mikä vit.....aa? avautumis topic
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
- Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
PV:n pytyn pakoputkenpinnapultit.. ne o iha finitot..
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.
Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...
Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...
Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Kyllä niille levyille löytyy minimi paksuus ja jos ei mitta riitä niin hylkyyn menee. Katsastus viranomaisen käyttämä mittatyökalu voi olla sitten hieman epävirallinen (ts. itse tehty) eikä silloin voi enään puhua tarkasta mittalaitteesta joten voi vaatia sen mittaamisenkin oikein.Juha96 kirjoitti:Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.
Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...
Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Pitää teetättää takalasitarra "köyhillä on kiire".
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Vieläkö hiljentävät siihen nenän eteen jarruksi kun ensin on ohi ollu kiire?Kupari kirjoitti:Pitää teetättää takalasitarra "köyhillä on kiire".
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Vauhti tippuu ainakin samaan tai sitten heti seuraavasta risteyksestä kääntyvät jolloin mä joudun jarruttamaan.muppelo kirjoitti:Vieläkö hiljentävät siihen nenän eteen jarruksi kun ensin on ohi ollu kiire?Kupari kirjoitti:Pitää teetättää takalasitarra "köyhillä on kiire".
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Eilen Anopin parkki paikalla joku idiootti oli heittänyt autoni päälle mehua.. ei muuta ku pesemään yöllä autoa, ja tietenkin tänään sit vielä sataa
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Katkes satkusta pakoputki just äsken
On kyllä mahottomat pörinät nytten
On kyllä mahottomat pörinät nytten
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Kannattaa sitten suosiolla uusia koko putkisto. Itse laitoin varaosaautosta putken iivariin ja välipöntön pohjassa olleet pienet reiät pärisevät nyt99 GL kirjoitti:Katkes satkusta pakoputki just äsken
On kyllä mahottomat pörinät nytten
Eivät pärisseet edellisessä autossa
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Kyllä tuo käsijarrukahvan liikerata liian pieni/suuri on kanssa uusinta uutta ainakin allekirjoittaneelle. Toki levytkin piti vaihtaa vuosi takaperin. Sitäenennen pyyhkijänsulat. Kerran tuli huomautus puuttuvista takapenkin turvavöistä, kun lukot olivat jääneet penkin väliin.Juha96 kirjoitti:Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.
Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...
Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
Nämä siis kuluneen kolmen vuoden aikana, ja jokaisesta uusintanäytöstäkin on veloitettu yli 20e. Joka kerta olen myös valittanut että auto ei kulje suoraa ja heittelee välillä minne sattuu, ovat lonksutelleet alapalloja ja sanoneet että kaikki on kunnossa... tänään sitten vaihdoin tomuksi muuttuneiden pyöränripustuksien puslat uusiin.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Satkua kun katsastin niin katsastaja katseli vain takalevyjä kun oli vähän heikossahapessa mutta ei silti alkanut mittailemaan. Tokas vaan että kota vois vaihdella levyjä..Juha96 kirjoitti:Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.
Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...
Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
bmw e46 alias proteesi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Kovaan hintaan virisoftien myynti joiltain "pro" firmoilta joista näkee heti että ko. puljulla ei ole mitään käsitystä mitä pitäisi tehdä ja mitä ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Vailla järkeä oleva nopeusrajoitusten lasku useilla tieosuuksilla.
Vuoden aikana on aivan liian monessa paikassa laskettu pysyvästi rajoituksia 100-->80 ja 80-->60. Todellista urpoilua. Oikeastaan miksei motarillekin voisi laittaa max. 80km/h, jumankauta sitä pienemmän nopeuden tuomaa liikenneturvallisuuden nousua ja alhaisemman kulutuksen generoimaa (120km/h vs 80km/h) hiilidioksidipäästöjen laskua mikä siitäkin seuraisi, ja maailma pelastuu!
Ja ei, en ole saanut sakkoja kys. urpoilujen ansioista, alkoi muuten vaa vituttaa...
Vuoden aikana on aivan liian monessa paikassa laskettu pysyvästi rajoituksia 100-->80 ja 80-->60. Todellista urpoilua. Oikeastaan miksei motarillekin voisi laittaa max. 80km/h, jumankauta sitä pienemmän nopeuden tuomaa liikenneturvallisuuden nousua ja alhaisemman kulutuksen generoimaa (120km/h vs 80km/h) hiilidioksidipäästöjen laskua mikä siitäkin seuraisi, ja maailma pelastuu!
Ja ei, en ole saanut sakkoja kys. urpoilujen ansioista, alkoi muuten vaa vituttaa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic
Samaa olen kiukunnu ittekki. Varsinkin kun sitten vastaavasti noilla 1.5 kaistaa leveillä sorateillä on 80 ja hyväkuntoisella leveellä asfaltilla 60V.J.S kirjoitti:Vailla järkeä oleva nopeusrajoitusten lasku useilla tieosuuksilla.
Vuoden aikana on aivan liian monessa paikassa laskettu pysyvästi rajoituksia 100-->80 ja 80-->60. Todellista urpoilua. Oikeastaan miksei motarillekin voisi laittaa max. 80km/h, jumankauta sitä pienemmän nopeuden tuomaa liikenneturvallisuuden nousua ja alhaisemman kulutuksen generoimaa (120km/h vs 80km/h) hiilidioksidipäästöjen laskua mikä siitäkin seuraisi, ja maailma pelastuu!
Ja ei, en ole saanut sakkoja kys. urpoilujen ansioista, alkoi muuten vaa vituttaa...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen