mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

Jurkkis kirjoitti:Miksei suomessa voi olla tommost http://www.garaget.org tyylistä autosivustoa... Ärsyttää kun toi ruotti ei oikee itteltä taivu, ni menee vähän hankalaks toi sivuston käyttö...

Minunauto ei ole sama asia... Tai no on mut aika paljon pienemmäs mittakaavassa :lol:
Etkö ole lukenut ruotsia koulussa internetin olemassaolon aikana? :wink:

Tässä vähän apua:
http://translate.google.com/translate?p ... l=sv&tl=fi
Myös muita kieliä: http://translate.google.com/
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saappi Kuski kirjoitti:Nyt kun intistä kotiutumisesta on kulunut 22,5 vuotta, olen viimeinkin taipunut ajatukseen ostaa POLKUPYÖRÄN että voisin lasten kanssa pyöräillä.
V.....aa vaan kun en tiedä minkälaisen ostaisin. Onko hypriti hyvä? Entä maastopyörä? Tuossa yhessä kaupassa myydään Corradoja 5-7sataa euroa. Onko ne hyviä? Vaiko Scott? Onko sillon hyvä kun myydään 1/2 hintaan normaali hinnasta?
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/ind ... ts_id=1663

Tuo on omasta mielestäni tarpeeksi hyvä yleispyörä, jossei ajele joka päivä 100 km:n lenkkejä. Kolme vuotta ollut käytössä, eikä ensimmäistäkään vikaa, ei ole porsinut mistään, vanteet suorat, vaihteet toimivat (ei ole tarvinnut säädellä), jarrut hyvät, jne.

Kevyt ajettava, tullut monet kerrat veivattua Tla-Hki -väliä.
Kypärällä ei tee yhtään mitään, ja lukoksi jokin halba kaarilukko (pöllivät yhtä lailla vaikka olisi kuinka hieno ja kallis lukko).

Aika kallis tuo vaan on nykyään, taisin itse maksaa 279e.

Edit: viime vuoden malli (siistimmän värinen) onkin tarjouksessa:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/ind ... ts_id=1507

Tai tosiaan käyttötarpeesta riippuen vaikka jokin mummomankeli, täysjousitettu maastopyörä tms, sama kait millä sitä ajelee :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Julli »

Olen sanaton. Miten tämä on mahdollista? Myönnän rehellisesti, vituttaa suunnattomasti Ankkalinnan voitto tällä hetkellä. Ei ole todellista. Vittua käteen ja käpälämäkeen.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Julli kirjoitti:Olen sanaton. Miten tämä on mahdollista? Myönnän rehellisesti, vituttaa suunnattomasti Ankkalinnan voitto tällä hetkellä. Ei ole todellista. Vittua käteen ja käpälämäkeen.

Niillä on niin hyvin oppinut valmentaja :wink:
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Sapetti kirjoitti:
Jurkkis kirjoitti:Miksei suomessa voi olla tommost http://www.garaget.org tyylistä autosivustoa... Ärsyttää kun toi ruotti ei oikee itteltä taivu, ni menee vähän hankalaks toi sivuston käyttö...

Minunauto ei ole sama asia... Tai no on mut aika paljon pienemmäs mittakaavassa :lol:
Etkö ole lukenut ruotsia koulussa internetin olemassaolon aikana? :wink:

Tässä vähän apua:
http://translate.google.com/translate?p ... l=sv&tl=fi
Myös muita kieliä: http://translate.google.com/
Meni toi ruotsin opetus ylä-asteella toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :D
Joo onneks löysin ton Google translaten :D
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Julli »

kalle37 kirjoitti:
Julli kirjoitti:Olen sanaton. Miten tämä on mahdollista? Myönnän rehellisesti, vituttaa suunnattomasti Ankkalinnan voitto tällä hetkellä. Ei ole todellista. Vittua käteen ja käpälämäkeen.

Niillä on niin hyvin oppinut valmentaja :wink:
Joo, yritetään pitää homma asiallisena. VASTA tänään luin lehdestä/sain tietää RD:n taustoista. Se lievensi hieman omaa suhtautumista kyseiseen jannuun.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ng900aero kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Nyt kun intistä kotiutumisesta on kulunut 22,5 vuotta, olen viimeinkin taipunut ajatukseen ostaa POLKUPYÖRÄN että voisin lasten kanssa pyöräillä.
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/ind ... ts_id=1663

Tuo on omasta mielestäni tarpeeksi hyvä yleispyörä, jossei ajele joka päivä 100 km:n lenkkejä. Kolme vuotta ollut käytössä, eikä ensimmäistäkään vikaa, ei ole porsinut mistään, vanteet suorat, vaihteet toimivat (ei ole tarvinnut säädellä), jarrut hyvät, jne.

Kevyt ajettava, tullut monet kerrat veivattua Tla-Hki -väliä.
Aijai, nostalgiaa! Insera Travelette "hybridi" oli ensimmäinen fillari minkä ostin uutena omilla rahoillani joskus hämärän -90 luvun lopulla. Perhana että olikin hyvä fillari, Suomea kiertäessäni tosin porsi Turkuun kun etuhaarukka taittui 8O Sain runkotakuun puitteissa uuden fillarin. Toi fillari siis sai "sikaa" niin paljon, että vieläkin ihmettelen (etenkin nykyisen Esperia-kokemuksen rinnalla), että miten se kestikin niin hyvin. Loppuviimein "noutaja" tuli Helsingin Koskelan upeassa opiskelijasoluhelvetissä pitkäkyntisen muodossa :( Muistoksi jäi vain voimapihdeillä katkaistu vaijeri, jolla rakas Inserani oli köytetty lampputolppaan.
Vakuutusyhtiön fyffeillä kävin hakemassa tilalle Insera 8th Avenuen, mutta se ei ollut enään yhtä vakuuttava kuin tuo Travelette.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Aloin tuossa miettiä että pitäiskö sittenkin ostaa joku maastopyörä. En aio - kiitos vaan Kainuun Prikaati ja "kesäiset +100km pyöräilyhenkiset ulkoilut" :? tehdä kymmenien kilometrien maantielenkkejä sillä mutta tuntuu että joskus voisi kuitenkin möyriä jossain maastossa. Eikö se kuitenkin ole niin että hybridillä voi ajaa hyviä ja huonoja teitä mutta maastoon ei ole asiaa kun taas maastopyörällä voi sitten ajaa missä vaan, maantie ominaisuudet vaan ei ole niin hyvät?
9000CS 2,3
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Saappi Kuski kirjoitti:Aloin tuossa miettiä että pitäiskö sittenkin ostaa joku maastopyörä. En aio - kiitos vaan Kainuun Prikaati ja "kesäiset +100km pyöräilyhenkiset ulkoilut" :? tehdä kymmenien kilometrien maantielenkkejä sillä mutta tuntuu että joskus voisi kuitenkin möyriä jossain maastossa. Eikö se kuitenkin ole niin että hybridillä voi ajaa hyviä ja huonoja teitä mutta maastoon ei ole asiaa kun taas maastopyörällä voi sitten ajaa missä vaan, maantie ominaisuudet vaan ei ole niin hyvät?
Eipä taida hybridillä olla juuri asiaa maastoon... Maastopyörällä voi ajaa lähes missä vain, mutta maantiellä ei ole kovinkaan mukava; ajoasento omaan makuuni liian etupainoinen (vaan taitaa olla kilpapyörissäkin aika etukenossa?) ja leveät ja paksut renkaat tuottavat turhan paljon kitkaa, eli ei rullaa yhtä hyvin.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Azanovix kirjoitti: Eipä taida hybridillä olla juuri asiaa maastoon...
No kyllä se riippuu aika paljon "maastosta". Itse ainakin ajelin aikoinani Korson ja Tuusulanväylän välisessä kangasmetsässä ihan menestyksekkäästi hybridillä. Renkaana oli nimenomaan semmoinen keskeltä kapean tasaisen alueen omaava ja sivuilta "maastokuvioitu" hybridirengas.
Samoin jotain metsäpolkuja (esim. Pitkäkoskella PKS:lla)voi ihan hyvin ajella, kunhan varoo isompia juurakoita yms. Sitten kun aletaan ajelemaan kallioilla, kivikoissa ja rymistelemään jätemäkien tai tuntureiden kupeita alaspäin, niin ehdottomasti maastopyörä. Jos käyttö on 98% maantietä/asfalttia, niin aivan turha alkaa mitään täysjoustomaastohirmua hommaamaan ja muutenkin "normaalin" sunnuntaipyöräilijän kannattaa jättää jousitetut fillarit kauppaan, ihan turhia vehkeitä semmoiseen käyttöön.

Sen verran taas itseäkin puraissut fillarointikärpänen, että jahka nyt saan tuon Esperian poltettua roviolla kotiolähdön aikaan, niin pitänee koittaa elvyttää vanha kunnon Insera 8th avenue jahka kotiudutaan. Muistaakseni siinä on takavanne ainakin entinen ja keskiö piti karseeta pauketta kun sillä joskus viime keväällä muutaman kerran kokeilin fillaroida. Tai sitten jos on tuo Insera liian huonossa hapessa ehjättäväksi, niin painun ostamaan tuommoisen Traveletten ja katson kuinka paljon on kehitys mennyt kymmenessä vuodessa taaksepäin :)

On vähän lähteny mopo lapasesta tässä topikissa, joten aiheeseen palatakseni:
Vituttaa firman HR-osasto, joka sai jo tiistaina aikaiseksi ilmoittaa, että perjantai on firmalla "kollektiivinen vapaapäivä" (pitkäperjantai ei ole Italiassa yleinen vapaa). Saakeli oltas lähetty jo huomenna ulkomaille, nyt pitää käkkiä kotona huominen ennen ku lauantaina päristellään traktorilla kohti Mont Blancia, koska eipä ollut varausta tehdessä tietoa, että perjantai on vapaa :x
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

V.J.S kirjoitti:
Azanovix kirjoitti: Eipä taida hybridillä olla juuri asiaa maastoon...
No kyllä se riippuu aika paljon "maastosta".
Nimenomaan. :D
Ja kuten vihjaisitkin jo, niin tämän aiheen voisi jakaa tästä pois omaksi topicikseen, koska vitutus on aika kaukana. :D
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Laiva, jolla piti lähteä lahden yli peruttiin ja toinen vaihtoehto oli loppuunmyyty. Nyt istun v..tu kaljapullo kädessä ja odotan aamua.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2042
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Julle »

Veroherran laittama veroehdotus. Työnteko ei kannata.
9-5 Aero - 00
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Kaljat loppui.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei v**tu mikä uutinen, tällainen. Ei se, että tuon koulun remontin kustannusarvio kusi jo ilmeisesti alkumetreillä mutta tällaiseenko ne verorahat menee. Kuka v**tu tästä hyötyy, Sirkus-Sariolako?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Lukittu