Poliisi tiukentaa ylinopeusvalvontaansa ja antaa huomautuksia ja sakkoja nykyistä pienemmistä ylinopeuksista syksystä lähtien. Samalla poliisi yhdenmukaistaa valtakunnallisesti linjaansa siitä, millaisia seuraamuksia ylinopeutta ajavat saavat.
Sisäministeriön poliisiosaston uuden ohjeluonnoksen mukaan kolmen kilometrin ylinopeus tuo huomautuksen. Jos ylinopeutta on seitsemän kilometriä tai enemmän, tiellä liikkuva saa rikesakon.
Poliisin on määrä puuttua ylinopeuksiin näiden rajojen mukaisesti kaikilla nopeusrajoitusalueilla niin taajamissa kuin niiden ulkopuolellakin.
Saas nähhä miten tuo tulee vaikuttamaan mm. rekkoihin. Kun tuo muutenkin edelleen vaikuttaa vain keinolta saada valtion kassaan lisää rahaa niin alkaako poliisi pitää tutkaa sitten mäkisessä maastossa missä autoilijat ottavat mäkeen vauhtia (varsinkin tuo raskaampi kalusto) ja alamäessä saattaa tavan autoilijallakin vauhti valua liian suureksi.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
muppelo kirjoitti:Saas nähhä miten tuo tulee vaikuttamaan mm. rekkoihin. Kun tuo muutenkin edelleen vaikuttaa vain keinolta saada valtion kassaan lisää rahaa niin alkaako poliisi pitää tutkaa sitten mäkisessä maastossa missä autoilijat ottavat mäkeen vauhtia (varsinkin tuo raskaampi kalusto) ja alamäessä saattaa tavan autoilijallakin vauhti valua liian suureksi.
Tai ihan vaikka noilla kehäteillä täällä etelässä... Niillähän nuo raskaan kaluston sankarit päästelevät menemään surutta rajoitinta vasten säällä kuin säällä. Ja Kehä I:stä ei vain pysty edes pilke silmäkulmassa sanomaan mäkiseksi tieksi, jolla tarvitsisi ottaa vauhtia suuntaan taikka toiseen. Toki joukkoon mahtuu poikkeuksiakin, myönnetään.
Poliisi tiukentaa ylinopeusvalvontaansa ja antaa huomautuksia ja sakkoja nykyistä pienemmistä ylinopeuksista syksystä lähtien. Samalla poliisi yhdenmukaistaa valtakunnallisesti linjaansa siitä, millaisia seuraamuksia ylinopeutta ajavat saavat.
Sisäministeriön poliisiosaston uuden ohjeluonnoksen mukaan kolmen kilometrin ylinopeus tuo huomautuksen. Jos ylinopeutta on seitsemän kilometriä tai enemmän, tiellä liikkuva saa rikesakon.
Poliisin on määrä puuttua ylinopeuksiin näiden rajojen mukaisesti kaikilla nopeusrajoitusalueilla niin taajamissa kuin niiden ulkopuolellakin.
Mitenköhän toikin toleranssien tiukennus sujuu suhteessa mittarivirheisiin. Esim uuden S400-mersun todellisen nopeuden ollessa 120 mittari näytti 129! (Tuulilasi 11/09).
Toki alemmat nopeudet sujuivat tuolta paremmin esim (todellinen 100 vs. mittarin 103), mutta samasta lehdestä on bongattavissa esim Peugeot 308 ja VW Golf joiden todellinen nopeus oli 93 ja mittari näytti 100. Taitaa muuten olla arvot ristiin tuossa lehden taulukossa?
Taitaapa liikenteestä tulla enstistä joustavampaa täällä Suomessa.
Ja havaintojen mukaan taksikuskit ovat ainoita, jotka saavat ajaa miten tykkäävät Helsingin keskustassa. Ainiin, sori, siis liikenteessä olevat taksi-kyltillä varustetut autot, joiden kuskina on mitä todennäköisimmin ei taksarin ammattipätevyyden omaava alkkis tai joku muuten vain tunari
mursu kirjoitti:Ja ylinopeus on ylinopeus, oli se sitten ala- tai ylämäessä. Tai vaikka ohitustilanteessa. Sormien läpi ei katsota mitään.
Ylinopeus on Suomessa talousrikoksien jälkeen seuraavaksi pahinta mitä voit tehdä.
Jep....ja varsinkin ohitustilanteissa sairasta sakottaa ylinopeudesta. Jos joku ajaa 80 alueella 75, niin aika kauan menee jos 80 kmh haluaa ohitse. Siitä varmaan saisi sitten likenteen vaarantamisesta sakot
Pahimassa tapauksessa nokkakolari ja kuolemia......Pitänee vaan kärsiä jos on hidastelioita ja tottua ruuhkiin.
PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
bkt kirjoitti:PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Lieneekö kyse ihan siitä että leveämmällä pätkällä uskaltavat ajaa hiukan kovempaa. Voiko joku oikeasti tehdä tuollaista kiusallaan, ainakin epäilen ettei niitä niin paljoa voi liikkeellä olla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
bkt kirjoitti:PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Tämä johtuu siitä, että nissanmikrossa tms. on sisältä suurentavat lasit, jolloin kuski kuvittelee (kun näkee VALTAVAN kulkineensa) sen putoavan asfaltilta ja ohistuskaistan kohdalla tie on leveämpi, jolloin kuljettaja uskaltaa ajaa kovempaa (ja näyttää ohittelijoille nissanmikron kulkevan).
bkt kirjoitti:PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Tämä johtuu siitä, että nissanmikrossa tms. on sisältä suurentavat lasit, jolloin kuski kuvittelee (kun näkee VALTAVAN kulkineensa) sen putoavan asfaltilta ja ohistuskaistan kohdalla tie on leveämpi, jolloin kuljettaja uskaltaa ajaa kovempaa (ja näyttää ohittelijoille nissanmikron kulkevan).
Itse tällähetkellä moisella teiden jättiläisellä työmatkat liikkuvana voin osittain yhtyä teoriaan. Mutta toisaalta minä pyrin polkemaan rakkinetta kuin viimeistä päivää aina kaikissa ylämäissä ja risteyksissä että simuloisin mahdollisimman tehokasta autoa. Huonona puolena reipas savun muodostus joten tuulennopeaa kulkinettani ei havaita kunnolla. Toisaalta ei virkavaltakaan nää kuin nopeasti etenevän savuverhon...