Täältä on löytynyt asiantuntemusta eri hommeleista ennenkin, joten uskaltaudun kyselemään vääränmerkkisen auton ongelmista
No onhan se kuitenkin GM :
Pontiac Firebird V6 3.4sfi -93 automatic.
Eli eilen loppui kulku, Vesisade oli kova ja tiellä paljon vettä.
Ryhdyin kiihdyttämään kaheksastakympistä sataseen, cruise oli päällä siinä 80:ssä, auto ei aluksi reagoinut kaasunpainallukseen, sitten nykäisi muutaman kerran ja veto hävisi. Pysähdyin bussipysäkille ja auto sammui. Polttoainetta oli vajaa neljännestankki, lisäsin puoleentankkiin. Startti pyöritti hyvin, mutta auto ei käynnistynyt, hörähti kerran pari.
Hinuri paikalle, auto lavalle ja 60km Joensuuhun. Vesi pöllysi edelleen.
Joensuussa hinurin häivyttyä Auto käynnistyi, kierrokset eivät laskeneet alle kahdentuhannen, kaasun käyttö sai välillä moottorin yökkäämään ja sammumaan, välillä ryntäsi normaalisti
Akun kenkä kymmeneksi minuutiksi irti ja auto toimi välttävästi ja sain ajettua kotiin.
TPS (kaasuläppäasentoanturi) vaihdettu viimekesänä parituhatta kilometriä sitten, samoin tulpat ja johdot. Öljynpaineet hyvät ja kone teknisesti pitäs olla terve.
Vikakoodit luetettu myös viimekesänä (ei ollu koodeja ollu).
Sitten tuo turbiinilukkohommeli, voi liittyä ylläolevaan. Th 700 tuossa kai on.
Vaiva alkoi kolme kesää sitten huoltsikalla tyhjäkäynti hieman humppasi, kuten eilen. Tien päällä huomasin kun lukko kytkeytyi muutan kerran päälle ja pois tasakaasulla,
ajoin hetken kolmosella ja takas d:lle kytkettyä lukko pelas hyvin. Käyntihäiriöitä ei tämän jälkeen ollut.
Muutaman ajokerran jälkeen lukko ei kytkeytynyt ollenkaan.
Vaihdoin pari kertaa öljyt ja suodattimen laatikkoon ja myöhemmin huomasin kun lukko kytkeytyi, mutta se luistaa. Kierrokset laskee tosi vähän lukon kytkeytyessä.
Eri merkkisiä öljyjä kokeiltu (Teboil ja Mobil) dextron 3.
Vikakoodeja ei siis ollut, eikä Tps-anturin vaihtokaan auttanut. Asentaja epäili vaihteiston öljypunppua.
Voisko pumpussa olla joku rikkoutuva osa tai tiiviste, mikä aiheuttasi tuollaisen "äkillisen" taudin?
Mittarissa on 155 000, tosin en tiedä pitääkö paikkansa, laatikko vaihtaa mielestäni asiallisesti, tosin kakkosvaihde ääntää hieman.
Arvauksia/tietoja kiitos! Jos apu löytyy, korvaukset voipi olla kohtuulliset
Annoin koneen käydä puoli tuntia, ajoin talliin ja nappasin yöksi akkukaapelin irti, aamulla auto pelas hyvin poisluettuna se turbaanilukko.
Kyssäri firebirdistä
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Kyssäri firebirdistä
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
Re: Kyssäri firebirdistä
Tarkoitatko että siinä on ns. iso D eli suora sähköinen ylivaihde joka ei toimi?
Mulla oli -89 305cid /th700 iroc z ja siinä ei tuota ylivaihdetta saanut käyttää alle 80km/h nopeudessa tai pääsee laatikkoremonttiin alle aikayksikön.
Oli maininta ohjekirjassa ja myös sain neuvot asiasta kavereiltakin. Laatikon öljykierto ei riitä kunnolla kaupunkinopeuksissa kun sillä ylivaihteella oli esim. 100km/h nopeudessa kierrokset vain 1250rpm, tosin kasikoneella.
Mulla oli -89 305cid /th700 iroc z ja siinä ei tuota ylivaihdetta saanut käyttää alle 80km/h nopeudessa tai pääsee laatikkoremonttiin alle aikayksikön.
Oli maininta ohjekirjassa ja myös sain neuvot asiasta kavereiltakin. Laatikon öljykierto ei riitä kunnolla kaupunkinopeuksissa kun sillä ylivaihteella oli esim. 100km/h nopeudessa kierrokset vain 1250rpm, tosin kasikoneella.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Kyssäri firebirdistä
Täällä on enempikin noihin f-body kantaan sekaantuneita
tuo alle 80kmh juttu pitää aivan paikkansa noissa. iskoistunut niin paljon tuo mieleen, etten 9-5:lla myöskään käytä D asentoa alle 80 vauhdeissa.
millainen jakaja systeemi tuossa on? LT-1:ssä on se surullinen optispark, mikä taisi olla hiukka arka kosteudelle. Tuli mieleen että on varmaan joku paikka tuossa kovalla sateella nielaissut vettä, mikä aiheuttanut tuon käyntimurheen.
