Sakoista kysymys

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

88 kmh 80 kmh aluella
On tainnut toleranssit kaventua... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Svc »

Helsingin sanomat tänään:
Poliisi tiukentaa ylinopeusvalvontaansa ja antaa huomautuksia ja sakkoja nykyistä pienemmistä ylinopeuksista syksystä lähtien. Samalla poliisi yhdenmukaistaa valtakunnallisesti linjaansa siitä, millaisia seuraamuksia ylinopeutta ajavat saavat.

Sisäministeriön poliisiosaston uuden ohjeluonnoksen mukaan kolmen kilometrin ylinopeus tuo huomautuksen. Jos ylinopeutta on seitsemän kilometriä tai enemmän, tiellä liikkuva saa rikesakon.

Poliisin on määrä puuttua ylinopeuksiin näiden rajojen mukaisesti kaikilla nopeusrajoitusalueilla niin taajamissa kuin niiden ulkopuolellakin.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5247971984
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Saas nähhä miten tuo tulee vaikuttamaan mm. rekkoihin. Kun tuo muutenkin edelleen vaikuttaa vain keinolta saada valtion kassaan lisää rahaa niin alkaako poliisi pitää tutkaa sitten mäkisessä maastossa missä autoilijat ottavat mäkeen vauhtia (varsinkin tuo raskaampi kalusto) ja alamäessä saattaa tavan autoilijallakin vauhti valua liian suureksi.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

muppelo kirjoitti:Saas nähhä miten tuo tulee vaikuttamaan mm. rekkoihin. Kun tuo muutenkin edelleen vaikuttaa vain keinolta saada valtion kassaan lisää rahaa niin alkaako poliisi pitää tutkaa sitten mäkisessä maastossa missä autoilijat ottavat mäkeen vauhtia (varsinkin tuo raskaampi kalusto) ja alamäessä saattaa tavan autoilijallakin vauhti valua liian suureksi.
Tai ihan vaikka noilla kehäteillä täällä etelässä... Niillähän nuo raskaan kaluston sankarit päästelevät menemään surutta rajoitinta vasten säällä kuin säällä. Ja Kehä I:stä ei vain pysty edes pilke silmäkulmassa sanomaan mäkiseksi tieksi, jolla tarvitsisi ottaa vauhtia suuntaan taikka toiseen. Toki joukkoon mahtuu poikkeuksiakin, myönnetään.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja mursu »

Ja ylinopeus on ylinopeus, oli se sitten ala- tai ylämäessä. Tai vaikka ohitustilanteessa. Sormien läpi ei katsota mitään.

Ylinopeus on Suomessa talousrikoksien jälkeen seuraavaksi pahinta mitä voit tehdä. :)
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Svc kirjoitti:Helsingin sanomat tänään:
Poliisi tiukentaa ylinopeusvalvontaansa ja antaa huomautuksia ja sakkoja nykyistä pienemmistä ylinopeuksista syksystä lähtien. Samalla poliisi yhdenmukaistaa valtakunnallisesti linjaansa siitä, millaisia seuraamuksia ylinopeutta ajavat saavat.

Sisäministeriön poliisiosaston uuden ohjeluonnoksen mukaan kolmen kilometrin ylinopeus tuo huomautuksen. Jos ylinopeutta on seitsemän kilometriä tai enemmän, tiellä liikkuva saa rikesakon.

Poliisin on määrä puuttua ylinopeuksiin näiden rajojen mukaisesti kaikilla nopeusrajoitusalueilla niin taajamissa kuin niiden ulkopuolellakin.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5247971984
Mitenköhän toikin toleranssien tiukennus sujuu suhteessa mittarivirheisiin. Esim uuden S400-mersun todellisen nopeuden ollessa 120 mittari näytti 129! (Tuulilasi 11/09).

Toki alemmat nopeudet sujuivat tuolta paremmin esim (todellinen 100 vs. mittarin 103), mutta samasta lehdestä on bongattavissa esim Peugeot 308 ja VW Golf joiden todellinen nopeus oli 93 ja mittari näytti 100. Taitaa muuten olla arvot ristiin tuossa lehden taulukossa?

Taitaapa liikenteestä tulla enstistä joustavampaa täällä Suomessa.

Ja havaintojen mukaan taksikuskit ovat ainoita, jotka saavat ajaa miten tykkäävät Helsingin keskustassa. Ainiin, sori, siis liikenteessä olevat taksi-kyltillä varustetut autot, joiden kuskina on mitä todennäköisimmin ei taksarin ammattipätevyyden omaava alkkis tai joku muuten vain tunari :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
bkt
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Touko 20, 2009 23:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja bkt »

mursu kirjoitti:Ja ylinopeus on ylinopeus, oli se sitten ala- tai ylämäessä. Tai vaikka ohitustilanteessa. Sormien läpi ei katsota mitään.

Ylinopeus on Suomessa talousrikoksien jälkeen seuraavaksi pahinta mitä voit tehdä. :)
Jep....ja varsinkin ohitustilanteissa sairasta sakottaa ylinopeudesta. Jos joku ajaa 80 alueella 75, niin aika kauan menee jos 80 kmh haluaa ohitse. Siitä varmaan saisi sitten likenteen vaarantamisesta sakot :)

Pahimassa tapauksessa nokkakolari ja kuolemia......Pitänee vaan kärsiä jos on hidastelioita ja tottua ruuhkiin.

PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

bkt kirjoitti:
PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Sama se on kaikkialla missä mä olen ajanut.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Yrittävät pitää jonon kasassa :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja mursu »

bkt kirjoitti: PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Tähän keksittiin lääke joskus 70-luvulla. Turbo :)
Puisto
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Elo 13, 2009 09:09

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Puisto »

Eipä ollutkaan aseaiheinen :lol:

Vaikka onhan noita rangaistusvaatimusilmoituksia kertynyt. Viimeksi 16 päiväsakkoa ennen kesälomaa. Ja pari kertaa kortti hyllyllä... :(
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Rafu »

bkt kirjoitti:PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Lieneekö kyse ihan siitä että leveämmällä pätkällä uskaltavat ajaa hiukan kovempaa. Voiko joku oikeasti tehdä tuollaista kiusallaan, ainakin epäilen ettei niitä niin paljoa voi liikkeellä olla.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
BlackSaab
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: La Loka 13, 2007 15:02
Paikkakunta: SJK

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja BlackSaab »

Mimmi kirjoitti:
bkt kirjoitti:PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Tämä johtuu siitä, että nissanmikrossa tms. on sisältä suurentavat lasit, jolloin kuski kuvittelee (kun näkee VALTAVAN kulkineensa) sen putoavan asfaltilta ja ohistuskaistan kohdalla tie on leveämpi, jolloin kuljettaja uskaltaa ajaa kovempaa (ja näyttää ohittelijoille nissanmikron kulkevan).
:lol: Järkeenkäypä selitys...
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Mimmi kirjoitti:
bkt kirjoitti:PS. Miksi muuten esim Vaasaan Hgistä kun ajaa, niin nämä hidasteliat painavat kaasujalkaa AINA kun tulee ohituskaista?!?!
Tämä johtuu siitä, että nissanmikrossa tms. on sisältä suurentavat lasit, jolloin kuski kuvittelee (kun näkee VALTAVAN kulkineensa) sen putoavan asfaltilta ja ohistuskaistan kohdalla tie on leveämpi, jolloin kuljettaja uskaltaa ajaa kovempaa (ja näyttää ohittelijoille nissanmikron kulkevan).
Itse tällähetkellä moisella teiden jättiläisellä työmatkat liikkuvana voin osittain yhtyä teoriaan. Mutta toisaalta minä pyrin polkemaan rakkinetta kuin viimeistä päivää aina kaikissa ylämäissä ja risteyksissä että simuloisin mahdollisimman tehokasta autoa. Huonona puolena reipas savun muodostus joten tuulennopeaa kulkinettani ei havaita kunnolla. Toisaalta ei virkavaltakaan nää kuin nopeasti etenevän savuverhon...
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sakoista kysymys

Viesti Kirjoittaja patse »

9000CD23T kirjoitti:
88 kmh 80 kmh aluella
On tainnut toleranssit kaventua... :?
Tuosta on käsittääkseni miinustettu 3km/h jotain toleranssi juttujen takia. Eli on mitattu 91km/h vauhtia.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Vastaa Viestiin