimessa puhuessa hän kurkkasi netistä että tänään sulkevat 12.00 eikä liikenne sallinut nopeampaa saapumista ja viimeisessä liikenne ympyrässä edellä ajanut nainen sammutti autonsa ja tyytättyäni uusi vielä temppunsa.

Äänimerkin käyttöä koskeviin säännöksiin voi tutustua tieliikennelaissa.
9000CS 2,3
Lyhyesti ja yksinkertaisesti: http://foorumi.saabclub.fi/search.php?a ... 6&sr=posts
Mielestäni nämä heikentyneen ajotaidon omaavat vanhukset eivät kyllä kuuluisi maantielle, vaikka heitä maassamme miten monta tahansa olisi.Saappi Kuski kirjoitti:Nyt kun sotien jälkeen syntynet ikäluokat alkavat eläköityä niin ihan lähitulevaisuudessa Suomen teillä on kymmeniä jos ei satoja tuhansia vanhuksia enemmän autoilemassa kuin nyt. Aistit ja motoriikka alkaa olla jo vähän sitäsuntätä mutta liikkua pitää jotenkin harvaan asutussa maassa, järki ja elämänkokemus sanovat että ei pidä ajaa kovempaa kuin on turvallista.
Haaveilen vasta ensimmäisestä omasta turbo-Saabista, vaikka niiden makuun noin muuten olen kyllä päässyt. Tuolla kaasarinrutkulla kun ajelee, niin on ohituspaikatkin harkittava vähän tarkemmin.Ässä kirjoitti:Yksittäiset hidastelijat eivät ole aiheuttaneet minulle harmaita hiuksia enää sen jälkeen, kun hankin ensimmäisen turbo-Saabini. Suosittelen lämpimästi kaikille!

Aavistuksen vituttaa retalejengi, mitä tuli nähtyä paikallisilla festareilla. Jotkut vaan ei osaa jonottaa rauhassa tai pitää muuten vaan hätäillä.
Myös päivälle tehty ostosreissu, johtuen kaupan oudosta tavaroiden järjestelystä. Siinähän se päivä melkein vierähti.
Myös päivälle tehty ostosreissu, johtuen kaupan oudosta tavaroiden järjestelystä. Siinähän se päivä melkein vierähti.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
-
- "Hölösuu"
Häiritsevä ajotapa taajamassa... Tai jotakuta se kai vitutti, mua vaan kun sen paperilta luen...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Se, että liikenne ei toimi muussa maassa kuten pääkaupunkiseudulla. Ja mulle on ihan sama mitä muut sanoo mutta lomareissun aikana havaittu liikenne oli minusta mukavaa ajaa. Olihan se joo hieman hektisempää kuin esim. täälläpäin mutta tuntui, että liikenne meni siellä koko ajan eteenpäin ja säännöt oli paremmin perillä.
Tosin yksi Skoda-kuski taisi olla böndeltä myös. Yksi aamu Korkeasaareen lähtiessä "nukahdin" hotellilta lähtiessä ensimmäisiin liikennevaloihin, kun näpytin naviin minne olen menossa. Skoda-kuski avuliaasti soitti tyyttiä, lähdin liikkeelle Skoda-kuskin ajaessa rinnalle ja toverinsa kanssa toljottaen meidän autoon suut käyden. Koko **tun tiellä näkyi tasan kaksi autoa minun lisäksi; Skoda vierellä ja taustapeilissä joku toinen ja silti en meinannut päästä ryhmittymään, kun Skoda plokkasi tien
Tosin yksi Skoda-kuski taisi olla böndeltä myös. Yksi aamu Korkeasaareen lähtiessä "nukahdin" hotellilta lähtiessä ensimmäisiin liikennevaloihin, kun näpytin naviin minne olen menossa. Skoda-kuski avuliaasti soitti tyyttiä, lähdin liikkeelle Skoda-kuskin ajaessa rinnalle ja toverinsa kanssa toljottaen meidän autoon suut käyden. Koko **tun tiellä näkyi tasan kaksi autoa minun lisäksi; Skoda vierellä ja taustapeilissä joku toinen ja silti en meinannut päästä ryhmittymään, kun Skoda plokkasi tien

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
OhoMusti kirjoitti:Mua ketuttaa malaamasi tulevaisuus. Nuo "aina oikeassa" olevat jäärät, jotka putsaavat mennessään kaikki eläkerahastot. Niiden takia nopeusrajoituksetkin on noin alhaisia jo nyt. Eläkkeestä on kuuskytlukulaisen turha haaveilla, eläkeikä pakenee edellä kuivuvan porkkanan lailla.

Itte olen kyllä töissä ja maksan palkastani lakisääteiset maksut, jotka sitten myöhemmin saan takaisin eläkkeenä. Saman on tehny mun vanhemmat, ei oo nekään pummimalla eläkettään hankkineet...
Mua vituttaa nää kaiken maailman sossupummit jotka ei kykene työntekoon vaan minun pitää niitäkin verorahoillani elättää.
VKe
MinäMinäMinäMinäMinä ja vielä kerran MinäCentaurea kirjoitti: Minun puolestani nämä toistaitoiset ihmiset saavat myöskin pysyä poissa tieltäni. Opettelisivat ajamaan jossain suljetuilla alueilla ja tulisivat liikenteen sekaan sitten kun uskaltavat siellä kulkea sotkematta muuta liikennettä. En nyt kuitenkaan ole sitä mieltä, että väkipakolla pitäisi ajaa sitä 100km/h, jos ei tunnu taidot riittävän ja sen seurauksena sitten ajaa kolaria. Pysyisivät vain poissa minun tieltäni.
Hienoa ja varsin suvaitsevaista porukkaa !!
-
- "Hölösuu"
VKe kirjoitti:OhoMusti kirjoitti:Mua ketuttaa malaamasi tulevaisuus. Nuo "aina oikeassa" olevat jäärät, jotka putsaavat mennessään kaikki eläkerahastot. Niiden takia nopeusrajoituksetkin on noin alhaisia jo nyt. Eläkkeestä on kuuskytlukulaisen turha haaveilla, eläkeikä pakenee edellä kuivuvan porkkanan lailla.![]()
mikä kommentti
![]()
mutta liekö tuo nyt sitä huumorointia
![]()
![]()
Itte olen kyllä töissä ja maksan palkastani lakisääteiset maksut, jotka sitten myöhemmin saan takaisin eläkkeenä. Saman on tehny mun vanhemmat, ei oo nekään pummimalla eläkettään hankkineet...
Mua vituttaa nää kaiken maailman sossupummit jotka ei kykene työntekoon vaan minun pitää niitäkin verorahoillani elättää.
VKe

Olen Mustin kanssa samoilla kyynisillä linjoilla siitä että meidän eläkkeitä ei maksa kukaan. Eikä muuten maksa terveydenhuoltoakaan kun ollaan vanhuksia.
Mikä surullisinta, kaikista vähiten luotan näihin vapaaehtosiin eläkevakuutuksiin mitä nyt niin innolla kaupataan. Ei ole kuin muutama viikko kun viimeksi pyysin tarjouslaskelman (tai siis en pyytänyt, nehän käy pyytämättäkin kimppuun kuin hyeenat koska eläkevakuutuksien myynti on aivan hirveän hyvä bisnes) sellaisesta ja huolellisesti asiaa taaspunniskeltuani päätös oli ihan selvä: Liian monta muuttujaa joille kukaan ei pysty antamaan minulle takeita
yhtään mistään. Liian monta kiperää kysymystä esitin taas vakuutusmyyjälle johon se ei osannut muuta kuin silmiään pyöritellä.
Kun vielä ottaa huomioon että lopputulokseen vaikuttavat poliitikot niin totesin taas että minähän en konnien kanssa sopimuksia tee, ainakaan sellaisia että pitäisi etukäteen maksaa vapaaehtoisesti ylimääräistä jonnekin joka kuukausi. Jos en osaa itse sijoittaa rahojani työikäisenä niin hyvin että niissä on vanhuudenturva niin vietetään sitten köyhä vanhuus. Aamen.
Ainiin.. sen verran asia jäi kiinnostamaan että nykysäänösten mukaan kai eläkesäästämisen voi aloittaa enint. 60 vuotiaana ja silti pääsee eläkkeelle sen nojalla 62 vuotiaana.
Että siinä vaiheessa jos täällä vielä jostain syystä hengissä heilutaan niin voisi ostaa sen alhaisemman eläkeiän itselleen

Mutta nämähän kuitenkin tulee muuttumaan vielä moneen kertaan kuitenkin eli aivan turha miettiä sitäkään.
9000CS 2,3
varattu autonasentajatyttö.....
heh saabit vieraita.. ylläri. on tääkin kaveri. Meni siltä kysyyn ohjeita vetarin vaihtoon...

heh saabit vieraita.. ylläri. on tääkin kaveri. Meni siltä kysyyn ohjeita vetarin vaihtoon...

*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)