lasissa oli xx km/h?
Joo samoilla linjoilla ollaan ja tähän kannattaa muidenkin tähdätä, vaikka ei ihan heti pystyisikään. Sillä kaikkihan kovaa osaavat ajaa, mutta se hiljaa ajamisen taito....Stene kirjoitti:Rajotusten mukaan ajeltu ja aina tullaan ajelemaan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Kyllä se mittari on tarpeeksi näyttänyt. En nyt mainitse kuinka paljoa. Kyydissä on ainakin tullut oltua vähintään 160km/h vauhdissa.
Alastaron moottoriradalla 180° käännös n. 140km/h tuntuu jo pelottavalta. Tuuria sinänsä mukana, että pysähtyi hiekalle ja takaa tullut Formula 3 pääsi myös helposti ohitse.
OG pysyy suoralla jotenkin perässä, mutta mutkissa on noiden menopelien vauhti muutamaa astetta kovempaa.
Alastaron moottoriradalla 180° käännös n. 140km/h tuntuu jo pelottavalta. Tuuria sinänsä mukana, että pysähtyi hiekalle ja takaa tullut Formula 3 pääsi myös helposti ohitse.
OG pysyy suoralla jotenkin perässä, mutta mutkissa on noiden menopelien vauhti muutamaa astetta kovempaa.
Itse ajaessani mittari on näyttänyt milloin mitäkin, mutta tietenkin aina <120 km/h. Eihän suomessa saa sen lujempaa ajaa.
Sen olen kantapään kautta kuitenkin oppinut, että naispuoleiselle tuttavalle ei kannata kesäautoa antaa tyypitettäväksi. Varsinkaan jos joutuu itse vielä olemaan kyydissä.
Onkohan naisilla joku sisäänrakennettu tarve kokeilla paljon auto kulkee ja kiihtyy 0-2xx...
Sen olen kantapään kautta kuitenkin oppinut, että naispuoleiselle tuttavalle ei kannata kesäautoa antaa tyypitettäväksi. Varsinkaan jos joutuu itse vielä olemaan kyydissä.
Onkohan naisilla joku sisäänrakennettu tarve kokeilla paljon auto kulkee ja kiihtyy 0-2xx...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Kyllä pelotti kun RD125LC -84 kulki mittarin mukaan 170, ja jarruja painaessa vauhti hidastui n. 170->140, jonka jälkeen jarrut katos Siinä meni luottamus siihen mopoon kertaheitolla. Taitaa nykypäivän maastopyörissä olla suuremmat jarrulevyt kun siinä kevarissa...
900i -88 kulki mittarinmukaan 195, mittariheittoa varmaan riittävästi.
RG500 gamma reilusti yli 200, eipä huvittanut siinä vaiheessa katsoa mittaria...
9-3 -99, kait jossain ohituksessa 150km/h?
Sähkökäyttölisellä RC-autolla sisällä reilut 60km/h, ulkona lähemmäksi 80km/h, tosin kyydissä en ole itse ollut, joten ei lasketa...
900i -88 kulki mittarinmukaan 195, mittariheittoa varmaan riittävästi.
RG500 gamma reilusti yli 200, eipä huvittanut siinä vaiheessa katsoa mittaria...
9-3 -99, kait jossain ohituksessa 150km/h?
Sähkökäyttölisellä RC-autolla sisällä reilut 60km/h, ulkona lähemmäksi 80km/h, tosin kyydissä en ole itse ollut, joten ei lasketa...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Nojuu.
-Sedän kyydissä vapari-Calibralla mittariin 220km/h
-Isän kyydissä 140km/h TD-Astralla. Helvetin kova lumipyry, oli pimeä ja tie liukas kun mikä (kaverin äidin kyydissä myös sama lukema, sama vuodenaika, sama tienpätkä, vielä liukkaampi )
-Kaverin NSR:llä 120km/h, viime syksynä, tie jäässä
-Suzuki PV:llä vain 80km/h
-Pulkalla ja Stigalla sen yli 80km/h
Kaverin ajamaa: hänellä oli TZR jammu joka kelasi 160km/h mittariin. Nyt sillä on sama kone Suzuki PV:ssä. Siitä voi pähkäillä paljonko kelaa vauhtia (ja mitkä ovat ajo-ominaisuudet pulttirenkailla...)
Yksi karuimpia kaverin FX Corollalla, vauhtia 160km/h, polku auton levyinen..
-Sedän kyydissä vapari-Calibralla mittariin 220km/h
-Isän kyydissä 140km/h TD-Astralla. Helvetin kova lumipyry, oli pimeä ja tie liukas kun mikä (kaverin äidin kyydissä myös sama lukema, sama vuodenaika, sama tienpätkä, vielä liukkaampi )
-Kaverin NSR:llä 120km/h, viime syksynä, tie jäässä
-Suzuki PV:llä vain 80km/h
-Pulkalla ja Stigalla sen yli 80km/h
Kaverin ajamaa: hänellä oli TZR jammu joka kelasi 160km/h mittariin. Nyt sillä on sama kone Suzuki PV:ssä. Siitä voi pähkäillä paljonko kelaa vauhtia (ja mitkä ovat ajo-ominaisuudet pulttirenkailla...)
Yksi karuimpia kaverin FX Corollalla, vauhtia 160km/h, polku auton levyinen..
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Itse en tietenkään ole ajanut yli 120km/h, kun en ole suurempaa rajoitusta koskaan nähnyt.
Kyytin olen kuitenkin päässyt tuplaysiin 160km/h, Talbot Horizon 145km/h ja Fiat 127 140km/h. Ensimmäinen meni täysin vakaasti ja tärinöittä, toinenkin oikein hienosti, mutta kolmas taisi vähän jo vapista.. Ei kuitenkaan pelottanut.
Lisäksi olen joutunut Nissan-Datsun Sunnyssä istumaan yli 100km/h nopeudessa ja se oli ihan vitsailematta pelottava kokemus. Kahdeksassa kympissä alkoi sellanen vapina, ettei missään. Kyllä siinä oikeesti oli lähellä, ettei paskat tullut housuun, vaikka vauhtia en koskaan ole pelännytkään. Tuommoset riisikupit pitäis saada pois Suomen teiltä.
Kyytin olen kuitenkin päässyt tuplaysiin 160km/h, Talbot Horizon 145km/h ja Fiat 127 140km/h. Ensimmäinen meni täysin vakaasti ja tärinöittä, toinenkin oikein hienosti, mutta kolmas taisi vähän jo vapista.. Ei kuitenkaan pelottanut.
Lisäksi olen joutunut Nissan-Datsun Sunnyssä istumaan yli 100km/h nopeudessa ja se oli ihan vitsailematta pelottava kokemus. Kahdeksassa kympissä alkoi sellanen vapina, ettei missään. Kyllä siinä oikeesti oli lähellä, ettei paskat tullut housuun, vaikka vauhtia en koskaan ole pelännytkään. Tuommoset riisikupit pitäis saada pois Suomen teiltä.
Jaa-a, oliskohan 220 km/h laina-Bemarilla moottoritiellä Omissa autoissa ei kovin kovakulkuista yksilöä ole ollut Satkulla moottoritienopeudetkin tuntuu olevan jo huimaavia, tontulla ajoin kerran sataakahdeksaakymppiä eikä meinannut pysyä tiessä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
hmm.. uskaltaako tänne edes tunnustaa... Laitetaan nyt muutamia:
-vanhalla 2.0i tontulla 210 alamäkeen.
-omalla nykyisellä 2.3t tontulla mittarin mukaan 240 paremmalle puolelle pätkän matkaa, oli kesä, yö sekä tie jonka tiedän ettei ollut juurikaan risteyksiä ja pitkä näkömatka suoraan.
-serkkupojan kawasaki z 750 streetfighterillä 260(vai mikä sen huiput olikin, ei muista).
-todelliset huiput oman ajon seurauksena: suzuki hayabusa 1300, reilu 300kmh (rajottimet poistettu eli todellinen nopeus on ollut aika hyvin ton 300..). (vakio busa, rajottimet paikoillaan kulkee 299, mut ilman rajottimia kait 314).
-vanhalla 2.0i tontulla 210 alamäkeen.
-omalla nykyisellä 2.3t tontulla mittarin mukaan 240 paremmalle puolelle pätkän matkaa, oli kesä, yö sekä tie jonka tiedän ettei ollut juurikaan risteyksiä ja pitkä näkömatka suoraan.
-serkkupojan kawasaki z 750 streetfighterillä 260(vai mikä sen huiput olikin, ei muista).
-todelliset huiput oman ajon seurauksena: suzuki hayabusa 1300, reilu 300kmh (rajottimet poistettu eli todellinen nopeus on ollut aika hyvin ton 300..). (vakio busa, rajottimet paikoillaan kulkee 299, mut ilman rajottimia kait 314).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Listaan lisätäkseni n. 178kmh moottorikelkalla (järvenjäätä, suht pitävä kova lumi alla ja digitaalimittari näytti noin). Alla siis -03 vuosimallin 600cc ski-doo mxz rev. En tiedä kuinka paljon tuolloin on heittoa, mut tuon näytti mittari ja aika pitkään hana pohjas sai päästää ja tota se näytti kokoajan....
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla