Auton osto edessä!
Kyllähän ne C:t on ihan autoja nekin, mutta siinä on sellainen pieni mutta. Yleensähän käy niin, että ostaa auton ja on hetken siihen tyytyväinen, kunnes huomaa että muiden autot kiihtyy nopeemmin, tai muutenvaan kulkee kovempaa. Toisin sanoen tehonälkä tulee. Jos siis rahaa on, osta turbo-malli suoraan. Jos kattelet esim. tämänkin foorumin palstoja, huomaat monien tekevän moottorinvaihtoja tai vähintäänkin kyselevän onko iso homma muuttaa turboksi. Tai jos turbomallia jo ajavat, niin pitäis saada lisää ahtopaineita eli viilailevat APC-purkkia tai vähintäänkin välijäähdytintä kasvattavat. Ite ajelen 900i:llä ja aina keväisin valtaa turbokuume, jota kestää lumien tuloon saakka. Tähän asti pahin jarru ja tehokkainkin on se rahan puute lähteä autoa vaihtamaan ja toisaalta se, että olen laittanut tämän 900i:n niin hyvään kuntoon, ettei sitä kannata edes myydä. Eli eikus vaan suorilta tavoitteeksi 900turbo.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Joo mä kyl varmaankin kallistun tuon 900i kannalle, täl hetkellä ei välttämättä ole ylimääräistä rahaa sitä Turboa ajatellen. Mutta olenkin ajatellut niin että annan tämän auton muijan käyttöön kun saan rahat kasaan 9000 CSE 2,3 TURBOA varten! Olen jo alkanut säästämään tota tonttua varten, mut siihen menee viel aikaa vähintään 1½ vuotta ennenkuin sen saan....
No, käytännössähän turbomallin ostaminen tarkoittaa hiukan vanhempaa autoa, jos rahaa ei ole laittaa lisää. Ei ne vanhatkaan turbot mitään huonoja aina ole, vaikka niin kovastihan niitä monet tahot suosittelevat välttämään. Kannattaa tietysti katsoa tarkkaan, mitä ostaa. Yhtälailla voit saada huonosti pidetyn uudemman 900i:n...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
C=Kaasutin malli. On hiukan ahneenlainen syömään polttoainetta. ( käsiryyppy )Saab04 kirjoitti:Jees.. kiitos kaikista vinkeistä, nyt tiedän ainakin että mitä pitää tarkastaa kun on ostamassa sitä autoa.
Olenkin ajatellut juuri ostaa sellasen 900i mallin. Mut mitä vikaa siinä c-mallissa on?
Ottaa kyl hieman päähän se liikennevakuutus, aivan sairaan hintanen!
900i = On jo taloudellisempi. ( automaattinen ryyppy )
900TURBO = Taloudellisin. ( jos malttaa ajella pintakaasulla, jos monottaa niin johan rupesi menovesi kelpaamaan )
niin ja 900C on hiukan vaikea myytävä ( jos löydät autoliikkeestä SAAB 900:n niin takuulla on C malli )
Ruiskut ja Turbot eivät kauaa majaile autoliikkeiden pihassa, ( haluttua kamaa )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Auton osto edessä!
HAA ostit siis sen 2-ovisen 900c -> t8 projektin! Kerrohan sitten miten työt on tehty. Itsekin katselin sitä mutta meillä kuulemma on muutakin tekemistä (meillä?) kuin maata auton alla... ????t8 kirjoitti: Jus eilen ostin C-sarjalaisen, mutta siellä onkin ylläri pellin alla
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Re: Auton osto edessä!
Pientä siistimistä se vaatii. Aattelin vaihtaa konehuoneeseen sähköpiuhat ja letkut. Näyttäis olevan melkonen piuhojen sekamelska. Onneks on kotona auto, josta saa tarvittavat osat. Koriltaan tuo on ihan hyvä. Tonnarin cooleri ja 3" putki ja ehkä pientä tuuninkia laitetaan sitten kun alkaa olevan muuten kunnossa.jake-hki kirjoitti:HAA ostit siis sen 2-ovisen 900c -> t8 projektin! Kerrohan sitten miten työt on tehty. Itsekin katselin sitä mutta meillä kuulemma on muutakin tekemistä (meillä?) kuin maata auton alla... ????t8 kirjoitti: Jus eilen ostin C-sarjalaisen, mutta siellä onkin ylläri pellin alla
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Noniin nyt on alkanut kiinnostaa lähinnä tuollainen 900i automaatti. oliskohan kannattava ostos, eli kaipa tuollainen nyt syö vähän manuaalia enemmän mutta on varmasti paljon mukavampi ajettava!
Kestääkös noi automaatit hyvin? Tolla mitä oon nyt katellu oli muistaakseni ajettu n.250000km.
Onkos kellään kokemusta 900 automaatista??
Kestääkös noi automaatit hyvin? Tolla mitä oon nyt katellu oli muistaakseni ajettu n.250000km.
Onkos kellään kokemusta 900 automaatista??
Ah! Automaatti!
Haku-toiminnolla pitäisi löytyä aikaisempia viestiketjuja, sieltä löytynee lisää salatietoa. Saab käytti 900-malleissaan Borg-Warnerin 37-tyyppistä ilmeisesti eniten. Konstruktiona jo uutena ilmeisesti hiukan vanhentunut, ja kyllähän kolme vaihdetta on hiukan vähän. Mutta totta kai automaatilla on mukavampi ajaa asutuskeskittymissä, eli kaupungeissa ja taajamissa; maantieajoon kaipaisi 4. vaihdetta, mielellään myös sitä viidettä. Esim. perheen omistuksessa (ja myytävänä) oleva -83 GLE aut. ei ole mikään raketti, maantiellä 110 km/h on käytännössä ylin mukava matkanopeus.
Kaiken saa rikki väärällä käytöllä, eli jos automaatilla on hinattu 3-vaihteella raskaita lasteja, ilman ylim. laatikon jäähdytintä, öljyjä ja suodatinta ei ole vaihdettu, D:lle on vaihdettu kaasu pohjassa ja pakkilukkoa rääkätty säälimättömästi niin laatikko luonnollisesti voi kaivata "pientä säätöä". Mutta jos laatikko pelaa koeajolla normaalisti, niin kiinni vain! Ja koska automaattilaatikkoa karsastetaan jonkin verran, niin luonnollisesti voi yrittää hintaneuvotteluja tästäkin näkökulmasta.
900:nen ei ole kaikkein bensapihein, automaatilla käytännössä en ole päässyt alle 9 litran, turbolla vielä vaikeammin. Henkilökohtaisesti en näe syytä olla ostamatta hyväkuntoista ja kohtuuhintaista automaatti-900:sta; turbona vielä vähemmän. Paitsi jos hakee maantierakettia, jolloin T16+5v. lienee ainoa vaihtoehto
Kaiken saa rikki väärällä käytöllä, eli jos automaatilla on hinattu 3-vaihteella raskaita lasteja, ilman ylim. laatikon jäähdytintä, öljyjä ja suodatinta ei ole vaihdettu, D:lle on vaihdettu kaasu pohjassa ja pakkilukkoa rääkätty säälimättömästi niin laatikko luonnollisesti voi kaivata "pientä säätöä". Mutta jos laatikko pelaa koeajolla normaalisti, niin kiinni vain! Ja koska automaattilaatikkoa karsastetaan jonkin verran, niin luonnollisesti voi yrittää hintaneuvotteluja tästäkin näkökulmasta.
900:nen ei ole kaikkein bensapihein, automaatilla käytännössä en ole päässyt alle 9 litran, turbolla vielä vaikeammin. Henkilökohtaisesti en näe syytä olla ostamatta hyväkuntoista ja kohtuuhintaista automaatti-900:sta; turbona vielä vähemmän. Paitsi jos hakee maantierakettia, jolloin T16+5v. lienee ainoa vaihtoehto
No niin kiitän kaikkia hyvistä neuvoista!
Nyt on tallissa 900i automaattivaihteilla ja olen TODELLA tyytyväinen autoon. Se on -88 musta ja erittäin hyvässä kunnossa. Ulkoa päin ei löydy ruostetta mistään, ainoat paikat on ovien alareunat jotka on kyllä pahasti ruosteessa.. ruostetta ei näe ulkoapäin.
Nyt on tallissa 900i automaattivaihteilla ja olen TODELLA tyytyväinen autoon. Se on -88 musta ja erittäin hyvässä kunnossa. Ulkoa päin ei löydy ruostetta mistään, ainoat paikat on ovien alareunat jotka on kyllä pahasti ruosteessa.. ruostetta ei näe ulkoapäin.