Kyllä tuon pumpun rikki saa. Mutta ylensä kyllä on sitten mennyt laatikosta muutakin. Esim turbiini.
kysele tuolta f-bodyfinland sivuilta myöskin. siellä on näistä paljon enempi tietoa
tuo alle 80kmh juttu pitää aivan paikkansa noissa. iskoistunut niin paljon tuo mieleen, etten 9-5:lla myöskään käytä D asentoa alle 80 vauhdeissa.
millainen jakaja systeemi tuossa on? LT-1:ssä on se surullinen optispark, mikä taisi olla hiukka arka kosteudelle. Tuli mieleen että on varmaan joku paikka tuossa kovalla sateella nielaissut vettä, mikä aiheuttanut tuon käyntimurheen.
Kyllä tuon pumpun rikki saa. Mutta ylensä kyllä on sitten mennyt laatikosta muutakin. Esim turbiini.
kysele tuolta f-bodyfinland sivuilta myöskin. siellä on näistä paljon enempi tietoa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Kyssäri firebirdistä
Minkäslainen ilmamäärämittari tuollaisessa on?
Onkohan kuumalanka vai joku muu.
Itse aikoinaan sain tuhottua kadetin kuumalanka mittauksen pesemällä konehuoneen.
Oli joku turannut suojakotelon kannen huonosti kiinni ja sinne pääsi vettä.
Onkohan kuumalanka vai joku muu.
Itse aikoinaan sain tuhottua kadetin kuumalanka mittauksen pesemällä konehuoneen.
Oli joku turannut suojakotelon kannen huonosti kiinni ja sinne pääsi vettä.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Kyssäri firebirdistä
Enpäs mene kutoskoneisesta vannomaan, mutta ainakin camaron kasikoneisissa mennään mapin turvin vuodesta '91 etiäpäin (vai olikohan '90).kalle37 kirjoitti:Minkäslainen ilmamäärämittari tuollaisessa on?
Just kaverin pajalla tekivät swapin, '65 malibuun '92 camaron iroc-z:n tpi-tekniikka sähköineen päivineen, toki iso osa turhuuksista poistui nipusta samalla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kyssäri firebirdistä
Tossa on neljä vaihdetta ja nelosella tasakaasulla turbiini lukkiutuu, tuntuu kuin vaihtaisi vielä kerran. Toimiessaan turbiinin ei kuuluisi lukossa ollessaan luistaa eli on kuin ajaisi manuaalilla, tuossa minun vehkeessä on kuin luistaisi kytkin kaasua lisättäessä.
Pienillä kierroksilla tosiaan mennään: 120 km/h vauhdissa on 2000 kierrosta koneessa. Tosin nyt kun lukko luistaa kierrokset on noin 2200 RPM.
Itsekin ajelen pakkokolmosella alle kahdeksankympin nopeuksilla.
Ilmamäärämittari lienee kaasuläppäkotelossa kaasuläpän ja moottorin välissä, toimintaa, miten ilman mittaa, en tiedä mutta kuumalankalaite se ei luultavasti ole.
Noita sytkähässäköitä itsekin epäilen käyntihäiriön syyksi, voi kai sitä tutkia mahdollisia vesiansoja, minne se kosteus sieltä alta lentää. Keulassahan ei ole tuuletusaukkoja. Moottoritila oli kyllä kuivan näköinen kun avasin pellin.
Ei tunnu nuo ameritiikan värkit olevan kovin vesitiiviitä, enkä tuolle aio mitään tehdä kun se nyt näyttäs taas pelaavan. Enkä ainakaan pese konehuonetta Täytyy vaan vältellä rankkasateella ajelemista
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
Pienillä kierroksilla tosiaan mennään: 120 km/h vauhdissa on 2000 kierrosta koneessa. Tosin nyt kun lukko luistaa kierrokset on noin 2200 RPM.
Itsekin ajelen pakkokolmosella alle kahdeksankympin nopeuksilla.
Ilmamäärämittari lienee kaasuläppäkotelossa kaasuläpän ja moottorin välissä, toimintaa, miten ilman mittaa, en tiedä mutta kuumalankalaite se ei luultavasti ole.
Noita sytkähässäköitä itsekin epäilen käyntihäiriön syyksi, voi kai sitä tutkia mahdollisia vesiansoja, minne se kosteus sieltä alta lentää. Keulassahan ei ole tuuletusaukkoja. Moottoritila oli kyllä kuivan näköinen kun avasin pellin.
Ei tunnu nuo ameritiikan värkit olevan kovin vesitiiviitä, enkä tuolle aio mitään tehdä kun se nyt näyttäs taas pelaavan. Enkä ainakaan pese konehuonetta Täytyy vaan vältellä rankkasateella ajelemista
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo