Nukkumaan mars mars.pakinen kirjoitti:Kovin on yleispäteviä neuvojaVigge kirjoitti:Ei pidä ymmärtää asioita väärin, toiset yrittää neuvoa mutta jos neuvoa ei ymmärrä voi äkkiä tulla sellainen tunne että ollaan ampumassa asioita alas.xxxx kirjoitti: Todellinen pioneeri joo, tähän mennessä ei olekaan ollut ainuttakaan 500hp tonnaria ollut olemassaxxxx kirjoitti: Höpöhöpö.xxxx kirjoitti: Noh, kukin taplaa tyylillään. Paljon onnea projektin kanssa, sitä tulet todellakin tarvitsemaan...xxxx kirjoitti:Tämähän alkaa olemaan parempaa huumoria, kuin tuo 400hp satkusta -ketju aikaisemmin.xxxx kirjoitti:Saaks tätä sitä paitsi edes katsastettua.xxxx kirjoitti:Kuulostaa aika yksinkertaiselta saada tuo 500hp... miksei tälläisiä ole ennen tehty?
Hienolta projektilta kuulostaa ja varmasti kiinnostaa alankin lehtiä jos tuo onnistuu!
JATKAKAA!Enhän ole mitään yrittänytkään neuvoaVigge kirjoitti:näin vähän arvelinkin, sillä nuo formulamaailmaan viittaavat esimerkit yleesä teitää kertoa, että aikaa on vietetty enemmän essolla, kuin mitä itse a"sian" parissa... :Laughing:
Vigge kirjoitti:Kokeilemallahan se selviää ja kun oppirahat menee parikertaa maksuun, niin jälkipolvillekkin riittää kerrottavaa.
Tuotahan juuri ensimmäisessä viestissäni tarkoitin
Jos nyt jo jatkettaisiin itse projektilla?
Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Sori offtopikki, mutta eikös tän rojektin vois siivota näistä jonninjoutavista viesteistä ja siirtää nää 500hv tonnari juupas-eipäs jutut vaikka OT-osastolle tai ö-mappiin.
Sitten melkein aiheesta: Kyllä niitä puolentonnin tonnareita alkaa pikkuhiljaa rakentumaan tähänkin maahan, mutta ei siitä sen enempää maan ihanan lainsäädännön ja kyttäyspolitiikan vuoksi.
Sitten melkein aiheesta: Kyllä niitä puolentonnin tonnareita alkaa pikkuhiljaa rakentumaan tähänkin maahan, mutta ei siitä sen enempää maan ihanan lainsäädännön ja kyttäyspolitiikan vuoksi.
Foxbody turbo
"Noh, kukin taplaa tyylillään. Paljon onnea projektin kanssa, sitä tulet todellakin tarvitsemaan..."
Kannustavaa, eh? Ahdistaako kenties toisen projekti kun on tulossa löylyä enemmän kuin itselle...? On se tämäkin uskomatonta, että kun tulee kertomaan projektista niin palkaksi tulee kasa vittuilua niskaan. Miettikää mitä kirjoitatte, jos se on tuon yllämainitun lainauksen tasoista niin jättäkää kirjoittamatta.
Kiitos.
Kannustavaa, eh? Ahdistaako kenties toisen projekti kun on tulossa löylyä enemmän kuin itselle...? On se tämäkin uskomatonta, että kun tulee kertomaan projektista niin palkaksi tulee kasa vittuilua niskaan. Miettikää mitä kirjoitatte, jos se on tuon yllämainitun lainauksen tasoista niin jättäkää kirjoittamatta.
Kiitos.
Tästä topicista huomaa hyvin, että tämähän on saabfoorum.
Jokaisella foorumilla on oma tunnusmerkkinsä, mut täällä se on jotain ainutlaatuista.
Vittuilua ja oman egon pönkittämistä monen toimesta heti , kun joku on vasta saanut ensi lauseet projektistaan kerrottua.
Näyttää tuo bolt-on mentaliteetti sumentavan luovaa rakentamista ja yrittämistä.
Ensimmäinen oikeasti kiinnostava projekti täällä foorumilla, propsit yrittäjälle ja täältä päin autetaan, jos jotenkin vaan pystytään.
Jokaisella foorumilla on oma tunnusmerkkinsä, mut täällä se on jotain ainutlaatuista.
Vittuilua ja oman egon pönkittämistä monen toimesta heti , kun joku on vasta saanut ensi lauseet projektistaan kerrottua.
Näyttää tuo bolt-on mentaliteetti sumentavan luovaa rakentamista ja yrittämistä.
Ensimmäinen oikeasti kiinnostava projekti täällä foorumilla, propsit yrittäjälle ja täältä päin autetaan, jos jotenkin vaan pystytään.
Olen täysin samaa mieltä! Tässä ketjussa on käsittääkseni tarkoitus keskustella itse projektista, mutta kaikki eivät sitä näköjään ole vielä käsittäneet. Tämä EI ole mikään offtopic tai mikään muukaan väittelypaikka.Japso kirjoitti:Sori offtopikki, mutta eikös tän rojektin vois siivota näistä jonninjoutavista viesteistä ja siirtää nää 500hv tonnari juupas-eipäs jutut vaikka OT-osastolle tai ö-mappiin.
Juu mielellän laittaisi soppaan (tuohon 500hp rakentamis) omankin lusikan mutta näitä tyhjän päivän soopaajia on liikaa. GTI foorumilla niille on ihan soppeli paikka mutta täällä ei ole oikeen asiallista heittää tuota roskaa.
Voisi keskustella osien painoista, särö tarkistuksista, pinnoituksista, osien hankinnasta jne... varsinkin jos kysessä on "most bang for buck" tyyppinen rakentaminen eikä niinkään kaupan hyllyltä valmiita palikoita tapainen rakentaminen (kummallekin on tekijänsä ja molemilla saa toimivan koneen aikaiseksi).
Mutu on ihan mukava asia ja sopivassa mitassa myös toimiva mutta se vaatii "jonkin" verran myös tietoa ja omaa kokemusta jotta sitä voi soveltaa. Tuntuuko vain mutta jotenkin kun talvi illat on pimentyneet niin näitä ihme väittäjiä on lisääntynyt foorumeilla (tämä ei ole ainoa jossa niin on tapahtunut)?
Eräässäkin lepO foorumissa meni jo Ohmin lakikin uusiin puihin
V-M
P.S Jatketaan asialla siivotussa topiikissa?
Voisi keskustella osien painoista, särö tarkistuksista, pinnoituksista, osien hankinnasta jne... varsinkin jos kysessä on "most bang for buck" tyyppinen rakentaminen eikä niinkään kaupan hyllyltä valmiita palikoita tapainen rakentaminen (kummallekin on tekijänsä ja molemilla saa toimivan koneen aikaiseksi).
Mutu on ihan mukava asia ja sopivassa mitassa myös toimiva mutta se vaatii "jonkin" verran myös tietoa ja omaa kokemusta jotta sitä voi soveltaa. Tuntuuko vain mutta jotenkin kun talvi illat on pimentyneet niin näitä ihme väittäjiä on lisääntynyt foorumeilla (tämä ei ole ainoa jossa niin on tapahtunut)?
Eräässäkin lepO foorumissa meni jo Ohmin lakikin uusiin puihin
V-M
P.S Jatketaan asialla siivotussa topiikissa?
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tuoltakin sivustolta voi saada ihan hyviä vinkkejä tehokkaan Saabin rakenteluun. Juuri tuon palstan Marko rakensi sen 500+hv Tonnarin joskus. On kyllä Ruotsalaiset sivut, mutta eiköhän sieltä jotain ymmärrä .
http://www.lowbudgetrides.com/forum/
Forumiltakin löytyi juttu siitä autosta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hv+tonnari
http://www.lowbudgetrides.com/forum/
Forumiltakin löytyi juttu siitä autosta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hv+tonnari
900S(T5.5) M1991(KR)
Re:
Khyl se kai pari vetoo kestää ennen ku karies iskee...Japso kirjoitti:Jos saat revittyä tuon 500hv+ ja rapiat 700Nm koneesta, niin saat olla vaihtamassa vakiolootaa jokaisen täyskaasukiihdytyksen jälkeen.
Re: Re:
mutta kansipahvit ja männät sitte vaihtuuki joka täyskaasuvedon jälkeeJouniCSE kirjoitti:Khyl se kai pari vetoo kestää ennen ku karies iskee...Japso kirjoitti:Jos saat revittyä tuon 500hv+ ja rapiat 700Nm koneesta, niin saat olla vaihtamassa vakiolootaa jokaisen täyskaasukiihdytyksen jälkeen.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Eipä noita kannata rakentaa itse enää, käykää hakemassa ruotsista TehoTonnari
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
(Lähes 600 HV)
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Saab_900 ... 212850.htm?
ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/450hk_Ae ... ?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/ostergotland/Saab ... ?ca=17&w=3
"0-200km/h på 13s" tuolla 450 hevosvoimasella, riittäis ainakin mulle, noin ens hätään.
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
(Lähes 600 HV)
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Saab_900 ... 212850.htm?
ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/450hk_Ae ... ?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/ostergotland/Saab ... ?ca=17&w=3
"0-200km/h på 13s" tuolla 450 hevosvoimasella, riittäis ainakin mulle, noin ens hätään.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Näistä ei kyllä ole kuin tuo yksi +500hv Tonnari edes ilmoituksen mukaan, ja vaikka tuossa sana "testbänken", niin ainoatakaan dyno-lappua ei ole julkaista, vaikka tällaisista vehkeistä puhuttaessa se olisi enemmän kuin tarpeellista.vjbremer kirjoitti:Eipä noita kannata rakentaa itse enää, käykää hakemassa ruotsista TehoTonnari
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
(Lähes 600 HV)
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Saab_900 ... 212850.htm?
ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/450hk_Ae ... ?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/ostergotland/Saab ... ?ca=17&w=3
Vaikka 4 ja 5 ovat vierekkäisiä lukemia, niin kahden peräkkäisen nollan vaikutus näiden välissä on silti vielä melkoinen puristus. 100hv:ta ei ilmaiseksi saa MISTÄÄN.
Re: Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Ei noilla vehkeillä viä kuuhu mennävjbremer kirjoitti:Eipä noita kannata rakentaa itse enää, käykää hakemassa ruotsista TehoTonnari
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Saab_9000_ ... ?ca=11&w=3
(Lähes 600 HV)
http://www.blocket.se/jonkoping/Saab_90 ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Saab_900 ... 212850.htm?
ca=11&w=3
http://www.blocket.se/jamtland/450hk_Ae ... ?ca=17&w=3
http://www.blocket.se/ostergotland/Saab ... ?ca=17&w=3
"0-200km/h på 13s" tuolla 450 hevosvoimasella, riittäis ainakin mulle, noin ens hätään.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Joku on kuitenkin kokeillut kuinka onnistuu, ja tässä informaatiota.
The Owner in action
A little information about the engine.
¤ Saab Viggen Cover (not mounted on pics)
¤ Holset HX-40 turbo
¤ Intercooler bxhxd 600x300x7,6
¤ 38mm Tial WasteGate, (1bar spring)
¤ 92mm JE Pistons
¤ 276/10,4 Race cam
¤ Verdi shafts
¤ B206 block (Saab 900), Drilled to 2,4Liter (No balance shafts = 10kg lighter)
¤ 3" Pressure tube, (not mounted on the photos)
¤ 2kg Lighter 9000 Aero Flywheel
¤ Siemens Deka 630cc injectors
¤ Cylinderhead job done by Mike Billet. (proffessional race ported)
¤ TrollSpeed valvesprings
¤ GReedy Dump
¤ Tubular exhaust manifold
¤ 4 Puck Solid Sinter with sachs 600nm presure plate
¤ 3.8bar fuelpressure from audi RS2.
