Vinkkejä/ neuvoja otetaan vastaan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ittellä Honda 300 4x4 ja hyvin riittää tehot työhön ja huviin.UAZ kirjoitti:Onko kokemuksia mönkijöistä, mikä sopisi polttopuitten hakuun metsästä, lumen auraukseen pienimuotoisesti ja ehken muuhun pieneen hommaan ? Merkkisuosituksia, kuutiot, renkaat, tarviaako ketjuja ym... Olisi luultavasti aikomus vaihtaa moottorikelkka mönkijään, koska talvet on mitä on, ainakin nyt muutama, mikä tässä nyt on ollut.
Vinkkejä/ neuvoja otetaan vastaan.
Vanhassa trx:ssä on jäykkä taka-akseli eli syö maavaraa aikatavalla.valtteri kirjoitti:Ittellä Honda 300 4x4 ja hyvin riittää tehot työhön ja huviin.UAZ kirjoitti:Onko kokemuksia mönkijöistä, mikä sopisi polttopuitten hakuun metsästä, lumen auraukseen pienimuotoisesti ja ehken muuhun pieneen hommaan ? Merkkisuosituksia, kuutiot, renkaat, tarviaako ketjuja ym... Olisi luultavasti aikomus vaihtaa moottorikelkka mönkijään, koska talvet on mitä on, ainakin nyt muutama, mikä tässä nyt on ollut.
Vinkkejä/ neuvoja otetaan vastaan.
Ketjut päällä menee minne haluat... ja yleensä myös poiseli jos puuhommia talvella mettässä meinaat tehdä niin ketjut vältämättömät.
Kelkkakin on vielä mutta vähälle on ajot jääny ja ei niistä enään mitään saa vaihdossakaan ainakaan näin "etelässä".
Jos ostat mönkkärin niin suosittelen Hondaa , polarista , ym. laatumerkkiä.
hyviä ylivuotisia on esim: honda 420 trx fe tarjouksessa tällä hetkellä.
http://www.honda.brandt.fi/mp/atv.php
Juuri näin, samaa mieltä. Pitää varmaan yrittää kaupata sitä kelkkaadq kirjoitti:..melkeen minäkin kallistuisin näihin "laadukkaampiin" merkkeihin, ei se hinnanero niin suuri olekaan ku miettii jälleenmyyntiarvonkin kannalta, näistä saa sentään jotain myydessäkin, ja varaosat saa tulevaisuudessa hiukan varmemmin kun on isompia yrityksiä edustamassa.
hz81 kirjoitti:
Vanhassa trx:ssä on jäykkä taka-akseli eli syö maavaraa aikatavalla.
Itse en maastoajoon tuollaista huolisi vaikka hyvä peli muuten varmasti.
Olikohan juuri tuo pollen 300:n hawkeye? tms josta atv-palstalla oli juttua ettei kestä työkäyttöä, kuumuu esim. lumihommissa liikaa. Voi olla essonbaari-juttua mutta jos työkäyttöä on tulossa niin ei tuo hintaero isompaan paljoa ole. Itse olen mönkijää myös havitellut, vanha Honda aikoinaan tovin olikin. Useimmat näistä nykyisistä ovat vain minusta niin isoja kooltaan ja katteet niin muovisia että niille pitää tehdä metsään saman kokoinen reikä kuin 135 ferkulle joka kuitenkin tuo ihan eri luokkaa olevan kuorman perässään, Hondan olen mieltänyt mitoiltaan pienemmäksi ja tässä suhteessa paremmaksi kuin Can-Amit ja Arctic catit vaikkapa. Kaverin 2-paikkainen tieliikenne 650 can-am on kääntösäteeltään ja mitoiltaan aivan väärässä paikassa kun puuhommiin lähdetään, minusta siis, ei kaverin mielestädq kirjoitti:Jeps näyttää olevan -08 Polleakin tarjouksessa;
Sportsman 300 4x4 (299cc, ilma/öjy, 22" renkaat) 4 990,- + tk, Sportsman 400 HO 4x4 5 (455cc, neste, 24" renkaat) 5 490,- + tk
Molempiiin kaupan yhteydessä työpaketti -50 % alennuksella:
1. Puskulevysarja
2. Sähkövinssi
3. Peräkärry
..melkeen minäkin kallistuisin näihin "laadukkaampiin" merkkeihin, ei se hinnanero niin suuri olekaan ku miettii jälleenmyyntiarvonkin kannalta, näistä saa sentään jotain myydessäkin, ja varaosat saa tulevaisuudessa hiukan varmemmin kun on isompia yrityksiä edustamassa.
Ömm en nyt ihan nopealla hakemisella löytänyt noita kirjoituksia, muttei tuo 30cc isompi ainakaan omissa hommissa ole liikaa kuumentunut. Tietysti riippuu siitäkin minkä kokoista suutinta siellä on ollut sisällä, millainen öljynjäähdytin on jne. Mutta siinä oot ihan oikeassa kyllä, että hinnanero tuohon 150cc isompaan malliin on aika naurettava, sen saa varmasti myydessä takaisinkin. Kuin myös tuosta muovisuudesta, aika repaleinen se vanha varastettukin oli silloin loppumetreillä, saattaa kyllä johtua siitäkin, ettei sitä taida olla tarkoitettu sellaisiin leikkeihin mitä sillä vapaa-ajalla harrastettiin.rmeller kirjoitti:Olikohan juuri tuo pollen 300:n hawkeye? tms josta atv-palstalla oli juttua ettei kestä työkäyttöä, kuumuu esim. lumihommissa liikaa. Voi olla essonbaari-juttua mutta jos työkäyttöä on tulossa niin ei tuo hintaero isompaan paljoa ole. Itse olen mönkijää myös havitellut, vanha Honda aikoinaan tovin olikin. Useimmat näistä nykyisistä ovat vain minusta niin isoja kooltaan ja katteet niin muovisia että niille pitää tehdä metsään saman kokoinen reikä kuin 135 ferkulle joka kuitenkin tuo ihan eri luokkaa olevan kuorman perässään, Hondan olen mieltänyt mitoiltaan pienemmäksi ja tässä suhteessa paremmaksi kuin Can-Amit ja Arctic catit vaikkapa. Kaverin 2-paikkainen tieliikenne 650 can-am on kääntösäteeltään ja mitoiltaan aivan väärässä paikassa kun puuhommiin lähdetään, minusta siis, ei kaverin mielestä
Rami
Meiltä löytyy pihasta juuri tommonen 300 hawkeye eli nyk. 300 sportsman, niin se kyllä auratesa lämpiää mutta meillä on asennettu siihen erikseen jonkunmoinen puhallin niiin ei pitäisi ylikuumentua, eikä ole paha asentaa. Ja mitä noihin isompiin mönkijöihin verrataan niin ei ole varmaankaan auratessa tai puita ajaessa tehosta kiinni koska toikin polaris jaksoi hyvin hinata pajeroa joka oli seisonut kolme vuotta ja jarrut laahasivat niin että ei ihmisvoimin liikkunutrmeller kirjoitti:Olikohan juuri tuo pollen 300:n hawkeye? tms josta atv-palstalla oli juttua ettei kestä työkäyttöä, kuumuu esim. lumihommissa liikaa. Voi olla essonbaari-juttua mutta jos työkäyttöä on tulossa niin ei tuo hintaero isompaan paljoa ole
Rami