mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
oFFi^
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Touko 21, 2008 19:32
Paikkakunta: Rautjärvi/Ruokolahti
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja oFFi^ »

PV:n pytyn pakoputkenpinnapultit.. ne o iha finitot..
Seat Ibiza MK1 1.5GLX -87 (projekti)
Suzuki PV -88 (käyttis)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.

Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...

Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Juha96 kirjoitti:Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.

Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...

Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
Kyllä niille levyille löytyy minimi paksuus ja jos ei mitta riitä niin hylkyyn menee. Katsastus viranomaisen käyttämä mittatyökalu voi olla sitten hieman epävirallinen (ts. itse tehty) eikä silloin voi enään puhua tarkasta mittalaitteesta joten voi vaatia sen mittaamisenkin oikein.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Pitää teetättää takalasitarra "köyhillä on kiire".
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Kupari kirjoitti:Pitää teetättää takalasitarra "köyhillä on kiire".
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Vieläkö hiljentävät siihen nenän eteen jarruksi kun ensin on ohi ollu kiire?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja saab87 »

helvetin rakkine
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

muppelo kirjoitti:
Kupari kirjoitti:Pitää teetättää takalasitarra "köyhillä on kiire".
Alkaa vituttaa nuo puskurissa tökkijät joiden sitten pitää päästä ohi vaikka oikealle kaartuvassa ylämäessä keltaisen sulkuviivan kohdalla tai risteysalueella.
Korttia kun tarvian työn takia niin ei viitsisi polkaistakaan turvaväliä.
Vieläkö hiljentävät siihen nenän eteen jarruksi kun ensin on ohi ollu kiire?
Vauhti tippuu ainakin samaan tai sitten heti seuraavasta risteyksestä kääntyvät jolloin mä joudun jarruttamaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Eilen Anopin parkki paikalla joku idiootti oli heittänyt autoni päälle mehua.. :twisted: ei muuta ku pesemään yöllä autoa, ja tietenkin tänään sit vielä sataa :twisted:
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Katkes satkusta pakoputki just äsken :x
On kyllä mahottomat pörinät nytten
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sapetti
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2007 16:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Sapetti »

99 GL kirjoitti:Katkes satkusta pakoputki just äsken :x
On kyllä mahottomat pörinät nytten
Kannattaa sitten suosiolla uusia koko putkisto. Itse laitoin varaosaautosta putken iivariin ja välipöntön pohjassa olleet pienet reiät pärisevät nyt :twisted:
Eivät pärisseet edellisessä autossa :roll:
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja mursu »

Juha96 kirjoitti:Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.

Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...

Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
Kyllä tuo käsijarrukahvan liikerata liian pieni/suuri on kanssa uusinta uutta ainakin allekirjoittaneelle. Toki levytkin piti vaihtaa vuosi takaperin. Sitäenennen pyyhkijänsulat. Kerran tuli huomautus puuttuvista takapenkin turvavöistä, kun lukot olivat jääneet penkin väliin. :)

Nämä siis kuluneen kolmen vuoden aikana, ja jokaisesta uusintanäytöstäkin on veloitettu yli 20e. Joka kerta olen myös valittanut että auto ei kulje suoraa ja heittelee välillä minne sattuu, ovat lonksutelleet alapalloja ja sanoneet että kaikki on kunnossa... tänään sitten vaihdoin tomuksi muuttuneiden pyöränripustuksien puslat uusiin.
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Juha96 kirjoitti:Katsastajan kikkakolmonen: jarrulevyjen paksuuden mittaus.

Ei helvetti, vein innostuksesta hehkuen kaikin puolin upeasti toimivan kuupan (V4 '71) leimalle, autossa toimi kaikki upeasti, monelta osin paremmin kuin uudessa autossa (esim. lyhdynpesimet ja vapaakytkin), jarrut ottaa nätimmin kuin kaksi vuotta seisoneesta autosta voisi uskoakaan, olen jo satavarma leimasta kun katsastaja sitten viime tingassa keksiikin mitata jarrulevyjen paksuuden ja löytää niille jostain vielä ohjearvonkin. Molemmat pitäis vaihtaa, uusia ei tietenkään saa mistään eikä vanhojakaan varmasti saa navoista irti millään, pitää vaihtaa koko napahässäkät parempiin käytettyihin ja siinä hötäkässä aivan varmasti saa jonkun huutavan pyöränlaakerin sieltä sitten ilokseen... kannattaapa taas vaalia suomalaista teollista historiaa ja kannattipa maksaa 48 € tuosta huvista...

Onko tuo jarrulevyjen mittailu joku tämän kesän muotivillitys, kun olen kuullut muualtakin samaa? Ja mistä prkleestä se löysi vielä ohjearvotkin näin vanhan auton levyille?
Satkua kun katsastin niin katsastaja katseli vain takalevyjä kun oli vähän heikossahapessa mutta ei silti alkanut mittailemaan. 8O Tokas vaan että kota vois vaihdella levyjä..
bmw e46 alias proteesi
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kovaan hintaan virisoftien myynti joiltain "pro" firmoilta joista näkee heti että ko. puljulla ei ole mitään käsitystä mitä pitäisi tehdä ja mitä ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vailla järkeä oleva nopeusrajoitusten lasku useilla tieosuuksilla.
Vuoden aikana on aivan liian monessa paikassa laskettu pysyvästi rajoituksia 100-->80 ja 80-->60. Todellista urpoilua. Oikeastaan miksei motarillekin voisi laittaa max. 80km/h, jumankauta sitä pienemmän nopeuden tuomaa liikenneturvallisuuden nousua ja alhaisemman kulutuksen generoimaa (120km/h vs 80km/h) hiilidioksidipäästöjen laskua mikä siitäkin seuraisi, ja maailma pelastuu! :roll: :x

Ja ei, en ole saanut sakkoja kys. urpoilujen ansioista, alkoi muuten vaa vituttaa... :|
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja muppelo »

V.J.S kirjoitti:Vailla järkeä oleva nopeusrajoitusten lasku useilla tieosuuksilla.
Vuoden aikana on aivan liian monessa paikassa laskettu pysyvästi rajoituksia 100-->80 ja 80-->60. Todellista urpoilua. Oikeastaan miksei motarillekin voisi laittaa max. 80km/h, jumankauta sitä pienemmän nopeuden tuomaa liikenneturvallisuuden nousua ja alhaisemman kulutuksen generoimaa (120km/h vs 80km/h) hiilidioksidipäästöjen laskua mikä siitäkin seuraisi, ja maailma pelastuu! :roll: :x

Ja ei, en ole saanut sakkoja kys. urpoilujen ansioista, alkoi muuten vaa vituttaa... :|
Samaa olen kiukunnu ittekki. Varsinkin kun sitten vastaavasti noilla 1.5 kaistaa leveillä sorateillä on 80 ja hyväkuntoisella leveellä asfaltilla 60 :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Lukittu