Tiedossa olevaa mm. Matka joensuusta helsinkiin jollain sitikan jumper-pakulla kolmeen mieheen->laivalla ruotsiin->550km etelään päin->kytkinremontti maasto-olosuhteissa Klonkswagen golffiin->550km takaisin tukholmaan->laivalla suomeen->joensuuhun..
Ei siinä mitään muuten, mutta arveluttaa hieman tuo aikataulu.. on 18 tuntia laivan rantautumisesta laivan lähtöön, siinä ajassa ajettava 1100km ja rempattava kytkin..
riisipussi kirjoitti:Onko ruottista loppuneet autokorjaamot Ei tota voi perustella ainakaan taloudellisilla näkökohdilla. Luulisin
Sano tuo auton omistajalle.. minäkin olen sanonut. Kyseisen huonon onnen auton tarinahan alkaa siitä että auto oli ostettu ja oli edessä sen haku saksasta, hakijakin löytyi.. tosin se hakija sitten paloi ruotsissa älyttömästä viina/röökilastista ja otti 4kk linnakeikan. Lähti toinen porukka hakemaan autoa ja kytkin levisi alle 50km matkalla... no, minähän teen sitä mistä minulle maksetaan.
Sanos jo muuta.. olenkin jo varautunut siihen, että joku siinä remontissa siellä jossain helvetissä asti levähdysalueella kytkinremppaa tehdessä kusee.. jollei kuse jo matkalla sinne.
riisipussi kirjoitti:Onko ruottista loppuneet autokorjaamot Ei tota voi perustella ainakaan taloudellisilla näkökohdilla. Luulisin
Sano tuo auton omistajalle.. minäkin olen sanonut. Kyseisen huonon onnen auton tarinahan alkaa siitä että auto oli ostettu ja oli edessä sen haku saksasta, hakijakin löytyi.. tosin se hakija sitten paloi ruotsissa älyttömästä viina/röökilastista ja otti 4kk linnakeikan. Lähti toinen porukka hakemaan autoa ja kytkin levisi alle 50km matkalla... no, minähän teen sitä mistä minulle maksetaan.
Taitaa olla huonon onnen kärry..
hmmm..jos kahdelle edelliselle on noin käynyt, niin mites tälle kolmannelle porukalle mahtaa käydä..?
Ei hitsi ei maalata piruja seinälle...
Toivottavasti tuo reissunne onnistuu hyvin, maastoolosuhteissa tehtävät remontit eivät ole kylläkään aivan sieltä helpommasta päästä.
Toisaaltahan kolopallon kytkinremppa on kun kasaisi legoja, kun on tottunut saappien kanssa raplaamaan
Vaihderasia painaa samanverran kun oikeiden autojen ilmastointikompura
Joka tapauksessa onnea reissuun myrkky sedälle, sitä taidat tarvita
Eikö tuossa 18tunnin ajassa saisi sen kolphin heivattua hinaamalla satamaan ja yksittäisenä autona laivaan (vaikka jollain cocacola tempulla kytkimeen senverran pitoa, että saa laivaan ja pois). Sitten suomenpuolelle hommaisi trailerin, jolla auto viedään kotiin? Kotiseudulta lainattu/vuokrattu traileri voisi olla periaatteessa odottelemassa satamassa. Näin säästäisi laivassa ylimääräisiltä metreiltä vetoauton perässä, mutta toisaalta, jos olisi traileri jo ruotsin puolella mukana, niin kaikista helpoitenhan sen auton saaminen kotiin hoituisi, vaikka laivassa tuleekin lisäkuluja mennen tullen yhdistelmän pituuden takia...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Eikö tuossa 18tunnin ajassa saisi sen kolphin heivattua hinaamalla satamaan ja yksittäisenä autona laivaan (vaikka jollain cocacola tempulla kytkimeen senverran pitoa, että saa laivaan ja pois). Sitten suomenpuolelle hommaisi trailerin, jolla auto viedään kotiin? Kotiseudulta lainattu/vuokrattu traileri voisi olla periaatteessa odottelemassa satamassa. Näin säästäisi laivassa ylimääräisiltä metreiltä vetoauton perässä, mutta toisaalta, jos olisi traileri jo ruotsin puolella mukana, niin kaikista helpoitenhan sen auton saaminen kotiin hoituisi, vaikka laivassa tuleekin lisäkuluja mennen tullen yhdistelmän pituuden takia...
Vaihtoehdot on käyty läpi ja päädyttiin lopulta korjaamiseen, toki yritetään ensin jos saadaan se vippaskonstein ajettua ilman purkamista.
Hinaus ei tule kysymykseen ainakaan, max. sallittu hinausnopeus ruotsissa on 30km/h ja matkaa olisi sen n.500km hinata suorinta reittiä.. mut eipä oikein pysty moottoriteitä pitkin hinaamaan, joten matkakin kasvaisi.
Kohta pitäisi lähteä painamaan pakulla kohti turkua kamalassa työkalulastissa.
Edit: Ja aikataulukin venyi.. aikaa on 20 tuntia, joten eihän siinä kiirekkään tule..
Vettä tuli niskaan ja ukkosti.. no, eipähän tullut lorvittua kytkintä rempatessa. 4 tuntia meni remontissa muutaman pultin taisteltua hieman vastaan, ajettuakin tuli 2450km ja on muuten persus puuduksissa.
Vaan nyt töihin.. huvittaisi muuten ihan saakelisti..