Puntti&Sali

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Cassu
"Tuplakaasari"

Puntti&Sali

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Juu.....eli mun rakkaanseen harrastukseen eli urheiluun joka ollut mulle tosi tärkeä osa mun nuorta elämääni.....onneksi kaikilta loukkaantumisilta on vältytty niin on saanut harrastaa erilaisia lajena...

Mutta nyt kyselen tässä että millaista keskikehonrakentajaa :D ja salijyyriä täältä foorumin sisältä paljastuu...
Ite olen jo käynyt varmaan viitisen vuotta salilla silleen hiljakseen..kunnes viime talvena keskityin aikalailla treenaamiseen ihan rautojen kanssa ja kunnolla.....

Ajattelin että tässä foorumissa voisi jutella salilla käynnistä ja jos kenties on samalla paikkakunnalla saabisteja mutteivät ole tavanneet ja joku haluisi käydä harrastamaan kuntosalia mutta se kaveri puuttuu niin tätä kautta voisi kenties löytyy kaveri huutamaan vierelle "Prkl kyllä se vielä sata kertaa nousee....ANNA MENNÄ VAAN".... :twisted:
Sitten tottakai neuvojen vaihto olisi tosi mukavaa....että immeiset kertoisi kokeilustaan ja mikä tuntuu miltä....ja esim mitä lisäravinteita ite kokeilleen ja niistä kokemuksia....ja kaiken maailman ohjemista ja treenipäivistä...

Ite asustelen mikkelissä talvet ja yksikseni käynyt salilla mutta tottakai se kaverikin olisi kiva siellä...kun vain ei mene liikaa paskan jauhannaksi....monille kavereille on käynyt niinkin...et sit ei tuu tehtyy mitään...kuhan vaan pääsisi pois kotoa neljän seinän sisältä....

Mutta löytyykö saabisteita urheiluhenkeä ja valmiutta välillä hikoillakin, muustakin lämmöstä kun turbon :lol:
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Jarski
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Ite oon käyny pari talvee salilla, kesällä ei oo yhtään inspiraatioo käydä, ku muutenki yleensä hikoilee.

Täältä on vähän turhan pitkä matka tulla sinne salille :lol:

Joittenkin kavereittein kaa kun käy niin se menee yleensä paskan jauhamiseksi ja ite treenaamisesta ei tuu mitään. Viime talvena kävin yksikseen ja tuli paljo paremmin treenattuu. :wink:

Täytyy taas syksyllä ostaa salikortti ja alkaa käymään vielä useammin kuin viime talvena, että olis ens kesänä ees vähä paremmas timmis. :twisted:

Kuinka usein käyt salilla?
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
tuomas
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En nyt varsinaisesti salilla käy, mutta kunnosta pyritään huolehtimaan seuraavan ohjelman mukaisesti:

joka aamu näin lomalla 25-40 kilsan pyörälenkki. vaihtoehtoisesti 12km juoksulenkki.

pari kolme kertaa viikossa salilla ihan kevyttä treeniä lähinnä vaihteluksi juoksemiselle

kolme-neljä kertaa kuukaudessa päiväksi montulle sahaamaan motocrosspyörän kanssa.

näin se paino on aika vakaasti pysynyt tuossa 75 kilon nurkissa ilman suurempaa läskikerrostumaa.
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Olen vältellyt kaikkea urheilua aika onnistuneesti jo vuosikausia.

Kaverikin joskus sanoin, että jos minulle sanoo, että mennään ottamaan hiukan raitista ilmaa, niin se tarkoittaa autolla ajamista ikkuna auki :wink:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Cassu
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Juu....kyl se on ymmärrettävää jos ei toiselta puolen suomee tule treenikaverii..mut mul on ollu tapana käydä about 4 kertaa viikkoon salilla....sit koulun kautta käydää pelaas kaukalopalloo...ja sit ite pyöräilen aika paljon....tai silloin kun ei oo kiire minnekkään kuten esim kouluun :lol:
Rullaluistelua ei tänä kesänä oo päässy harrastaa kun toi sateet on pilannu ne aina...mutta alku kesästä oli muutamat kivat beachi ottelut pystyssä....et kyl sitä tykkää aina tehä jotaa.....

kyl tässä jo koulun alottamista oottaa niin lähtee sit taas paikallisee salii minne on klubi kortti hyppysissä....
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kesät jenkkifutista, talvella salilla ja sählyä. Kesällä ei voi aikaa tuhlata sisätiloissa hikoiluun. Hikoilla voi ulkonakin :)

