![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mitä näit liikenteessä tänään topic
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
kyllähän se mukava olisi jos edes pimeällä käytetään valoja ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Onkos sinulla autossa sellaiset pienen pienet ledivalot normivalojen alla. Jotkut viralliset ajovalot? Meinasin vaan tänään Ukissa vilkutella tummalle 9-5:lle valoja, kun näytti ettei autossa ollut valoja ollenkaan päällä.9-5T kirjoitti: Jos bemun valot olisi ollut rikki, miten olisit toiminut ja olisiko matka voinut jatkua?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Maalaisjärki ei taida enää riittää ymmärtämään onko valot päällä vai ei. Näköjään ei. Milloin mahdetaan hyväksyä Audin hengessä Prismasta ostettu jouluvaloletku ajovaloiksi? Ajaa saman asian.Mimmi kirjoitti:Yleensä käynti optikolla riittää.Raimo Miettinen kirjoitti:Onkos sinulla autossa sellaiset pienen pienet ledivalot normivalojen alla. Jotkut viralliset ajovalot? Meinasin vaan tänään Ukissa vilkutella tummalle 9-5:lle valoja, kun näytti ettei autossa ollut valoja ollenkaan päällä.9-5T kirjoitti: Jos bemun valot olisi ollut rikki, miten olisit toiminut ja olisiko matka voinut jatkua?
Kyseessä ovat hyväksytyt huomiovalot ja täällä PK-seudullakin niitä löytyy parin Saabin keulalta.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Moiset lelut ovat näkymisen kannalta täysiä pilailuvälineitä, sekä vieläpä uskomattoman törkeitä, eikä se tosiasia siitä muutu edes hyväksynnöillä miksikään, vaikka näkönikin on todennettu erinomaiseksi.Mimmi kirjoitti:Yleensä käynti optikolla riittää.
Kyseessä ovat hyväksytyt huomiovalot ja täällä PK-seudullakin niitä löytyy parin Saabin keulalta.
#3418
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Vihdoin kilpailija sumuvaloille on löytynytJ.N kirjoitti:Moiset lelut ovat näkymisen kannalta täysiä pilailuvälineitä, sekä vieläpä uskomattoman törkeitä, eikä se tosiasia siitä muutu edes hyväksynnöillä miksikään, vaikka näkönikin on todennettu erinomaiseksi.Mimmi kirjoitti:Yleensä käynti optikolla riittää.
Kyseessä ovat hyväksytyt huomiovalot ja täällä PK-seudullakin niitä löytyy parin Saabin keulalta.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
900C -86
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Poliisilla jotain häikkää kun ajoivat linja-auton perään Hämeenlinnantiellä Lahdessa. Hämärää oli ja komeesti vilkku sinivalot.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Se sitten siitä ajatuksesta korvata OG 900:n etupuskurin kromilistat ledivalosarjoilla...9-5T kirjoitti:Jos valmistaja hakee niille hyväksyntää ja valot täyttää pykälät.Raimo Miettinen kirjoitti: Milloin mahdetaan hyväksyä Audin hengessä Prismasta ostettu jouluvaloletku ajovaloiksi? .
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
#2913
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
900 i -88 (VA)
900 S -96 (KA)
9-5 SE -99 (KA)
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Onko joku tämäntapainen kyseessä ?Mimmi kirjoitti: Kyseessä ovat hyväksytyt huomiovalot ja täällä PK-seudullakin niitä löytyy parin Saabin keulalta.
http://www.bunkkeri.fi/index.php?page=s ... Itemid=107
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Todennäköisesti. Alkavat jo kovaa vauhtia yleistymään. Paikallisesta Maksi-Makasiinistakin tuollaiset E-hyväksytyt ledit bongasin hyllystä.wesku kirjoitti: Onko joku tämäntapainen kyseessä ?
http://www.bunkkeri.fi/index.php?page=s ... Itemid=107
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Eilen...
Ryssärellun, joka ei oikein tiennyt miten ajaa liikenneympyrässä, halusi vasemmalle ja tietysti myöskin kääntyi vasemmalle kun pystyi.... ihmetteli varmaan kun ajoin ensin perässä, ja sitten töötti päällä vastaan![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ryssärellun, joka ei oikein tiennyt miten ajaa liikenneympyrässä, halusi vasemmalle ja tietysti myöskin kääntyi vasemmalle kun pystyi.... ihmetteli varmaan kun ajoin ensin perässä, ja sitten töötti päällä vastaan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Luojalle kiitos tästäespell kirjoitti:
Se sitten siitä ajatuksesta korvata OG 900:n etupuskurin kromilistat ledivalosarjoilla...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Tässä päivänä eräänä näin Tikkurilan Prisman parkkihallissa pysäköinninvalvojan merkkaamassa reviiriään. Muutamia lappuja oli autojen tuulilaseissa muistuttamassa, että se pysäköintikiekko kannattaa laittaa, kun siitä niin ystävällisesti huomautetaan jokaisen ruudun edessä.
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Olisiko sattunut olemaan liikenteessä yöntimo? Heitä on nykyään aika paljon liikenteesssä tuollainen keltainen juttu mukanaan...Azanovix kirjoitti:Tässä päivänä eräänä näin Tikkurilan Prisman parkkihallissa pysäköinninvalvojan merkkaamassa reviiriään. Muutamia lappuja oli autojen tuulilaseissa muistuttamassa, että se pysäköintikiekko kannattaa laittaa, kun siitä niin ystävällisesti huomautetaan jokaisen ruudun edessä.
Eilen puolestani sain hämmästellä jonkun kuljettajan edesottamuksia yhdentoista aikaan illalla Kehä III:n seutuvilla. Lämpötila +3, ei sadetta, ei huonoa näkyvyyttä, hivenen kosteahko asfaltti. Lahdenväylältä länteen laskeutuvissa rampeissa piti jarrutella noin neljäänkymppiin (itse päästelen normaalisti molemmat mutkat cruisen kanssa 80km/h), tämän jälkeen siinä Ikea-rampissa (se joka nousee siis Vanhalle Porvoontielle) piti varmuuden vuoksi ajaa keskellä ramppia, että ehtii miettiä kääntyäkö ylhäällä oikealle vai vasemmalle vai mennäkö suoraan. Risteyksessä vasemmalle, hidas kiihdytys ja jälleen kahden kaksikaistaisen tien keskelle miettimään, mitäköhän seuraavaksi tekisi. Jatkoi vielä edelläni matkaa Tikkurilantielle asti, jossa teki trippimittarin mukaan 50km/h alueella 600 metrin mittaisen jarrutuksen vain kääntyäkseen vasemmalle tämän nopeatempoisen ja vilkkaasti liikennöiden valtaväylän yli. Vastaan ei siis tullut ainuttakaan autoa.
Ei kai kukaan voi oikeasti olla noin kujalla? Vaikka aluetta ei tuntisikaan, niin ei kai se ole mikään selitys ajaa kahden kaistan välissä ja siten blokata koko tietä? Ja jos navigaattori tai kartanlukija tai mikä vain kertoo, että kääntyä pitää 600 metrin kuluttua, niin 50km/h vauhdissa voisi varmaan ajaa lähemmäksikin ja aloittaa vasta sitten jarrutuksen... kai.
Mainittakoon vielä, että auton katolla oli jokin keltainen merkki (ei valoa, eli oli kai varattu), jossa mustin kirjaimin luki jotain Helsingistä...
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Sorry OT mutta liikenteessä ollessani näin ekat jouluvalot. Omakotiasukki oli päättäny jo aloittaa valoilun.
Aika aikasta mut ollaanhan sitä jo talvessa...
Aika aikasta mut ollaanhan sitä jo talvessa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic
Eihän tuo keskellä tietä ajo mikään ihmejuttu ole... Joensuussa nähty kun Citroen C5 - kuljettaja ei kestä 2-kaistaisella tiellä liikennevaloista kiihdytystappiota (n. sallittuun nopeuteen asti...) niin piti sitten kovalla vauhdilla tulla ohi ja tämän jälkeen aloittaa ajaminen keskellä tietä 30 km/h alle sallitun rajoituksen. Olisin kyllä seurannut herraa kotipihaan asti kertoakseni mielipiteeni, mutta tyttöystävä sai pakotettua lopulta kotia kohti.. ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87