Usein se on tosiaan se mittari mikä jää osoittamaan sitä viimeistä lukemaa. Sivutörmäys on paha rasti selvitä hengissä, ei tarvi olla vauhtia kuin 50km/h niin pää on helposti tohjona ja niskat poikki.
Älkää muistuttako meitä siitä surullisesta asiasta että Cozy Powell on kuollut. Poliitikkoja kyllä tulee joka viikko uusia.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Ma Loka 13, 2008 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Money For Nothing kirjoitti:Muistaakseni jossain tiedotusvälineessä (olikohan iltalehden netti tms) väitettiin auton nopeusmittarin "jämähtäneen" tuohon lukemaan.
TV-uutisissakin sanottiin auton nopeusmittarin pysähtyneen lukemaan 142km/h:ssa.
Omien päätelmien mukaan nopeus olisi ollut siis huomattavasti suurempi.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
Money For Nothing kirjoitti:Muistaakseni jossain tiedotusvälineessä (olikohan iltalehden netti tms) väitettiin auton nopeusmittarin "jämähtäneen" tuohon lukemaan.
TV-uutisissakin sanottiin auton nopeusmittarin pysähtyneen lukemaan 142km/h:ssa.
Omien päätelmien mukaan nopeus olisi ollut siis huomattavasti suurempi.
Yhtä hyvin se on voinut olla pienempikin. Itse joskus Saab 90:llä lentäneenä muistan, että äkkiä ne kierrokset kohoaa (ja samalla nopeusmittarin neula), kun jalka on kaasupolkimella ja vetävät pyörät ilmassa
Toki lopputuloksesta näkee, että ihan pieni nopeus ei ole ollut kyseessä, mutta mielestäni nopeusmittariin jääneestä lukemasta sinänsä ei voi päätellä juuri mitään, sillä tuskinpa se mittaristo vielä siinä vaiheessa lyttääntyi, kun auto lapasesta lähti. Parin seuraavan sekunnin aikana on tapahtunut paljon.
Juha96 kirjoitti:Yhtä hyvin se on voinut olla pienempikin.
Ei mielestäni yhtä hyvin, vaan huomattavasti pienemmällä todennäköisyydellä ollut pienempi.
Jos tuo kuolonkolari ei ollut ennalta suunniteltu, niin todennäköisesti jarrua on painettu jossain vaiheessa ja nopeusmittari ehtinyt hieman laskea.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
Kölli kirjoitti:Poliitikkoja kyllä tulee joka viikko uusia. Ja nykyisin nekin alkavat mitä suurimmassamäärin olla oikeistonatseja.
Kannattaa nyt ensin selvittää itselleen mitä tarkoittaa Oikeisto, ja mitä Natsi- eli kansallissosialisti, ennenkuin alkaa mistään huutelemaan. Myös kannattaa pitää mielessä vasemmiston, ja varsinkin äärisellaisen "saavutukset" ihan lähihistoriassa ja naapurissamme..
Sääli että Haider kuoli, sillä nyt on maailmassa taas yksi suoraselkäinen ja asioista kaunistelematta tottapuhuva poliitikkoharvinaisuus vähemmän.
Money For Nothing kirjoitti:Muistaakseni jossain tiedotusvälineessä (olikohan iltalehden netti tms) väitettiin auton nopeusmittarin "jämähtäneen" tuohon lukemaan.
TV-uutisissakin sanottiin auton nopeusmittarin pysähtyneen lukemaan 142km/h:ssa.
Omien päätelmien mukaan nopeus olisi ollut siis huomattavasti suurempi.
Tämän päivän is tai il (kun ei nyt muista kumpi, paperiversio kuitenkin) tarkensi että tuo lukema olisi saatu auton datasta
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Money For Nothing kirjoitti:Muistaakseni jossain tiedotusvälineessä (olikohan iltalehden netti tms) väitettiin auton nopeusmittarin "jämähtäneen" tuohon lukemaan.
TV-uutisissakin sanottiin auton nopeusmittarin pysähtyneen lukemaan 142km/h:ssa.
Omien päätelmien mukaan nopeus olisi ollut siis huomattavasti suurempi.
Yhtä hyvin se on voinut olla pienempikin. Itse joskus Saab 90:llä lentäneenä muistan, että äkkiä ne kierrokset kohoaa (ja samalla nopeusmittarin neula), kun jalka on kaasupolkimella ja vetävät pyörät ilmassa
Voihan se tietenkin olla myös niin, että VW Phaetonissa ja Saab 90:ssä on jotain eroa jo nopeudenmittaustavassa.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Nyt löytyi syy kolariin. Vähemmästäkin lähtee mopo käsistä.
_____________
Haider ajoi kuolonkolarin humalassa
Julkaistu 15.10.2008, klo 15.52 (päivitetty 15.10.2008, klo 16.03)
Auto-onnettomuudessa kuollut itävaltalainen oikeistojohtaja Jörg Haider ajoi kuolonkolarinsa juovuksissa. Haiderin tiedottajan mukaan tämä oli ollut 1,8 promillen humalassa.
Tiedon rattijuoppoudesta vahvisti Haiderin puolueen uusi johtaja Stefan Petzner.
Jörg Haider ajoi viime lauantaiaamuna ulos tieltä ohitustilanteessa Klagenfurtissa Itävallassa. Poliisin mukaan hänellä oli nopeutta 142 kilometriä tunnissa. Paikalla on seitsemänkympin rajoitus.
Ennen lähtöään ajamaan Haider oli ollut yökerhossa. Hän kuoli kolarissa saamiinsa vammoihin. Jörg Haider oli oikeistopopulistisen Itävallan tulevaisuuden liitto- puolueen johtaja ja Kärntenin osavaltion pääministeri.
HMK kirjoitti:Nyt löytyi syy kolariin. Vähemmästäkin lähtee mopo käsistä.
Juu, nyt pitää kyllä Itävallassakin alentaa nopeusrajoituksia ja tiukentaa promillerajaa!
Juuri tämähän tässä varmasti oli taka-ajatuksena.
Lainaan omaa viestiäni toisesta topicista:
"Jos kuski on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, niin eipä noilla nopeusrajoituksilla moisia ehkäistä... Ehkäisy olisi pitänyt suorittaa paljon aikaisemmin."
Tuossa en maininnut promillerajoista mitään, mutta ymmärtänette pointin.