Mut saa kyllä helposti puhuttua ihan mihin lajiin vaan jos vähänkin aikaa riittää. Pienellä varauksella: juoksut ja kävelyt on pers*estä, aivolle pitää olla virikettä.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jarski
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarski »

juu sählyäkin tulee talvella pelattua, kesällä ei todellakaan hikoilla sisätiloissa, vaikka tänä "kesänä" salilla olisi tullut käytyä kelien puolesta. Mutta syksyllä sali- ja säbäharrastus jatkuu. Sähly itse asiassa tässä kuussa. :wink:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Itse pelailen talvet sulkista, salilla on tullut käytyä suurin piirtein puolen vuoden syklein. :wink: Uusi salikortti pitäisi käydä kohta ostamassa. Sählyä puulaakisarjassa aina sillon tällöin.
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minun urheilu/voimailulajit loppuivat kun luovuin Fiiatista ja ostin SAABin..8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Ant_ti
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Juoksua kun ehtii.
Eipä ole viime aikoina ehtinyt, kaljanjuonniksi on illat mennyt. :roll:
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
SledgeHammer
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Futista, kalastusta, tennistä, sulkkista, lätkää, pyöräilyä
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Maastopyöräilyä, miltei kaikissa muodoissa yhdellä ja samalla pyörällä, enemmän menee XC:een puolelle, mutta kyllä ne pienet alamäet tulee otettua aika lailla täysillä ja 10% vielä lisää. Että kaiken kaikkiaan niin lujaa ku laite kestää ja vielä on kestäny yllättänkin hyvin.

Mitä nyt on historian kuluessa kolme kertaa tullut runko katkaistua, kolme kertaa takanavan polkenut solmuun, kerran korkannu ohjainkannattimen pulttien jengat (melkein jäi tanko käteen lähes maksimi vauhdista) jne.

Loukkaantumisista sen verran, että pari kertaa on oikeasti jännittänyt minkä väristä pissa on, on sen verran kovaa tultu kylki edellä tonttiin. Kerran meni selkä jumiin kahdeksi viikoksi, pöljänä jäi käymättä lääkärissä ja nykyään en voi nostaa raskasta selällä, kun ennen pysty mitä vain käsissä pysy. Yleensä on ihme, jos kaatumisen jälkeen ei ole ainakin yksi polvi ja kyynärpää auki. Yks kerta "hajotin" huulet, meni nahka rikki ylä- ja alahuulesta. Peruskoulu aikana 9. luokalla kaaduin luokkakaverin bar-endiin ja melkein tuli poskihammas poskesta läpi. Ja kaikkea muuta kivaa, kertaakaan en oo lääkäriin/ensiapuun mennyt.

No, on mulla nykyään kypärä kuiten päässä... ..."hallitus" pakotti ja olishan se tosiaan kiva, jos perheen lisäyksellä olis perinnön maksaja viherkasvia viisaampi :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Dime:

Tule huomenna lauantaina klo 14.00 Susivoudin kentälle kattomaan matsia! :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ennen tuli urheiltua enemmänkin, mutta kuntosaleista en oikein välittänyt. Meille riitti, kun oli tanko, penkki ja rautaa. Näin kärjistettynä.

Nykyisin olen pysynyt "kunnossa" ihan vain välttämällä laiskuutta:
1) jos on mahdollista kulkea portaita hissin sijaan, niin kulje
2) ruohonleikkurikin toimii nykyään leipämoottorin voimin
3) miehille riittää pallo, niin siinä kyllä kuluu vaikka koko loppu elämä (tai no, pojan kanssa pelaaminen on aika luonnollista)
4) jos on tarve kuntoilla, niin juokse
(Huom! Nämä siis ohjeita minulle itselleni)

Muutama vuosi sitten ostin itselleni 21-vaihteisen tregging-pyörän ja hyvin sillä Helsingissä työmatkat sujuikin. Toisaalta olis paljon huolettomampi joku perus jopo, näille muutamalle kilometrille vuodessa. Vois pyöräillä ihan vaan huvin vuoksi...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

peinu kirjoitti:Dime:

Tule huomenna lauantaina klo 14.00 Susivoudin kentälle kattomaan matsia! :)
Niin tosiaan. Piti laittaa tämä jo aikasemmin mutta on jäänyt. Kävin kattoon peinun ja poikien matsia, ja itte en ainakaan alkais tuommoiseen. Suunnanmuutoksia tulee liian tihiään, ovat liian äkkinäisiä jne. Itse tykkään, edelleen, maastopyöräilystä. Tänäänkin (10.8.) kävin ajamassa, ajoin Mellavaaran laavulle ulkoilureittiä pitkin (metsäpolkuja, pitkospuita, kivikkoa jne.)

Ja pääsin kyllä taas oikeuksiin, peinu huuteli mulle kentälätä, niin en huomannu mitään ku olin just heränny enkä ollu vielä saanu vedettyä "numeroita tauluun" (=olin vielä liikenteessä nollat taulussa).

P.S. Tais mennä Jyskälän pojilla pasmat sekasin, kun kesken pelin ajoin kentän laidalle. Meinaan, että hävisivät Rollon pojille 6-0 :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin