Bmw 520 -89 tietoa?
Bmw 520 -89 tietoa?
En viitti mennä mihinkään bemari foorumeille kyselemään ni kysyn täällä jos on bemarin omistajia. Onko 520 ketju vai hihna kone? Mikäs semmonen musta mötikkä on bensaletkussa lähellä sitä bensatukkia? Vuotaa bensaa jostain siltä kohdilta.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Hihnakone on ja muutenkin surkea tuo m20b20.
Jos mötikkään tulee alipaineletku myös niin se on bensanpaineensäädin. Jos ei, niin se on värähtelyvaimennin.
Jos mötikkään tulee alipaineletku myös niin se on bensanpaineensäädin. Jos ei, niin se on värähtelyvaimennin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Miten se on surkea? onha se kutosen koneella, äänet on ainaki kivat jos ei muuta hyvää löydy.jcarlson kirjoitti:Hihnakone on ja muutenkin surkea tuo m20b20.
Jos mötikkään tulee alipaineletku myös niin se on bensanpaineensäädin. Jos ei, niin se on värähtelyvaimennin.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Ei kestä eikä kulje mihinkään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Kestää mar ku ajettuki jo 380tkm.jcarlson kirjoitti:Ei kestä eikä kulje mihinkään.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Kuinkahan monta milliä nostoa on nokassa jäljellä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Tä? Kutosessako hyvät äänet?
Ainoat bmw:t jotka minä hyväksyn, ovat: Isetta, 2002, taikka sitten näitä 7-sarjan V8:lla ja automaatilla varustettuja malleja.
Ainoat bmw:t jotka minä hyväksyn, ovat: Isetta, 2002, taikka sitten näitä 7-sarjan V8:lla ja automaatilla varustettuja malleja.
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Mulla oli tuollainen -89 e34 520iA, joka oli kait ihan ok, tosin ajoinkohan sillä 4kk tms. Ihan suoraan verrattavissa samoihin aikohin olleeseen -91 9000cc 2.0iA:han, yhtä kamala automaattilaatikko, ja aikalailla yhtä laiskojakin, kulutuskin samaa luokkaa molemmissa (bemmi ainakin tuntui kiihtyvän ripeämmin, johtuen tieheämmistä välityksistä, mutta merkittävää eroa ei ollut, kummatkin ihan **tun laiskoja ).
Bemari oli siistimmän näköinen auto noin korimalliltaan, mutta myin sen pois, kun katsastus lähestyi, ja kun koetin nostaa keulaa ilmaan helmojen nostopaikoista, niin kummaltakaan puoleltatunkattuna auto ei noussut, vaikka tunkki nousikin, katsoin viisaammaksi hävittää kyseisen pelin äkkiä pois (ostajalle tietenkin ilmoitin, että tunkinkohdat kaipaavat hitsausta).
Kyllähän suora kutonen käy hienosti, sitä en moiti ollenkaan, sen 4kk:n aikana ei tullut muita vikoja, kuin että tankin paluuputki ruostui puhki, siihen kävi korjauksena pätkä bensaletkua väliin + 2 klemmaria.
Ajettavuus oli myöskin aika lailla vaparitontun luokkaa, paitsi etupenkit olivat huonommat istua, ja niiden säätömekanismi oli idioottimainen.
Jos on ruosteeton, oikeasti suht vähän ajettu, jne, niin kait sellainen voi olla ihan ok kärry (vaikka raksakäyttöön, voi istua työhaalareissa sisään, ja vetää sillä peräkärryä, jne), todella antiikkinen vaan kaikin tavoin (kuten tonttukin, jossa nyt sentään on jotain 1900-luvun tekniikkaakin).
Simpukkaohjaus ei myös ole edelliseltäkään vuosisadalta (ja sellainen oli myös -98 e39 540iA:ssakin, jostain kumman syystä).
En itse enää ostaisi tuollaista.
Bemari oli siistimmän näköinen auto noin korimalliltaan, mutta myin sen pois, kun katsastus lähestyi, ja kun koetin nostaa keulaa ilmaan helmojen nostopaikoista, niin kummaltakaan puoleltatunkattuna auto ei noussut, vaikka tunkki nousikin, katsoin viisaammaksi hävittää kyseisen pelin äkkiä pois (ostajalle tietenkin ilmoitin, että tunkinkohdat kaipaavat hitsausta).
Kyllähän suora kutonen käy hienosti, sitä en moiti ollenkaan, sen 4kk:n aikana ei tullut muita vikoja, kuin että tankin paluuputki ruostui puhki, siihen kävi korjauksena pätkä bensaletkua väliin + 2 klemmaria.
Ajettavuus oli myöskin aika lailla vaparitontun luokkaa, paitsi etupenkit olivat huonommat istua, ja niiden säätömekanismi oli idioottimainen.
Jos on ruosteeton, oikeasti suht vähän ajettu, jne, niin kait sellainen voi olla ihan ok kärry (vaikka raksakäyttöön, voi istua työhaalareissa sisään, ja vetää sillä peräkärryä, jne), todella antiikkinen vaan kaikin tavoin (kuten tonttukin, jossa nyt sentään on jotain 1900-luvun tekniikkaakin).
Simpukkaohjaus ei myös ole edelliseltäkään vuosisadalta (ja sellainen oli myös -98 e39 540iA:ssakin, jostain kumman syystä).
En itse enää ostaisi tuollaista.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Joissain noissa 80-luvun 2l kutvosissa oli kansiongelmia ja noin 200tkm ja kansi halki.
2002 turbo on mulla ollut ja ainut bemu jonka itselleni uudelleen kelpuuttaisin.
Tullut noita uudempiakin ajeltua mutta samanlaista ajonautintoa en niistä kyllä saanut kuten vanhasta kunnon 02:sta.
2002 turbo on mulla ollut ja ainut bemu jonka itselleni uudelleen kelpuuttaisin.
Tullut noita uudempiakin ajeltua mutta samanlaista ajonautintoa en niistä kyllä saanut kuten vanhasta kunnon 02:sta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Kaameasti alitehoinen tohon koriin toi 2L kone. 24v 2.5L versio on ketjulla ja 190+hp liikuttaa jo vähän järkevämmin tota. Itsellä oli 12v 525 samanikäinen ja oli kyllä raivostuttavan laiska. Lisäksi kulutti 15L sadalla vaikka tein mitä, huoltokaan ei keksinyt miksi. Yksilövikahan toi toki oli. Mukava kori (hiljainen jne) ja ihan mukava ajaakin.
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Hihnakone on ja venttiilejä tuosta koneesta joutaa säädellä aika usein, säätöväli ei kummoinen ollut. Eihän tuo mikään raketti tuolla koneella ole, mutta kyllä se kulkee, kun vaan käskee, kiertää korkealle ja pienet vaihteet on keksitty. On se sentään kutonen, kyllä sitä ilokseen kuuntelee, neloskoneesta ei saa järkevää ääntä millään, olkoon sitten turbo tai mikä tekele tahansa. Kylmänä ei kannata liikoja kierrätellä ainakaan talvella, kansi ei ole niitä kestävimpiä.
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Joo ei se mikään raketti ole mutta hemmetin kiva ajettava mun mielestä ainakin tolla alustasarjalla. 380 tolla on jo ajettu että en tiedä onko kansiremonttia tehty jo monta kertaa Manuaali laatikolla toi on. Halvalla sain ni sen takia ostin. Ruosteeton peli vielä. alatukivarret vaihdettu ja uudet jarrut yms. Mikäs tos on toi jakohihnan vaihtoväli? siitä ei tietoa koska se vaihdettu. Ja mitä tommonen hihnan vaihto liikkeessä yleensä maksaa?
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Kyllä se tehosekseen kulkee hyvin, kun on välitetty lyhkäseksi, tosin motarilla huutaa neljäätonnia. ja yli kahessa sadassa kuolemaa. Tosiaan niin venttiilit säätöön ni ei katkee keinut. Ite en o ajanu noilla (400 - 500 tkm ajetuilla) kun 50tkm pätkiä ja sinäaikana ei tarvinnu säätää kun kerran. Hihna tietty vaihdettiin kumpaankin. Mittaristo sekoilee varmaan. Kone on ihan sikavarma. Peräkin on suomiautoissa lukollinen. Pitkä startti johtuu vuotavista suuttimista. Laturin säädin kannattaa ostaa nuilla kilsoilla varastoon. Ruuhkassa keittää, kuuluu luonteeseen =)
Hihnalla päästää sen 100tkm. Ei o paha vaihtaa ite jos ottaa syylarin veke. Liikkeessä jotain 210e + osat
Ne bensatankin päällä olevat putket kannattaa uusia letkuilla ennenkun alkaa vuotaan bensat ulos tankista.
Ihan ok kone tuohon autoon, ei alkuunkaan niin hengetön kun nuo 24v mallit. Kulutus oli itellä matkassa 8-9 litraa ja jakso cruisella oikeenkin hyvin, eli selkeesti vähempi mitä nuo 24v koneet. 12v kakspuolikas on kaikken paras kone tuohon koppaan.
ja ääni noissa hihnakoneissa on erilainen kun kettinkikasoissa (joita itelläkin kaksi pihassa tällä hetkellä).
Itellä ollu monia ja ajettukkin niillä on.
Pistä yv:tä jos tulee tenkkapoo
Hihnalla päästää sen 100tkm. Ei o paha vaihtaa ite jos ottaa syylarin veke. Liikkeessä jotain 210e + osat
Ne bensatankin päällä olevat putket kannattaa uusia letkuilla ennenkun alkaa vuotaan bensat ulos tankista.
Ihan ok kone tuohon autoon, ei alkuunkaan niin hengetön kun nuo 24v mallit. Kulutus oli itellä matkassa 8-9 litraa ja jakso cruisella oikeenkin hyvin, eli selkeesti vähempi mitä nuo 24v koneet. 12v kakspuolikas on kaikken paras kone tuohon koppaan.
ja ääni noissa hihnakoneissa on erilainen kun kettinkikasoissa (joita itelläkin kaksi pihassa tällä hetkellä).
Itellä ollu monia ja ajettukkin niillä on.
Pistä yv:tä jos tulee tenkkapoo
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Re: Bmw 520 -89 tietoa?
Osaisiko kukaan sanoa mikä on vikana otsikon mukaisessa autossa ku nopeusmittari oli talven seisonnan jälkeen lopettanut toimintansa? Kaikki muut mittarit kyllä toimii. Löytisiköhän tuollaiseen mistään käyttöohjekirjaa, kun on kadonnut jonnekin vuosien saatossa. P.S en ole hairahtunut, vaan kysymyksessä on hallituksen auto
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076