Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Morjenssit tuvanpöytään!
On aika viimeisen Iittalan kamaralla kirjoitetun traktoriraportin, mutta ei se sitä tarkoita etteikö dramatiikkaa puuttuisi. Kauppoja liikennöintivälineistä on hierottu ja tehtykin jo, sekä Karvaranteet (TM) koetti vielä kerran pissiä Härmän pojaan muroihin siinä vain osittain onnistuen.
Aloitetaan könkeleiden kuninkaasta Esperiasta. Tuon porsimisen mestarin viimeinen vastaisku koettiin keskiviikkona, kun toinen poljin halkesi. Kyllä, se muovinen lättänä johon mono asetetaan halkesi ja tipahti keskelle kiivainta Rhon iltapäiväruuhkaa. Ei jaksanut enään kuin nauraa. Enihuu, tämäkin saaga sai onnellisen lopun, kun nitkutin yhdellä polkimella kämpille. Tänään autotallilla jotain pakkaustoimenpiteitä säätäessäni paikalle pukkasi myös naapurin ukko. Tokaisin, että haluaisko äijä pari fillaria ilmatteeksi. Hetken aikaa siinä kiivasti tingittiin ja loppuviimein naapurin mafioso-luigi (sidenote: ukko ei käy töissä ja lonnii päivät pitkät kämpillä, mutta ajaa uudenkarheella BMW-prätkällä ja arvonsa tuntevana motoristina omaa myös XC90 Volvon sekä itseänsä n. 30 vuotta nuoremman vaimon tms. naisihmisen) pulitti meikäläiselle 50€ meikäromaanin ja emännyyden fillareista. Byebye Esperia(t), ei tule ikävä.
Jepulis, tänään palauttelin duuniin kaikki sälät ja asensin outlookkiin out-of-officeen hassunhauskan poissaoloviestin. Puoliltapäivin syötin kolleegoille eilen leipomiamme korvapuusteja sekä karjalanpiirakoita ja homma oli taputeltu.
Iltapäivästä poikkesi kämpillä kiinteistövälittäjä-akka, joka nätisti hymyillen totesi, että ompa siistiä, kaikki toimii ja homma bueno. Noh, koska kuitenkin tässä on tullut koettua vuoden aikana yhtä jos toistakin säätöä, olin laatinut paperin, jossa todettiin, että kämppä on jees, vuokrat maksettu yms. ja takuumaksut (3kk:n vuokra, jos sità kysyitte) palautetaan täysimääräisenà minulle. Kiinteistövälittäjä tavasi lappua tovin ja tokaisi, että pyydä vuokraisännältä nimmarit tähän, mutta hänen mielestään kaikki OK. Sädehtivä hymy ja parit buongiornot ja ciaot päälle.
Burger Kunussa suoritetun lounastuksen (kaasut jo katkaistu ja astiat pesty/pakattu) jälkeen mentiin vuokraisukin luokse, joka rupesi suoltamaan jotain karseeta paskaa, että takuumaksu palautetaan, mutta miinustettuna 500€:lla, joka kattaa "kämpän kuntoon saantiin seuraavaa vuokralaista varten". Jos olisin osannut, niin olisin sanonut, että "mitä vittua" italiaksi, mutta tyydyin vain tuijottamaan äijää haavi auki epäuskon vallassa. Ukko kaiken muun hyvän lisäksi antoi ymmärtää, että MINÄ olin moista summaa ehdottanut ja se kiinteistövälittäjä oli "esitykseeni" tyytyväinen. Onneksi, siis onneksi se ukko puhuu englantia ja on loppuviimein järkikavereita, joten saatiin sovittua 200€ miinustus takuusummasta, jolla ukko lupasi hoitaa viimeisen sähkölaskun yms. Kuulemma normikäytäntö Italiassa, että asunnon loppusiivouksesta veloitetaan vuokralaiselta jotain. Voi kilinperse sentään, tässä ollaan kolme päivää hinkattu ja kuunattu ja joka nurkka, kaapinperä, sängynalus yms on taatusti puhdas. Ja sitten pyydetään 500€ "loppusiivouksesta"...Hohhoijaa, taas yritettiin apinaa koijata.
Niin, siis sähkösopimustakaan en saanut itse katkaistua, koska Enel-energiayhtiö ei kykene lähettämään loppulaskua ja lopetuskirjettä ulkomaille...Tämän selvittämiseen meni minulta puhelimessa n. 20min, josta 5min meni nimen tavaamiseen, 5min asian selvittämiseen 8min odotin linjalla kun virkailija "selvitti asiaa" ja 2min se selitti, että en pysty itse katkaisemaan sähkösopparia, vaan tarvitsen jonkun Italiassa hoitamaan sen puolestani...Kontrastina mainittakoon, että soitto Keravan Energiaan kesti 1min 15sek ja sähkösopimus Paippisten Kartanolle on alotuslukemien ilmoitusta vaille valmis.
Mutta siis näillä puheill, huomenaamulla starttaa kotimatka. Ei kovin paljoa traktoria pienempään kulkuneuvoon olisi roinat enään mahtunut...
Kiitoksia mielenkiinnottomuudestanne, heitän vielä viimeisen raportin jahka rantaudumme kotomaan kamaralle!
On aika viimeisen Iittalan kamaralla kirjoitetun traktoriraportin, mutta ei se sitä tarkoita etteikö dramatiikkaa puuttuisi. Kauppoja liikennöintivälineistä on hierottu ja tehtykin jo, sekä Karvaranteet (TM) koetti vielä kerran pissiä Härmän pojaan muroihin siinä vain osittain onnistuen.
Aloitetaan könkeleiden kuninkaasta Esperiasta. Tuon porsimisen mestarin viimeinen vastaisku koettiin keskiviikkona, kun toinen poljin halkesi. Kyllä, se muovinen lättänä johon mono asetetaan halkesi ja tipahti keskelle kiivainta Rhon iltapäiväruuhkaa. Ei jaksanut enään kuin nauraa. Enihuu, tämäkin saaga sai onnellisen lopun, kun nitkutin yhdellä polkimella kämpille. Tänään autotallilla jotain pakkaustoimenpiteitä säätäessäni paikalle pukkasi myös naapurin ukko. Tokaisin, että haluaisko äijä pari fillaria ilmatteeksi. Hetken aikaa siinä kiivasti tingittiin ja loppuviimein naapurin mafioso-luigi (sidenote: ukko ei käy töissä ja lonnii päivät pitkät kämpillä, mutta ajaa uudenkarheella BMW-prätkällä ja arvonsa tuntevana motoristina omaa myös XC90 Volvon sekä itseänsä n. 30 vuotta nuoremman vaimon tms. naisihmisen) pulitti meikäläiselle 50€ meikäromaanin ja emännyyden fillareista. Byebye Esperia(t), ei tule ikävä.
Jepulis, tänään palauttelin duuniin kaikki sälät ja asensin outlookkiin out-of-officeen hassunhauskan poissaoloviestin. Puoliltapäivin syötin kolleegoille eilen leipomiamme korvapuusteja sekä karjalanpiirakoita ja homma oli taputeltu.
Iltapäivästä poikkesi kämpillä kiinteistövälittäjä-akka, joka nätisti hymyillen totesi, että ompa siistiä, kaikki toimii ja homma bueno. Noh, koska kuitenkin tässä on tullut koettua vuoden aikana yhtä jos toistakin säätöä, olin laatinut paperin, jossa todettiin, että kämppä on jees, vuokrat maksettu yms. ja takuumaksut (3kk:n vuokra, jos sità kysyitte) palautetaan täysimääräisenà minulle. Kiinteistövälittäjä tavasi lappua tovin ja tokaisi, että pyydä vuokraisännältä nimmarit tähän, mutta hänen mielestään kaikki OK. Sädehtivä hymy ja parit buongiornot ja ciaot päälle.
Burger Kunussa suoritetun lounastuksen (kaasut jo katkaistu ja astiat pesty/pakattu) jälkeen mentiin vuokraisukin luokse, joka rupesi suoltamaan jotain karseeta paskaa, että takuumaksu palautetaan, mutta miinustettuna 500€:lla, joka kattaa "kämpän kuntoon saantiin seuraavaa vuokralaista varten". Jos olisin osannut, niin olisin sanonut, että "mitä vittua" italiaksi, mutta tyydyin vain tuijottamaan äijää haavi auki epäuskon vallassa. Ukko kaiken muun hyvän lisäksi antoi ymmärtää, että MINÄ olin moista summaa ehdottanut ja se kiinteistövälittäjä oli "esitykseeni" tyytyväinen. Onneksi, siis onneksi se ukko puhuu englantia ja on loppuviimein järkikavereita, joten saatiin sovittua 200€ miinustus takuusummasta, jolla ukko lupasi hoitaa viimeisen sähkölaskun yms. Kuulemma normikäytäntö Italiassa, että asunnon loppusiivouksesta veloitetaan vuokralaiselta jotain. Voi kilinperse sentään, tässä ollaan kolme päivää hinkattu ja kuunattu ja joka nurkka, kaapinperä, sängynalus yms on taatusti puhdas. Ja sitten pyydetään 500€ "loppusiivouksesta"...Hohhoijaa, taas yritettiin apinaa koijata.
Niin, siis sähkösopimustakaan en saanut itse katkaistua, koska Enel-energiayhtiö ei kykene lähettämään loppulaskua ja lopetuskirjettä ulkomaille...Tämän selvittämiseen meni minulta puhelimessa n. 20min, josta 5min meni nimen tavaamiseen, 5min asian selvittämiseen 8min odotin linjalla kun virkailija "selvitti asiaa" ja 2min se selitti, että en pysty itse katkaisemaan sähkösopparia, vaan tarvitsen jonkun Italiassa hoitamaan sen puolestani...Kontrastina mainittakoon, että soitto Keravan Energiaan kesti 1min 15sek ja sähkösopimus Paippisten Kartanolle on alotuslukemien ilmoitusta vaille valmis.
Mutta siis näillä puheill, huomenaamulla starttaa kotimatka. Ei kovin paljoa traktoria pienempään kulkuneuvoon olisi roinat enään mahtunut...
Kiitoksia mielenkiinnottomuudestanne, heitän vielä viimeisen raportin jahka rantaudumme kotomaan kamaralle!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Lyhyestä virsi kaunis, the kotimatka. Enjoy.
Ja jäi vielä tilaakin...
Italian helmi, kotokylämme viimeisen vuoden ajan:
Matkalla jossain:
Ensimmäinen yösija, Gasthof Jägerhaus, Ratholz, Saksa. Perheyhtymämme suosittelee, erinomainen yöpaikka lyhyelle stopille:
There's no limit! Cruiseen ohjelmoitu matkavauhti tietöiden ja tunareiden kanssa-autoilijoiden salliessa:
Pollet on traktorissa tallella, 201km/h navigaattorin tauluun tämänkertaiset huiput (mittari n. 215km/h). Kovempaakin olisi kyntänyt menemään (Myötätuuli? Alamäki?), mutta ei viitsinyt rikkoa tyhmyyttään vehkeitä...
Kolmas yösija Travemündessa sataman liepeillä. Hotel Grüner Jäger. Hulppea aamupala ja muutenkin ihan bueno, joskaan ei seudun halvin. Voimme kuitenkin suositella tätäkin:
Toisen yöpaikan esittely jätettäköön väliin. Todella kummallinen korpimotelli jossain perverssissä pienessä metsän keskellä olleesssa saksalaiskylässä n. 15km Kasselista.
Traktori toimii myös kärpäslätkänä:
Siis Helsinkiin, kiitos:
Das boot:
Kylmä merimatka:
No nyt EI ole enään pitkä matka:
Milanon Kehätien ruuhkat kalpenee Paippisten bulevardin aamuvilinälle:
Kotiin päästiin. Niin, siis porsiko se vai eikö se porsinut? Vastaus on savolaisen suora. Ei porsinut, mutta ei ollut ihan porsimattakaan. Takaa kuulunut hiljainen kolahtelu voimistui matkan edetessä ja Paippisten Kartanon pihaan kurvatessa narahteli kuskin puolen takanurkka jo "hupaisasti", iskari oli valmista kauraa. Tänään pakollisia ajoja suorittaessa porsi sitten toinenkin takaiskari, joten nyt tuo on melko hupaisa kiikku...Mutta kotio päästiin, pärkkele, ja vasta sitten porsittiin. Ihan niin kuin sovittiin ostohetkellä.
Over and out.
Ja jäi vielä tilaakin...
Italian helmi, kotokylämme viimeisen vuoden ajan:
Matkalla jossain:
Ensimmäinen yösija, Gasthof Jägerhaus, Ratholz, Saksa. Perheyhtymämme suosittelee, erinomainen yöpaikka lyhyelle stopille:
There's no limit! Cruiseen ohjelmoitu matkavauhti tietöiden ja tunareiden kanssa-autoilijoiden salliessa:
Pollet on traktorissa tallella, 201km/h navigaattorin tauluun tämänkertaiset huiput (mittari n. 215km/h). Kovempaakin olisi kyntänyt menemään (Myötätuuli? Alamäki?), mutta ei viitsinyt rikkoa tyhmyyttään vehkeitä...
Kolmas yösija Travemündessa sataman liepeillä. Hotel Grüner Jäger. Hulppea aamupala ja muutenkin ihan bueno, joskaan ei seudun halvin. Voimme kuitenkin suositella tätäkin:
Toisen yöpaikan esittely jätettäköön väliin. Todella kummallinen korpimotelli jossain perverssissä pienessä metsän keskellä olleesssa saksalaiskylässä n. 15km Kasselista.
Traktori toimii myös kärpäslätkänä:
Siis Helsinkiin, kiitos:
Das boot:
Kylmä merimatka:
No nyt EI ole enään pitkä matka:
Milanon Kehätien ruuhkat kalpenee Paippisten bulevardin aamuvilinälle:
Kotiin päästiin. Niin, siis porsiko se vai eikö se porsinut? Vastaus on savolaisen suora. Ei porsinut, mutta ei ollut ihan porsimattakaan. Takaa kuulunut hiljainen kolahtelu voimistui matkan edetessä ja Paippisten Kartanon pihaan kurvatessa narahteli kuskin puolen takanurkka jo "hupaisasti", iskari oli valmista kauraa. Tänään pakollisia ajoja suorittaessa porsi sitten toinenkin takaiskari, joten nyt tuo on melko hupaisa kiikku...Mutta kotio päästiin, pärkkele, ja vasta sitten porsittiin. Ihan niin kuin sovittiin ostohetkellä.
Over and out.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Tervetuloa takaisin Suomeen! Mahtava oli lukea matkakertomusta! Kiitos tästä
9-5 Vector wagon A, -02
ex: 9000 Aero -RIP
ex: 9000 Aero -RIP
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Kiitos loistavasta "matkakertomuksestasi"! Todella hyvää luettavaa sopivasti huumorilla höystettynä. Niin ja tervetuloa Suomeen, täällä kun kesäkin on niin lämmin .
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Kyllä oli koukuttavaa luettavaa höystettyinä mahtavilla ja ällistyttävillä kuvilla, loistavaa... Siis aivan käsittämättömän hienoja maisemia kuvissa, livenä vielä varmasti hienompaa.. ehkä pääsis joskus itsekin... Ja tervetuloa takaisin...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Kattellaan, saattaahan tuo järjestyäkin. Tosin kämppä on vielä ihan vaiheessa, huonekaluja yms. ympäri Suomea ja vuokralaisille oli mm. uudenkarhean Murrayn (päältäajettava) käyttö ollut liian haastavaa, joten pihalla vallitseva viidakko pitäs raivata jne...mutta yritetään päästä paikalleMimmi kirjoitti: Tulethan sitten PKS potkuihin Keimolaan traktorillasi? Seuraavat potkut ovat 18.6-09 klo 20.00 (EET daylight saving time).
Viidakko:
Ei oikein pure tuommoseen n. metrin korkeaan märkään "nurmikkoon"
Oletettu traktorin iskarivamma olikin revennyt vulkanointi takaiskareiden yläkiinnityksessä. Onneksi tuli jo hommattua (turhaan) uudet iskaritkin
Tuolta näyttää siis yläkiinnitys, kumilla päällystettyyn metallilevyyn on vulkanoitu tommonen kartion tapainen, johon iskari kiinnittyy:
Nerokkaasti ihan itte päättelin, että tuon kartion ei varmaankaan kuuluisi heilua holona saatika näyttää tältä:
Ei muuta ku takapihalle ja ankara ranetus käyntiin 8mm latasta rälläkällä ja poralla muodostuu ongelman tilapäisratkaisu (meikäläisen tapauksessa tilapäisranetuksilla on vain tapana jäädä pysyviksi )
Vähän pidemmät pultit pengoin varastosta og-satkun porsineen vaihdelootan kiinnityksestä, eli nyt traktorissa on jo neljä Saabin osaa
Pultit kirraten ja se on hänessä, Onnistunut Ranetus (TM). Toi on kaikenlisäksi selkee Hi-Po thyyning osa, kun kiinnityksestä poistuu kumin joustavuus, eli alusta on heti paljon racempi
No niin kaikki traktorin salaa omistavat Saabistit, laitanko sarjatuotannon pystyyn? Hinta vois olla vaikka maltilliset 73€/kpl.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Mahtavaa settii on ollu tää topiikki!
Tää näkymä kotipihalta on selkeesti Villen vika.
Tää näkymä kotipihalta on selkeesti Villen vika.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Hienoja kuvia ja mukavaa lukemista
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Hui perkele, meni jotain (varmaan puhallusvillaa, kun piti talon yläpohjassa kömpiä tänään) väärään kurkkuun, ja rupes yskittään niin perkuleesti ton kuvan näkemisen jälkeen, aika rankka kuva, sen katselemiseen vois laittaa 18V-rajoituksen?tetammi kirjoitti:Mahtavaa settii on ollu tää topiikki!
Tää näkymä kotipihalta on selkeesti Villen vika.
Tollanen kun tulis omalle pihalle, niin sekä akka, että minä lähdettäis kävelemään
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Todellakin loistavaa luettavaa tämä topicci! Jopa matkan jälkeenkin se suo antejaan. Kiitokset kirjoittaja(/i)lle!
Kirjoita vaan Volvosta lisää juttua jos tulee! On antanut tämän ketjun perusteella itsestään kyllä vahvan kuvan. Taisi olla ihan hyvä yksilö, loppuen lopuksi.
Kirjoita vaan Volvosta lisää juttua jos tulee! On antanut tämän ketjun perusteella itsestään kyllä vahvan kuvan. Taisi olla ihan hyvä yksilö, loppuen lopuksi.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Pakko kai tarkentaa sen verta että tuo on rekisteröity 7:lle, kyllä tuolla 2.3 turbo tuntu sentää luontevammalta vaihtoehdolta kuin esim. joku 1.6 scenic rellu.ng900aero kirjoitti: Tollanen kun tulis omalle pihalle, niin sekä akka, että minä lähdettäis kävelemään
Ajokuntoisia viippojakaan ei ollu tuos kohtaa myytävänä....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Upea kyllä tuo tetammin uusi hankinta, kerrassaan hieno traktori
Pitänee seuraavana aprillipäivänä pyytää jotain romu-reijoa roudaamaan tommonen 700-sarjanen farkkuvolvo Tuusulaan erään saabistin pihalle, kun tuntuu olevan niin ihastunut volvon hienoihin muotoihin
Niin, siis 15 tkm tullut tuolla meitin kyntökoneella rullailtua, eikä siinä tosiaan ole juurikaan mitään ihmeellistä ollut. Kaikki eteen tulleet ropleemit on täällä jo aiemmin raportoitu, joten mitä niitä suotta kertaamaan.
Huomenna traktoroidaan vielä Keski-Suomeen noutamaan viimonen roinakuorma Paippisten Kartanolle. Samalla retkellä pääsee ratsaamaan, että miten pahassa homeessa sinne isukin "kesätalon" pihamaalle jätetty upea norsunluunvaalea edustus-saab (=karvalakkisatku -85 sedan) on. Tarkoitus olisi ajella siirtoluvilla se myös takaisin Kartanon maille torstaina (n. 250km), kattellaan miten käypi... Niin, eli palaillaan torstaina, jolloin vissiin seuraavat PKS potkiaisetkin on, joten voi olla vähän turhan tiukka aikataulu potkiaisiin saapumiseksi tällä erää.
Pitänee seuraavana aprillipäivänä pyytää jotain romu-reijoa roudaamaan tommonen 700-sarjanen farkkuvolvo Tuusulaan erään saabistin pihalle, kun tuntuu olevan niin ihastunut volvon hienoihin muotoihin
Niin, siis 15 tkm tullut tuolla meitin kyntökoneella rullailtua, eikä siinä tosiaan ole juurikaan mitään ihmeellistä ollut. Kaikki eteen tulleet ropleemit on täällä jo aiemmin raportoitu, joten mitä niitä suotta kertaamaan.
Huomenna traktoroidaan vielä Keski-Suomeen noutamaan viimonen roinakuorma Paippisten Kartanolle. Samalla retkellä pääsee ratsaamaan, että miten pahassa homeessa sinne isukin "kesätalon" pihamaalle jätetty upea norsunluunvaalea edustus-saab (=karvalakkisatku -85 sedan) on. Tarkoitus olisi ajella siirtoluvilla se myös takaisin Kartanon maille torstaina (n. 250km), kattellaan miten käypi... Niin, eli palaillaan torstaina, jolloin vissiin seuraavat PKS potkiaisetkin on, joten voi olla vähän turhan tiukka aikataulu potkiaisiin saapumiseksi tällä erää.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vihdoinkin sosiaalipoliittisesti korrekti!
Eilen sai tämäkin tarina osaltanni loppunsa, kun pääosanesittäjä myydä paukautettiin eteenpäin. Nyt tämä uljas italiaano jatkaa eloaan jossai savon sydänmailla nautiskeltuaan ensin parisen vuotta Paippisten kultaniityillä.
Traktorin arvonalenema n. 3v / 80tkm ostohetkestä oli 200€, ja mikäli ostohintaan ei lasketa italian omistajansiirtomaksua (tässä tapuksessa se oli n. 400€), niin volperttihan kasvatti arvoaan tuon saman 200€. Ei paskemmin
Tässä käyttökokemusten kertyessä kyllä varmistui se, että vaikka Traktorinomistajat kuuluvatkin habitukseltaan automaattisesti ylempään sosioekonomiseen lokeroon kuin monet muut, ei tuo Volvo nyt vaan yksinkertaisesti sovi omlle hipiälleni. Ajettavuus edes huippuluokan Achilleksilla on parhaimmillaankin jotenkin valtamerilaivamainen, eli epätarkka ja tunnoton keskialueella. Perusajettavuus taas sitten "ääritilanteissa" on mukavan rauhallinen, etenkin erinomaisen paskoilla talvikeleillä tuo laitos oli mukavan varma etenijä.
Omat kommervenkkinsä tuossa oli, mutta periaatteessa luottettava peli. Eniten perseilyä koitui tuosta sysipaskasta VAG TDi:stä, joka nyt vaan yksinkertaisesti vaatii jatkuvaa "säätöä" ja huoltoystävällisyyskin on joiltain osin aika tuntematon käsite. Moottorin kylmäkäynnistysluonteeseen kuuluva järkyttävä jyrinä alkoi myös vituttaa päivä päivältä enemmän Noh, kun ne metkut oppi tuntemaan, niin pärjäsihän tuolla, vakionakin riittävän ripeä ja dieseliksi moottorin luonne mukavan kierroskonemainen, eli kiertää iloisesti punarajalle eikä veto katkea kuin seinään jossain 3000rpm tienoilla kuten "moderneissa" dieseleissä.
Mutta näillä puheilla, tämä saaga on osaltani over & out, for good.
Traktorin arvonalenema n. 3v / 80tkm ostohetkestä oli 200€, ja mikäli ostohintaan ei lasketa italian omistajansiirtomaksua (tässä tapuksessa se oli n. 400€), niin volperttihan kasvatti arvoaan tuon saman 200€. Ei paskemmin
Tässä käyttökokemusten kertyessä kyllä varmistui se, että vaikka Traktorinomistajat kuuluvatkin habitukseltaan automaattisesti ylempään sosioekonomiseen lokeroon kuin monet muut, ei tuo Volvo nyt vaan yksinkertaisesti sovi omlle hipiälleni. Ajettavuus edes huippuluokan Achilleksilla on parhaimmillaankin jotenkin valtamerilaivamainen, eli epätarkka ja tunnoton keskialueella. Perusajettavuus taas sitten "ääritilanteissa" on mukavan rauhallinen, etenkin erinomaisen paskoilla talvikeleillä tuo laitos oli mukavan varma etenijä.
Omat kommervenkkinsä tuossa oli, mutta periaatteessa luottettava peli. Eniten perseilyä koitui tuosta sysipaskasta VAG TDi:stä, joka nyt vaan yksinkertaisesti vaatii jatkuvaa "säätöä" ja huoltoystävällisyyskin on joiltain osin aika tuntematon käsite. Moottorin kylmäkäynnistysluonteeseen kuuluva järkyttävä jyrinä alkoi myös vituttaa päivä päivältä enemmän Noh, kun ne metkut oppi tuntemaan, niin pärjäsihän tuolla, vakionakin riittävän ripeä ja dieseliksi moottorin luonne mukavan kierroskonemainen, eli kiertää iloisesti punarajalle eikä veto katkea kuin seinään jossain 3000rpm tienoilla kuten "moderneissa" dieseleissä.
Mutta näillä puheilla, tämä saaga on osaltani over & out, for good.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84