mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

4 päivää koulua.. vielä monta viikkoa että loppuu :evil:
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Kusiaisesta meni kannentiviste, vaikka ajokausi on vasta aluillaan. Tonnarin kytkin luistaa, taunus on (paikka)maalarilla ja kesäkajakin pakoputket on tekemättä. Aikaa ei oikein ole laittaa kun talokin kaipaa korjausta.

Miksi en tehnyt kuin keskiverto perheenisä jolla on uudehko metalliharmaa V70 tai Avensis pihassa? Huollot merkkiliikkeessä ja sijaisauto tarvittaessa. Perhana miten helppoa olisi, jos antaisi periksi, sulautuisi massaan ja luopuisi elintasosta määräajoin uusittavan autolainan edessä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

dimebak kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Viime viikon torstaista laskien puhjennu työmatkafillarista kolme kertaa kumi. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa...
Pistosuojattu rengas, se on se magic word tässä tapauksessa.
No nyt on sisäkumi pysyny ehjänä jo monta päivää, mutta perjantaina kotimatkalla katkesi pari pinnaa takavanteesta ja ilmeisesti tuo vanne "syö" ulkokumeja. Oli nimittäin taas kulunut ulkokumi puhki siitä vanteen reunaa vasten tulevasta kyljestä, jolloin ilmaa takagummiin lisätessä pullahti sisäkumi kurkkaamaan ulkoilmaan :)
Oli vasta kolmas ulkokumi jolle kävi noin tässä about 10kk aikana :roll:

Kai se on pakko ostaa vielä yks uus vanne, kun ei ne korjatut ja suoristetut vanteet kuitenkaan kestä kun ehkä tsäkällä viikon.

Myös jarrupalat alkaa olemaan finaalissa (kaksi paria etupaloja jo ajettu aiemmin loppuun) ja takavaihtajan toinen pikkuratas on likimain sileä, kun sen "laakerointi" on ihan holo, jolloin ratas pyörii vinossa ja ketju syö hampaita.

Halpisfillarit on huippulaadukkaita, voin suositella varauksetta Esperiaa pyörämerkkinä :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jussi »

V.J.S kirjoitti:No nyt on sisäkumi pysyny ehjänä jo monta päivää, mutta perjantaina kotimatkalla katkesi pari pinnaa takavanteesta ja ilmeisesti tuo vanne "syö" ulkokumeja. Oli nimittäin taas kulunut ulkokumi puhki siitä vanteen reunaa vasten tulevasta kyljestä, jolloin ilmaa takagummiin lisätessä pullahti sisäkumi kurkkaamaan ulkoilmaan :)
Oli vasta kolmas ulkokumi jolle kävi noin tässä about 10kk aikana :roll:

Kai se on pakko ostaa vielä yks uus vanne, kun ei ne korjatut ja suoristetut vanteet kuitenkaan kestä kun ehkä tsäkällä viikon.

Myös jarrupalat alkaa olemaan finaalissa (kaksi paria etupaloja jo ajettu aiemmin loppuun) ja takavaihtajan toinen pikkuratas on likimain sileä, kun sen "laakerointi" on ihan holo, jolloin ratas pyörii vinossa ja ketju syö hampaita.

Halpisfillarit on huippulaadukkaita, voin suositella varauksetta Esperiaa pyörämerkkinä :lol:
Koko hommahan haisee ihan siltä että olet vaan niin kauheassa ylikunnossa että huomaa etujarrun makaavan päällä ja takakumin lyövän suttua itse gummin ja vanteen välistä kun poljet eteenpäin jarrua vasten :)

Vakavasti... paljonko noille palikoille on suunnilleen tullut kilometrejä?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jussi kirjoitti: Koko hommahan haisee ihan siltä että olet vaan niin kauheassa ylikunnossa että huomaa etujarrun makaavan päällä ja takakumin lyövän suttua itse gummin ja vanteen välistä kun poljet eteenpäin jarrua vasten :)
Mä luulen vaan että oon niin läski...eikun siis isoluinen ettei näille kukkakeppi-makarooninpurijoille tehdyt fillarit kestä meikäläisen normiajoa :D
Jussi kirjoitti:Vakavasti... paljonko noille palikoille on suunnilleen tullut kilometrejä?
Hyvä kysymys, ynnäilläänpä:
Pyörä ostettu 1.6.2008, eli siis ollut likimain 44 viikkoa omistuksessaani. Arkena tulee työmatkaa 15km / päivä eli 75km/viikko. Lomaa ollut kolmisen viikkoa ja autolla...eikun traktorilla olen tullut yhteensä ehkä max kolmen viikon päivät töihin. 44-6 = 38 vkoa.
38 x 75 = 2850km + "hupiajelut" päälle ehkä n. 500-1000km. Eli about 3500-4000km max.

Tähän mennessä porsinut yllä mainittujen (kaksi vannetta, vaihtajan pikkuratas, kolme ulkokumia, kolmet jarrupalat) lisäksi:
-Toinen poljinkampi katkesi keskiön kiinnityksestä
-Takarataspakan "pinioni" porsi --> pyöri tyhjää isoimmalla vaihteella
-4 tai 5 uutta sisäkumia ostettu
-Kolmas paikkarasia menossa, eli toistakymmentä paikkausta (näistä toki kaksi emännän fillariin).

Siinäpä nuo. Eli pyöräily Esperialla on antoisaa hommaa Saabistille, kun fillari porsii vähintään yhtä usein kun autokin. :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1062
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Mites se radiomainos menikään? "Osta pyöräsi kalliimmalla jostain muualta niin ei jää niin paljon rahaa muuhun!" :lol: :lol:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Oikea nilkka on omituisen tuntuinen :?
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Purin tuossa uusimman projektin (Reliant Scimitar GTE, jos se kellekään mitään kertoo) konehuonetta. On tainnut britti käyttää suolaliuosta pakkasnesteenä, alumiinisessa termostaattikotelossa on letkun alla läpireikä vaikka seinämää on millikaupalla. Kaikki muut komponentit on varmaan ihan priimat silti :roll: No, kaasari ja virranjakaja oli ihan jees kuitenkin.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Ässä »

V.J.S kirjoitti:Eli about 3500-4000km max.
Ei helvata, kaveri on siellä Pinerellon, Colnagon ja varsinkin Bianchin mailla (on Milanosta alunperin , kuten moni muukin), ja ajelee.. öö ties millä... tuollaisia kilometrejä. Hattua täytyy nostaa. :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Jur1
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 14:54
Paikkakunta: Lappeenranta / Kotka

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jur1 »

Perkele, pamahti öljykorkki paskaksi kun olin laittamassa takaisin paikoilleen. Tarjotkaa!
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Posti ei osaa käsitellä Saabistia sille kuuluvlala kunnioituksella :evil: mie tykkäisin ehjästä lehdestä kun ne kuitenki kansioon säilön.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Nyt kun intistä kotiutumisesta on kulunut 22,5 vuotta, olen viimeinkin taipunut ajatukseen ostaa POLKUPYÖRÄN että voisin lasten kanssa pyöräillä.
V.....aa vaan kun en tiedä minkälaisen ostaisin. Onko hypriti hyvä? Entä maastopyörä? Tuossa yhessä kaupassa myydään Corradoja 5-7sataa euroa. Onko ne hyviä? Vaiko Scott? Onko sillon hyvä kun myydään 1/2 hintaan normaali hinnasta?
9000CS 2,3
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24043
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

wanhat wehkeet wituttaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Saappi Kuski kirjoitti:Nyt kun intistä kotiutumisesta on kulunut 22,5 vuotta, olen viimeinkin taipunut ajatukseen ostaa POLKUPYÖRÄN että voisin lasten kanssa pyöräillä.
V.....aa vaan kun en tiedä minkälaisen ostaisin. Onko hypriti hyvä? Entä maastopyörä? Tuossa yhessä kaupassa myydään Corradoja 5-7sataa euroa. Onko ne hyviä? Vaiko Scott? Onko sillon hyvä kun myydään 1/2 hintaan normaali hinnasta?
Minkälaiseen ajoon pyörä tulee (kaupunki, pyörätie, ehkä myös kevyessä maastossa)?
Kannattaa valita pyörä käyttötarpeen mukaan.

Kaupungissa/pyöräteillä ei tarvitse mielestäni juurikaan jousitusta (no ehkä keulassa voi olla mukava), se vain hukkaa poljintehoa.
Vaihteistoistakin jotain pientä tiedän, mutta juuri nyt en muista paljoakaan. Kannattanee katsella eri vaihdemäärillä olevia vaihtoehtoja.

Kaupunkiin/pyörätielle itse valitsisin "semi-renkaat" (en muista nyt oikeaa nimeä), sellaiset joissa on keskellä korkeampi kapeampi paikka ja laidoilla sitten vähän isompaa kuvioa. Näin renkaat ovat tukevat hieman huonommallakin alustalla, mutta vierimiskitka on kohtuullisen pieni tuon korkeamman keskikohdan takia.

Tarvitsetko tarakkaa? Haluatko että lokasuojat kestävät (eli ovat muuta kuin muovia), mutta eivät välttämättä ole huippu trendikkäät?

Muista hankkia myös sopiva pyöräilykypärä ja hyvä lukko pyörällesi. Hyvä lukko voi olla esim. U-mallinen umpi metallia oleva. Kannattaa myös katsoa ovatko renkaat ja satula pika kiinnityksellä, tarvittaessa voit vaihtaa niihin luultavasti normaalit mutterit/pultit (ei voi tehdä jekkuja tai varastaa niin helposti).

Kannattaa liikkeessä kääntyä asiantuntevan myyjän puoleen.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Miksei suomessa voi olla tommost www.garaget.org tyylistä autosivustoa... Ärsyttää kun toi ruotti ei oikee itteltä taivu, ni menee vähän hankalaks toi sivuston käyttö...

Minunauto ei ole sama asia... Tai no on mut aika paljon pienemmäs mittakaavassa :lol:
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Lukittu