Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Kenenkähän kuningasajatus oli ryhtyä valmistamaan niitä keväisen musta-harmaa-valkoisia "Citycamo"-moottoripyöräily/maisemaansulautumis-asuja... ja minkälaiset Darwin Awards-nominaatit niitä ehdointahdoin ostavat? Näin tällä hetkellä tuumailtuna autoilijan näkökulmasta.
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Mikäs pyörä ja mitä vuosimallia?Jaulis kirjoitti:
Hieman epäilen että pienempää joutuisi tuolla mun sukisukilla pudottaan jos sun tontussa olisi 2/3 vaihde sisällä. Taitaa olla tuossa mun riisicorollassa 100-160km/h kutosella lähempänä viittä sekunttia kuin neljää. Vakioväleillä siinä menisi ikuisuus.
Ps. Kivahan se olisi jossain syrjässä ihmetellä tuollaisen saabikkaan suorituskykyä. Hieman epäilen että siinä olisi mopolle vastusta hieman eri malliin kuin perus bimmereissä joiden kanssa ei viitsi edes leikkiä... Tosikkojakin tuntuvat välillä olevan.
Tuohon 100-160kmh väliin jos likempänä 5s, niin joutuu toteamaan etä valitettavasti ollaan jo eellä


No tässä sitten vissiin yks ***** tyyppi, ite kyllä kokeilen omalla paskatunkion stagella pyörien kanssa ihan mielelläni, saattaapi siinä joku motoristi jopa yllättyäng900aero kirjoitti:
Ja muuten aika ***** tyyppi tarttee olla jotta lähtee jollain henkilöautolla kisailemaan pyörän kanssa, "kyllä mun stagetunattu vanha saappi pärjää sun prätkälle, heh heh", siis miksi ihmeessä... eikö viri-saabistit voisi vaan tyytyä vertailemaan keskenään niitä 0-100km/h aikojaan, joihin saadan suuria parannuksia lisäteholla (voidaan päästä jo hieman reiluun 7.5s aikoihin
).

Foxbody turbo
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Hyvä pointti, itsekin mietin sitä kun tuli lähitiellä M-pyöräilijä vastaan hienosti affaltinsävyisessä uniformussaan mattamustalla pyörällään, ja ilman ajovaloa (jos valo olisi palanut, niin en varmaan olisi huomioinut varustustensa väriäkään).Minuteman kirjoitti:Kenenkähän kuningasajatus oli ryhtyä valmistamaan niitä keväisen musta-harmaa-valkoisia "Citycamo"-moottoripyöräily/maisemaansulautumis-asuja... ja minkälaiset Darwin Awards-nominaatit niitä ehdointahdoin ostavat? Näin tällä hetkellä tuumailtuna autoilijan näkökulmasta.
Itsellä on/oli käytössä (aina kun jaksoi pukea päälle) tipunkeltainen/musta Goretex -puku, tosin kyllä se meni enemmän siihen buutsit, farkut, ja nahkatakki -linjaan, ja olkalaukku kaulalle, ja menoksi

Eikä autoilijat nyt millään jaksaisi varoa noita pyöräilijöitä yhtään enempää, ei tartte kuin hieman katsella ympärilleen enemmän, ja antaa hiukka tietä jos pyörä tulee eteen tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Itseä ihmetyttää tämä uusien prätkien ajovalojen suuntaus. Omassakin on hieman yläkanttiin, jolloin varmasti monia ärsyttää vaikka lyhyillä ajellaankin. Hyvä puolihan tässä on se että varmasti näkyy, mutta tänäänkin taas kyllä moni vilkutteli pitkiä ja heristi nyrkkiä tälle lainsuojattomalleMinuteman kirjoitti:Kenenkähän kuningasajatus oli ryhtyä valmistamaan niitä keväisen musta-harmaa-valkoisia "Citycamo"-moottoripyöräily/maisemaansulautumis-asuja... ja minkälaiset Darwin Awards-nominaatit niitä ehdointahdoin ostavat? Näin tällä hetkellä tuumailtuna autoilijan näkökulmasta.

Auto vs. prätkä keskustelua ei varmaan tarvitse sekoittaa tähän topikkiin, kaikki tietää lopputuloksen kumminkin. Saabia nopeampaa ei ole

Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Jep. Pyörä on peruscorolla, eli putkiviri gixxeri K8. Välit on hieman tiheämmät kuin vakiossa, huiput n.270km/h. Menee kyllä siihen ihan iloisesti sitten.Mikäs pyörä ja mitä vuosimallia?
Tuohon 100-160kmh väliin jos likempänä 5s, niin joutuu toteamaan etä valitettavasti ollaan jo eellä . Olis tosiaan kiva kokeilla testivetoja oikeasti tehokasta pyörää vastaan, toki suljetulla alueella. Ei siinä mitään jos takkiin tulee, lähinnä kiinnostas miten pahasti .
Ei ihan tarkkaa lukua ole tuosta 100-160km/h vauhdista isoimmalla vaihteella tuolla, mutta en epäile etteikö pienempää saisi jo pudottaa tuollaista jo tehokkaaksi luokiteltua sabaa vastaan. Sittenhän mennään jo hieman rivakammin jos tuon suorittaa esim. 2 vaihteella.

Tuossapa se tuleekin se yllätysmomentti kun on saabikkaassakin jo kulkua. Pitää olla oikeaa vaihdetta sisällä jo mopossakin, varsinkin pienempi kuutioisissa. Ilmeisesti riittää huiputkin sulla tuossa saabissa ihan kivasti.
Tuolla omalla vespalla ei vielä tarvi perus urheiluautoa vastaan oikeastaan pienempää juuri pudotella. Kunnon petoja vastaan ei ole ikinä tullut mahdollisuutta kokeilla. Jonku 911/M5 taitaa olla ne virkeimmät, mutta hieman yksipuolista on vielä sellaisten kanssa kun pikku rypistyksiä pääsee vaan ottaan.
Kieltämättä olisi hienoa päästä testaileen suorituskykyä mp vs.tehokas saab kaikilta kanteilta, vapaasti jonnekkin ns. suljetulle alueelle. Jotenkin pelkät lentokenttä/varttimaili ajot on aika tylsiä siihen. Ne on vaan rypistyksiä täysiä ja se siitä. Ei kerro juuri mitään vielä. Eri vaihteilla eri vauhdeista tehdyt vedot olisivat paljon mielenkiintoisempia ja myös arvaamattomia eroja voisi ilmaantua suuntaan jos toiseenkin.
Ps. Harmi että oma saabikas on niin lapanen, että on aika turha testailla/vertailla ominpäin mitään...

Pss. Mielestäni auto vs. mopo keskustelut on turhia silloin kun intetään vaan omaa väkisellä paremmaksi. Oikealla asenteella se taas on ihan hauskaa hommaa, varsinkin sitten kun päästään toteutuksen asteelle. Ihan yhtä hauskaa kuin auto vs. auto yms... Kyllä mulla ainakin on nopeat autot ihan yhtä lähellä sydäntä kuin mopotkin.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Jousipainaumat kutakuinkin kohdilleen säädettyinä saa ainakin mulla säädettyä ne ihan oikeisiin korkeuksiin. Kiihdyttäessä ne valitettavsti vaan näyttää minne sattuun, mikä lie rikki...mursu kirjoitti:Itseä ihmetyttää tämä uusien prätkien ajovalojen suuntaus. Omassakin on hieman yläkanttiin, jolloin varmasti monia ärsyttää vaikka lyhyillä ajellaankin. Hyvä puolihan tässä on se että varmasti näkyy, mutta tänäänkin taas kyllä moni vilkutteli pitkiä ja heristi nyrkkiä tälle lainsuojattomalleMinuteman kirjoitti:Kenenkähän kuningasajatus oli ryhtyä valmistamaan niitä keväisen musta-harmaa-valkoisia "Citycamo"-moottoripyöräily/maisemaansulautumis-asuja... ja minkälaiset Darwin Awards-nominaatit niitä ehdointahdoin ostavat? Näin tällä hetkellä tuumailtuna autoilijan näkökulmasta.
Auto vs. prätkä keskustelua ei varmaan tarvitse sekoittaa tähän topikkiin, kaikki tietää lopputuloksen kumminkin. Saabia nopeampaa ei ole

Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Tuosta puustaputoamisesta tuli vain mieleen omat ajelut siellä -ah niin taivaallisella sivistyksen synnyinsijalla-, eli autobahnilla.
Muutamat muistikuvat kertovat mm. takapuskurissa 170km/h (Opelin) mittarinopeudessa roikkunut LT-paku, moottoripyöräilijää kiilaillut papparainen Primerassa sekä eco-mallin Polo vasemmaisinta kaistaa alle satasta kyhjöttämässä.
Jotenka jos otettaisiin se pää sieltä *erseestä ja lopetettaisiin se alemmuuskompleksisena suomalaisena oleminen
(ei sillä, täkäläisessä liikenteessä toki on parantamista, mutta ei se aina muuallakaan niin auvoista ole)
Muutamat muistikuvat kertovat mm. takapuskurissa 170km/h (Opelin) mittarinopeudessa roikkunut LT-paku, moottoripyöräilijää kiilaillut papparainen Primerassa sekä eco-mallin Polo vasemmaisinta kaistaa alle satasta kyhjöttämässä.
Jotenka jos otettaisiin se pää sieltä *erseestä ja lopetettaisiin se alemmuuskompleksisena suomalaisena oleminen

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Kannattaa käydä ihan itse katsomassa miten jouhevaa liikenne on muualla maailmassa. Toisaalta jos lähtee perusjuntin lippalakkikeijon "Suomessa kaikki on paskaa paitsi kusi ja Venäjällä sekin on paskaa"-asenteella liikkeelle niin toki kaikki näyttää todella auvoiselta heti kun ruotsinlaivan keulaportti aukeaa.Jaulis kirjoitti:Kaikkia tuo "jouheva" liikenne ei miellytä, eikä ihmekkään jos se tuntuu liian haastavalta.
Nätti lätsä kuitenkin, kuuluuko se johonkin mopoilijan heimoasuun?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
On tullut katsastettua ja paremmalle maistuu, ihan jo heti länsinaapurin puolella. Jostain syystä en ole esim. Saksassa asuessani törmännyt vastaavaan aktiiviseen liikennekotipoliisi kulttuuriin kuin täällä. Ruuhkat nyt on aina ruuhkia, mutta aika kotimainen ilmiö esim. tuo mopojen tahallinen torppaus ruuhkissa on. Ainakaan en ole siihen missään muualla euroopassa törmännyt.Jussi kirjoitti:Kannattaa käydä ihan itse katsomassa miten jouhevaa liikenne on muualla maailmassa. Toisaalta jos lähtee perusjuntin lippalakkikeijon "Suomessa kaikki on paskaa paitsi kusi ja Venäjällä sekin on paskaa"-asenteella liikkeelle niin toki kaikki näyttää todella auvoiselta heti kun ruotsinlaivan keulaportti aukeaa.Jaulis kirjoitti:Kaikkia tuo "jouheva" liikenne ei miellytä, eikä ihmekkään jos se tuntuu liian haastavalta.
Nätti lätsä kuitenkin, kuuluuko se johonkin mopoilijan heimoasuun?
Onko sinun mielipide se, että Suomalainen liikennekultuuri on ns. jouhevaa, verrattuna esim.keskieuroppaan? (johonkin Vietnamiin varmaan turha verrata)

Ilmeisesti on Suomi-lasit päässä ja tiukasti. Sovitappa sitä MP-piirien parhaimmiston eli kukkahattujen lakkia niiden lasien kanssa. Sopii hienosti täydellisten kuskien päähän.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Joissain maissa kun käytössä ei ole edes kaistaviivoja, ja ajetaan 5-10 ajoneuvoa rinnakkain samaan suuntaan, joskus joku ehkä tulee vielä vastaankin, ja silti homma pyörii paremmin kuin täällä kotosuomessa:)
Kyllä se kieltämättä tuntuu omituiselta, että Suomessa on varattu kaksi kaistaa usein kaupungeissakin samansuuntaiseen liikenteeseen, ja noilla kahdellakin kaistalla on jo ongelmia kaistanvaihtojen yhteydessä, kun kukaan ei anna tilaa vaikka kuinka näyttäisit vilkkua tai mitä, liikenne tökkii jo näin olemattomilla määrillä.
Tuntuu vähän liioitellulta aina kun palaa Suomeen ajelemaan, että tälläiset ylimitoitetu järjestelyt on olemassa näille muutamalle hassulle autolle? Mutta sen tajuaa siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran bussi kampeaa pysäkiltä takaisin tielle, on soppa valmis. 1/3 pysähtyy, 1/3 yrittää väkisin ohi ja 1/3 panikoi, ja ne jotka ei osaa murtulukuja alkavat miettiä että pitikö 60-alueella vielä väistää vai ei
Kyllä sen huomaa jo liikenteenvalvonnassa ja sakotuspolitiikassakin. Punaisia päin voi vetää surutta ja puhelimeen puhua, molemmista voi saada sakot mutta en ole ikinä Suomessa saanut kummastakaan. Mutta auta armias jos nopeutta on vähänkin liikaa, niin pahimmassa tapauksessa viedään kuukauden tai parin liksa
Oli hauska tilanne kun tanskalainen kollega kyseli että mitäs Suomessa rapsahtaa kun puhuu puhelimeen, kun Tanskassakin se on ilman muttia ja tekosyitä suoraan 200e, turvavöistä toinen mokoma. Ympäri Eurooppaa Suomi tunnetaan erityisesti näistä 200000 euron ylinopeussakoista, joten olettivat puhelimeen puhumisenkin olevan täällä jotain käsittämätöntä tuloihin perustuvaa. Oli pakko vastata etten tiedä mitä sanktioita Suomessa saa, kun en ole ikinä ketään tavannut joka olisi sakkoja puhelimeen puhumisesta tai vyöt auki ajamisesta saanut.
Ihmettelevät myös aina miten täällä saa ajaa paljaalla asfalttitiellä "rallirenkailla"
Kyllä se kieltämättä tuntuu omituiselta, että Suomessa on varattu kaksi kaistaa usein kaupungeissakin samansuuntaiseen liikenteeseen, ja noilla kahdellakin kaistalla on jo ongelmia kaistanvaihtojen yhteydessä, kun kukaan ei anna tilaa vaikka kuinka näyttäisit vilkkua tai mitä, liikenne tökkii jo näin olemattomilla määrillä.
Tuntuu vähän liioitellulta aina kun palaa Suomeen ajelemaan, että tälläiset ylimitoitetu järjestelyt on olemassa näille muutamalle hassulle autolle? Mutta sen tajuaa siinä vaiheessa kun ensimmäisen kerran bussi kampeaa pysäkiltä takaisin tielle, on soppa valmis. 1/3 pysähtyy, 1/3 yrittää väkisin ohi ja 1/3 panikoi, ja ne jotka ei osaa murtulukuja alkavat miettiä että pitikö 60-alueella vielä väistää vai ei

Kyllä sen huomaa jo liikenteenvalvonnassa ja sakotuspolitiikassakin. Punaisia päin voi vetää surutta ja puhelimeen puhua, molemmista voi saada sakot mutta en ole ikinä Suomessa saanut kummastakaan. Mutta auta armias jos nopeutta on vähänkin liikaa, niin pahimmassa tapauksessa viedään kuukauden tai parin liksa

Oli hauska tilanne kun tanskalainen kollega kyseli että mitäs Suomessa rapsahtaa kun puhuu puhelimeen, kun Tanskassakin se on ilman muttia ja tekosyitä suoraan 200e, turvavöistä toinen mokoma. Ympäri Eurooppaa Suomi tunnetaan erityisesti näistä 200000 euron ylinopeussakoista, joten olettivat puhelimeen puhumisenkin olevan täällä jotain käsittämätöntä tuloihin perustuvaa. Oli pakko vastata etten tiedä mitä sanktioita Suomessa saa, kun en ole ikinä ketään tavannut joka olisi sakkoja puhelimeen puhumisesta tai vyöt auki ajamisesta saanut.

Ihmettelevät myös aina miten täällä saa ajaa paljaalla asfalttitiellä "rallirenkailla"

Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Ja kun kaikki (varsinkin parempituloiset) yleensä valittaa noista tuloihin perustuvista sakoista niin onhan se vallan väärin. Eihän se nyt ole ollenkaan kohtuullista että parempituloiselle sakot on suhteessa niin isoja että tuntuu. Paljon parempihan se olisi tietenkin jos köyhemmältä menee kuukauden tulot mutta varakkaammalta vaan viikonlopun konjamiinipullo. Kyllä tämmönen rikkaiden riistäminen on nyt pakko saada lopetettua.mursu kirjoitti: Oli hauska tilanne kun tanskalainen kollega kyseli että mitäs Suomessa rapsahtaa kun puhuu puhelimeen, kun Tanskassakin se on ilman muttia ja tekosyitä suoraan 200e, turvavöistä toinen mokoma. Ympäri Eurooppaa Suomi tunnetaan erityisesti näistä 200000 euron ylinopeussakoista, joten olettivat puhelimeen puhumisenkin olevan täällä jotain käsittämätöntä tuloihin perustuvaa. Oli pakko vastata etten tiedä mitä sanktioita Suomessa saa, kun en ole ikinä ketään tavannut joka olisi sakkoja puhelimeen puhumisesta tai vyöt auki ajamisesta saanut.
Ihmettelevät myös aina miten täällä saa ajaa paljaalla asfalttitiellä "rallirenkailla"

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Sitten hyväksyn tulojen mukaan määräytyvät sakot, kun myös vankeusrangaistusten pituus määrätään tuomitun iän ja terveystilanteen mukaan siten, että sama osuus oletettavasta jäljellä olevasta elinajasta pitää istua.muppelo kirjoitti:Ja kun kaikki (varsinkin parempituloiset) yleensä valittaa noista tuloihin perustuvista sakoista niin onhan se vallan väärin. Eihän se nyt ole ollenkaan kohtuullista että parempituloiselle sakot on suhteessa niin isoja että tuntuu. Paljon parempihan se olisi tietenkin jos köyhemmältä menee kuukauden tulot mutta varakkaammalta vaan viikonlopun konjamiinipullo. Kyllä tämmönen rikkaiden riistäminen on nyt pakko saada lopetettua.mursu kirjoitti: Oli hauska tilanne kun tanskalainen kollega kyseli että mitäs Suomessa rapsahtaa kun puhuu puhelimeen, kun Tanskassakin se on ilman muttia ja tekosyitä suoraan 200e, turvavöistä toinen mokoma. Ympäri Eurooppaa Suomi tunnetaan erityisesti näistä 200000 euron ylinopeussakoista, joten olettivat puhelimeen puhumisenkin olevan täällä jotain käsittämätöntä tuloihin perustuvaa. Oli pakko vastata etten tiedä mitä sanktioita Suomessa saa, kun en ole ikinä ketään tavannut joka olisi sakkoja puhelimeen puhumisesta tai vyöt auki ajamisesta saanut.
Ihmettelevät myös aina miten täällä saa ajaa paljaalla asfalttitiellä "rallirenkailla"
Ja aiheesta sen verran, että olkaapa erityisen varovaisia Vapaalan ja Haagan välillä, sillä siskonpoika mopoilee koulumatkat.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Jos aletaan vertailemaan eri maiden liikennekultuureja niin pikkuisen voi hankkia alkajaisiksi myös perspektiiviä siltä pohjalta että jos saman kokoisessa maassa pinta-alaltaan asuu vaikka kuusinkertainen määrä ihmisiä niin onniitä autojakin ehkä jonnin verran enemmän. Suomessa kun voi hyvällä tuurilla päivän mittaan jopa nähdä toisen suomalaisen kun tuolla maalla ajelee. Ja silti ne saa aikaan jonkun junttimaisen riidan aikaseksi kaistanvaihdotilanteessa tai muuten vaan vihaavat toisiaan sen hetken ajan kun toistensa reitille sattuu.
9000CS 2,3
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Siis ei tuloihin perustuva sakotus mikään huono malli ole, mutta se on jännä ettei se ulotu punaisiapäin ajamiseen, turvavöiden käyttämättä jättämiseen tai puhelimessa puhumiseen. Tai en ainakaan ole kuullut että kukaan olisi ikinä kyseisistä päiväsakkoja saanut?muppelo kirjoitti:Ja kun kaikki (varsinkin parempituloiset) yleensä valittaa noista tuloihin perustuvista sakoista niin onhan se vallan väärin. Eihän se nyt ole ollenkaan kohtuullista että parempituloiselle sakot on suhteessa niin isoja että tuntuu. Paljon parempihan se olisi tietenkin jos köyhemmältä menee kuukauden tulot mutta varakkaammalta vaan viikonlopun konjamiinipullo. Kyllä tämmönen rikkaiden riistäminen on nyt pakko saada lopetettua.
Itseasiassa tajusin juuri etten päiväsakkoja ole onnistunut kuittamaan kuin moottoripyörällä, autolla saa aika paljon tunaroida ennenkuin potti kasvaa sellaiseksi että tuntuu. Sydän syrjällään saa m-pyöräillä kun ei ikinä tiedä mistä setäsininen seuraavaksi suuttuu

Kyllä ne moottoripyöräilijät on kaikkien silmätikkuina, kuin poliisien ja muiden tielläliikkujien, kaikki huonot puolet kyllä huomataan heti.
Re: Autoilija - HUOM! Moottoripyöräilijät tulleet liikenteeseen
Turvavöiden käyttämättömyys on varmaan harvemmin minkään kolarin syy, ja ainakaan sillä ei kovin helposti aiheuteta vahinkoa sivullisille.mursu kirjoitti: Siis ei tuloihin perustuva sakotus mikään huono malli ole, mutta se on jännä ettei se ulotu punaisiapäin ajamiseen, turvavöiden käyttämättä jättämiseen tai puhelimessa puhumiseen. Tai en ainakaan ole kuullut että kukaan olisi ikinä kyseisistä päiväsakkoja saanut?
Tuo puhelimessa puhumisen kieltäminen taas on ihan täysi vitsi, niin kauan kun ajon aikana saa jutella matkustajille, tupakoida, syödä pullaa ja suunnilleen mitä vaan haluaa - paitsi puhua puhelimeen (ilman hands freetä), koska se nyt vaan on niin helvetin vaarallista...
Tuo siis ihan hieman OT kannanottona noiden "rikkomusten" lainvastaisuuden järkevyyteen yleisesti, ei päiväsakkojen ulottamiseen uusille alueille.
Ps. Punaisia päin ajamisen laskisin kyllä itse yhdeksi vakavimmista liikennerikkomuksista, riippuen toki aina hieman maastosta ja olosuhteista.

#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson