![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
No onhan se kuitenkin GM
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pontiac Firebird V6 3.4sfi -93 automatic.
Eli eilen loppui kulku, Vesisade oli kova ja tiellä paljon vettä.
Ryhdyin kiihdyttämään kaheksastakympistä sataseen, cruise oli päällä siinä 80:ssä, auto ei aluksi reagoinut kaasunpainallukseen, sitten nykäisi muutaman kerran ja veto hävisi. Pysähdyin bussipysäkille ja auto sammui. Polttoainetta oli vajaa neljännestankki, lisäsin puoleentankkiin. Startti pyöritti hyvin, mutta auto ei käynnistynyt, hörähti kerran pari.
Hinuri paikalle, auto lavalle ja 60km Joensuuhun. Vesi pöllysi edelleen.
Joensuussa hinurin häivyttyä Auto käynnistyi, kierrokset eivät laskeneet alle kahdentuhannen, kaasun käyttö sai välillä moottorin yökkäämään ja sammumaan, välillä ryntäsi normaalisti
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Akun kenkä kymmeneksi minuutiksi irti ja auto toimi välttävästi ja sain ajettua kotiin.
TPS (kaasuläppäasentoanturi) vaihdettu viimekesänä parituhatta kilometriä sitten, samoin tulpat ja johdot. Öljynpaineet hyvät ja kone teknisesti pitäs olla terve.
Vikakoodit luetettu myös viimekesänä (ei ollu koodeja ollu).
Sitten tuo turbiinilukkohommeli, voi liittyä ylläolevaan. Th 700 tuossa kai on.
Vaiva alkoi kolme kesää sitten huoltsikalla tyhjäkäynti hieman humppasi, kuten eilen. Tien päällä huomasin kun lukko kytkeytyi muutan kerran päälle ja pois tasakaasulla,
ajoin hetken kolmosella ja takas d:lle kytkettyä lukko pelas hyvin. Käyntihäiriöitä ei tämän jälkeen ollut.
Muutaman ajokerran jälkeen lukko ei kytkeytynyt ollenkaan.
Vaihdoin pari kertaa öljyt ja suodattimen laatikkoon ja myöhemmin huomasin kun lukko kytkeytyi, mutta se luistaa. Kierrokset laskee tosi vähän lukon kytkeytyessä.
Eri merkkisiä öljyjä kokeiltu (Teboil ja Mobil) dextron 3.
Vikakoodeja ei siis ollut, eikä Tps-anturin vaihtokaan auttanut. Asentaja epäili vaihteiston öljypunppua.
Voisko pumpussa olla joku rikkoutuva osa tai tiiviste, mikä aiheuttasi tuollaisen "äkillisen" taudin?
Mittarissa on 155 000, tosin en tiedä pitääkö paikkansa, laatikko vaihtaa mielestäni asiallisesti, tosin kakkosvaihde ääntää hieman.
Arvauksia/tietoja kiitos! Jos apu löytyy, korvaukset voipi olla kohtuulliset
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Annoin koneen käydä puoli tuntia, ajoin talliin ja nappasin yöksi akkukaapelin irti, aamulla auto pelas hyvin poisluettuna se turbaanilukko.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)