¤ 3 Bars Mapsensor
¤ Walbro 255L fuelpump
¤ BIG Green cutton filter
¤ 3" Downpipe + all the way back
= Aprox 520hp
Gearbox: Housing from an 9000aero -98 with
*Quaife Limited slip Diffential
* Quaife straight cut gear kit 6 speed
will tolerate 1000hp!
Täältä lisää
http://www.cardomain.com/ride/3205310
*minä ainakin nostan hattua kavereille jotka todella rakentelevat autoja ja erehdyksen/onnistumisen kautta oppivat lisää, ja kertovat siitä muillekkin*
The Owner in action
A little information about the engine.
¤ Saab Viggen Cover (not mounted on pics)
¤ Holset HX-40 turbo
¤ Intercooler bxhxd 600x300x7,6
¤ 38mm Tial WasteGate, (1bar spring)
¤ 92mm JE Pistons
¤ 276/10,4 Race cam
¤ Verdi shafts
¤ B206 block (Saab 900), Drilled to 2,4Liter (No balance shafts = 10kg lighter)
¤ 3" Pressure tube, (not mounted on the photos)
¤ 2kg Lighter 9000 Aero Flywheel
¤ Siemens Deka 630cc injectors
¤ Cylinderhead job done by Mike Billet. (proffessional race ported)
¤ TrollSpeed valvesprings
¤ GReedy Dump
¤ Tubular exhaust manifold
¤ 4 Puck Solid Sinter with sachs 600nm presure plate
¤ 3.8bar fuelpressure from audi RS2.
¤ 3 Bars Mapsensor
¤ Walbro 255L fuelpump
¤ BIG Green cutton filter
¤ 3" Downpipe + all the way back
= Aprox 520hp
Gearbox: Housing from an 9000aero -98 with
*Quaife Limited slip Diffential
* Quaife straight cut gear kit 6 speed
will tolerate 1000hp!
Täältä lisää
http://www.cardomain.com/ride/3205310
*minä ainakin nostan hattua kavereille jotka todella rakentelevat autoja ja erehdyksen/onnistumisen kautta oppivat lisää, ja kertovat siitä muillekkin*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Juttua asiasta ja asian vierestä (oli tonnarin 500+ projekt)
Ei vissiin ihan putkeen menny ku hilut on STCS:llä myytävänä. Ulkonäöllä ei hirveesti oo yleensä väliä mutta toi downpipe on kyllä aika hirvee kötöstys.9000CD23T kirjoitti:Joku on kuitenkin kokeillut kuinka onnistuu, ja tässä informaatiota.
The Owner in action
A little information about the engine.
¤ Saab Viggen Cover (not mounted on pics)
¤ Holset HX-40 turbo
¤ Intercooler bxhxd 600x300x7,6
¤ 38mm Tial WasteGate, (1bar spring)
¤ 92mm JE Pistons
¤ 276/10,4 Race cam
¤ Verdi shafts
¤ B206 block (Saab 900), Drilled to 2,4Liter (No balance shafts = 10kg lighter)
¤ 3" Pressure tube, (not mounted on the photos)
¤ 2kg Lighter 9000 Aero Flywheel
¤ Siemens Deka 630cc injectors
¤ Cylinderhead job done by Mike Billet. (proffessional race ported)
¤ TrollSpeed valvesprings
¤ GReedy Dump
¤ Tubular exhaust manifold
¤ 4 Puck Solid Sinter with sachs 600nm presure plate
¤ 3.8bar fuelpressure from audi RS2.
¤ 3 Bars Mapsensor
¤ Walbro 255L fuelpump
¤ BIG Green cutton filter
¤ 3" Downpipe + all the way back
= Aprox 520hp
Gearbox: Housing from an 9000aero -98 with
*Quaife Limited slip Diffential
* Quaife straight cut gear kit 6 speed
will tolerate 1000hp!
Täältä lisää
http://www.cardomain.com/ride/3205310
*minä ainakin nostan hattua kavereille jotka todella rakentelevat autoja ja erehdyksen/onnistumisen kautta oppivat lisää, ja kertovat siitä muillekkin*
Eli ruotsinkielentaitoset nyt sitten kaupoille ..